5.0 lt/100 km oldukça iyi bir değer. Haber verdiğiniz için çok teşekkürler. Yolculuğun dertsiz bitmesi sevindirici.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
jQuery(function() { jQuery("a").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("title").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("img").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("i").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("span").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("div").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("label").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("input").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); });
.ust{position: fixed;top: 0;left: 0;z-index: 1;width: 100%;} .yukle {height: 2px;margin-bottom: -2px;background: #8BC34A;width: 0%;} .main .content {margin: 0 auto;width: 500px;text-align:justify;font-size: 20px} STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
5.0 lt/100 km oldukça iyi bir değer. Haber verdiğiniz için çok teşekkürler. Yolculuğun dertsiz bitmesi sevindirici. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 09-12-2020, Saat: 15:11 (29-01-2020, Saat: 20:22)Nuri_Kongur demiş ki: 2010 Forester 2.0 TD dizel Euro 5 mt. şehirler arası kullanımda yakıt tüketimi verileri. Bu hafta aynı güzergahta gene sürdüm. Kocaeli-Konya 6.0 l/100km Konya-Kocaeli 5.4 l/100km Ortalama: 5.6 l/100 km. Giderken tırmanış hakim, dönerken de iniş. Nerede ise bütün yol 5. vites 2200-2300 devir 110 km/s ile seyir ettim. https://youtu.be/BkIvSoJi8D4 09-12-2020, Saat: 15:38 (09-12-2020, Saat: 15:11)Nuri_Kongur demiş ki:Değerler güzelmiş maşallah. 5. viteste gittim deyince benim de dikkatimi çekmişti. mesela 110km hızı 6. vites yerine 5 ile gidersen araç daha az yakıyor anlık yol bilgisayarında. hatta 120 ile bile aynı ya da daha az yaktığına şahit oldum.(29-01-2020, Saat: 20:22)Nuri_Kongur demiş ki: 2010 Forester 2.0 TD dizel Euro 5 mt. şehirler arası kullanımda yakıt tüketimi verileri. 6. vitesi yakıt ekonomisinden ziyade yüksek hızlarda motoru rahatlatmak için koymuşlar sanırım 09-12-2020, Saat: 15:52 (09-12-2020, Saat: 15:38)muallim54 demiş ki:(09-12-2020, Saat: 15:11)Nuri_Kongur demiş ki: Bu hafta aynı güzergahta gene sürdüm.Değerler güzelmiş maşallah. 5. viteste gittim deyince benim de dikkatimi çekmişti. mesela 110km hızı 6. vites yerine 5 ile gidersen araç daha az yakıyor anlık yol bilgisayarında. hatta 120 ile bile aynı ya da daha az yaktığına şahit oldum. Evet hocam, haklısınız. 6. vites yüksek hız için tasarlanmış sanki. 2300 devir DPF’li araçların filtre temizliği için gereken ideal devir sayılır. Anlık tüketime baktığımda düz yolda 3,5-4 lt/100 km şeklinde tüketim görüyordum. Bundan sonra ideal devrim 2200-2300 bandı olacak. Hızıma uygun vitesi öyle seçeceğim. 110 km/s için 5. Vites ideal vitesimdir. