Merhabalar. Tamirciliği bırakmış bir arkadaşımdan takım çantasını aldım dün. Bugün ise boğaz kelebeği temizliği yaptım. Takım alet vs. olunca iş kolay oluyor gerçekten. Eldeki bir kaç anahtar pense vs ile çok eziyetli oluyormuş. Neyse youtube da izlediğim aşağıda ki videodan sonra işe koyuldum.
Resimde görünen plastik hazneyi sökmek için Ø10 anahtar ve etrafında ki kauçuk boruları sökmek için uygun segman pensesi veya normal pense kullanabilirsiniz. Kelepçeleri sökmek için ise yıldız tornavida yeterli. Bu haznenin etrafında ki tüm bağlantıları söktükten sonra parçayı dışarı çıkarıyoruz.
Bu parçayı aldıktan sonra gaz kelebeği gövdesi görünüyor. Buna bağlı olan hortum ve soketi söküyoruz.
Daha sonra gövdeyi tutan 4 adet vidayı Ø10 uygun anahtar ile söküyoruz.
Daha sonra gövdeyi dışarı alıyoruz. Altta ki iki resimde kirli hali görünüyor.
Daha önce bunu takan dingil yırtık contayı sıvı conta ile yapıştırmış malesef. Normal şartlarda bu contanın yenilenmesi gerekir. Şu an elimde olmadığı için düzgünce takmaya çalıştım toplarken. Bir daha ki sefere yeni conta ile yapacağım artık.
Aç kapa yapan flap kısmını temizlerken nazik davranıyoruz. Motor kısmı sadece açma yönünde, tek yönde hareket sağlıyor. Kapamayı yaylı veya zemberek tarzı bir parça yapıyor. Balata spreyi veya saf alkolü sprey ile sıkınca büyük oranda kirler akıp gidiyor. Sonra wd40 yağlayıcı sıkıp tekrar kuruluyoruz ki incede olsa bir yağ tabakası kalsın çalışan kısımda. Çünkü diğerleri kupkuru yapıyor. Temiz bir bez ile de nazikçe sildikten sonra temizlik bitmiş oluyor ve aynı söktüğümüz şekilde topluyoruz.
Temiz hali
Bu işlemden sonra bildiğim kadarı ile yeniden öğrenme adaptasyon yapmak gerekiyormuş. Bunu da aşağıdaki videoyu izleyerek uyguladım.
Bu işlemden sonra ki gözlemim şu yönde. Daha önce gaz verip bırakınca motor devri rolanti devrinin altına düşerek stop edecekmiş gibi davranıyordu. Temizlikten sonra gaz verip bırakınca bu durum düzeldi. Gaz verip bıraktıktan sonra devir 1500 rpm civarında bir iki saniye kadar bekleyip öyle rolanti devrine (750-800 civarı) düşüp stabil şekilde kalıyor. Henüz aracı sürüp denemedim ama o durumda ki halinide yazarım.
Resimde görünen plastik hazneyi sökmek için Ø10 anahtar ve etrafında ki kauçuk boruları sökmek için uygun segman pensesi veya normal pense kullanabilirsiniz. Kelepçeleri sökmek için ise yıldız tornavida yeterli. Bu haznenin etrafında ki tüm bağlantıları söktükten sonra parçayı dışarı çıkarıyoruz.
Bu parçayı aldıktan sonra gaz kelebeği gövdesi görünüyor. Buna bağlı olan hortum ve soketi söküyoruz.
Daha sonra gövdeyi tutan 4 adet vidayı Ø10 uygun anahtar ile söküyoruz.
Daha sonra gövdeyi dışarı alıyoruz. Altta ki iki resimde kirli hali görünüyor.
Daha önce bunu takan dingil yırtık contayı sıvı conta ile yapıştırmış malesef. Normal şartlarda bu contanın yenilenmesi gerekir. Şu an elimde olmadığı için düzgünce takmaya çalıştım toplarken. Bir daha ki sefere yeni conta ile yapacağım artık.
Aç kapa yapan flap kısmını temizlerken nazik davranıyoruz. Motor kısmı sadece açma yönünde, tek yönde hareket sağlıyor. Kapamayı yaylı veya zemberek tarzı bir parça yapıyor. Balata spreyi veya saf alkolü sprey ile sıkınca büyük oranda kirler akıp gidiyor. Sonra wd40 yağlayıcı sıkıp tekrar kuruluyoruz ki incede olsa bir yağ tabakası kalsın çalışan kısımda. Çünkü diğerleri kupkuru yapıyor. Temiz bir bez ile de nazikçe sildikten sonra temizlik bitmiş oluyor ve aynı söktüğümüz şekilde topluyoruz.
Temiz hali
Bu işlemden sonra bildiğim kadarı ile yeniden öğrenme adaptasyon yapmak gerekiyormuş. Bunu da aşağıdaki videoyu izleyerek uyguladım.
Bu işlemden sonra ki gözlemim şu yönde. Daha önce gaz verip bırakınca motor devri rolanti devrinin altına düşerek stop edecekmiş gibi davranıyordu. Temizlikten sonra gaz verip bırakınca bu durum düzeldi. Gaz verip bıraktıktan sonra devir 1500 rpm civarında bir iki saniye kadar bekleyip öyle rolanti devrine (750-800 civarı) düşüp stabil şekilde kalıyor. Henüz aracı sürüp denemedim ama o durumda ki halinide yazarım.