Kapı gergi/ sınırlayıcı bu videonun 4:30 dakikasındaki şekilde takılıyor. Cıvata başları kapı içinde kalıp dışarıya kama gibi uzanarak somunun kaporta dışından sıkılmasına imkan vermekte. Somun sıkılırken cıvata başı boşa dönmesin diye sınırlayıcının plakasına punto ile sabitlenmiş. Hikaye bu şekilde ise çözüm şu şekilde olabilir. Cıvatalar kesilince yerine aynı dil aralığında cıvata bulmaya gerek yok. Somunu ile birlikte eski cıvatadan daha uzun ve kalın olmayan iki cıvata tamirli parçanın yerine takılması için yeterli.
Şimdi şu sorununun yanıtı bizim için önemli. Bu gergi/sınırlayıcı ne sıklıkla bozulmakta. 5-10 yılda bir ise siz de cıvatayı daha önceki şekilde cıvata kafası kapı içinde kalacak şekilde plakaya puntolatın. Eğer sık bozulan bir şey ise o zaman somunu iç plakaya puntolatıp cıvatayı dışardan takmayı deneyin. Somun cıvataya takılı iken puntolatılırsa yerine takarken problem çıkmayacaktır. Puntolama işi ark kaynak değil de TIG (argon) makinası ile yapılırsa daha hassa ve çapaksız bir iş olur. Subaru mühendislerinin kısmen günahını almışım. Normalde tüm parça değişmiş olsa böyle cıvata kopması riski ortaya çıkmazdı. Ama parçayı tamir etmeğe kalkınca cıvatanın yeri ve yönü önem kazanıyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Mehmet bey, velev ki kırıldı, çözümü yazdığım gibi. Kaynak yapacak yer yok ise metal yapıştıran yapıştırıcı işi görür. Sıkarken abanmaya gerek yok nasıl olsa.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kapı gergi/ sınırlayıcı bu videonun 4:30 dakikasındaki şekilde takılıyor. Cıvata başları kapı içinde kalıp dışarıya kama gibi uzanarak somunun kaporta dışından sıkılmasına imkan vermekte. Somun sıkılırken cıvata başı boşa dönmesin diye sınırlayıcının plakasına punto ile sabitlenmiş. Hikaye bu şekilde ise çözüm şu şekilde olabilir. Cıvatalar kesilince yerine aynı dil aralığında cıvata bulmaya gerek yok. Somunu ile birlikte eski cıvatadan daha uzun ve kalın olmayan iki cıvata tamirli parçanın yerine takılması için yeterli.
Şimdi şu sorununun yanıtı bizim için önemli. Bu gergi/sınırlayıcı ne sıklıkla bozulmakta. 5-10 yılda bir ise siz de cıvatayı daha önceki şekilde cıvata kafası kapı içinde kalacak şekilde plakaya puntolatın. Eğer sık bozulan bir şey ise o zaman somunu iç plakaya puntolatıp cıvatayı dışardan takmayı deneyin. Somun cıvataya takılı iken puntolatılırsa yerine takarken problem çıkmayacaktır. Puntolama işi ark kaynak değil de TIG (argon) makinası ile yapılırsa daha hassa ve çapaksız bir iş olur. Subaru mühendislerinin kısmen günahını almışım. Normalde tüm parça değişmiş olsa böyle cıvata kopması riski ortaya çıkmazdı. Ama parçayı tamir etmeğe kalkınca cıvatanın yeri ve yönü önem kazanıyor.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Mehmet bey, velev ki kırıldı, çözümü yazdığım gibi. Kaynak yapacak yer yok ise metal yapıştıran yapıştırıcı işi görür. Sıkarken abanmaya gerek yok nasıl olsa.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aynen dediğiniz gibi. Zaten 10 - 12 yılda bir sökülen takılan bir yer, vidanı değişmesi çok sıkıntı olmaz.