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 09-12-2020, Saat: 16:01 Uzun yolda 6. vitesle defalarca denenmiş ortalama tüketim verilerim: 90 km/s sabit hızla 5.0 lt/ 100 km 120 km/s sabit hızla 6.0 lt/100 km 140 km/s sabit hızla 7.0 lt/100 km 160 km/s sabit hızla 8.1 lt/100 km 180 km/s sabit hızla 9.2 lt/100 km Bu süratleri Ankara-Bursa, Ankara-İstanbul, İzmir-Aydın otobanlarında gidiş-dönüş ortalama olarak yol bilgisayarı verilerine göre söylüyorum. 09-12-2020, Saat: 18:05 Ben 130km sabit hiz ile 6.5lt civari goruyorum. Motor Euro6 dizel. CVT sanziman. Sent from my iPhone using Tapatalk 09-12-2020, Saat: 19:15 Eskiden otomatik şanzımanlı araçlar hem çok yakardı, hem de arıza yaptı mı başa bela olurdu. CVT’ler sık arıza yapar mı bilmem, ama kesinlikle fazla yakmıyor diyebiliriz bu veri ile. Oğuzhan bey, Euro 6 motorlarda AdBlue kullanılıyor mu? Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 09-12-2020, Saat: 20:04 (09-12-2020, Saat: 19:15)Nuri_Kongur demiş ki: Eskiden otomatik şanzımanlı araçlar hem çok yakardı, hem de arıza yaptı mı başa bela olurdu. CVT’ler sık arıza yapar mı bilmem, ama kesinlikle fazla yakmıyor diyebiliriz bu veri ile. Merhaba Nuri Bey, evet CVT sanzimanlar yakit tuketimini cok cok az arttiriyor ama bu az artis sadece uzun yolda gecerli. Cunku belirli bir devirden sonra tork konvertoru iceriden mekanik olarak kilitleniyor; motor torku konvertor icindeki yag ile degil, kilit mekanizmasi sayesinde mekanik olarak aktarma organlarina iletiliyor, bu da kaybi sifirliyor (veya cok cok az hale getiriyor) Fakat konvertorun kilitlenmesi sadece belirli bir devirden sonra oldugu icin, yani sehir ici trafiginde pek mumkun olamadigi icin, sehir icinde yine de tork konvertorlu CVT fazla yakiyor. Ne kadar fazla? Sanirim 100km’de 1 veya 1.5 lt kadar farkeder. Fazlasi degil. (Cok fazla dur kalk trafikte herhalde 2lt farkeder) Euro6 motorlarda Adblue bulunmuyor. Asagidaki linkteki yazinin asagilarina dogru bir yerlerde (en sonuna dogru) 6 baslik halinde Euro5 motorlar ile Euro6 motorlar arasindaki farklar cok guzel anlatilmis: https://hayatinvirajliyollarinda.com/201...er-diesel/ Sent from my iPhone using Tapatalk 09-12-2020, Saat: 21:23 (09-12-2020, Saat: 15:11)Nuri_Kongur demiş ki:(29-01-2020, Saat: 20:22)Nuri_Kongur demiş ki: 2010 Forester 2.0 TD dizel Euro 5 mt. şehirler arası kullanımda yakıt tüketimi verileri. Nuri Hocam sağ salim yolculuğunuzu tamamlamış olmanıza sevindim. Gayet güzel yakıt değerleri elde etmişsiniz. 5. vites konusuna katılıyorum ben de 120 km üzeri ancak 6. vitesi kullanıyorum. Ayrıca kullanmış olduğunuz program (relive) gayet güzel bir sunum haline getirmiş yolculuğunuzu. 09-12-2020, Saat: 21:42 Çok teşekkür ederim Yavuz bey. 5.4 l/100 km tüketim değeri fabrika değerlerine uygun. Relive adlı uygulamayı kullanmak çok faydalı. Bütün bir güzergahı tasavvur etmeye yardım ediyor. Dönüşü de kayıt etmek için açmıştım programı , ama hatun yanlışlıkla kapattı programı. Sadece 110 km’lik bir güzergahı kayıt etmiş. Yine de gidiş videosu bile Karadeniz, Marmara ve Adalar denizi ile varış menzilini birlikte gösterince Anadolunun yarısını görebilmiş oluyor insan. