3 haftadır 2014 Forester ile birlikteyim. Aracın artılarını anlatmaya gerek yok ama eksilerinden bahsetmek gerekirse başta yalıtımın zayıflığı olur galiba. 100 km/h sonrası rüzgar sesini duymaya başlıyorsunuz. Nispeten bozuk yolda da kapı fitillerinden fazlaca trim sesleri geliyor.
Yalıtım konusunda yapabileceğimiz şeyler var mı? Tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak isterim.
3 haftadır 2014 Forester ile birlikteyim. Aracın artılarını anlatmaya gerek yok ama eksilerinden bahsetmek gerekirse başta yalıtımın zayıflığı olur galiba. 100 km/h sonrası rüzgar sesini duymaya başlıyorsunuz. Nispeten bozuk yolda da kapı fitillerinden fazlaca trim sesleri geliyor.
Yalıtım konusunda yapabileceğimiz şeyler var mı? Tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak isterim.
Genelde Subaru kullanıcıları kendi araçlarını alır almaz ses izalasyonu yaparlar. Yalıtım konusunda Subarunun malesef hep geri kaldigi artık yeni modeller ilede kanıtlanmış oldu. Sizde yalıtım yapın yada yaptırın bence. Bu konuda forumdan @Cihan arkadasimiz oldukca tecrübelidir.
Ses olayı kişiden kişiye değişebilir . Benim açımdan kullandığım en sessiz araç diyebilirim(motor-yol-rüzgar).120 km/h üzerinde bile camlar tam kapalıysa gayet sessiz. Net bir müzik sesinden başka birşey duymuyorum ve yanımdaki kişiyle sesimi yükseltmeden konuşabiliyorum. Bozuk arazide zıplamaya bağlı olarak birçok nedenden, örneğin bozuk paraların tıkırdaması veya kasmaya bağlı gıcırdama şeklinde sesler oluşabilir ama yumuşak kauçuk fitilden trim sesi ilginç geldi bana. Uzman kişilere yalıtım yaptırmanın da mutlaka artısı olur.
Ses yalıtımı japon araçlarının zayıf noktalarında başı çeker ikinci problem ise zayıf frenlerdir. Subaruda outback legacy tribeca nın altı araçların hepsinde ses yalıtımı zayıftır. Saydığım modeller ise hafif bir müzik sesi ve kaliteli sessiz lastiklerle hatırı sayılır bir sessizliğe kavuşurlar. Eliniz yatkın değilse bulaşılacak iş değildir yalıtım işi eliniz yakınsa japon mühendisliği sökme takmayı adeta çok kolay yapsınlar diye o kadar sade ve basit yapmıştır ki inanamazsınız. Hatta segment düştükçe bu işler daha da basitleşmektedir. Ben şahsen Forester ve impreza yı çok basit söküp takabilirim legacy biraz yorar ama bir golf ya da Fransız herhangi bir araca bulamam golf zor değildir ama döktüğünüz şekilde takmak bile sıkıntıdır. Fransız araçları zaten ya dökerken ya da takarken elinizde kalır. Japonları tek geçiyorum. Neyse elim yatkındır söker takarım derseniz alınacak malzeme konusuna ve nereye yalıtım yapmanız gerektiğine yardımcı olurum.
Valla ilk aldığımda hem Ankara'da hem İstanbul'da bu işi yapan kişilerden komple ses yalıtımı ve akustik düzenlemesi için fiyat aldığımda neredeyse bir Subaru Justy parası istemişlerdi, değmeyeceğini düşünerek vazgeçtim. Netice olarak geniş, station wagon tipinde, tavanında kocaman sunroof olan bir araç, bagajdan, tavandan falan gelen sesler olabiliyor, bozuk yolda illa ki ses alıyorsunuz bu kaçınılmaz. Ancak 250 bin euroluk bir range rover'dan öyle bir sessizlik beklerim ben açıkçası. Geçenlerde mali müşavir bir abimin 2019 Honda CRV'sine bindim, o da hemen hemen 2013 Forester'ım kadar sessizdi. Yeni araç olması nedeniyle tabi ki fark var ama 5 sene sonra aynı hale gelecektir.
