Sıradan bir karşılaştırma videosunu izlerken bile yaşadığımız marka fanatikliğinin sonucu bu işte
VW ki bünyesinde dünyanın en iyi markaları bulunuyor gidip butik bir marka olan Subaruyu rakip görüp böyle saçma sapan bir video mu çektirecek, kaldı ki videoda Tiguan uyarı veriyor beni zorlama artık diyor, arabayı dinlendirdikten sonra kenardan düzgün yerden çıkarıyorlar.
Toyota desen dünyanın en büyük otomobil üreticisi, Kia da Hyundai büyük olduğu için büyüklerden sayılır, Nissan ve Mazda kaldı onlar bile Subaru'dan büyük üreticiler diye hatırlıyorum.
Zaten herkesin dediği gibi adil bir karşılaştırma değil, lastikler saçma sapan kimisi performans lastiği kimisi düzgün sayılabilecek SUV lastiği.
Yeni Forester'ın içinde bulunduğu birkaç karşılaştırma videosunda Forester çıkamıyor, gidemiyor, rakipleri çıkıyor. Biz biliyoruz ki bu aracın çıkması lazımdı ve çıkabilmesi için şu şu ayarların yapılması gerekiyordu. Amma şu da bir gerçek ki, diğer modeller böyle ayar mayar istemeden gayet güzel tork dağılımı yapabiliyor artık, 2009 yılında bu modeller hiçbir halt beceremezken Forester her türlü zorlu koşuldan başarıyla kurtulabiliyordu ama artık dünyada insanlar daha çok SUV ve 4x4 kullanımına yöneldi, bu da diğer markaların da iyi araçlar yapmasını sağladı.
VW'in bir önceki nesil 4x4 sistemi Haldex 4 çok da başarılı değilken son 3-5 yıldır tüm modellerinde kullandıkları Haldex 5 daha başarılı, elektronik kontroller sayesinde tabi bu, mekanik olarak süper güçlü bir sistem değil.