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Subaru Dizel Motorları hakkındaki kısmı buraya yapıştırıyorum. Subaru’nun elinde 3 farklı 2.0 litre boxer motor bulunuyor: 2.0 litrelik atmosferik benzinli FB20, 2.0 litre turbo benzinli FA20 ve 2.0 litre turbo dizel EE20. Turbo benzinli FA20, atmosferik FB20’nin aşırı beslemeli versiyonu değil, bu motorlar tamamen farklı motor bloklarına sahip. Atmosferik FB20’nin silindir çapı 84.0 mm, strok değeri ise 90.0 mm iken, turbo FA20 86.0 mm x 86.0 mm’lik çap x strok değerlerine sahip. Dizel versiyon EE20 de bu benzinli turbo motorun bloğunu paylaşıyor. Aslında Subaru 10 haneli motor kodları kullanıyor. Buradaki Forester’in tam motor kodu EE20ZVUXLB. İlk 2 harf motor serisini (burada EE dizel), 3. ve 4. karakterler motor hacmini (burada 20 yani 2.0 litre) ifade ediyor. (Ek bilgi: Subaru’nun elinde yeni geliştirdiği 1.6 litrelik benzinli bir boxer motor daha var. 2010 yılından beri kullanılan 115 HP’lik atmosferik FB16 motor üzerinde geliştirilen bu aşırı beslemeli DIT versiyon 170 HP üretiyor. Şimdilik Subaru Levorg’da sunulan bu 1.6 DIT motor üzerinde bulunan TwinScroll Turbo ve direkt benzin enjeksiyonu ile hacmi, verimliliği ve emisyonları dikkate alındığında en ilerici boxer motor durumunda) Forester’in boxer dizeli hem boxer’e özel silindir dizilişi ile hem de çap x strok oranları ile tam bir kutu gibi tam bir kare motor gibi duruyor. 1998 cm3’lük EE20 dizel üstte çift eksantrik miline(DOHC) ve silindir başına 4 subaba sahip (Her bir silindir sırası için üstte çift eksantrik mili bulunuyor. Yani V motorlarda olduğu gibi bu boxer’da da 4 eksantrik mili var.) Eksantrik millerini yönetmek için triger kayışı yerine zincir kullanılmış. Her biri 8 ağıza sahip olan Japon Denso firması üretimi solenoid tip Common Rail enjektörler 2.000 bar ile püskürtme yapıyor. EE20 148 HP güç üretiyor, 1.600 devirde 350 Nm tork veriyor. 2.0 litrelik EE20 boxer dizelin 148 HP’lik gücü Avrupalı rakiplerin ürettiği 2.0 litrelik sıralı 4 silindirli dizellerin ulaştığı güç seviyesi ile karşılaştırıldığında düşük gelebilir. Günün sonunda 2.0 litre hacimli aşırı beslemeli Common Rail dizellerden Mercedes’in OM654’ü 195 HP, BMW’nin B47D20’si 190 HP, PSA’nın DW10’u 180 HP, Volvo’nun D4204T6’sı 190 HP, Volkswagen Grubu’nun EA189’u 190 HP güç çıkışına sahip. EE motor ilk kez 2007 yılında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığında da 148 HP üretiyordu, aynı dönemde Avrupalı dizellerin güç seviyesi de 136-163 HP düzeyindeydi. Subaru o tarihten beri motorun güç çıkışında değişiklik yapmadı, diğer taraftan sıkılaşan emisyon standartlarını karşılamak için iyileştirmeler yapıldı. Başka bir deyişle bunu bir üretici politikası olarak görmek gerekiyor. Subaru’nun 2007 yılında yarattığı bu 2.0 litrelik EE20 dizel motor 160 kg ağırlığında. BMW’nin 2.0 litrelik B47D20 dizeli 161 kg, Mercedes’in yıllardır kullandığı 2.1 litrelik OM654 dizeli 203 kg, Mercedes’in yeni geliştirdiği 2.0 litrelik OM654 dizel 168 kg, Volkswagen Grubu’nun 2009 yılına kadar yaygın olarak kullandığı 1.9 litrelik TDI (EA188) 198 kg, 2007 yılında kullanmaya