Ses işi biraz hastalık gibidir yani bunu derken eleştirmek anlamında söylemiyorum hassasiyet olarak algılayın. Evet Japon arabaları kendi segmentindeki araçlara göre yalıtımı konusunda daha gerideler bu en premium araç Outback.te bile böyle. Premium bir kapı döşemesinin altında bir naylon parçası çıkması gerçekten üzücü. Özellikle kulağı gerçekten hassas olan arkadaşlar için içeriye alınan rüzgar sesindeni vb. daha çok sesin bu yalıtımsızlıktan dolayı içerde dağılması sorun oluşturuyor. Bunlar hep birbirine bağlantılı işte. Hoparlörleri değiştireyim deseniz mevcut ünite ile çok verim alamıyorsunuz bu sefer bir DSP işlemci ekleyeyim diyorsunuz (kalitelileri = 3.000 TL+ fiyatlar) bu sefer işte nirvanaya çeyrek kala oluyor. O nirvana da komple ses yalıtımı. Tabandan, kapı döşemelerinden tavandan arka bagaj sacına kadar. Bu işe de bulaştınız mı arkadaşın dediği gibi en az bir justy parası gerekiyor.
Öncelikler önemli işte. Ben yalıtıma justy parası vermektense bir justy alır şehir içinde işlerimde sürer premium aracımı da keyif için hafta sonlarında sürerken @nitro37 dediği gibi müzik sesini bir tık açarak psikolojik olarak yalıtım zayıflığını bastırmak yolunu tercih ederim.
Japon araclarin ( acura-lexus-infiniti markalari haric) hepsinde izolasyon maalesef yok. Yani yok demek daha mantikli. Sirf bu yuzden dolayi saydigim diger markalari uretiyorlar.
Gelelim izolasyon konusuna. acikcasi su aralar gundemimde olan bir konu ve inanin toyota camry de ayni sorunlari yasiyorum. Lastikleri Ozgur hocamin dedigi gibi yumusak secmek bir nebze sesi azaltiyor. Bunu 09 Legacy de bizzat deneyimledim. Fakat bir sure sonra lastik sertlesmeye baslayinca butun sesler daha cok geri geliyor.
Lastik sesi diye tabir ettigimiz sesi kesmek icin aracin butun koltuklar sokulup cikartilacak. taban dosemesi yerinden cikartilacak ve her cm sine kadar akustik izolasyon malzemesi (cok kalin olmayacak) yerlestirilip dosemeyi kapatacaksiniz. Bu sekilde sesi farkedilecek seviyede keseceksiniz. ince malzeme dememdeki sebep ise, taban dosemesi saseye gore bukulmus oldugu icin kalin malzeme koyulmasi durumunda doseme havada kalabilir.
2006 C280 in dosemesini yikamak icin yerinden soktugumde izolasyonun farkini gormustum. mercedes, gunumuzde sirt ve bel sagligina iyi geldigi reklamlariyla yapilan yataklarda kullanilan sungeri kullaniyor. (size onerim bu tarz yataklardan uzak durun, 1-2 sene icinde muazzam bel ve sirt agrilari yasiyorsunuz. bir espirisi yok) Ama muhendisligi yapilirken de ona gore doseme altina pay birakmis. ortalama 5cm e yakin kalinlikta sunger. ezilince artik neye dusuyor bilmiyorum.
Simdi japon araclarinda akustik izolasyonu tabana uyguladiktan sonra, kapi iclerine de uygulamaniz gerekebilir. Boylece seyir halindeyken yaninizdan gecen aractan gelen sesleri azaltabilirsiniz. Diger bir cozum ise, kalin hali paspas kullanmak. Bu da bir izolasyon secenegidir ve en basitidir.
Camlar: Japon araclarda piyasadaki en siradan camlar kullaniliyor. Akustik camlar sifir alinirken ozel istek ile veya sonradan taktirilabilir. Piyasadaki araclarin %90 inda normal cam var ve dis sesleri rahatca duyuyorsunuz.
Ruzgar sesi. Emin olun legacy ve imprezalardaki kadar (direksiz modellerde) duymuyorsunuzdur. 2 adet Forester deneyimim oldu. Kaynananin ve komsunun foresterlari. ikiside tamamen ayni yil ayni donanim. renklerine kadar ayni. tek farklari kaynanada geri gorus kamerasi yok, cam tavan var. Komsuda geri gorus sistemi var, cam tavan yok.
