Hayırlı akşamlar.Forester aracımın 115 bin bakımı için yetkili ve özel servislerden fiyat aldıktan sonra önceki bakım için gittiğim "subaru park ismail" ustaya gidecekken hanım ailesini görmek isteyince ailesi de Kağıthane de olunca ben de bakımı "jaspa subaruda" yaptırdım.
Kocaeli yetkili servisi "oto teknik" hava, yağ, polen değişimi için 1400 tl istedi.
Subaru Park İsmail Usta: yağ (orijinal), hava (filtron), polen (bosh), yağ motul 8100 5 30 efe ve arka diferansiyel değişimi dahil 1000 lira istedi.
Jaspa Subaru: yağ ve hava orijinal, polen(nippart), yağ motul 8100 0 30 eco clean ve diferansiyel değişimi dahil peşin olsa idi 1000 lira kredi kartı olduğu için 1100 lira verdim. Niyetim antifirizi de değiştirmekti ama usta ölçüm yapıp gerek olmadığını söyledi. içindekinin koyacağı(motul) antifirizden daha kaliteli olduğunu söyledi. Ayrıca Servis sorumlusu İbrahim Bey hediye olarak deri anahtarlık subaru logolu pet bardak ve islak mendil hediye etti. 0 30 yağ ilk başta biraz beni düşündürdü ama önümüz kış olduğu için bir şey demedim. Araç daha çabuk ısınıyor.
Jaspa mı subaru park mı derseniz şahsen subaru parkın yaklaşımı daha ılımlı idi.
Yakıt tüketimi yağdan mıdır yoksa 215 65 16 dunlop sport 500 kış lastiği taktırmıştım aynı gün ondan mıdır 0.4 azaldı. Normalde 7.2 iken 6.8 e düştü
Hocam bakımınız hayırlı olsun. İbrahim abinin tarzı böyledir yani çok sıcakkanlı biri değil ama işini çok net ve düzgün yapan birisidir. 0w30 motor yağı Subaru dizel araçlarımızın dolum yağıdır ve 5w30 ile arasında çok fark yoktur ancak yaz sıcaklarında ve zorlu kullanımlarda (sık dur kalk ve şehir içi ile off road vb.) biraz eksiltebilir. Tüketime gelince tabi ki 0w30 yağ tüketime olumlu etki eder ama bunun için uzun kullanım deneyimlerine ihtiyaç vardır. 3,5 yıl 3 farklı lastik kullandım ama lastiğin tüketime etkisi yağ ya da iklim koşulları kadar değildir hocam.
* Bir ekleme yapmak istiyorum Jaspa Subaru'nun fiyatı Subaru Parka göre çok çok daha iyi. Arada bir orjinal hava filtresi farkı var en az 100 TL, 6 lt 0w30, 5w30 (Motul olarak) yağ farkı ise piyasa fiyatı ile en az 200 TL.
(22-11-2020, Saat: 22:48)bahcekapiliyavuz demiş ki: Hocam bakımınız hayırlı olsun. İbrahim abinin tarzı böyledir yani çok sıcakkanlı biri değil ama işini çok net ve düzgün yapan birisidir. 0w30 motor yağı Subaru dizel araçlarımızın dolum yağıdır ve 5w30 ile arasında çok fark yoktur ancak yaz sıcaklarında ve zorlu kullanımlarda (sık dur kalk ve şehir içi ile off road vb.) biraz eksiltebilir. Tüketime gelince tabi ki 0w30 yağ tüketime olumlu etki eder ama bunun için uzun kullanım deneyimlerine ihtiyaç vardır. 3,5 yıl 3 farklı lastik kullandım ama lastiğin tüketime etkisi yağ ya da iklim koşulları kadar değildir hocam.
