Adım Yiğit, Ankara'da ikamet ediyorum, aslında eskiden foruma üyeydim, ama 6 yıl uğramayınca üyelik kalmamış daha önce 2008 impreza ve 2013 forester'ım oldu. sonrasında mali sebeplerden ayak yorgan ilişkisine uygun bir araca geçtim ve 6 yıldır geçtiğime pişmanım. ucuz etin yahnisi pekte iyi olmuyor ve aslında bazen daha pahalıya geliyor. farklı bir araç arayışındayım, ben 190 boyunda 120 kg, bel/boyunda fıtık ve 2 çocuk sahibi bir insan olarak geniş/rahat ve özellikle amortisör konforu iyi bir araç arayışındayım. elbette eski forester tecrübem dolayısıyla dışarıdan fazla büyük olmayan fakat içeride yeterli hacmi sunması açısından forester seçeneklerim arasında ama ilk sırada outback var. açıkçası yılda 20-30bin km yaptığım için bakım ve yakıt masrafları da kaale aldığım kalemlerden, yani sadece subaru bakmıyorum. fakat günümüz otomobillerinde periyodik bakım neredeyse her araçta aynı masrafa denk geliyor. araca karar verip almam 2023 ortalarına doğru olur ama ben şimdiden araştırmaya başladım. mesela herkes dizelden uzak dur diyor fakat ondaki tork zevkide ancak elektriklilerde var, o da şimdilik batarya ömrü, şarj süresi, harici şarj fiyatları, menzil ve araç fiyatı dolayısıyla mantıklı değil. hepsini halletseler ama batarya ömrünü halledemeseler yine büyük sıkıntı.
Okuduğum kadarıyla outback'te kullanılan motor aslında yıllardır kullanılan standart boxer dizel motor, euro sınıf farkları filtrelerden kaynaklı. bir dpf ve egr sıkıntısı var, hatta dpf sıkıntısı motorda da ciddi sıkıntılar doğurabiliyor. eski forester'ın benzinliydi, şehir içi yakıt tüketim verisi 8.2 verilmişti ve aslında normal bir güzergahta be veri yakalanabilirdi bile, ama benim gittiğim yollar bol yokuşlu veya sıkışık trafikli olduğundan ben 12 litreye kadar çıkabiliyordum. fakat şehirlerarasında fabrika verisi olan 5.5'i rahat yakalıyordum. dizel bakmamın sebeplerinden birisi bu yokuş olayları, yani torkun yüksek olması aslında yakıtta bana artı olarak geri dönecektir. elbette yine fabrika verisini yakmayacağım ama yüzde 45'lik bir fark ta olmayacaktır. fakat arabayı aldıktan sonra 10 yıl sıkıntısız binmek istiyorum. 10 yıl sonra da halen para edip satılabilir olabilmesini isterim. motor ömründe sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum çünkü kısa mesafem yok, soğuk motorla başlayıp soğuk kapattığım hiç olmadı özellikle cvt şanzıman bakıyorum çünkü sorunsuz. çift kavramalı sanzıman ile daha önce sorun yaşadım ve tamir edilemediği için yeni şanzımana aracın yarı parası kadar ödemem gerekti. ya modern eat alırım yada cvt şu anda araştırma durumundayım, subarunun çekiş sistemi, frenlemesi ve sade görünmesine rağmen birçok kişinin farketmediği ince dizayn farklılıkları (elbette eski tecrübelerim) açısından subaru seçeneklerim arasında ama sadece subaru yer almıyor, zamana göre değişir . levorg'a da baktım ama içinde rahat edemedim. araziye çıkan veya sürat yapan birisi değilim fakat aracın yüksek olması rahat inip binebilmemi sağlıyor (eşimin hoşuna gitmesede) mesela impreza'da koltuğa oturduktan sonra o sol ayağı kaldırıp içeri almak tam bir eziyetti (fıtık derken, kaynımdaki basit fıtıktan değil)
Aynı binada hergün penceremin altına stf etiketli legacy'sini park eden komşuma da buradan selam olsun, belki ileride park yerindeki subaruları çoğaltırız, ama yinede söz vermiyorum
Okuduğum kadarıyla outback'te kullanılan motor aslında yıllardır kullanılan standart boxer dizel motor, euro sınıf farkları filtrelerden kaynaklı. bir dpf ve egr sıkıntısı var, hatta dpf sıkıntısı motorda da ciddi sıkıntılar doğurabiliyor. eski forester'ın benzinliydi, şehir içi yakıt tüketim verisi 8.2 verilmişti ve aslında normal bir güzergahta be veri yakalanabilirdi bile, ama benim gittiğim yollar bol yokuşlu veya sıkışık trafikli olduğundan ben 12 litreye kadar çıkabiliyordum. fakat şehirlerarasında fabrika verisi olan 5.5'i rahat yakalıyordum. dizel bakmamın sebeplerinden birisi bu yokuş olayları, yani torkun yüksek olması aslında yakıtta bana artı olarak geri dönecektir. elbette yine fabrika verisini yakmayacağım ama yüzde 45'lik bir fark ta olmayacaktır. fakat arabayı aldıktan sonra 10 yıl sıkıntısız binmek istiyorum. 10 yıl sonra da halen para edip satılabilir olabilmesini isterim. motor ömründe sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum çünkü kısa mesafem yok, soğuk motorla başlayıp soğuk kapattığım hiç olmadı özellikle cvt şanzıman bakıyorum çünkü sorunsuz. çift kavramalı sanzıman ile daha önce sorun yaşadım ve tamir edilemediği için yeni şanzımana aracın yarı parası kadar ödemem gerekti. ya modern eat alırım yada cvt şu anda araştırma durumundayım, subarunun çekiş sistemi, frenlemesi ve sade görünmesine rağmen birçok kişinin farketmediği ince dizayn farklılıkları (elbette eski tecrübelerim) açısından subaru seçeneklerim arasında ama sadece subaru yer almıyor, zamana göre değişir . levorg'a da baktım ama içinde rahat edemedim. araziye çıkan veya sürat yapan birisi değilim fakat aracın yüksek olması rahat inip binebilmemi sağlıyor (eşimin hoşuna gitmesede) mesela impreza'da koltuğa oturduktan sonra o sol ayağı kaldırıp içeri almak tam bir eziyetti (fıtık derken, kaynımdaki basit fıtıktan değil)
Aynı binada hergün penceremin altına stf etiketli legacy'sini park eden komşuma da buradan selam olsun, belki ileride park yerindeki subaruları çoğaltırız, ama yinede söz vermiyorum