Dün iş yerinde öğleden sonra mesai bitiminde EGR valfini söküp temizledim. Benim araçta alternatörün tam arkasında yer alıyor. Valfi almak için soketini ve iki vidasını sökmeniz yeterli. Valfin kendisini sökmek için ise yıldız tornavida yeterli. Valfin mekanizma kısmını balata spreyi ve wd40 yağlayıcı ile bir kaç kez yıkadıktan sonra iç kısımda kurum bağlayan yerleri ise kum tabancası ile temizledim. Sonrasında yine basınçlı hava ile iyice temizledikten sonra tekrar wd40 yağlayıcı ile iç kısmını yağlayıp tekrar basınçlı hava ile kuruladım. Burada kum tabancası ile iç kısmı temizlediğim için aç kapa yapan mil kısmında kum kalıntısı kalmaması için aç kapa yaparak ve balata spreyi ile wd40 kullanıp tekrar tekrar temizledim basınçlı hava ile. Valfin üst kısmı ise anladığım kadarı ile servo veya step motor gibi birşey. Ortada basit bir vidalı mil var ve istenilen oranda ileri geri yaparak valfi belli oranlarda aç kapa yapıyor.
Bu temizlikten sonra düşük devirlerde ki baygınlık büyük oranda gitti gibi. Bunu yaptıktan sonra 200 km kadar yol yaptım. İlerleyen zamanlarda değişiklik olursa tekrar yazarım buraya.
Kirli hali
Temiz Hali
Bu temizlikten sonra düşük devirlerde ki baygınlık büyük oranda gitti gibi. Bunu yaptıktan sonra 200 km kadar yol yaptım. İlerleyen zamanlarda değişiklik olursa tekrar yazarım buraya.
Kirli hali
Temiz Hali