Ses olarak komsunun forester daha sessiz. Cunku her iki aracin da tavaninda kizaklar var ve kizak ara baglantilari var. Kaynanada ruzgar sesi o kizaklardan dolayi iceriye cok geliyor. komsuda ruzgar sesi yok. Fakat her ikisinde de ozellikle yagmurlu havalarda arka koltukta oturuyorsaniz muazzam sus sesi geliyor. Sebebi de bagaj kisminin izolasyonunun olmamasi.
camry e arka havalandirma(kolcak arkasi) ekleyecem parca ariyorum. Buldugumda buyuk ihtimalle konsolu komple sokmusken belki izolasyonunu da yapabilirim. fotograflarla paylasirim.
Aşağıdaki linkte birçok aracın farklı modelleri de dahil hız durumuna göre araç içi gürültü/ses şiddeti (desibell) değerleri verilmiş. http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html
3 haftadır 2014 Forester ile birlikteyim. Aracın artılarını anlatmaya gerek yok ama eksilerinden bahsetmek gerekirse başta yalıtımın zayıflığı olur galiba. 100 km/h sonrası rüzgar sesini duymaya başlıyorsunuz. Nispeten bozuk yolda da kapı fitillerinden fazlaca trim sesleri geliyor.
Yalıtım konusunda yapabileceğimiz şeyler var mı? Tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak isterim.
Genelde Subaru kullanıcıları kendi araçlarını alır almaz ses izalasyonu yaparlar. Yalıtım konusunda Subarunun malesef hep geri kaldigi artık yeni modeller ilede kanıtlanmış oldu. Sizde yalıtım yapın yada yaptırın bence. Bu konuda forumdan @Cihan arkadasimiz oldukca tecrübelidir.
@nitro37 abi yok yaww ne tecrübesi. Bakma @Salim ile birbirimizi gazlayıp öyle yapıyoruz.en son davlumbazlara yalıtım yaptık,10 tane klips çıkardık 7 tane yerine taktik.cok güzel parça arttırıyoruz
(20-08-2019, Saat: 16:26)sarpworks demiş ki: Japon araclarin ( acura-lexus-infiniti markalari haric) hepsinde izolasyon maalesef yok. Yani yok demek daha mantikli. Sirf bu yuzden dolayi saydigim diger markalari uretiyorlar.
Gelelim izolasyon konusuna. acikcasi su aralar gundemimde olan bir konu ve inanin toyota camry de ayni sorunlari yasiyorum. Lastikleri Ozgur hocamin dedigi gibi yumusak secmek bir nebze sesi azaltiyor. Bunu 09 Legacy de bizzat deneyimledim. Fakat bir sure sonra lastik sertlesmeye baslayinca butun sesler daha cok geri geliyor.
Lastik sesi diye tabir ettigimiz sesi kesmek icin aracin butun koltuklar sokulup cikartilacak. taban dosemesi yerinden cikartilacak ve her cm sine kadar akustik izolasyon malzemesi (cok kalin olmayacak) yerlestirilip dosemeyi kapatacaksiniz. Bu sekilde sesi farkedilecek seviyede keseceksiniz. ince malzeme dememdeki sebep ise, taban dosemesi saseye gore bukulmus oldugu icin kalin malzeme koyulmasi durumunda doseme havada kalabilir.
2006 C280 in dosemesini yikamak icin yerinden soktugumde izolasyonun farkini gormustum. mercedes, gunumuzde sirt ve bel sagligina iyi geldigi reklamlariyla yapilan yataklarda kullanilan sungeri kullaniyor. (size onerim bu tarz yataklardan uzak durun, 1-2 sene icinde muazzam bel ve sirt agrilari yasiyorsunuz. bir espirisi yok) Ama muhendisligi yapilirken de ona gore doseme altina pay birakmis. ortalama 5cm e yakin kalinlikta sunger. ezilince artik neye dusuyor bilmiyorum.
Simdi japon araclarinda akustik izolasyonu tabana uyguladiktan sonra, kapi iclerine de uygulamaniz gerekebilir. Boylece seyir halindeyken yaninizdan gecen aractan gelen sesleri azaltabilirsiniz. Diger bir cozum ise, kalin hali paspas kullanmak. Bu da bir izolasyon secenegidir ve en basitidir.
