@
BurakSF5 Duster'a kafayı takmış gibisin
Açıkçası yaşanılan yere göre duster da tercih edilebilir. Mesela doğru düzgün asfalt olmayan köy gibi dağ başı gibi yerlerde bir forester alıpta arabayı üzmek istemem açıkçası. Örneğin babam balığa falan gider ama ne performans arar ne yol tutuşu zaten 80-90 ı geçmez. Babam için uygun mesela. Ama biz sadece 4 çeker için duster a binemeyiz diye düşünüyorum herhangi bir subaru kullandıktan sonra
Zaten bizim araçlarda yol tutuşu ve virajın önemli ölçüsü ağırlık merkezinin aşağıda olması ve ağırlık dağılımının simetrik olmasından geliyor. Awd daha sonra rol oynuyor bana göre. Mesela kontrolü kaybettiğiniz anda. Bir de yüksek hızlarda arkaya aktarılan güç oranı zaten azalıyor galiba. İstemeden de olsa 150 gibi bir hızda bir refleks ile direksiyonu sağa kırmıştım. Gaz veya frene basmadım ama arkanın hafifçe kaymasından sonra kendiliğinden yoluna oturmuştu araba. Tabi sonra sağa çekip bir sigara yaktım
Ağırlık dağılımı büyük rol oynuyor gerçekten. Arabama birileri bindiğinde sen şuraya otur, sen de diğer tarafa diyorum eş dost arkadaşa biraz yol gideceksek
Ne farkedecek falan diyorlar ama bende öyle bir alışkanlık var. Araçta kendi başıma olsam bile herhangi bir eşyayı diğer çapraz tarafa koyuyorum