İbrahim Usta ile birtek ödeme yaparken muhatap oldum soğukkanlı değildi. Ustalarından biri covit olmuş bir kişi çalışıyordu belki süreçten ötürü olabilir ustaya soru sorunca biraz zoraki cevap veriyor gibi geldi. Bir de euro 4 5 fark etmez hepsi motor kırıyor dediği için de bana öyle gelmiş olabilir
İnsan elindeki yüzbinlerce liralık makinası için böyle bir değerlendirme duyunca elbette antipatik duygular yükselir. Ama nesnel olarak bakıldığında ustanın kısmen haklı olduğun yer var. Evet iki tip motorda yatak sarıp krank kırma riski var. Burası kısmen haklı olduğu yer. Konuşmanın eksik kısmı ise arıza motorun kendisinden mi kaynaklanmakta, yoksa motordan değil motor dışı sorunlardan mı kaynaklanmakta. Motordan kaynaklanan sorun şu: sen ne yaparsan yap bu motor krank kıracak. Euro 4 motorların hepsi değil ama bir kısmı bu sınıftan motora sahiptir. Sen ne yaparsan yap krank kıracak sınıfındandır. Forumda motorun problemi bol miktarda tartışıldı ve yazıldı. Motor dışı problem ise şöyledir: mesela kötü yakıt koyarsınız, yağını yanlış veya eksik bırakırsınız sadece subaru değil, bütün araçlar motor kırar. Euro 5 motor kötü yağdan dolayı motor kırmakta. Subaru senelerce sadece benzinli motorlar ile çalıştığından , dizel motor konusunda ustalar yeni şeyler ile karşılaşmakta. Bu zorunlu karşılaşmayı herkes hoş karşılamıyor. Neyse, Ustanın eksik olduğu nokta bozuk yağ ve sebebi konusunda açıklama yapmadan direk euro 4 sınıfına sokması. Yani Euro 4’te yapılabilecek bir şey yok, ne yaparsan yap kırılacak. Subaru bu konuda kendince önlem alıp çoğu motoru garanti kapsamında değiştirmiş. Euro 5 ise yağın bozulmasına sebep DPF mekanizmasının tasarımı. Usta size DPF’yi iptal ettirdin mi diye sormadan hepsi motor kırıyor deyince bana biraz ne güzel benzinle devam ediyorduk nereden çıktı bu dizeller diye canı sıkılmış usta imajı verdi. Euro 5 motorlarda DPF’de biriken kurumu motordan aldığı yağ ile yakan bütün araç motorları risk altındadır. ADBLUE denen şeyle yakanların anladığım kadarıyla yağ bozulması riski yok. İşin özü: EURO 5 motorlarda DPF iptali bu yağ bozulması riskine tedbirdir. DPF iptali yaptırmıyorsanız, DPF ışığı yanınca ihmal etmemek gerektiğini bileceksiniz. Sık sık yakıyorsa, tedbiren yağınızı da değişim süresini/km’sini beklemeden değiştirceksiniz. Hatta DPF’si aktif araçlar ne olursa olsun motor ömrünün sıhhati için, her hangi bir sıkıntı olmasa da, yağlarını her 8-10 binde bir değiştirmeliler. Bu yazdıklarım kendi tecrübelerimden değil, dizel subarunun daha çok satıldığı Avustralya ve bazı Avrupa ülkelerindeki kullanıcıların tecrübelerinden elde edilmiş yorumlardır. Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(23-11-2020, Saat: 08:48)Nuri_Kongur demiş ki: İnsan elindeki yüzbinlerce liralık makinası için böyle bir değerlendirme duyunca elbette antipatik duygular yükselir. Ama nesnel olarak bakıldığında ustanın kısmen haklı olduğun yer var. Evet iki tip motorda yatak sarıp krank kırma riski var. Burası kısmen haklı olduğu yer. Konuşmanın eksik kısmı ise arıza motorun kendisinden mi kaynaklanmakta, yoksa motordan değil motor dışı sorunlardan mı kaynaklanmakta. Motordan kaynaklanan sorun şu: sen ne