yazin bunlari bence sikayetim var bölümüne. Çoğu subarucu yapilan yanlis teshis veya hatalari ifşa etmiyor. Bunun 3 sebebi var. 1, Gittigi servis yada ustanin müşteri ile tanışma aşamasında cok iyi dialog kurması ve bunun sonucu olarak da musterinin olasi hata sonucu "ayip olur sohbetimiz var usta ile" diyerek konuyu kapatmasi 2. Arabasında servis yada usta hatasi sonucu oluşan zararin mekaniksel boyutunu " aman şimdi olayi anlatirsam arabam mimlenir satmak istedigimde de karsima bu olay cikiverir" diyerek kapatmasi 3. Gittigi servis veya ustaya daha önce hafif bakimlar dışında ( yag, su, antifriz, ariza okuma) vs bir islem yaptirmamasi dolayısı ile bu gidip gelmelerde usta ile kanka olmasi ( 100 tuttu ama sen yabanci degilsin 80 ver yeter muhabbetleri vs) akabinde yasanan ilk ciddi arizada ustanin işçilik hatasi sonucu " usta ile arkadas olduk nasil aciklarim " düşüncesinin musteriyi yapacağından ali koyması
Ben her zaman soyluyorum. Bir ustanin kötü usta olmasi ile yetersiz olmasi arasinda daglar kadar fark vardir. Yetersiz olursun teshis koymakta zorlanirsin ama bunuda musteriye söylersin. Kötü olursun, yetersiz oldugunu soylemez kesin ve kati konusursun, gereksiz masraf açtırıp bir nevi musteriyi yolarsin.
Bu arıza Maf ya da 1. Oksijen sensörüne işaret ediyor ancak maf sensörü değişmiş. Buji kabloları değişmiş kabloların takılı olduğu motor üzerindeki 4 çıkışlı kutu bobindir. Bobin arızası bahsettiğiniz problemi yaşatır lamba da yakmaz sizin kasa araçlarda. Sorun hem benzin hem lpg deyse O2 sensörü de gözden geçirilmeli. Boğaz kelebeği gaz teline bağlı olduğu için o modellerde çok kirli olsa bile problem yaşatmıyor o ihtimali eleyelim. Ayrıca maf sensörü değişimi yapılmış ama hatalı yeni malzeme de çıkabiliyor. Ha bir de gaz yememe problemi vuruntu sensörünün de marifeti olabilir Opel Vectra ya da Astra ikisinden birinin ki oluyor. Sizin aracın aynısına sahip bir arkadaşın başına gelmişti değiştirdi kurtuldu. Bu sensör arıza kodu da vermiyor kolay kolay.
(16-10-2018, Saat: 00:30)nitro37 demiş ki: yazin bunlari bence sikayetim var bölümüne. Çoğu subarucu yapilan yanlis teshis veya hatalari ifşa etmiyor. Bunun 3 sebebi var. 1, Gittigi servis yada ustanin müşteri ile tanışma aşamasında cok iyi dialog kurması ve bunun sonucu olarak da musterinin olasi hata sonucu "ayip olur sohbetimiz var usta ile" diyerek konuyu kapatmasi 2. Arabasında servis yada usta hatasi sonucu oluşan zararin mekaniksel boyutunu " aman şimdi olayi anlatirsam arabam mimlenir satmak istedigimde de karsima bu olay cikiverir" diyerek kapatmasi 3. Gittigi servis veya ustaya daha önce hafif bakimlar dışında ( yag, su, antifriz, ariza okuma) vs bir islem yaptirmamasi dolayısı ile bu gidip gelmelerde usta ile kanka olmasi ( 100 tuttu ama sen yabanci degilsin 80 ver yeter muhabbetleri vs) akabinde yasanan ilk ciddi arizada ustanin işçilik hatasi sonucu " usta ile arkadas olduk nasil aciklarim " düşüncesinin musteriyi yapacağından ali koyması
Tecrube ile sabittir
çok haklısınız aslında , izmirde yıllardır amerikan araçlarda yaşadıklarımız anlatsam foruma sabahtan akşama kadar yazmam gerekir , benim tarzım maddi manevi zararı sineye çekip bir daha o ustaya gitmem , yıllardır başka forumlardada aktif yazarım , korando kj musso turk fb sayfasının kurucusuyum , İzmir de ve Türkiye genelinde bilhassa offroadcu olan Amerikan , korando , musso konusunda gerek tel ile gerek mesaj ile bana ulaşıp usta tavsiyesi isteyenlere de gitmeleri gereken değil gitmemeleri gereken ustaları yazıyorum , sonuçta kendileri bilir , ifşa etmeye gerek duymuyorum ama hepsinin yuzlerine karşı yaptıklarını söyledim bu konuda içim rahat.
