4-5 ay önce radyatörde bi kaçak vardı su eksiltiyordu bende en yakın İstanbul - Ankara'da olduğu için ustalar bir müddet su ekleyerek devam ettim yedek su kabını hep destekledim. Tabi 4-5 aylık süreçte radyatörde hep su ile dolaşım sağlandı. Yolum düşünce de İzmir de Kemal Ustaya gittim. Radyatörün üst kısmında kaçak olduğu için değişim yaptı üst bölümünde ama o da antifiriz koymamış. Ben yedek su kabındaki suyu kontrol ediyorum hep azalıyor. Bu Full çizgisinin olduğu yer biraz silinmiş sonradan okuyabildim.. Bu su eksiliyormuş gibi görünmesinin nedeni full çizgisinin üzerinde su eklediğim için midir ?
İkinci sorum ise; 4-5 aydır su ile dolaşım sağlandığı için şimdi antifiriz koysam bir sıkıntı olmuş mudur pas vs. gibi radyatöre bi sıkıntı gelir mi ? Antifiriz koyma işini kendim nasıl oranlayıp koyabilirim değişim için hangi adımları uygulamalıyım ?
Ful cizgisinin altına inerse onemli onu takip et. Radyatör yeni yapildi ve hala su eksiltiyorsa sorun baska yerde demektir. Harareti kontrol et ayrıca. Antiriz son 5/6 ay onemli değil. Daha oncesinde antirizli kullaniliyorsa yine antifriz ekleyebilirsin. Oran olarak da simdilik 1/4 oraninda koy kışa girerken de suyun derecesini ölcturup ona gore ekleme yaparsin.
Hic antfiriz konulmamis yada cok uzun seneler antfrizsiz kullanilmis motorlarda aşırı antifriz yuklmesi suyun neden oldugu tikanma ve krecleri cozer atar. Buda motorun.sagindam solundan su kacirmasina neden olur. Sen yavas yavas yukleme yaparsin en kötü.
(03-09-2018, Saat: 13:13)nitro37 demiş ki: Ful cizgisinin altına inerse onemli onu takip et. Radyatör yeni yapildi ve hala su eksiltiyorsa sorun baska yerde demektir. Harareti kontrol et ayrıca. Antiriz son 5/6 ay onemli değil. Daha oncesinde antirizli kullaniliyorsa yine antifriz ekleyebilirsin. Oran olarak da simdilik 1/4 oraninda koy kışa girerken de suyun derecesini ölcturup ona gore ekleme yaparsin.
Hic antfiriz konulmamis yada cok uzun seneler antfrizsiz kullanilmis motorlarda aşırı antifriz yuklmesi suyun neden oldugu tikanma ve krecleri cozer atar. Buda motorun.sagindam solundan su kacirmasina neden olur. Sen yavas yavas yukleme yaparsin en kötü.
işte eksiltip eksiltmediğini tam çözemedim üst kısımda kaçak vardı onu yaptırdım usta başka bi yerinde kaçak yok dedi. Ben de full seviyesinin üzerinde ekleme yaptığım için acaba fullün üzerindeki fazlalığı mı atıyor. Yani eksiltmiyor olabilir. Ama antifiriz eklerken bi kısmını boşaltmam gerek sanırım nasıl yaparım onu.
Birde eğer uzun süreli rampa çıkıyorsam hararette bi yükselme oluyor. Sonra düze yada normal aracı zorlamayan yola girince hararet normale dönüyor. Bunun sebebi radyatörde hiç antifiriz olmamasından kaynaklanır mı ?
Antirizin hararetle bir ilgisi yok. O tamamen sogutma sistemininin zayıflığından yada bir arizadan kaynakli. Sen su hic ekleme bak bakalim su seviyesi dusuyormu depoda o şekilde bir kontrol et. Antiriz koymak icin su tahliye tipasi var aracin motorunda onu acip atiyorum bir litre suyu bosaltman lazim. Sonra depodan antifriz ekleyebilirsin.
(03-09-2018, Saat: 13:54)nitro37 demiş ki: Antirizin hararetle bir ilgisi yok. O tamamen sogutma sistemininin zayıflığından yada bir arizadan kaynakli. Sen su hic ekleme bak bakalim su seviyesi dusuyormu depoda o şekilde bir kontrol et. Antiriz koymak icin su tahliye tipasi var aracin motorunda onu acip atiyorum bir litre suyu bosaltman lazim. Sonra depodan antifriz ekleyebilirsin.
Komik bir soru olacak ama sormam lazım Antifirizi radyatör bloğuna ekliyoruz, yedek su haznesinde de sadede su mu bulunuyor ? Yani antifirizi direk yedek su haznesine ekleyebiliyor muyuz ?
çokda zorlama istersen aracın altına bi tava gibi bişe koy radyotor üst hortumunu gevset tahmini 1 lt su akar hortumu geri sık 1 lt antifiriz ekle gerisi su ilave et olduda bitti ikincisi radyotor kapagındaki mekanizma zamanla deforme oluyor. aracı sıkıştırdıgınızda genleşen sogutma sıvısı arızalı kapaktan yedek su kabına ya erken doluyor taşıyor siz bunu yolda farketmiyorsunuz bazende geç açar motordaki basınç en zayıf yerden terleme kaçak yapar yine farkedemezsiniz ucuzdan pahalıya çözüm için ilk önce radyatör kapagını degiştirmenizi tavsiye ederim
Üzerinden çok zaman geçmiş. Fakat yine de birileri okur faydalanır diye yazayım. Asla yedek su kabına su ya da antifriz konmaz. Yedek su kabına hiç bir şey konmaz. Yedek su kabı aşırı basınç durumunda tahliye edilen suyla dolar, sonra basınç düşünce oradan tekrar sisteme geri alınır. Bu kap soğutma/ısıtma sisteminin kendi kullandığı bir şeydir. Buna sürücü ya da usta bir şey koymaz. Eğer koyarsanız fazla olur. Kafayı karıştıran aslında iki çeşit sıvı kabı tipi olmasıdır. Aslında iki farklı sistem var: 1) Bazı araçlarda "Basınçlı du tankı" ya da "Radyatör suyu bidonu" vs isimlerinde anılan ve kullanıcı/usta tarafından su eklenen tip. Bunda su buradan eklenir ve bu kap da basınçlıdır. 2) Yedek su kabı olan tip. Bu tip motorlarda yukarıda yazdığım gibi aşırı basnçta fazla su bu kaba tahliye edilir, sonra basınç azalınca tekrar geri alınır. Bu sistemlerde su/antrfiz doğrudan radyatöre konur. Bu sistemde radyatörde basınç olmasına rağmen yedeek su kabında basınç yoktur (Diye biliyorum).