Camlar: Japon araclarda piyasadaki en siradan camlar kullaniliyor. Akustik camlar sifir alinirken ozel istek ile veya sonradan taktirilabilir. Piyasadaki araclarin %90 inda normal cam var ve dis sesleri rahatca duyuyorsunuz.
Ruzgar sesi. Emin olun legacy ve imprezalardaki kadar (direksiz modellerde) duymuyorsunuzdur. 2 adet Forester deneyimim oldu. Kaynananin ve komsunun foresterlari. ikiside tamamen ayni yil ayni donanim. renklerine kadar ayni. tek farklari kaynanada geri gorus kamerasi yok, cam tavan var. Komsuda geri gorus sistemi var, cam tavan yok.
Ses olarak komsunun forester daha sessiz. Cunku her iki aracin da tavaninda kizaklar var ve kizak ara baglantilari var. Kaynanada ruzgar sesi o kizaklardan dolayi iceriye cok geliyor. komsuda ruzgar sesi yok. Fakat her ikisinde de ozellikle yagmurlu havalarda arka koltukta oturuyorsaniz muazzam sus sesi geliyor. Sebebi de bagaj kisminin izolasyonunun olmamasi.
camry e arka havalandirma(kolcak arkasi) ekleyecem parca ariyorum. Buldugumda buyuk ihtimalle konsolu komple sokmusken belki izolasyonunu da yapabilirim. fotograflarla paylasirim.
Detaylı açıklamalar için çok teşekkür ederim. Şu an için beklemek bu şekilde devam etmek en mantıklı karar olacak galiba ?
(20-08-2019, Saat: 11:00)bahcekapiliyavuz demiş ki: Ses işi biraz hastalık gibidir yani bunu derken eleştirmek anlamında söylemiyorum hassasiyet olarak algılayın. Evet Japon arabaları kendi segmentindeki araçlara göre yalıtımı konusunda daha gerideler bu en premium araç Outback.te bile böyle. Premium bir kapı döşemesinin altında bir naylon parçası çıkması gerçekten üzücü. Özellikle kulağı gerçekten hassas olan arkadaşlar için içeriye alınan rüzgar sesindeni vb. daha çok sesin bu yalıtımsızlıktan dolayı içerde dağılması sorun oluşturuyor. Bunlar hep birbirine bağlantılı işte. Hoparlörleri değiştireyim deseniz mevcut ünite ile çok verim alamıyorsunuz bu sefer bir DSP işlemci ekleyeyim diyorsunuz (kalitelileri = 3.000 TL+ fiyatlar) bu sefer işte nirvanaya çeyrek kala oluyor. O nirvana da komple ses yalıtımı. Tabandan, kapı döşemelerinden tavandan arka bagaj sacına kadar. Bu işe de bulaştınız mı arkadaşın dediği gibi en az bir justy parası gerekiyor.
Öncelikler önemli işte. Ben yalıtıma justy parası vermektense bir justy alır şehir içinde işlerimde sürer premium aracımı da keyif için hafta sonlarında sürerken @nitro37 dediği gibi müzik sesini bir tık açarak psikolojik olarak yalıtım zayıflığını bastırmak yolunu tercih ederim.
Çok haklısınız. Bendeki aslında bir nevi meslek hastalığı özel sektörde kalite mühendisi olarak çalışıyorum. Ufak detaylar ve ses konusunda ekstra bir hassasiyet oluştu. Söylediğiniz gibi sesi biraz daha açarak çözüm üretmek en mantıklısı.
(20-08-2019, Saat: 20:31)Grencar demiş ki: Aşşağıdaki linkte birçok aracın farklı modelleri de dahil hız durumuna göre araç içi gürültü/ses şiddeti (desibell) değerleri verilmiş. http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html
Teşekkür ederim güzel liste. Değerlere bakıldığında çoğu araçtan daha başarılı 2013 Forester. Benim aracımda mı bir problem var diye düşündüm açıkçası. Kazasız bir araç, sökülüp takılan bir kısmı da yok. Biraz daha deneyimlekte fayda var galiba.