2011 Model Legacy kullanıyorum yaklaşık 10 aydır. Aracı aldığımdan beri kapı camlarının yavaş çalıştığını düşünüyordum. 10 yaşındaki bir araç için bakıma ihtiyaç olduğunu düşünsem de elim varmıyordu, taki sürücü kapısının camı kapanmamaya başlayıncaya kadar. Aslında cam kontrol modülü, camı kapatırken sıkışma/zorlanma olduğunu zannedip, cam motorunu durduruyordu. Sonuç olarak kontrol ve bakım kaçınılmaz oldu.
İlk fırsatta sol ön kapının döşemesini söküp mekanizmayı ve camın hareket ettiği kanalları sıvı gres yağı ile yağladım. Müdahalenin işe yaradığını görünce diğer üç kapı camına da benzer işlemleri yaptın.
Fotoğrafları ekledim. Kısaca;
1- Kapı döşemesinin iki vidası sökülür, köşedeki küçük hoparlör çekerek çıkartılır,
2- Döşeme, bir ucundan başlayarak, çekerek birer birer klipslerinden ayrılır (sıcak bir ortamda yapılırsa daha kolay dökülür),
3- Döşeme, hafif yukarı kaldırılarak yerinden çıkartılır,
4- Kapı açma kulbu, vidaları sökülerek döşemeden ayrılır,
5- Cam düğmesi, hoparlör ve kapı altı aydınlatmasının kablolarının fişleri sökülür,
6- Camın çıktığı yerden aşağı/kapı içine doğru, toz örtüsü (naylon) aralanarak aşağıdan yukarı doğru yağlama yapılır,
7- Cam kanalları mümkün olduğu kadar temizlenip yağlanır,
8- Döşemeye bağlı cam düğmeleri sökülüp kapıdaki fişlere takılır ve mekanizma çalıştırılarak yağlamanın etkinliği arttırılır,
9- İşlemler tersine yapılarak sökülenler tekrar takılır.
Not: Döşemeyi toplamadan önce kliplerin yağlamanızı tavsiye ederim, bir sonraki olası sökme işlemi daha kolay olacaktır.
SONUÇ:
Camları açıyorum-kapıyorum, açıyorum-kapıyorum, ben bunu yapmayı artık çok seviyorum
Fotoğraflar...
İlk fırsatta sol ön kapının döşemesini söküp mekanizmayı ve camın hareket ettiği kanalları sıvı gres yağı ile yağladım. Müdahalenin işe yaradığını görünce diğer üç kapı camına da benzer işlemleri yaptın.
Fotoğrafları ekledim. Kısaca;
1- Kapı döşemesinin iki vidası sökülür, köşedeki küçük hoparlör çekerek çıkartılır,
2- Döşeme, bir ucundan başlayarak, çekerek birer birer klipslerinden ayrılır (sıcak bir ortamda yapılırsa daha kolay dökülür),
3- Döşeme, hafif yukarı kaldırılarak yerinden çıkartılır,
4- Kapı açma kulbu, vidaları sökülerek döşemeden ayrılır,
5- Cam düğmesi, hoparlör ve kapı altı aydınlatmasının kablolarının fişleri sökülür,
6- Camın çıktığı yerden aşağı/kapı içine doğru, toz örtüsü (naylon) aralanarak aşağıdan yukarı doğru yağlama yapılır,
7- Cam kanalları mümkün olduğu kadar temizlenip yağlanır,
8- Döşemeye bağlı cam düğmeleri sökülüp kapıdaki fişlere takılır ve mekanizma çalıştırılarak yağlamanın etkinliği arttırılır,
9- İşlemler tersine yapılarak sökülenler tekrar takılır.
Not: Döşemeyi toplamadan önce kliplerin yağlamanızı tavsiye ederim, bir sonraki olası sökme işlemi daha kolay olacaktır.
SONUÇ:
Camları açıyorum-kapıyorum, açıyorum-kapıyorum, ben bunu yapmayı artık çok seviyorum
Fotoğraflar...