2010 Forester 2.0 TD dizel Euro 5 mt. şehirler arası kullanımda yakıt tüketimi verileri.
Kocaeli-Sakarya-Bilecik-Eskişehir-Afyon-Konya güzergahını Kocaeli-Konya istikametinde 6,2 l/100km Konya -Kocaeli istikametinde 5,4 l/100 km Toplam gidiş geliş ortalaması 5,8 l/100 km Giderken tırmanış vardı. Farlar ve kalorifer fanı açıktı. Dönerken iniş vardı. Farlar ve kalorifer fanı kapalıydı. Her iki seferde de 6. Vites 110 km/s hızında nerede ise tamamı seyir kontrol bilgisayarı marifetiyle seyahat edildi. Gidiş sefer başlangıcında araç deposu dolduruldu . Seyahat bittiğinde yeniden dolduruldu. Yol bilgisayarının gösterdiği 6,2 lt/100 km yerine gerçek tüketimin 6,4 lt/100 km olduğu görüldü. Dönüşte aynı kontrol yapılmadı. Daha önce aynı kontrolü şehir içindeki kullanımda yapmıştım. O zaman 100 km başına 0,4 litre fark görülmüştü yol bilgisayarına göre. Şehirler arası yolda 0,2 litre fark görüldü. Bu fark seat aracımda 1 litreye kadar çıktığı olmuştu.
Yakıt Shell istasyonlarından temin edildi. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bu değerler benim değerlerden (90 km/s'de 5.0 lt, 120 km/s'de 6.0 lt) biraz yüksek gibi duruyor ama benimki yol bilgisayarına göreydi tabi. Gerçek tüketimde 0.2 litre fark ikimizin ölçümünü de makul hale getiriyor.
(30-01-2020, Saat: 08:02)furtherquiterdeeper demiş ki: Bu değerler benim değerlerden (90 km/s'de 5.0 lt, 120 km/s'de 6.0 lt) biraz yüksek gibi duruyor ama benimki yol bilgisayarına göreydi tabi. Gerçek tüketimde 0.2 litre fark ikimizin ölçümünü de makul hale getiriyor.
Yolun eğimi ve farların açık olup olmaması yakıt tüketimini etkiliyor kanımca. Giderken Sakarya’dan Bileciğe kadar yol rampa yukarı. Dönerken Bilecik - Sakarya arasında toplam tüketim 5.2 lt/ 100km’ye kadar düştü. Toplamdan kastım Konya-Pamukova arasındaki tüketim. 6. Viteste 110 km/s hızına 2000-2100 devir/dakika da ulaşıyor araç . Bir de lastikler kar lastiği. O da tüketimde etken. 2 lt hacimli devamlı 4 çeker araçta bu değerler çok iyi diye düşünüyorum. Daha önce baktığım 4X4’ler 8lt/100 km veya üstü değerler veriyordu şehirler arası kullanımda.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-01-2020, Saat: 08:02)furtherquiterdeeper demiş ki: Bu değerler benim değerlerden (90 km/s'de 5.0 lt, 120 km/s'de 6.0 lt) biraz yüksek gibi duruyor ama benimki yol bilgisayarına göreydi tabi. Gerçek tüketimde 0.2 litre fark ikimizin ölçümünü de makul hale getiriyor.
Yolun eğimi ve farların açık olup olmaması yakıt tüketimini etkiliyor kanımca. Giderken Sakarya’dan Bileciğe kadar yol rampa yukarı. Dönerken Bilecik - Sakarya arasında toplam tüketim 5.2 lt/ 100km’ye kadar düştü. Toplamdan kastım Konya-Pamukova arasındaki tüketim. 6. Viteste 110 km/s hızına 2000-2100 devir/dakika da ulaşıyor araç . Bir de lastikler kar lastiği. O da tüketimde etken. 2 lt hacimli devamlı 4 çeker araçta bu değerler çok iyi diye düşünüyorum. Daha önce baktığım 4X4’ler 8lt/100 km veya üstü değerler veriyordu şehirler arası kullanımda.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Farların fazla etkilediğini sanmıyorum ama klima etkiler. Benim ölçümlerde hem farlar hem de otomatik klima devrede idi. Dört çeker araçlarda yakıt tüketimini artıran en büyük sebep artan tork ihtiyacı. Benzinli araçlar onun için daha fazla yakıyor. Çünkü gereken torku daha yüksek devirlerde verebiliyorlar.
