Hava akışmetre (MAF) sensörü aracın ECU'suna şu iki bilgiyi gönderiyor temel olarak.
1. Debimetreden geçen havanın miktarını (g/sn).
2. Havanın sıcaklığını.
Bu bilgiler kapsamında elektronik kontrol ünitesi (ECU) hava yakıt karışımını ayarlıyor ve her durumda uygun hava yakıt karışımı ile motorun vuruntusuz ve düzgün çalışması sağlanıyor. Tabi daha bir çok parametre var.
Hava akışmetre aşağıda fotoğrafta da görüldüğü üzere hava filtresi kutusunun hemen çıkışında bulunuyor. Herkesin yapabileceği çok basit bir işlem aslında temizlik. Soketi çıkarıyoruz. İki tane vidayı söküp sensörü yerinden çıkarıyoruz. Bu işlemleri yaparken akünün negatif kutbunu çıkarmakta fayda var arkadaşlar. Tedbir almakta fayda var.
MAF sensörünün temizliğinde WD40, yağ içeren fren balata temizleyicileri ve yağlı elektronik devre temizleyicileri kullanılmamalıdır. Ben aşağıdaki sadece bu iş için üretilmiş ürünü tercih ettim. Kaliteli elektronik devre temizleyiciler de zaten hemen hemen aynı fiyat.
Maalesef temizlik aşamasının fotoğraflarını çekemedim. Bir yandan dikkatlice sensörü tutup diğer yandan telefonla işlem yapmayı beceremiyorum. Asistanım (oğlum) da yanımda olmayınca geri kalan kısmı sadece yazı olarak paylaşıyorum.
Sensörün iki kısmı var. Dışarıda açıkta görünen bir diot kısmı sıcaklık ölçüyor. Burayı temizlemeye gerek olmadığını gördüm izlediğim videolarda. Asıl temizlenmesi gereken kısım sensörün aşağı uzanan plastiğin içinde derinde kalan hava debisini ölçen sensör. Spreyi sadece sıkıyoruz ve uçmasını bekliyoruz. Zaten 1-2 dk gibi kısa bir sürede tamamen uçuyor. Sensörlere el sürmüyoruz. Nitekim içerde kalan kısma istesek te zaten dokunamayız. Yine de şu kulak temizleyici pamuklara sprey sıkıp temizlememek lazım. Sıkıp uçmasını bekliyoruz.
Ben bu temizliği keyfiyen yaptım. Hiçbir sıkıntı yoktu sonrasında da bir değişim olmadı. Ancak her 50.000 km'de bir yapılması önleyici tedbir olur diye düşünüyorum.
1. Debimetreden geçen havanın miktarını (g/sn).
2. Havanın sıcaklığını.
Bu bilgiler kapsamında elektronik kontrol ünitesi (ECU) hava yakıt karışımını ayarlıyor ve her durumda uygun hava yakıt karışımı ile motorun vuruntusuz ve düzgün çalışması sağlanıyor. Tabi daha bir çok parametre var.
Hava akışmetre aşağıda fotoğrafta da görüldüğü üzere hava filtresi kutusunun hemen çıkışında bulunuyor. Herkesin yapabileceği çok basit bir işlem aslında temizlik. Soketi çıkarıyoruz. İki tane vidayı söküp sensörü yerinden çıkarıyoruz. Bu işlemleri yaparken akünün negatif kutbunu çıkarmakta fayda var arkadaşlar. Tedbir almakta fayda var.
MAF sensörünün temizliğinde WD40, yağ içeren fren balata temizleyicileri ve yağlı elektronik devre temizleyicileri kullanılmamalıdır. Ben aşağıdaki sadece bu iş için üretilmiş ürünü tercih ettim. Kaliteli elektronik devre temizleyiciler de zaten hemen hemen aynı fiyat.
Maalesef temizlik aşamasının fotoğraflarını çekemedim. Bir yandan dikkatlice sensörü tutup diğer yandan telefonla işlem yapmayı beceremiyorum. Asistanım (oğlum) da yanımda olmayınca geri kalan kısmı sadece yazı olarak paylaşıyorum.
Sensörün iki kısmı var. Dışarıda açıkta görünen bir diot kısmı sıcaklık ölçüyor. Burayı temizlemeye gerek olmadığını gördüm izlediğim videolarda. Asıl temizlenmesi gereken kısım sensörün aşağı uzanan plastiğin içinde derinde kalan hava debisini ölçen sensör. Spreyi sadece sıkıyoruz ve uçmasını bekliyoruz. Zaten 1-2 dk gibi kısa bir sürede tamamen uçuyor. Sensörlere el sürmüyoruz. Nitekim içerde kalan kısma istesek te zaten dokunamayız. Yine de şu kulak temizleyici pamuklara sprey sıkıp temizlememek lazım. Sıkıp uçmasını bekliyoruz.
Ben bu temizliği keyfiyen yaptım. Hiçbir sıkıntı yoktu sonrasında da bir değişim olmadı. Ancak her 50.000 km'de bir yapılması önleyici tedbir olur diye düşünüyorum.