Dün munrufa film kaplatmak için bir yere gittim. Adam arka kapılar arızalı dedi. Nasıl yani diye sordum. Açtı arka kapıları bıraktı, kapılar kendi kendine kapanıyor. Ön kapıları açtı, kapılar bıraktığı yerde kalıyor. Haaa! diyerek ayıktım duruma. Şu meşum arıza benim de başımdaymış. Kapı gergi limitörü artık görevini yapmıyor. Ben durumun hiç farkında değilim. Dükkan sahibi, mesela ben olsam bu arabayı almam dedi. Şaşkınlıkla sordum, neden? Buna dikkat edip özenmeyen, arabanın hiç bir yerine dikkat etmez. Kim bilir ne kusuralar vardır arabada dedi. Herkesin bakarken durduğu yer farklı. Ben mekaniğe bakarım, kimi de estetiğe. Kapı mekanik gibi görünse de, kapanıp kilitlenebildiğinden arıza benim için mekanik değil, estetik. Önler sağlam, arkalar bozuk. Bu sebeple bir setlik tamir kiti siparişi verdim eve dönünce. Bu kapı limitörü ve hassas cıvatalar hakkında benim de anlatacağım şeyler olacakmış demekki
(07-04-2021, Saat: 09:07)Nuri_Kongur demiş ki: Dün munrufa film kaplatmak için bir yere gittim. Adam arka kapılar arızalı dedi. Nasıl yani diye sordum. Açtı arka kapıları bıraktı, kapılar kendi kendine kapanıyor. Ön kapıları açtı, kapılar bıraktığı yerde kalıyor. Haaa! diyerek ayıktım duruma. Şu meşum arıza benim de başımdaymış. Kapı gergi limitörü artık görevini yapmıyor. Ben durumun hiç farkında değilim. Dükkan sahibi, mesela ben olsam bu arabayı almam dedi. Şaşkınlıkla sordum, neden? Buna dikkat edip özenmeyen, arabanın hiç bir yerine dikkat etmez. Kim bilir ne kusuralar vardır arabada dedi. Herkesin bakarken durduğu yer farklı. Ben mekaniğe bakarım, kimi de estetiğe. Kapı mekanik gibi görünse de, kapanıp kilitlenebildiğinden arıza benim için mekanik değil, estetik. Önler sağlam, arkalar bozuk. Bu sebeple bir setlik tamir kiti siparişi verdim eve dönünce. Bu kapı limitörü ve hassas cıvatalar hakkında benim de anlatacağım şeyler olacakmış demekki
Aman abi kaba kuvvet yok. Nazik ve kibar olacağız o civatalara.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(07-04-2021, Saat: 09:07)Nuri_Kongur demiş ki: Dün munrufa film kaplatmak için bir yere gittim. Adam arka kapılar arızalı dedi. Nasıl yani diye sordum. Açtı arka kapıları bıraktı, kapılar kendi kendine kapanıyor. Ön kapıları açtı, kapılar bıraktığı yerde kalıyor. Haaa! diyerek ayıktım duruma. Şu meşum arıza benim de başımdaymış. Kapı gergi limitörü artık görevini yapmıyor. Ben durumun hiç farkında değilim. Dükkan sahibi, mesela ben olsam bu arabayı almam dedi. Şaşkınlıkla sordum, neden? Buna dikkat edip özenmeyen, arabanın hiç bir yerine dikkat etmez. Kim bilir ne kusuralar vardır arabada dedi. Herkesin bakarken durduğu yer farklı. Ben mekaniğe bakarım, kimi de estetiğe. Kapı mekanik gibi görünse de, kapanıp kilitlenebildiğinden arıza benim için mekanik değil, estetik. Önler sağlam, arkalar bozuk. Bu sebeple bir setlik tamir kiti siparişi verdim eve dönünce. Bu kapı limitörü ve hassas cıvatalar hakkında benim de anlatacağım şeyler olacakmış demekki
Aman abi kaba kuvvet yok. Nazik ve kibar olacağız o civatalara.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Dersimi aldım yaşanan hikayelerden Barış bey Yukarıdaki şemada her bir somun ya da cıvataya uygulanacak Tork/Kuvvetin Nm cinsinden değerini görebiliriz. Tork ayarlı anahtarı olmayanlar için tasavvur edebilmeleri amacıyla şöyle yazayım: Her 10 Nm = 1 kg kaldırma kuvveti olarak saymak bize cıvata ya da somunu sıkmak için uygulamamız gereken kuvvet hakkında fikir verecektir. Mesela burada herkesin kırdığı cıvata için gereken kuvvet iki farklı değerde verilmiş. Somun için verilen değer T1 : T1 için bize 7,5 Nm değer verilmiş , bu halde 750 gramı kaldırmağa yetecek bir kuvvet bizim için yeterli demektir. Cıvata kafasından sıkacak isek T4 ayarı belirtilmiş. Nm karşılığı 33 , bu dememektir ki 3,4 kg’yi kaldıracak kuvvet uygulasak yeterli. Biz hep somunu sıkacağımızdan T1 ayarı ya da 750 gramlık bir kaldırma kuvveti yeterli. Umarım zihnimizde tasavvur edebilecek kadar detay verebilmişimdir.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Konuyu yeniden canlandırayım. Ben de bugün 4 kapı için tamir kitini uyguladım. Sonuç gayet iyi oldu. 4 kapı için güncel tamir kiti fiyatı 99 TL. Uygulamam yaklaşık bir buçuk saatimi aldı. Gergiyi direğe sabitleyen vidaları sökmekte oldukça zorlandım. Wd40 kesinlikle tavsiye ediyorum. Şükür kırmadan hepsini taktım. Öneri için teşekkürler, aklıma takılan bir şeydi kolayca çözmüş oldum.
Yaklaşık 3 ay önce bende yapmıştım. Birkaç gün önce farkettim ki sürdüğüm gres yağı tamamen kaybolmuş. Plastik metalin üstünde zorlanıyor. Arada tekrar greslemek lazım sanırım.
N11'den aldığım kapı gergilerini arabaya taktıralı 3 ay ya oldu ya olmadı arkadaşlar. Ön kapılardakiler işlevini büyük ölçüde yitirdi. Diğer arkadaşlarda durum nedir acaba?