Gayet güzel tüketimler bende yakın tüketim değerleri ile elde ediyorum. Tüketimi etkileyen birçok değişken var tabi. Asfalt durumu, yağış olup olmadığı, klima/kalorifer, yük durumu, lastik havaları, trafik durumu, aracın bakım durumu ve hatta kullanılan motor yağı bile. Yolun eğimi zaten bizi yanıltır çünkü geçen yıl 90 km sabit süratle 6 kişi tam dolu bagajla Ankaradan Samsun’a geldiğimde 4.0 lt/ 100 km değer görmüştüm. Sonra 350 km devam edip Trabzon’a gelince 4.6’ya çıktı.
Uzun yolda 0.2 depo yol bilgisayarı farkı bende de aynı ama şehir içinde bu fark 0.6 lt’ye kadar çıkıyor.
Yavuz bey, 4-4,6 lt/100 km çok iyi değerlermiş. Forester için fabrika verileri 5,2 -7,2 lt verilmiş . Bu değerden bile oldukça az çıkmış sizin değerler.
Farların yakıt tüketime etken olabileceğini eskidem okuduğum bir malumattan çıkardım. Seat cordoba 1.9 tdi motorda eğer arka cam resistansını açarsanız 100 km’de ortalama 1 lt yakıt tüketimi artışı görebilirsiniz diye bir uyarı vardı kullanım kitapçığında. Eğer resistans buna mal oluyorsa farların da artı tüketime yol açması şaşırtıcı olmaz diye düşündüm. Belki de , yeni nesil araçlardaki led ışıklar salt estetik kaygısından değil, devletlerin araba üreticilerine uyguladığı zorunlu emisyon sınırlamalarından kaynaklanmaktadır. Şurası kesin , yakılan elektrik enerjisi bir yerden karşılanmak zorunda. Zenon farlar eskinin halojen farlarına göre daha mı az watt harcıyor bilmiyorum. Ledler kesinlikle daha enerji efektif onu biliyorum.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri hocam yarın sabah Trabzon’a yola çıkıyorum Ankaradan. Yarın akşam hem yol bilgisayarı hem de depo tüketimini paylaşırım. Nitekim yarın Trabzon’a kadar tüm yol boyunca yağış görünüyor. Bu yüzden en az 0.4 lt fazla yakacaktır.
Bu arada kullandığım motor yağı motul 5w30 x-clean +. Yakıt tüketimine olumlu etkisini bizzat gözlemledim. Son 8.500 km yakıt ortalamam 5.6 lt varın siz hesaplayın.
Bu linkte aracı aldığımdan beri aldığım tüm yakıtlar ve yakıt verileri var. 6.60 ortalama aldığımdan beriki ortalama tüketim.
Cuma sabahı işleri halledemeyince bu sabah yola çıktım. Sabah 7 gibi kar yağışıyla birlikte hareket ettim. Merzifona kadar kar yağışı vardı ancak yollarda tutmamıştı ama yer yer kar erimeleri ve hep ıslaktı. Sileceği Samsuna kadar hiç kapatmadım o kadar yani düşünün.
Aracı 120 km.ye sabitledim. EDS olan yerlerde ve şehir geçişlerinde hız kurallarına uydum. Sonuçta 740 km yolu 7 saat 50 dk.lık sürüş zamanı ile ortalama 100 km hızla tamamladım. Yakıt tüketimi 5.0 lt /100 km oldu. Sanırım EGR temizliğinin bunda katkısı oldu. Bu yol şartlarında bu ortalama hızla bu tüketimi daha önce yapamamıştım. Özellikle Merzifona kadar yol şartları gerçekten ağırdı. Asfaltta yer yer erimiş kar aracı baya tutuyor.