(27-07-2020, Saat: 17:52)recebos demiş ki:
Resimde görüldüğü gibi. Nasıl olduğu hakkında kimsenin en ufak bir fikri yok. Arabayı emanet vereceğim için bi yıkattırayım dedim. Fırçaya girdim geç oldu diye. Tek ihtimal o geliyor aklıma
soz konusu cam ise, cok fazla nedeni olabilir.
kosede bir yere tas vurmus olabilir. bu iz birakmamis ama uyguladigi kuvvetten dolayi cami icten kirmis olabilir. Evlerdeki camlar gibi dusunmeyin, arabalarin camlari daha farkli ozelliktedir. baska bir neden sicaklik farkindan etkilenebilmeleri. cam yapisinda cok ince bir catlak olabilir. gozle gorulmeyen. gunboyu isinan cam da bu catlat yurumeyebilir fakat ani sicaklik degisimi, klima olsun, soguk su etkilesimi olsun bu catlagi tetikler. Ayni cok olgun karpuz misali. dokununca yarilmasi gibi.
Bunlarin yani sira daha tehlikeli durumlarda soz konusudur. Araclarin sasesinde esneme soz konusudur. ornegin dik bir yola capraz girerseniz, garc gurc sesler duyarsiniz. bu durumda sase esner ama cam esnemez. yani camin herhangi bir kenarindan veya kosesinden bu esneme durumunda guc uygulanmasi olursa, cam catlar/patlar. Tabi muhendisler bunu dusunmuslerdir.
Camlar hakkinda bilinmeyen bir nokta ise, bende surda 3-4 sene once ogrendim. Camin bir yasam suresi var. Ornegin 10sene. bu 10 sene icinde cam ozelligini yitirip, iyice kirilgan hale geliyor. Bu yuzden dolayi bircok ev sahibi evin camlarini belirli surelerde degistirmesinin sebebi budur.
Sizin dediginiz ihtimal olan Firca, bir neden olabilir. Ama fircadan ziyade yukarida bahsettigim gibi sicaklik farkina neden olan su da sorun kaynagi olabilir. Sonucta bu otomatik yikama makineleri 15 gunde veya ayda 1 kalibrasyon yapilmasi gerekiyor ki Turkiye de buna ne kadar dikkat ediliyor bilmiyorum. Bunu da otoyikamada calisan arkadasimin benden arabami duzenli olarak istemesinden sonra ogrendim. Arabam o gunlerde ortalama 3 defa pespese yikaniyordu. Makinelerin su ve kopuk ayarlari vs icin.
Not: On cam, aracinizdaki en hassas cam diyebilirim. sebebi ise, camin alt tarafinda bir fitil vardir. yerinden cikar, takmak istersiniz. veya sileceklerin altindaki plastik paneli cikartirsiniz, yerine takarken hassas davranmaniz laizm. Hassas davranmanizdaki en buyuk sebep ise, o bolge en zayif bolgedir. Cama hafif bir guc uygularsaniz, cam ordan patlar.
Baska bir bilgi ise; camin turunu hatirlamiyorum. Fakat genelde 7 serisi, S serisi gibi segmentlerde kullanilan on cam turunde, cama tas carptiginda balon olusur. bu tarz camlarda o balona mudahale kesinlikle etmeyin. Etmeniz durumunda butun cam patlayabiliyor veya o balondan itibaren catlamalar oluyor.