Degerli abilerim, arkadaşlarım, ismim Samet 32yasindayim ankarada yasiyorum forester sahibi olarak aranıza katıldım. Yetkili servis bakimli, 158.000km de Aracımı izmirden 3. Sahibinden almis bulunmaktayim. Öncelikle Mehmet , Berk ve izmir oto Eray abime ilgi ve bilgileri için teşekkür ederim. Mehmet abimiz aracın ekspertizini inceledi yorumlarını yaptı,
Aracımı 350 km kadar izmirde, 700 km kadar da izmir ankara yolunda kullandım ve kendimce aracı degerlendirmek istedim. Degerlendirmeden önce daha önce sahibi oldugum arac ve yapmis oldugum km ve ortalama yakit tuketimlerimi soylemek isterim hatta degerlendirmem biraz karşılaştırma tarzı olacak.
1998 golf 1.6 benzinli 80.000km (10lt lpg/100km)
2015 golf 1.6tdi 60.000km (4.8lt/100km)
2005 getz 1.5 crdi 60.000km (5.5lt/100km)
2013 auris 1.33 50.000km (7.7lt lpg/100km)
2016 superb 1.4tsi 65.000km ( 5.5lt /100km)
Araci izmir icinde kullandigim 350 km boyunca cok sevdim, araci üstüme alamadigim icin ( persembe günü araci almaya gidip ancak ptesi günü alabildim ayrica bir konu açıp arac sahibinden, ve sadece ulkemizde yasanabilecek aksakliklardan bahsedecegim) hic 120 km hızı gecmedim ve cok sakin kullandim ortalama yakitim 8.8lt/100km oldu. Ses takıntılı oldugum için japon araclari bana hitap etmesede forester i kim istemez!
Konfor: Oncelikle sesten başlayayım 2013 sonrasi forester yorumlarindan okudugum kadariyla aracin cok gürültülü olacağını düşünüyordum ancak arac beni ozellikle 80 km hiza kadar şaşırttı, 2016 benzinli superb imden motor ve yol gürültüsü daha azdi ancak hizlandikca gelmeye baslayan ve 120 den sonra gürültüye dönüşen ruzgar sesi beklentimden fazla oldu. Araç 80 e kadar superb ayarindayken 120 den sonra getz den gürültülü:(. Kisaca söyle ozetleyeyim aracin 120 deki ruzgar sesi ile superbin 160daki ruzgar sesi ayni:(
Performans yakit: Eray usta aracı liftte inceledikten sonra sıra yol testine geldi. sakin kullanim, dönüşler, frenleme derken Eray usta sharp moduna alip gaza basti, kendimi uçakta gibi hissettim kulaklarim uguldamaya baslamistiki yol bitti. Izmirde aracı sakin kullandigim icin Performansiyla ilgili yorumumu Ankara dönüşü kullanimimla yapacagim, salihliye kadar genelde 110-130araliginda kullandim, bazi sol seritten vazgecmeyenleri saglarken 140a çıktığım olmuş yakit tuketimim hemen artti dikkat ettim, Dumlupınar i gectikten sonra afyon a kadar 180-200 ile bmw ve a3 arkasindan gittim ve onlara geçildim, yakit tuketim ortalamam 9dan 10.2 ye cikti, afyondan gömü arasi 130 sabit , gomu Sivrihisar arasi 160 sabit ve sivrihisar ankara arasi 120 sabit hizlarla kullandim, hangi hizda olursam olayim gaza bastigimda arac hizlanmak istiyor, tüm ortalamam 9.8lt/100km benzer kullanimla superb ile 6 lt civari bir tuketimim olurdu
Yol tutuş: daha önce suv ve subaru arac kullanmadigim için yol tutusunu eski araclarimla karsilastiracagim. Yol tutuşu en cok auris e benzettim. Auris im golften daha iyi yol tutuyordu. Yerden yuksek ve agir olmasina ragmen arac superb gibi yatmadan cizgisinde gidiyor.
Cvt sanziman: daha once sahibi oldugum tum araclar manuel olsada , otomatik sirket araclari kullandim. Beetle Dsg 7 ileri, opel 6 ileri tam otomatik, focus 8 ileri tam otomatik. Bunlarla karsilastirdigimda arac gaza tam oturmada dsg gibi davraniyor, %0 -%30 basısta ise elektrikli otomobil gibi davraniyor dsg den daha iyi hissettiriyor. Yuksek tork sayesinde yokus olmadikca maksimum 1.500devire cikiyor ve hizlaniyor Izmir ankara arasi en dik rampada 2.000 devir civarinda ya hizlandi ya da hizini korudu.
Ic hacim: aracin ic hacmi bagaj haric superble ayni ve biraz daha yuksek oldugu , cam yuzey alani fazla oldugu icin daha ferah.
Oturma pozisyonu: şoför koltugu en alt seviyedeyken bile bir miktar yukarida gibi, zamanla alisacagimi dusunuyorum.
Beklentim: uzunyolda beklentimin üstünde olsada aracimla ankara sehirici 7.5lt/100km yakit tuketecegimi tahmin ediyorum, yillik 30.000km civari yol yaptigimiz ve aracin kmsi yuksek (158.000)oldugu için araca 1 yıldan az binmeyi planliyoruz.
Araca ankara sehir icinde kullandiktan sonra da deneyimlerimi ekleyecegim.
Buraya kadar okudugunuz için tesekkur ederim.
Aracımı 350 km kadar izmirde, 700 km kadar da izmir ankara yolunda kullandım ve kendimce aracı degerlendirmek istedim. Degerlendirmeden önce daha önce sahibi oldugum arac ve yapmis oldugum km ve ortalama yakit tuketimlerimi soylemek isterim hatta degerlendirmem biraz karşılaştırma tarzı olacak.
1998 golf 1.6 benzinli 80.000km (10lt lpg/100km)
2015 golf 1.6tdi 60.000km (4.8lt/100km)
2005 getz 1.5 crdi 60.000km (5.5lt/100km)
2013 auris 1.33 50.000km (7.7lt lpg/100km)
2016 superb 1.4tsi 65.000km ( 5.5lt /100km)
Araci izmir icinde kullandigim 350 km boyunca cok sevdim, araci üstüme alamadigim icin ( persembe günü araci almaya gidip ancak ptesi günü alabildim ayrica bir konu açıp arac sahibinden, ve sadece ulkemizde yasanabilecek aksakliklardan bahsedecegim) hic 120 km hızı gecmedim ve cok sakin kullandim ortalama yakitim 8.8lt/100km oldu. Ses takıntılı oldugum için japon araclari bana hitap etmesede forester i kim istemez!
Konfor: Oncelikle sesten başlayayım 2013 sonrasi forester yorumlarindan okudugum kadariyla aracin cok gürültülü olacağını düşünüyordum ancak arac beni ozellikle 80 km hiza kadar şaşırttı, 2016 benzinli superb imden motor ve yol gürültüsü daha azdi ancak hizlandikca gelmeye baslayan ve 120 den sonra gürültüye dönüşen ruzgar sesi beklentimden fazla oldu. Araç 80 e kadar superb ayarindayken 120 den sonra getz den gürültülü:(. Kisaca söyle ozetleyeyim aracin 120 deki ruzgar sesi ile superbin 160daki ruzgar sesi ayni:(
Performans yakit: Eray usta aracı liftte inceledikten sonra sıra yol testine geldi. sakin kullanim, dönüşler, frenleme derken Eray usta sharp moduna alip gaza basti, kendimi uçakta gibi hissettim kulaklarim uguldamaya baslamistiki yol bitti. Izmirde aracı sakin kullandigim icin Performansiyla ilgili yorumumu Ankara dönüşü kullanimimla yapacagim, salihliye kadar genelde 110-130araliginda kullandim, bazi sol seritten vazgecmeyenleri saglarken 140a çıktığım olmuş yakit tuketimim hemen artti dikkat ettim, Dumlupınar i gectikten sonra afyon a kadar 180-200 ile bmw ve a3 arkasindan gittim ve onlara geçildim, yakit tuketim ortalamam 9dan 10.2 ye cikti, afyondan gömü arasi 130 sabit , gomu Sivrihisar arasi 160 sabit ve sivrihisar ankara arasi 120 sabit hizlarla kullandim, hangi hizda olursam olayim gaza bastigimda arac hizlanmak istiyor, tüm ortalamam 9.8lt/100km benzer kullanimla superb ile 6 lt civari bir tuketimim olurdu
Yol tutuş: daha önce suv ve subaru arac kullanmadigim için yol tutusunu eski araclarimla karsilastiracagim. Yol tutuşu en cok auris e benzettim. Auris im golften daha iyi yol tutuyordu. Yerden yuksek ve agir olmasina ragmen arac superb gibi yatmadan cizgisinde gidiyor.
Cvt sanziman: daha once sahibi oldugum tum araclar manuel olsada , otomatik sirket araclari kullandim. Beetle Dsg 7 ileri, opel 6 ileri tam otomatik, focus 8 ileri tam otomatik. Bunlarla karsilastirdigimda arac gaza tam oturmada dsg gibi davraniyor, %0 -%30 basısta ise elektrikli otomobil gibi davraniyor dsg den daha iyi hissettiriyor. Yuksek tork sayesinde yokus olmadikca maksimum 1.500devire cikiyor ve hizlaniyor Izmir ankara arasi en dik rampada 2.000 devir civarinda ya hizlandi ya da hizini korudu.
Ic hacim: aracin ic hacmi bagaj haric superble ayni ve biraz daha yuksek oldugu , cam yuzey alani fazla oldugu icin daha ferah.
Oturma pozisyonu: şoför koltugu en alt seviyedeyken bile bir miktar yukarida gibi, zamanla alisacagimi dusunuyorum.
Beklentim: uzunyolda beklentimin üstünde olsada aracimla ankara sehirici 7.5lt/100km yakit tuketecegimi tahmin ediyorum, yillik 30.000km civari yol yaptigimiz ve aracin kmsi yuksek (158.000)oldugu için araca 1 yıldan az binmeyi planliyoruz.
Araca ankara sehir icinde kullandiktan sonra da deneyimlerimi ekleyecegim.
Buraya kadar okudugunuz için tesekkur ederim.