Kıymetli arkadaşlar 12.03.2021 - 13.03.2021 tarihleri arasında hem mesleki işlerim hem de aracımdan gelen ve Trabzon'da tanımlayamadığımız bir ses dolayısıyla programımı da denk düşürüp Ankara yollarına çıktık. Diş doktoruna giden bir hasta misali bizimki de yol boyunca ses yapmasa da Raci ustamızın yanında beni mahçup etmemek için olsa gerek biraz mırıldandı ve Raci Ustamız da tanıyı tahmin ediyorum 5-10 sn içinde koydu. Sesin kaynağı zincir paleti ancak telefonda videoya çekip dinlettirmek ile canlı dinlemek arasında çok fark var. Tabi canlı dinleyip tanı koyamayanlar da yok değil. Eli değdiğindenmidir bilinmez dokunduğu günden beri bir sıkıntı yok Allaha şükür. (Maaşallah)
Allah böyle ustalarımızı başımızdan eksik etmesin. (Amin)
Yolculuk Özeti:
12.03.2021 : Trabzon - Ankara (Şaşmaz) - 770 km - 08:30 Sürüş Süresi 30 Dk Mola - 93 km Ortalama Hız - 5.8 lt/100 km (Yol Bilgisayarı) - 6.07 lt/100 km (Depo Ölçümü)
13.03.2021 : Ankara (Şaşmaz) - Trabzon - 765 km - 08:00 Sürüş Süresi 15 Dk Mola - 96 km Ortalama Hız - 5.2 lt/100 KM (Yol Bilgisayarı) - Depo Ölçümü Yapılmadı
Gelelim yolculuğumuza. Trabzon'dan Karadeniz sahil yolu trafiğine yakalanmamak için oldukça erken yola çıktım. Öyle bir rüzgar, yağmur, karla karışık hava durumu vardı anlatamam hem de Karayelden esiyor üstüme üstüme. Havzaya kadar silecek sürekli çalıştı. En fazla 110 km sürat yapabildim. Araçta tek olmama ve yük olmamasına rağmen 6.2 ortalama ile Samsuna gelebildim. Bu durum Havzaya kadar biraz hafifleyerek devam etti. Karadenizin denizden esen sert rüzgarı iç kesimlere doğru etkisini kaybetmişti nitekim. Havza sonrası hava ve yol durumu mükemmeldi diyebilirim. 120 km sürate sabitledim ve 770 km yolu Arıcan Subaruda 5.8 lt/100 km ile tamamladım. Samsun sonrası sürekli çıkış olmasına ve Havza sonrası da hızımı arttırmış olmama rağmen yakıt ortalamasının düşmesi hava şartlarının tüketime olumsuz etkisi olarak açıklanabilir.
Dönüş yolunda ise hava durumu harikaydı. Saat 10:30'da hareket ettim. Tamamen kuru ve rüzgarsız bir havada aracı Samsuna kadar radar uygulaması olan yerler haricinde 130 km sürate sabitledim. Samsun'da yakıt ortalaması 4.8 lt/100 km'ye kadar düştü ancak Samsun sonrası özellikle Ordu'ya kadar inanılmaz trafik, trafik ışıklarından dolayı dur kalklar vs. derken ancak 320 km yolu dur kalklar hariç 120 km hıza sabitleyerek 4 saatte gidebildim ve ortalama da 5.2 lt.ye çıktı.
Bu sesin peydah olmasından itibaren gerek telefonda görüşerek destek veren ve moral motivasyon sağlayan Nuri Kongur hocama, farklı senaryolar (genelde en kötüsü) ile sürekli başına ekşidiğim Raci Ustama , Arıcan Subarunun kıymetli çalışan ve yönetici ekibine ve Cumartesi günü tadımlık da olsa sohbet edip muhabbetini esirgemeyen Mehmet ve Burak kardeşlerime çok çok teşekkür ediyorum. Sabırla okuduğunuz için siz kıymetli dostlarıma da teşekkürlerimi arz ederim.
Allah böyle ustalarımızı başımızdan eksik etmesin. (Amin)
Yolculuk Özeti:
12.03.2021 : Trabzon - Ankara (Şaşmaz) - 770 km - 08:30 Sürüş Süresi 30 Dk Mola - 93 km Ortalama Hız - 5.8 lt/100 km (Yol Bilgisayarı) - 6.07 lt/100 km (Depo Ölçümü)
13.03.2021 : Ankara (Şaşmaz) - Trabzon - 765 km - 08:00 Sürüş Süresi 15 Dk Mola - 96 km Ortalama Hız - 5.2 lt/100 KM (Yol Bilgisayarı) - Depo Ölçümü Yapılmadı
Gelelim yolculuğumuza. Trabzon'dan Karadeniz sahil yolu trafiğine yakalanmamak için oldukça erken yola çıktım. Öyle bir rüzgar, yağmur, karla karışık hava durumu vardı anlatamam hem de Karayelden esiyor üstüme üstüme. Havzaya kadar silecek sürekli çalıştı. En fazla 110 km sürat yapabildim. Araçta tek olmama ve yük olmamasına rağmen 6.2 ortalama ile Samsuna gelebildim. Bu durum Havzaya kadar biraz hafifleyerek devam etti. Karadenizin denizden esen sert rüzgarı iç kesimlere doğru etkisini kaybetmişti nitekim. Havza sonrası hava ve yol durumu mükemmeldi diyebilirim. 120 km sürate sabitledim ve 770 km yolu Arıcan Subaruda 5.8 lt/100 km ile tamamladım. Samsun sonrası sürekli çıkış olmasına ve Havza sonrası da hızımı arttırmış olmama rağmen yakıt ortalamasının düşmesi hava şartlarının tüketime olumsuz etkisi olarak açıklanabilir.
Dönüş yolunda ise hava durumu harikaydı. Saat 10:30'da hareket ettim. Tamamen kuru ve rüzgarsız bir havada aracı Samsuna kadar radar uygulaması olan yerler haricinde 130 km sürate sabitledim. Samsun'da yakıt ortalaması 4.8 lt/100 km'ye kadar düştü ancak Samsun sonrası özellikle Ordu'ya kadar inanılmaz trafik, trafik ışıklarından dolayı dur kalklar vs. derken ancak 320 km yolu dur kalklar hariç 120 km hıza sabitleyerek 4 saatte gidebildim ve ortalama da 5.2 lt.ye çıktı.
Bu sesin peydah olmasından itibaren gerek telefonda görüşerek destek veren ve moral motivasyon sağlayan Nuri Kongur hocama, farklı senaryolar (genelde en kötüsü) ile sürekli başına ekşidiğim Raci Ustama , Arıcan Subarunun kıymetli çalışan ve yönetici ekibine ve Cumartesi günü tadımlık da olsa sohbet edip muhabbetini esirgemeyen Mehmet ve Burak kardeşlerime çok çok teşekkür ediyorum. Sabırla okuduğunuz için siz kıymetli dostlarıma da teşekkürlerimi arz ederim.