(16-10-2018, Saat: 00:53)Cherkess demiş ki: Bu arıza Maf ya da 1. Oksijen sensörüne işaret ediyor ancak maf sensörü değişmiş. Buji kabloları değişmiş kabloların takılı olduğu motor üzerindeki 4 çıkışlı kutu bobindir. Bobin arızası bahsettiğiniz problemi yaşatır lamba da yakmaz sizin kasa araçlarda. Sorun hem benzin hem lpg deyse O2 sensörü de gözden geçirilmeli. Boğaz kelebeği gaz teline bağlı olduğu için o modellerde çok kirli olsa bile problem yaşatmıyor o ihtimali eleyelim. Ayrıca maf sensörü değişimi yapılmış ama hatalı yeni malzeme de çıkabiliyor. Ha bir de gaz yememe problemi vuruntu sensörünün de marifeti olabilir Opel Vectra ya da Astra ikisinden birinin ki oluyor. Sizin aracın aynısına sahip bir arkadaşın başına gelmişti değiştirdi kurtuldu. Bu sensör arıza kodu da vermiyor kolay kolay.
çok değerli bilgiler teşekkür ederim , hepsini not aldım tek tek kontrollerini yapacağım. eski araçları bu yüzden seviyorum , keşfetmekte keyifli . adamı zorla usta yapıyor
hatırladıgım bi sallantıda bu arçta vardı bi göz gezdirin isterseniz @highoutputhttp://subaruturkiyeforum.com/konu-subar...tml?page=2 sizin araçta da bu kadar bariz sallantı var mı geçenlerde buna benzer sallantı bendede oldu hemen bobine baktım 4 numarada ses seda kıvılcım yoktu degiştirdim düzeldi
izmir 3. sanayiye gitmem gerekiyor , okumak için bir tamircide varmış obd subarucuda bile yok ,başka yere yönlendiriyor :( gerçi subarucu yüzünden yeni takılan debriyajı yaktım , az daha şanzımanı dağıtıcaktık uzak duruyorum subarucuya elletmem artık , neyse , piyasadaki obd ler 98 e olmuyor diye almadım.
Kendiniz okuyabilirsiniz direksiyonun alt kısmında siyah iki tane soket var onları birbirine bağlayıp kontağı açarsanız check engine lambası yanıp sönmeye başlayacaktır. Seri bir şekilde düzenli yanıp sönerse arıza yoktur. Uzun yanıyorsa onlar basamağı kısa yanıyorsa birler basamağı gibi düşünün. örnek vereyim 3 uzun 2 kısa yanarsa 32 yapar oksijen sensörü arızası. Servise gitmenize gerek yok
(16-10-2018, Saat: 00:13)highoutput demiş ki: izmir 3. sanayiye gitmem gerekiyor , okumak için bir tamircide varmış obd subarucuda bile yok ,başka yere yönlendiriyor :( gerçi subarucu yüzünden yeni takılan debriyajı yaktım , az daha şanzımanı dağıtıcaktık uzak duruyorum subarucuya elletmem artık , neyse , piyasadaki obd ler 98 e olmuyor diye almadım.
Kendiniz okuyabilirsiniz direksiyonun alt kısmında siyah iki tane soket var onları birbirine bağlayıp kontağı açarsanız check engine lambası yanıp sönmeye başlayacaktır. Seri bir şekilde düzenli yanıp sönerse arıza yoktur. Uzun yanıyorsa onlar basamağı kısa yanıyorsa birler basamağı gibi düşünün. örnek vereyim 3 uzun 2 kısa yanarsa 32 yapar oksijen sensörü arızası. Servise gitmenize gerek yok
merhaba , bir süredir iş yoğunluğundan donemedim kusura bakmayın , bahsettiğiniz iki siyah soket fotodakilermi acaba ? birde araçta hava akışmetre MAF sensör yok , fotodan goruleceği uzere hava hortumundaki yeri bantla kapatılmış ama yuvası mevcut ve bir adet soket boşta sanirim MAF soketi , bozulunca sokup çikarildi iptal edildi sanirim. Bahsettiğim sorun MAF sensoru olmamasindan olabilirmi ? araçtaki Manifolt basınç sensörü ( MAP) denso 079800-4040 intten baktim impreza wrx ler için uygun oldugunu gordum , acaba yanlis MAP neticesi de bu sorunlari yaratirmi ?
7. maddede MAF degisti yazmistim , adigim kisi MAP ı degistirmis bana MAF demisti , bu sebeple MAF sensorunu elemis olup olmadigina bile bakmamistim :( maalesef MAF yerinde yok :(
HUAWEI TAG-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi