Arkadaşlar merhaba eczacı bir arkadaşım 1500 kg karavan çekmek için Euro 5 motor manuel dizel forester almayı düşünüyor ..görüşlerinizi alabilirmiyiz..sizce karavana en uygun forester hangisi ..yada outback mi ..bütçe 200 civari
Karavan çekerken sadece motorun torku/ gücü değil çeken aracın ağırlığı da önemlidir. Ayrıca karavanın frenli ya da frensiz olmasına göre de çekilebilecek ağırlık değişir. Euro 5 motorlu düz vites bir Forester'ın frenli çekme kapasitesi 1600 kg.dır. Bu kapasite aynı özelliklere sahip Outback için 1700 kg.dır. Outback daha ağır olduğu için kapasitesi daha fazladır. Sonuç olarak ikisi de rahatlıkla iş görür. Bundan sonrası alacağınız aracın temizliğine ve bakımlı olmasına kalmış.
(26-01-2021, Saat: 14:46)furtherquiterdeeper demiş ki: Karavan çekerken sadece motorun torku/ gücü değil çeken aracın ağırlığı da önemlidir. Ayrıca karavanın frenli ya da frensiz olmasına göre de çekilebilecek ağırlık değişir. Euro 5 motorlu düz vites bir Forester'ın frenli çekme kapasitesi 1600 kg.dır. Bu kapasite aynı özelliklere sahip Outback için 1700 kg.dır. Outback daha ağır olduğu için kapasitesi daha fazladır. Sonuç olarak ikisi de rahatlıkla iş görür. Bundan sonrası alacağınız aracın temizliğine ve bakımlı olmasına kalmış.
Dizel benzinli / otomatik manuel tercihi nasıl olmalı sizce
(26-01-2021, Saat: 14:46)furtherquiterdeeper demiş ki: Karavan çekerken sadece motorun torku/ gücü değil çeken aracın ağırlığı da önemlidir. Ayrıca karavanın frenli ya da frensiz olmasına göre de çekilebilecek ağırlık değişir. Euro 5 motorlu düz vites bir Forester'ın frenli çekme kapasitesi 1600 kg.dır. Bu kapasite aynı özelliklere sahip Outback için 1700 kg.dır. Outback daha ağır olduğu için kapasitesi daha fazladır. Sonuç olarak ikisi de rahatlıkla iş görür. Bundan sonrası alacağınız aracın temizliğine ve bakımlı olmasına kalmış.
Dizel benzinli / otomatik manuel tercihi nasıl olmalı sizce
Dizel düz vites tercih sebebidir. XT versiyonu varsa otomatik de olur. Normal atmosferik olanlar 1500 kg çekemez.
hangi modeli tercih etmeniz konusunda tavsiyede bulunamam fakat tecrubelerim belki sizin icin yol gosterici olacaktir.
Fren sistemi: Aracin arkasina ne baglarsaniz baglayin, arac frenlerine cok guvenmeyin. isterseniz yuksek performans freni koyun sonuc farkli olmuyor. Duz yolda giderken sorunsuz fren yaparsiniz ama yolda hafif bir egim oldugu zaman arac frenlerine aracin agirligindan daha fazla yuk bindiginde isler degisiyor. 30mt de duracak olan arac, romorkun buyuklugu ve agirligina gore 100+ mt de bile durabilir.
Romorkunuzde mutlaka fren sistemi olsun.! mumkunse, bu fren kontrol mekanizmasini aracin orjinali veya orjinale yakin ayarlanabilir olandan tercih edin. cunku fren pedalina dokundugunuzdaki hassasiyeti romork frenine uygulamak sart.
Motor secenegi: Burdaki dikkat etmeniz gereken nokta "Tork" olacak. cunku hafif gorunen romork, yokus cikarken nasil bir agirlik yaptigini farkedeceksiniz.
Romork aksi: bu konuda secme sansiniz olur mu bilmiyorum veya karayollari kanunu hakkinda bilgim yok. Fakat karavanin cift aks olmasi size arti avantajlar getirir. sag 2, sol 2 fren, daha rahat bir kontrol. arac uzerine binen yukun azalmasina yardimci olur.
Arac ebati: bu nokta aslida sizi cok fazla etkilemeyecek. cunku sectiginiz modeller arasinda cok fazla uzunluk farki yok. Fakat bilgi olarak burda bulunsun. aracin uzunlugu yani romork baglanti noktasi ile aracin on aksi arasindaki mesafe nekadar uzarsa, donusler o kadar zorlasiyor. donusten kastim, ornegin 90 donusler, U donusu ..vs. forester ve outback arasinda bunu cok fazla goremezsiniz.
Ekstra ayna ve isiklandirma: Takacaginiz romork, aracin ebatlarindan biraz daha genis ise, mutlaka ayna uzatmasi kullanin. romorkun arka koselerini gorebilmek icin. birde bu tarz romorkler gece suruslerinde mutlaka isiklandirma koymaniz lazim. donuslerde olsun, romorkun seritte olup olmadigini ancak o sekilde takip edebilirsiniz.
Kamera: bu birazcik luks ve gereksiz gibi algilanabilir. fakat romork ile tek basiniza seyahat ediyorsaniz ve karavan seklinde arkasini goremiyorsaniz, aracin arkasinda mutlaka 1 adet kamera bulundurun. geri manevralarda faydasini goreceksiniz.
**** geri manevralarda, direksiyonu doneceginiz yonun tersine cevireceginize alismaniz gerekiyor.
sogutma sistemi: burasi aslinda aracinizdaki en onemli nokta. bircok SUV grubu aracta secenek olarak sunulur. Romork paketi adi altinda gecer ve romork cekecekseniz, bu paketi almaniz gerekiyor. bu paketteki anlam arkadaki elektrik baglantisi degil sadece. radyatorun buyuklugu. subaruda bu secenek varmi mutlaka arastirin. duruma gore daha buyuk radyator takmaniz gerekebilir.