Herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.
@
Cherkess Özgür hocam yaşadığım hararet durumunda sadece sağa çekip araç çalışır vaziyette bekledim. Bir kaç dakika içinde 90 küsür derecelere iniyordu. Hava çok sıcaktı klima kullanamadım hararet durumu yüzünden. Kaloriferi de açmadım çabuk soğutunca. Ben geçtiğimiz kış yine bir kalorife peteği temizliği sonrası, kalorifer peteğinde ki devirdaimi arttırma düşüncesi ile lpg için T rakorla yapılmış olan paralel bağlantıyı seri bağlantıya çevirmiştim. Su önce kalorife peteğine giriş çıkış yapıp oradan lpg regülatöründen dolaşıp sisteme geri dönüyordu yaptıığım bağlantıda. Kalorifer peteği de kısmen tıkandığı için devidaimi zayıflattığını düşünüyorum. O yüzden son temizlik sonrası yine eski şekilde T rakor ile paralele bağlantı yaptım kalorife peteği ve lpg regülatörü için. Kalorife peteği resmen filtre görevi görüyor. Bu gün yine aynı şekilde temizlik yapsam yine pislik çıkar muhtemelen. Tek seferde tamamen temizlenmiyor. Ben ara ara devam edeceğim sadece kalorifer peteği temizliğine. Yazın kaloriferi kullanmasakta devirdaim kalorifer peteğinde devam ediyor diye biliyorum çünkü giriş çıkışlarında herhangi bir vana sistemi yok. Belki yeni modellerde vardır bilemiyorum.
@
VALMOND Abi ben de daha önce oto elektrikçi de kalorifer temizliği yaptırdım ama kayda değer bir iyileşme olmadı. İmkanınız varsa kendiniz yapın temizliği. Kalorifer peteği giriş çıkışları yan yana olsa da borulardan biri peteğin alt kısmına gidiyor içeride ama katılaşmış pisliğe yine de etki etmiyor bu durum. Dediğiniz gibi lpg olmasa bile kalorifer peteği tıkanma durumunda devirdaimi zayıflattığı için hararet yükselmesi durumu oluyor. 1/10 oranda sıcak su ile seyreltilmiş porçöz kullanabilirsiniz. Bir miktar porçözü direk kalorifer peteğine ekleyip 10 dakika kadar sonra devirdaime başlayabilirsiniz. Ben sadece kalorife peteği için bir kaç saat devirdaim yaptırdım. Her 20-30 dakika da bir hortumların yönünü değiştirdim ters düz olacak şekilde. Porçöz yerine hazır radyatör temizleyici maddelerden kullandım ben bu sefer. Radyatör tamircilerinde uygun fiyatlı ve açık olarak bulunuyor. Bir pet şişeye alabilirsiniz.
@
Ufuk Dostum temizlik sonrası yeni radyatör takmışken termostatı da değiştirdim. Röle nerde bilmiyorum tarif edersen bi kontrol edeyim. Ama hararet yükselmesi durumunda kaputu açıp fanları kontrol etmiştim. Her ikisi de çalışıyordu klima kapalı olmasına rağmen. Sıcaklık 93 derecenin altına düştüğünde fanlar yavaşlayıp çalışmaya devam ediyordu. Ama normalde klima için sadece bir fan çalışıyor diye hatırlıyorum. Hararet normal iken klimayı açtığımız da her iki fanında mı çalışması gerekiyor?
(06-08-2020, Saat: 10:27)serhat0187 demiş ki: Öncelikle ellerinize sağlık Atmosferik 2.0ların lpg li olarak kaç derecede çalışması gerekiyor maksimum
Bunu tam olarak bilemiyorum ama benim araç için çalışma değerlerini yazayım. Termostat 78 derecelik. 78-80 derece gibi termostat açsa radyatörde ki su devirdaim etmeye başlar. Isı yükselmeye devam edince 96 derecede fanlar çalışmaya başlıyor benim araçta ve ısı 92-93 derecelere kadar düşürüyor. 92-93 dereceye düşünce fanlar duruyor. Motor uzun süre çalıştıysa 92-93 dereceden sonra fanlar tam durmuyor ve düşük devirde çalışmaya devam ediyor. Benim araçta ki durum bu.