Arkadaşlar Forester'ımda sağ ön cam motorunun bakımını yapmıştım. Fotoğraflarını yeni buldum cam motoru çok yavaş çalışanlar ses yapanlar zorlananlar için yol gösterme niteliğinde bir paylaşım olur umarım.
Cam motorunun nasıl söküldüğü kısmına değinemiyorum çünkü o aşamaların fotoğrafları mevcut değil ama bilmeniz gerekn camın komple söküldüğü ve krikoyu çıkarmadan bu motoru çıkaramayacağınızdır.
Cam motorum çok sesli ve yavaş çalışıyordu bende söktükten sonra motorun içinde bir olumsuzluk olduğunu düşündüğüm için motoru açtım tabi ki.
Bu motorun açılmış hali gördüğünüz gibi üç tane vida deliği var yani açmak için üç tane vidayı söküyoruz ve ayrılıyor burası motor kısmı. Bu kısmı açtığımda içinden bol miktarda çamur ve paslı su çıktı demek ki motorumuz su almaya müsait bir konumda ve sanırım direksiz camların zafiyeti su almak.
Önce suyla yıkadım çünkü herhangi bir temizleyicinin temizlemesi için bol miktarda kulanmanız gerekiyor onun da güçlü olması gerekiyor. İçini sildikten sonra WD40 sıktım pasların ve çamurların daha da çözülmesini bekledim sonra da suyla yıkayıp süzdürüp kuruladıktan sonra dibini gresle yağladım çünkü asıl bobinli kısım bunun dibinde dönüyor.
Fotoğraftaki görüntü sadece silinmiş hali daha sonra WD40 ın sökemediği kısmı kazımak zorunda kaldım hatta diş fırçası şeklinde tel fırçam da vardı bayağı iş gördü diyebilirim.
İlk temizlediğim yukarıda resmi olan parça bu arkadaşlar.
Bu resimdeki parça ise şayet su almamışsa camın arasından kapı içine giren tozlarla bir olup çamurla dolmamışsa cam motorunuzu yavaşlatan zor kapanmasında payı olan kömürlerin olduğu kısım. Çapraz duran iki küçük vidayla tutturulmuş o küçücük küp şeklindeki parçalar cam motorunun kömürleri o an için sanayiye yolum düşmediğinden kömürlerin şeklini ve ölçüsünü bilmediğimden ben değiştirmedim ama bu kömürleri değiştirmenizde fayda var. Asıl çamur dolan kısım da bu kısımdı zaten. Bunun içinde motorun bobinajlı mil kısmı dönüyor. Mil de aşağıdaki resimde görünüyor.
Ayrıca milin uç kısmı gördüğünüz gibi vidalı şayet bu vida kısmı aşınırsa cam motorunuz camı kaldırırken takırdar.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz kapak kısmını açıyorsunuz tornavidayla çok kolay çıkıyor ve bu kapağın alt kısmında herhangi bir conta ya da conta vazifesi gören bir yer yok asıl su toz ve çamuru buradan alıyor içine Ben temizledikçe paslı çamurlu su çıktı bunun içinden.
Bu kapağı söküyoruz
İçi böyle görünüyor elimin kirinden çekemedim ama biraz temizleyip çekebildiğim fotoğraf bu.
Bu resimde elimin aşağısında duran sağ üst köşede görünen yuvarlak paslı şey o kapağın temizlenmiş içi daha sonra iyice kazıyıp zımparaladım. Bu açık halinde görünen disk benzeri kısmın altında tam olarak temizleyemediğime inandığım daha kirler ve paslar olduğunu düşünüyorum ama ne yazık ki burası çıkmıyor sabit.
Bende WD40 ve pas sökücü sıkıp bir gün beklettikten sonra yeniden temizledim düşündüğüm gibi daha kir çıkmaya devam etti. Daha sonra içine gres yağını basıp kapattım. Hiç bir camım ön sağ cam kadar hızlı açılıp kapanmıyordu bu bakımı yaptıktan sonra.
Arkadaşlar böyle bir sıkıntınız varsa hemen gidip cam motoru almayın. Oldu ki çıkma aldınız bakımını yapın kömürlerini değiştirin sanayide oto elektronik malzemeleri satan yerlerde mutlaka vardır. Ayrıca motorun mili zarar gördüyse diğer markaların cam motorları uymayabilir ama milleri %90 uyar uzunsa tornacıda kısalttırıp takma imkanınız da var.
