(25-04-2023, Saat: 08:58)ufukcpl demiş ki:(24-04-2023, Saat: 16:41)Ahmet G demiş ki: Öncelikle hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Turbo basınç durumunu üçlü üst göstergeden ayarlayarak görebilirsiniz. Ayarlara girmek için aracın P konumunda olması gerekiyor, araç viteste iken ayarlara giremiyorsunuz. Ben ilk kullanımda turbo basıncına pek bakmıyorum. Marşa bastıktan sonra 1 dakika kadar beklerim, mavi renkli yanan motor sıcaklığı göstergesi sönene kadar da çok gazlamam, motor ideal sıcaklığa ulaşınca bu ışık söner ve gönder gelsin...
Üçlü üst göstergede motor sıcaklığı göstergesi ancak 110 dereceyi aşarsa araç uyarıyor zaten, gösterge kırmızı renge dönüyor.
Eğer soğutma sisteminde bir sorun yoksa tempolu sürüşlerde ve dik tırmanışlarda dahi en fazla 104-105 dereceyi görürsünüz.
Aracınızda kombine bir sis farı var, yani far içerisinde iki tane ampul var. Bu far hem gündüz farı hem sis farı görevi görüyor.
Otomatik modda sis farları sarı renkte yanar, sis farlarını açınca da beyaz renkte yanar. C led farlar bende sadece gece yanıyor, normalde yanmıyor.
Hem verdiğin bilgiler için hem de iyi niyetin için Teşekkür ederim. bilgi ekranın da turbo değerleri yazan seçeneği açık bırakıyorum. normal devirde giderken eksili değerler görüyorum, hızlanınca artı değere geçiyor. dün gece sırf denemek için uykudan kalkıp gidip baktım. gösterge de far açık gözüküyordu gündüz farı yanıyordu ( C far ) far kolunu bir kademe daha çevirdim far yanmaya başladı. auto moda aldım sadece far yandı. kolu sislere getirdim bu ekran dan sis lambası ışığı yandı göğüs den kademe değiştiği için çıt çıt ses de geldi ama ışıklar yanmadı. yine gidip baktım sislerden ses geliyordu.
turbo yada motor da sıkıntı olduğunda göstergede görüyorsam buda bana yeter. bunları soruyorum aracı benden çok eşim kullanıyor kısa mesafe ve düşük devirde gideceği bir güzergah sıkıntı yaşamasından korkuyorum.
Rica ederim. Turbolu araç kullanmanın genel kaidelerine uyulursa bir sorun yaşanmayacağını umuyorum. Ses artışı, çekişte düşüş, turbonun etrafında yağ kaçağı gibi şeyler olursa baktırmak gerekir tabi ki. Güçlü bir araç, ani hızlanmalar, dip gazlar vs bunlar turbonun canına okuyan güzel şeyler maalesef, mecbur kalmadıkça yapmamak lazım...
Far konusuna gelince; bu C far, park lambası vazifesi görüyor aslında.
Autoda park lambasını söndürüp tampondaki gündüz farını yakıyor. Park lambasını yakınca da gündüz farı sönüyor parklar yanıyor.
Sisleri yakınca gelen ses bende de var, normal bir şey olsa gerek.