Merhaba dostlar..
2007 legacy aracımda bu gün P0301 birinci silindir için ateşleme hatası aldım. Ateşleme hatası almadan önce de günlerdir arıza ışığı yanmamasına rağmen rolantide tekleme, sallama gibi ateşleme problemine benzer sorun yaşıyordum. Arıza ışığı yakıp hata vermesi sevindirdi aslında En azından derdini söylüyor yani.. Sıkıntıyı lpg de yaşadığımı belirteyim. Benzine aldıktan 5-10 saniye sonra sallama vs düzelip rolanti gayet güzel şekilde sabitleniyor.
Şimdi..;
Ateşleme bobinlerini bir yıl kadar önce herth+buss marka alıp takmıştım ve şüphe üzerine bir kaç gün önce ngk marka ile yine tüm bobinleri yeniledim. Bujileri ise yine bir kaç ay önce yenilemiştim ve bununla beraber motor tesisatını elden geçirip lpg montajında ki hataları düzeltmeye çalışmıştım. Lehim olmayan yerlere lehim yapmak, kablo ek yerleri için makaron ve kablo dışı yalıtım gibi. Ateşleme hatası gibi durumlarda sanırım işin içine enjeksiyon olayı da giriyor galiba. Daha önce benzin enjektörlerinin o-ring lerini de yenilemiştim.
Yarın bu şüpheler üzerine ateşleme bobini ve enjektör kablolarını tekrar gözden geçireceğim. Yanlış hatırlamıyorsam lpg için 1 veya 3. silindirin benzin enjektöründen tetikleme için kabloya ek yapılmıştı. Yani ben öyle hatırlıyorum motor tesisatını gözden geçirirken..
Görüş, öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum..
2007 legacy aracımda bu gün P0301 birinci silindir için ateşleme hatası aldım. Ateşleme hatası almadan önce de günlerdir arıza ışığı yanmamasına rağmen rolantide tekleme, sallama gibi ateşleme problemine benzer sorun yaşıyordum. Arıza ışığı yakıp hata vermesi sevindirdi aslında En azından derdini söylüyor yani.. Sıkıntıyı lpg de yaşadığımı belirteyim. Benzine aldıktan 5-10 saniye sonra sallama vs düzelip rolanti gayet güzel şekilde sabitleniyor.
Şimdi..;
Ateşleme bobinlerini bir yıl kadar önce herth+buss marka alıp takmıştım ve şüphe üzerine bir kaç gün önce ngk marka ile yine tüm bobinleri yeniledim. Bujileri ise yine bir kaç ay önce yenilemiştim ve bununla beraber motor tesisatını elden geçirip lpg montajında ki hataları düzeltmeye çalışmıştım. Lehim olmayan yerlere lehim yapmak, kablo ek yerleri için makaron ve kablo dışı yalıtım gibi. Ateşleme hatası gibi durumlarda sanırım işin içine enjeksiyon olayı da giriyor galiba. Daha önce benzin enjektörlerinin o-ring lerini de yenilemiştim.
Yarın bu şüpheler üzerine ateşleme bobini ve enjektör kablolarını tekrar gözden geçireceğim. Yanlış hatırlamıyorsam lpg için 1 veya 3. silindirin benzin enjektöründen tetikleme için kabloya ek yapılmıştı. Yani ben öyle hatırlıyorum motor tesisatını gözden geçirirken..
Görüş, öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum..