Herkese merhabalar,
Subaruyu haftalar once sattigimda siteden ayrilacagimi dusunmus olabilirsiniz. Teknik destek makalelerine bu sefer 2009 Forester(makyajli) ile devam ediyorum. Yanlis anlasilma olmasin arac kayganamin. Haftasonu bir etkilinlige katilmak icin geldi, gelmisken aracini elden geciriyorum. Aslinda aracini kobay olarak bir temizlik urunu icin kullandim. Bu sirada gordugum 1-2 eksikligide gidereyim dedim.
Kendi aracima (12 yasinda,2.sahibi olarak 2 senedir kullaniyorum) detayli temizlik yapacagim. ici bej renk(en nefret ettigim) oldugu icin oldukca kirlendi. Piyasadaki urunlerin(amerika) bircogu tam anlamda temizlik yapamadigi icin internette buldugum ultra konsantre bir urun siparisi verdim ve bunu kayganamin aracinda denemeye karar verdim. Islem gercekten istedigime yakindi bunu ayri olarak baska konuda resimlerle paylasacagim. Fakat islem sonunda arac icini kurutmak icin klimayi kullandigimda maalesef hava sadece on izgaradan geliyordu. dugmeyi cevirmenin bir faydasini goremedim.
Sorunun kaynagi, hava kanalini yonlendiren kapagi hareket ettiren telin yerinden cikmasi. Tahmin ediyorum ki akliniza gelen ilk sey komple konsolu yerinden soktugum. Hayir oyle birsey yapmadim. Ortalama 5 dk dan daha az bir surede islemi tamamladim.
Alet edavat:
1- yildiz tornavida
2- islak mendil/lastik eldiven ( islemde eliniz birazcik gres vb yag olabilir.
Havalandirma kanallarini yoneten kapaga sofor tarafindan, pedallarin oraya yatarak yapabilirsiniz. direksiyon alt kapak boslugundan da islemi kisitli alanda izleyerek yapabilirsiniz. Fakat daha cok gorus acisi icin, direksiyon altindaki diz mesafesindeki kapagi sokerek daha rahat calisabilirsiniz. Kapagi 2 vida + 4 tirnak tutuyor.
1. Adim: torpidonun sol tarafindaki kapi arasinda kalan plastik kapagi cikartin. ( sigorta panelini acip, parmaginizla ittirerek cizik, zedelenme olmadan acabilirsiniz.)
2. Adim: yildiz tornavida ile resimde isaretli vidalari sokun ve nazikce paneli esneterek duz cekilde cekin. ( tirnaklar gorunurde oldugu icin isterseniz icerden parmaginizla ittirerek rahatca cikartabilirsiniz.
3. Adim: panelin tirnaklari 2 tane direksiyon solunda, 2 tane direksiyon sagindakiler kurtulduktan sonra, panel uzerindeki dugmelerin soketlerini cikartin. Soketleri cikartmadan once kontagin kapali olduguna emin olun. bende herhangi bir ariza isigi yanmadi ama soketleri soktugum gibi kontagi kapattim.
4. Adim: Resimde de goruldugu uzere, beyaz renkli parca havalandirma kontrol kapagi. uzerinde beyaz bir cikinti var ve bu cikintiya bagli tel resimde sari renkli plastikle kapli tel. Ilk etapta 2 parmaginizin yardimiyla halkayi beyaz plastige gericin.ayni hizaya getirmek icin, sag elinizle konsoldan dugmeyi cevirebilirsiniz. Teli yerine taktiktan sonra, sari plastik kapli teli yuvasina oturtun. hafiften torpido taradina ittirerek kanalina oturtabilirsiniz. Butun islem bu kadar. gecmis olsun.
5.Adim: paneli yerine takmadan once soketleri takin, tirnamlar yuvaya tam oturduktan sonra vidalari takip, yan kapagi kapatip islemi bitirin.
Soru: bu sari plastik kapli kablo yuvasindan tekrar cikma ihtimali var mi?
acikcasi bunun cevabini ilerleyen zamanda kayganamin sms atmasiyla ogrenecem. Fakat bu kabloyu oraya sabitlemek icin amerikan filmlerinde insanlari baglamak icin kullanilan kalin koli banti kullanilabilir. araclari birbirne tutturabilecek guctekilerden.
*****Dikkat*****
Calistiginiz bolgede klimanin yuksek basincli borusu gecmekte. Islemi yapmadan once aracin tamamen soguduguna veya klimanin hic calismadigina emin olun. Boru uzerindeki(aluminyum) sicaklik elinizi yakabilecek sicaklikta. 1-2 defa elim degdi ve tecrube sahibi oldum.
6.Adim: elinize bulasan yag(eger varsa) islak mendil ile temizleyin.
Subaruyu haftalar once sattigimda siteden ayrilacagimi dusunmus olabilirsiniz. Teknik destek makalelerine bu sefer 2009 Forester(makyajli) ile devam ediyorum. Yanlis anlasilma olmasin arac kayganamin. Haftasonu bir etkilinlige katilmak icin geldi, gelmisken aracini elden geciriyorum. Aslinda aracini kobay olarak bir temizlik urunu icin kullandim. Bu sirada gordugum 1-2 eksikligide gidereyim dedim.
Kendi aracima (12 yasinda,2.sahibi olarak 2 senedir kullaniyorum) detayli temizlik yapacagim. ici bej renk(en nefret ettigim) oldugu icin oldukca kirlendi. Piyasadaki urunlerin(amerika) bircogu tam anlamda temizlik yapamadigi icin internette buldugum ultra konsantre bir urun siparisi verdim ve bunu kayganamin aracinda denemeye karar verdim. Islem gercekten istedigime yakindi bunu ayri olarak baska konuda resimlerle paylasacagim. Fakat islem sonunda arac icini kurutmak icin klimayi kullandigimda maalesef hava sadece on izgaradan geliyordu. dugmeyi cevirmenin bir faydasini goremedim.
Sorunun kaynagi, hava kanalini yonlendiren kapagi hareket ettiren telin yerinden cikmasi. Tahmin ediyorum ki akliniza gelen ilk sey komple konsolu yerinden soktugum. Hayir oyle birsey yapmadim. Ortalama 5 dk dan daha az bir surede islemi tamamladim.
Alet edavat:
1- yildiz tornavida
2- islak mendil/lastik eldiven ( islemde eliniz birazcik gres vb yag olabilir.
Havalandirma kanallarini yoneten kapaga sofor tarafindan, pedallarin oraya yatarak yapabilirsiniz. direksiyon alt kapak boslugundan da islemi kisitli alanda izleyerek yapabilirsiniz. Fakat daha cok gorus acisi icin, direksiyon altindaki diz mesafesindeki kapagi sokerek daha rahat calisabilirsiniz. Kapagi 2 vida + 4 tirnak tutuyor.
1. Adim: torpidonun sol tarafindaki kapi arasinda kalan plastik kapagi cikartin. ( sigorta panelini acip, parmaginizla ittirerek cizik, zedelenme olmadan acabilirsiniz.)
2. Adim: yildiz tornavida ile resimde isaretli vidalari sokun ve nazikce paneli esneterek duz cekilde cekin. ( tirnaklar gorunurde oldugu icin isterseniz icerden parmaginizla ittirerek rahatca cikartabilirsiniz.
3. Adim: panelin tirnaklari 2 tane direksiyon solunda, 2 tane direksiyon sagindakiler kurtulduktan sonra, panel uzerindeki dugmelerin soketlerini cikartin. Soketleri cikartmadan once kontagin kapali olduguna emin olun. bende herhangi bir ariza isigi yanmadi ama soketleri soktugum gibi kontagi kapattim.
4. Adim: Resimde de goruldugu uzere, beyaz renkli parca havalandirma kontrol kapagi. uzerinde beyaz bir cikinti var ve bu cikintiya bagli tel resimde sari renkli plastikle kapli tel. Ilk etapta 2 parmaginizin yardimiyla halkayi beyaz plastige gericin.ayni hizaya getirmek icin, sag elinizle konsoldan dugmeyi cevirebilirsiniz. Teli yerine taktiktan sonra, sari plastik kapli teli yuvasina oturtun. hafiften torpido taradina ittirerek kanalina oturtabilirsiniz. Butun islem bu kadar. gecmis olsun.
5.Adim: paneli yerine takmadan once soketleri takin, tirnamlar yuvaya tam oturduktan sonra vidalari takip, yan kapagi kapatip islemi bitirin.
Soru: bu sari plastik kapli kablo yuvasindan tekrar cikma ihtimali var mi?
acikcasi bunun cevabini ilerleyen zamanda kayganamin sms atmasiyla ogrenecem. Fakat bu kabloyu oraya sabitlemek icin amerikan filmlerinde insanlari baglamak icin kullanilan kalin koli banti kullanilabilir. araclari birbirne tutturabilecek guctekilerden.
*****Dikkat*****
Calistiginiz bolgede klimanin yuksek basincli borusu gecmekte. Islemi yapmadan once aracin tamamen soguduguna veya klimanin hic calismadigina emin olun. Boru uzerindeki(aluminyum) sicaklik elinizi yakabilecek sicaklikta. 1-2 defa elim degdi ve tecrube sahibi oldum.
6.Adim: elinize bulasan yag(eger varsa) islak mendil ile temizleyin.