Selamlar herkese. 90000 bakımını yapmamız gerekiyor. Fakat bazı soru işaretleri var. Bu aracı kullanan arkadaşların tecrübelerinden faydalanmak isterim. Hangi marka yağı hangi viskozite ile kullanmalıyım? Son olarak kaç litre yağ aldığını sormak istiyorum. Diğer araçlarda petronas kullandım gayet memnundum. Şimdiden teşekkür ederim.
5w-30 yag Turkiye sartlari icin ideal bir yagdir. Fakat yazi cok sicak, kisi ilik gecen bolgeler icin 10w-30 tercih edilebilir.
Marka olarak tamamen kisisel tercihinizi kullanabilirsiniz. Fakat surekli ayni markayi kullanmayi tavsiye ederim. Motul icin cok guzel yorumlar duydum.
Buji olarak fabrikanin onersigi tirnak araliginda buji kullanin. Cift platinli isinizi gorecektir. Iridyum bujiyi herkes tavsiye ediyor ama zarari oldugunu ve her motorda kullanilmadigini duydun. Bobin veya kablolari eritebikdigini duydum. subaruda iridyum buji suana kadar duymadim. Yeni araclarda bilmiyorum kullaniliyor mu.
Filtre olarak yag ve hava filtresi degisimi yani sira eger uzun zamandir degistirmemisseniz polen filtresini degistirebilirsiniz.
Sanzuman yaginizin degisim zamani gelmisse listenize ekleyebilirsiniz.
Bunun yani sira araciniz AWD oldugu icin herkesin yaptigi hatayi yapmayin. Defransiyel yaglarini(on/arka) kontrol edin ve hic degismemisse mutlaka degistirin. Ozellikle arka defransiye yagi cok cabuk ozelligini kaybediyor.
Aracinizda sunroof var ise, kizaklari temizleyip sunroof yagi ile bakimini yapabilirsiniz.
Fren-direksiyon hidrolikleri ve sogutma sivisi da yenisiyle degistirilebilir. Her 3 senede bir onerildigini duymustum.
Butceniz dogrultusunda yukaridakileri onem sirasina gore yapabilir/yaptirabilirsiniz.
Benim sahsen yaptigim soyle; Yag-yag filtresi duzenli degisiyorum. Polen filtresini de 3-6 da bir degisiyom. Yasadigim yerdeki mevsim kosullarina gore. Sanzuman yagini servis kitapcigindaki km/mil de degistiriyorum. Arka defransiyel yagini her kis sonunda degistiriyorum. On defransiyel 2 senede 1 yapiyorum. Bujileri 60.000mil(90.000km) de bir degistiriyorum. Cogu zaman 100.000mil/168.000km de degisim yapiliyor. Motor kayisini servis her 30.000mil/48.000km de degismeyi oneriyor. Durumuna gore daha gec de degisebilir. Islemlerden(sanzuman) haric digerlerini kendim yaptigim icin uyguna geliyor. Ama Turkiye sartlarinda ucuz iscilik bulabildiginiz icin ustaya yaptirmak belki zaman acisindan daha karli olacaktir. Kolay gelsin
Sarper bu araç için biraz yanlış yönlendirme olmuş kardeşim. Bu araçlar Türkiye'ye geldikten sonraki ilk bakımlarında hepsinde 10/40 yağ kullanılmış. Ben de 5/30 koymak isterdim ama daha önce 5/30 koyan arkadaşın aracında ciddi eksilme oldu 5/40 denedim onu da daha uzun vadede yine eksiltti. Mecburen 10/40 konulacak. Petronas kullanıyorum Motul da kullandım Liqui Moly de herhangi birinin kullanılmasında sıkıntı yok hatta Petronas daha az ısınan daha serin çalışan bir yağ bunların içinde. Buji fabrikada NGK Silfr6A11 takılmış yanlış hatırlamıyorsam genelde 100.000 km gidiyor. İridyum bazı araçların OEM bujisi normal bujiyken iridyuma çevrilirse bazen sorun yaşatabiliyor daha önceden motor bloğunu oyduğunu okumuştum birinin ama araç Subaru değildi.
4.8LT yağ alıyor @nitro37 Diferansiyeller ön 1,3/1,5LT arası arka zaten tüm subarularda standart 0,8 LT alır. Şanzımanı bunlarda farklı tıpkı arka diferansiyel gibi çift tapa var altı açıp boşaltıyorsun sonra kapatıp üsttapadan dolum yapıyorsun düz bir zeminde üst tapadan yağ gelene kadar dolduruluyor tek seferde değişebilen yağı 5LT gibi. Ama tüm şanzıman kapasitesi 12,5LT dir. Şanzıman yağı Motul CVTF koydum ben muhtemelen serviste de aynı yağ konuldu. CVT yağı olduktan sonra sıkıntı yok.
Çok teşekkür ediyorum ben de dün cherkess beyle uzun süre mesajlaştım 10w40 olacağını söyledi. Bu gün itibariyle petronas 10w40, orijinal yağ filtresi , mann hava ve polen filtresi sipariş verdim. Polen filtrelerinizi her bakımda değiştirmenizi tavsiye ederim çünkü direk solunum sisteminize müdahale eden bir parça . Hatta ben 4-5 ayda bir değiştiğim bile olur tozlu mekanlarda gezersem.
Yağda değişiklik yaptık arkadaşım illa Liqui Moly dene dedi ondan alıyoruz , 10w40 süper sentetik model var onu mu kullanmam gerekiyor?
