Merhaba dostlar..
Bir kaç hafta önce uzun yol dönüşü rampa tırmanırken hararet yükselme eğilimine girdi. Havaların sıcak olması nedeniyle sürekli obd den takip ettim. Hararet yer yer 105 dereceleri görüyordu. Defalarca sağa çekip motorun soğumasını bekledim. Sağa çektikten sonra bir kaç dakika içinde 92-93 derecelere düşüyordu sıcaklık ama kısa sürede tekrar 103-105 derecelere çıkmaya devam etti. Fanlar neredeyse hiç durmadı. Raci ustanın tavsiyesi ile kalın radyatör alıp taktım. Radyatör takmadan önce de motor soğutma hattını temizledim.
Radyatörü çıkardıktan sonra termostatı da çıkarıp termostat borusunu yerine taktım hortum bağlayabilmek için. Uygun çapta plastik rakor ve hortumlar kullanarak önce motor hattını sonra kalorifer peteğini ve en son olarakta çıkan radyatörü temizleyip emekliye ayırdım
Radyatör temizleme sıvısı (liqui moly ve würth) ve uygun miktarda sıcak su karışımı ile devirdaim pompası kullanarak her iki yönde en az yarım saatlik devirdaim yaptırdım. Filtre olarak şu an herkesin kullandığı maskelerden kullandım çıkış hortumunda Ara ara hortum yönlerini değiştirerek filtreyi (maske) yeniledim ve temiz su gelinceye kadar devam ettim.
Aşağıda ki videoda kısa kısa her hattın temizlik aşamalarını görebilirsiniz. Kalorifer peteği soğutma hattında filtre görevi görüyor resmen. Ne varsa oraya birikmiş ve en çok pislik kalorifer peteğinden çıktı. Motor hattından fazla bir şey çıkmadı. Mevcut radyatörden ise neredeyse hiç bir şey çıkmadı..
Temizlik aşamalarından sonra yeni radyatör ve termostatı takıp yine yeni antifiz ile soğutma suyunuda ekledim.
Bir süredir yaptığım denemelerde 97 derecenin üstünü görmedim hiç. İnşaallah bundan sonra da görmez Şimdi tek kafama takılan kışın ısınmanın ne kadar geç veya ne kadar düşük olabileceği. Yeni takılan 26 mm radyatör kışın olumsuz bir etki oluşturur mu acaba?
Bir kaç hafta önce uzun yol dönüşü rampa tırmanırken hararet yükselme eğilimine girdi. Havaların sıcak olması nedeniyle sürekli obd den takip ettim. Hararet yer yer 105 dereceleri görüyordu. Defalarca sağa çekip motorun soğumasını bekledim. Sağa çektikten sonra bir kaç dakika içinde 92-93 derecelere düşüyordu sıcaklık ama kısa sürede tekrar 103-105 derecelere çıkmaya devam etti. Fanlar neredeyse hiç durmadı. Raci ustanın tavsiyesi ile kalın radyatör alıp taktım. Radyatör takmadan önce de motor soğutma hattını temizledim.
Radyatörü çıkardıktan sonra termostatı da çıkarıp termostat borusunu yerine taktım hortum bağlayabilmek için. Uygun çapta plastik rakor ve hortumlar kullanarak önce motor hattını sonra kalorifer peteğini ve en son olarakta çıkan radyatörü temizleyip emekliye ayırdım
Radyatör temizleme sıvısı (liqui moly ve würth) ve uygun miktarda sıcak su karışımı ile devirdaim pompası kullanarak her iki yönde en az yarım saatlik devirdaim yaptırdım. Filtre olarak şu an herkesin kullandığı maskelerden kullandım çıkış hortumunda Ara ara hortum yönlerini değiştirerek filtreyi (maske) yeniledim ve temiz su gelinceye kadar devam ettim.
Aşağıda ki videoda kısa kısa her hattın temizlik aşamalarını görebilirsiniz. Kalorifer peteği soğutma hattında filtre görevi görüyor resmen. Ne varsa oraya birikmiş ve en çok pislik kalorifer peteğinden çıktı. Motor hattından fazla bir şey çıkmadı. Mevcut radyatörden ise neredeyse hiç bir şey çıkmadı..
Temizlik aşamalarından sonra yeni radyatör ve termostatı takıp yine yeni antifiz ile soğutma suyunuda ekledim.
Bir süredir yaptığım denemelerde 97 derecenin üstünü görmedim hiç. İnşaallah bundan sonra da görmez Şimdi tek kafama takılan kışın ısınmanın ne kadar geç veya ne kadar düşük olabileceği. Yeni takılan 26 mm radyatör kışın olumsuz bir etki oluşturur mu acaba?