başladığı 2.0 litrelik TDI (EA189) ise 165 kg ağırlığında. Subaru’nun dizeli yıllar önce boxer tasarımı ile Avrupalılar’dan daha hafif olmayı başarmış. Güç çıkışı 148 HP’ye maksimum tork ise 350 Nm’ye sabitlenmiş olmasına rağmen EE20 dizel Euro 6 emisyon standartlarına getirilirken önemli iyileştirmeler gördü. Bu bakımdan 2008 yılından bu yana yollarda olan 148 HP’lik Subaru EE20 dizellerinin tümü birbirinin dengi değil, motorlar bazı önemli noktalarda ayrılıyor: 1.Euro 4 ve Euro 5 versiyonların 350 Nm’lik maksimum torku 1.800 devirde gelirken, güncel Euro 6 versiyonda motorun tüm çekiş gücü artık 1.600 devirde hazır hale geliyor. Tek avantaj torkun erken gelmesi değil, maksimum tork aralığı da artık daha geniş, 1.600 devirde gelen 350 Nm 2.800 devire kadar muhafaza ediliyor (Euro5 ve Euro 4 versiyonlar bunu 2.400 devire kadar yapabiliyordu). 2.Motorların turbo türbinleri farklı üreticilerden tedarik edildi: İlk verisyonlarda Japon IHI Corporation üretimi turbolar, Euro 5 versiyonlarda da Mitsubishi turboları kullanılırken, güncel Euro 6 motorlarda Subaru artık Honeywell üretimi Garrett marka turbo türbinleri kullanıyor. 3.Denso üretimi Common Rail enjektörler önceki nesillerde 1.800 bar ile püskürtme yaparken Euro 6 motorlarda basınç 2.000 bar’a yükseldi. 4.Motorların sıkıştırma oranı değişti. Motorun Euro 4 standartlarını karşılayan orijinal versiyonu 16.3:1, Euro 5 versiyonu ise 16.0:1 sıkıştırma oranı ile çalışıyordu. Subaru Euro 6 motorlarında sıkıştırma oranını 15.2:1’e düşürdü. 5.Motorun ilk versiyonlarında aluminyumdan imal emme manifoldu kullanılırken Euro 5 ile beraber hafiflik için plastik emme manifoldu kullanılmaya başlandı. 6.Motorlarda yakıt pompası da farklı tekniklerle motordan güç alıyor, Euro 6 makinelerde yakıt pompası motora dişli yerine zincir ile bağlanmış. subaru-ee20-boxer-dizel-turbo Intercooler’in motor üzerinde serili konumu gibi turbo türbini de bu boxer motorda tepetaklak duruyor. Subaru motorda kullandığı değişken geometrili turboyu motorun alt tarafında kalan egzos manifoldu ile yine motorun alt ön tarafında bulunan oksidasyon katalizörünün arasına yerleştirmiş. Tahmin edilebileceği gibi oksidasyon katalizörünü takip eden DPF (dizel partikül filtresi) de motorun dibinde kalıyor. EE20 boxer dizel rölantide 800 devirde çalışıyor; klima kompresörü devreye girdiğinde ise motor 850 devir çevirmeye başlıyor. EE20 motor yüksek devirleri sevmiyor, alt devirlerde kendisini daha iyi hissediyor; motorun en etkileyici yönü ise karşılıklı çalışan silindirlerin egzos portlarından yükselen kendine has hırıltıların dizel motor gürültüsüne baskın gelmesi. Pazarın tek boxer dizel motoru sadece silindirlerinin dizilişi ile değil sesiyle de diğer dizellerden ayrılıyor. Subaru (hissedilen) gürültü seviyesinin ve titreşimlerin azaltılması konusunda farklılaşmak istemiş ve bunda da başarılı olmuş. Motor sadece denge odaklı silindir diziliş ile değil yumuşak ve sakin çalışma karakteri ile de fark yaratıyor. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi |