Arkadaşlar Subaru dizel araçlarımızda özellikle Forester model olanlarda Euro4, Euro5 normu ile ilgili oldukça fazla soru işareti oluyor. Özellikle Forester diyorum çünkü bu ayrım Outback.te çok keskin. Model yılı karmaşası söz konusu değil. Sandık motor ile değişmemişse Outback araçlarda 2011 model yılına kadar olan tüm dizeller Euro4 ve 2011 ve sonrası Euro5. En belirgin ayırıcı özellik motor manifoldunun plastik ya da alüminyum olması olsa da daha önce açtığım bir konuda aslında konunun krankla ilgili olduğunu ve her emisyon seviyesinde krankın geliştirildiğini bahsetmiştim. Euro5 bir araçta bile birkaç farklı krank numarası çıkabiliyor.
Konuya şimdi blok açısından bakacağız arkadaşlar. Yurt dışında okuduğum forumlarda çok çok nadir bile olsa Euro5 araçların bir kısmında kullanılan blokların sıkıntılı olabileceğini gördüm.
Özetle emin olabilmek adına aracın şase numarasından sorgulama yaparak;
1. Blok referans numarasının 11010AB073 ve sonrası,
2. Krank mili refererans numarasının 12200AA480 ve sonrası olduğundan emin olmamız işimizi sağlama almak bakımından bizlerin faydasına olacaktır.
Öncesinde illa sorun vardır demek anlamına gelmiyor bu ama soru işaretlerinden kurtulmamız bakımından önem arz ediyor.
Konuya şimdi blok açısından bakacağız arkadaşlar. Yurt dışında okuduğum forumlarda çok çok nadir bile olsa Euro5 araçların bir kısmında kullanılan blokların sıkıntılı olabileceğini gördüm.
Özetle emin olabilmek adına aracın şase numarasından sorgulama yaparak;
1. Blok referans numarasının 11010AB073 ve sonrası,
2. Krank mili refererans numarasının 12200AA480 ve sonrası olduğundan emin olmamız işimizi sağlama almak bakımından bizlerin faydasına olacaktır.
Öncesinde illa sorun vardır demek anlamına gelmiyor bu ama soru işaretlerinden kurtulmamız bakımından önem arz ediyor.