Cam motoru almak son çare diyelim.
Sevgiler, saygılar efendim.
Cam motorunun nasıl söküldüğü kısmına değinemiyorum çünkü o aşamaların fotoğrafları mevcut değil ama bilmeniz gerekn camın komple söküldüğü ve krikoyu çıkarmadan bu motoru çıkaramayacağınızdır.
Cam motorum çok sesli ve yavaş çalışıyordu bende söktükten sonra motorun içinde bir olumsuzluk olduğunu düşündüğüm için motoru açtım tabi ki.
Bu motorun açılmış hali gördüğünüz gibi üç tane vida deliği var yani açmak için üç tane vidayı söküyoruz ve ayrılıyor burası motor kısmı. Bu kısmı açtığımda içinden bol miktarda çamur ve paslı su çıktı demek ki motorumuz su almaya müsait bir konumda ve sanırım direksiz camların zafiyeti su almak.
Önce suyla yıkadım çünkü herhangi bir temizleyicinin temizlemesi için bol miktarda kulanmanız gerekiyor onun da güçlü olması gerekiyor. İçini sildikten sonra WD40 sıktım pasların ve çamurların daha da çözülmesini bekledim sonra da suyla yıkayıp süzdürüp kuruladıktan sonra dibini gresle yağladım çünkü asıl bobinli kısım bunun dibinde dönüyor.
Fotoğraftaki görüntü sadece silinmiş hali daha sonra WD40 ın sökemediği kısmı kazımak zorunda kaldım hatta diş fırçası şeklinde tel fırçam da vardı bayağı iş gördü diyebilirim.
İlk temizlediğim yukarıda resmi olan parça bu arkadaşlar.
Bu resimdeki parça ise şayet su almamışsa camın arasından kapı içine giren tozlarla bir olup çamurla dolmamışsa cam motorunuzu yavaşlatan zor kapanmasında payı olan kömürlerin olduğu kısım. Çapraz duran iki küçük vidayla tutturulmuş o küçücük küp şeklindeki parçalar cam motorunun kömürleri o an için sanayiye yolum düşmediğinden kömürlerin şeklini ve ölçüsünü bilmediğimden ben değiştirmedim ama bu kömürleri değiştirmenizde fayda var. Asıl çamur dolan kısım da bu kısımdı zaten. Bunun içinde motorun bobinajlı mil kısmı dönüyor. Mil de aşağıdaki resimde görünüyor.
Ayrıca milin uç kısmı gördüğünüz gibi vidalı şayet bu vida kısmı aşınırsa cam motorunuz camı kaldırırken takırdar.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz kapak kısmını açıyorsunuz tornavidayla çok kolay çıkıyor ve bu kapağın alt kısmında herhangi bir conta ya da conta vazifesi gören bir yer yok asıl su toz ve çamuru buradan alıyor içine Ben temizledikçe paslı çamurlu su çıktı bunun içinden.
Bu kapağı söküyoruz
İçi böyle görünüyor elimin kirinden çekemedim ama biraz temizleyip çekebildiğim fotoğraf bu.
Bu resimde elimin aşağısında duran sağ üst köşede görünen yuvarlak paslı şey o kapağın temizlenmiş içi daha sonra iyice kazıyıp zımparaladım. Bu açık halinde görünen disk benzeri kısmın altında tam olarak temizleyemediğime inandığım daha kirler ve paslar olduğunu düşünüyorum ama ne yazık ki burası çıkmıyor sabit.
Bende WD40 ve pas sökücü sıkıp bir gün beklettikten sonra yeniden temizledim düşündüğüm gibi daha kir çıkmaya devam etti. Daha sonra içine gres yağını basıp kapattım. Hiç bir camım ön sağ cam kadar hızlı açılıp kapanmıyordu bu bakımı yaptıktan sonra.
Arkadaşlar böyle bir sıkıntınız varsa hemen gidip cam motoru almayın. Oldu ki çıkma aldınız bakımını yapın kömürlerini değiştirin sanayide oto elektronik malzemeleri satan yerlerde mutlaka vardır. Ayrıca motorun mili zarar gördüyse diğer markaların cam motorları uymayabilir ama milleri %90 uyar uzunsa tornacıda kısalttırıp takma imkanınız da var.
Cam motoru almak son çare diyelim.
Sevgiler, saygılar efendim.