(05-06-2018, Saat: 09:04)Cherkess demiş ki: Sarper bu araç için biraz yanlış yönlendirme olmuş kardeşim. Bu araçlar Türkiye'ye geldikten sonraki ilk bakımlarında hepsinde 10/40 yağ kullanılmış. Ben de 5/30 koymak isterdim ama daha önce 5/30 koyan arkadaşın aracında ciddi eksilme oldu 5/40 denedim onu da daha uzun vadede yine eksiltti. Mecburen 10/40 konulacak. Petronas kullanıyorum Motul da kullandım Liqui Moly de herhangi birinin kullanılmasında sıkıntı yok hatta Petronas daha az ısınan daha serin çalışan bir yağ bunların içinde. Buji fabrikada NGK Silfr6A11 takılmış yanlış hatırlamıyorsam genelde 100.000 km gidiyor. İridyum bazı araçların OEM bujisi normal bujiyken iridyuma çevrilirse bazen sorun yaşatabiliyor daha önceden motor bloğunu oyduğunu okumuştum birinin ama araç Subaru değildi.
valla yanlis bilgi vermissen kusura bakmayin. Amerikada bulundugum bolgenin iklimi Turkiye ile yakin sadece kislar cok soguk oluyor yaz ise cogu zaman ayni. Bu bolgede cogunlukla 5w-30 kullaniliyor.
Iridyum buji icin duydugum bobinleri erittigini hatta kaynadigini da duydum.
Güncelleme yapayım , Liqui Moly 10w40 yağ , orijinal yağ filtresi , mann polen ve hava filtrelerinin siparişini verdim. Yarın elime ulaştığı taktirde değişimi yapar , resimleri sizlerle paylaşırım. 10w40 almamdaki sebep , cherkess'in yazdığı gibi ilk geldiklerinde 10w40 kullanılmış olması yoksa ben de 5w30 kullanacaktım. Bakalım deneyip göreceğiz.
(05-06-2018, Saat: 09:04)Cherkess demiş ki: Sarper bu araç için biraz yanlış yönlendirme olmuş kardeşim. Bu araçlar Türkiye'ye geldikten sonraki ilk bakımlarında hepsinde 10/40 yağ kullanılmış. Ben de 5/30 koymak isterdim ama daha önce 5/30 koyan arkadaşın aracında ciddi eksilme oldu 5/40 denedim onu da daha uzun vadede yine eksiltti. Mecburen 10/40 konulacak. Petronas kullanıyorum Motul da kullandım Liqui Moly de herhangi birinin kullanılmasında sıkıntı yok hatta Petronas daha az ısınan daha serin çalışan bir yağ bunların içinde. Buji fabrikada NGK Silfr6A11 takılmış yanlış hatırlamıyorsam genelde 100.000 km gidiyor. İridyum bazı araçların OEM bujisi normal bujiyken iridyuma çevrilirse bazen sorun yaşatabiliyor daha önceden motor bloğunu oyduğunu okumuştum birinin ama araç Subaru değildi.
valla yanlis bilgi vermissen kusura bakmayin. Amerikada bulundugum bolgenin iklimi Turkiye ile yakin sadece kislar cok soguk oluyor yaz ise cogu zaman ayni. Bu bolgede cogunlukla 5w-30 kullaniliyor.
Iridyum buji icin duydugum bobinleri erittigini hatta kaynadigini da duydum.
Aslında yağ için olması gerekeni söylüyorsun da Legacy/Outback modelleri ilk jenerasyonda yağ eksiltme sıkıntısı yaşattı hatta Amerikada çağırılıp segman değişimi yapıldı diye okumuştum. Zaten buraya ilk jenerasyondan sonrasını da getirmediler bu gelenler de 2010/2011 modeller oldu ve ilk bakımdan itibaren servislerde 10/40 yağa geçildi. Normal yağı gerçekten de 5/30 o konuda haklısın ama maalesef olması gereken yağı kullanmıyorlar. 5/30 a dönüldüğü zaman ciddi eksilme yaşanıyor bunu tecrübe ettik Sarper. Bir arkadaşın 2011 Legacy sine 5/30 koyduk çok kısa sürede 3 LT eksiltti sonra 5/40 a geçmişti ama onun eksiltip eksiltmediğine bakamadan aracını satmıştı. Ben de samimi bir arkadaşımdan aldım aracımı o da bana sormuştu bakımda ne kullanayım diye ben de senin gibi 5/30 sanıyordum ama onu başka arkadaşın aracı eksiltti diye 5/40 ı denemesini söyledim 5/40 yağ koydu ama çok fazla kullanmadan ben aldım 5/40 ı da daha uzun vadede eksiltti 10/40 koydum rahatladım anlayacağın durum bundan ibaret. İridyum buji konusuna gelirsek fabrika çıkışı iridyum buji kullanılıyor Subaru da daha İridyum buji yüzünden bobin ya da buji kablosu sıkıntısı yaşayana denk gelmedim. Hatta bir arkadaşın aracı aldığından beri tekliyordu son çare bujilere bakmasını önermiştim ağır bakım yeni yapıldı buji değişeli çok olmadı diye baktırmamıştı daha sonradan gittiği bir usta bakalım diye söktüğünde üzerinden Bosch Platin buji çıkmıştı sonradan NGK iridyum bujiye geçince aracı normale döndü.