yaparsan yap bu motor krank kıracak. Euro 4 motorların hepsi değil ama bir kısmı bu sınıftan motora sahiptir. Sen ne yaparsan yap krank kıracak sınıfındandır. Forumda motorun problemi bol miktarda tartışıldı ve yazıldı. Motor dışı problem ise şöyledir: mesela kötü yakıt koyarsınız, yağını yanlış veya eksik bırakırsınız sadece subaru değil, bütün araçlar motor kırar. Euro 5 motor kötü yağdan dolayı motor kırmakta. Subaru senelerce sadece benzinli motorlar ile çalıştığından , dizel motor konusunda ustalar yeni şeyler ile karşılaşmakta. Bu zorunlu karşılaşmayı herkes hoş karşılamıyor. Neyse, Ustanın eksik olduğu nokta bozuk yağ ve sebebi konusunda açıklama yapmadan direk euro 4 sınıfına sokması. Yani Euro 4’te yapılabilecek bir şey yok, ne yaparsan yap kırılacak. Subaru bu konuda kendince önlem alıp çoğu motoru garanti kapsamında değiştirmiş. Euro 5 ise yağın bozulmasına sebep DPF mekanizmasının tasarımı. Usta size DPF’yi iptal ettirdin mi diye sormadan hepsi motor kırıyor deyince bana biraz ne güzel benzinle devam ediyorduk nereden çıktı bu dizeller diye canı sıkılmış usta imajı verdi. Euro 5 motorlarda DPF’de biriken kurumu motordan aldığı yağ ile yakan bütün araç motorları risk altındadır. ADBLUE denen şeyle yakanların anladığım kadarıyla yağ bozulması riski yok. İşin özü: EURO 5 motorlarda DPF iptali bu yağ bozulması riskine tedbirdir. DPF iptali yaptırmıyorsanız, DPF ışığı yanınca ihmal etmemek gerektiğini bileceksiniz. Sık sık yakıyorsa, tedbiren yağınızı da değişim süresini/km’sini beklemeden değiştirceksiniz. Hatta DPF’si aktif araçlar ne olursa olsun motor ömrünün sıhhati için, her hangi bir sıkıntı olmasa da, yağlarını her 8-10 binde bir değiştirmeliler. Bu yazdıklarım kendi tecrübelerimden değil, dizel subarunun daha çok satıldığı Avustralya ve bazı Avrupa ülkelerindeki kullanıcıların tecrübelerinden elde edilmiş yorumlardır. Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri bey'in yorumuna katılıyorum. Bizim dizellerde 10bini beklemeden yağ değişimi çok önemli. Ben de yurt dışı forumlardan araştırdım; Oil dilution, yani yağ seyrelmesi diye bir mevzu varmış. Bu oran %10'a çıktığında Subaru'larda dpf lambası yanıp sönüyor. Bu yüzdeyi de yağ değişiminden itibaren aracın tamamladığı rejenerasyon sayısına göre hesaplıyor (bu sebeple yağ değiştikten sonra bunun ya cihazla ya da manule olarak restlenmesi çok önemli). Ben yağ değişeli 5bin km. oldu. Şu an seyrelme oranı %4 görünüyor. 7-8 lere çıkarsa beklemeden yağı değişirim.
(23-11-2020, Saat: 11:11)muallim54 demiş ki: Nuri hocam DPF iptalini de sordum ona bile sıcak bakmadı. Yazılımını yapamıyorlar diye.
Hocam, Mehmet beyin işaret ettiği gibi ,2015 dizel araç konusunda sanırım, subaru sayısı az olduğu için sağlıklı yapan firma sayısı az olabilir. Yoksa sağlıklı yapılmışa örnek gerek benim aracım, Ankarada yapılmış, gerek Yavuz beyin aracı var. Sizin muhatap olduğunuz usta , o saatte biraz yorgunmuş herhalde canı sıkkın olunca her şeye negatif yanıt vermiş her işin ustası var.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yazdıklarımın haksız olduğunu düşünerek değiştirmeye karar verdim. Subaru’nun dizel konusunda yeniliğini göz önüne alırsak, henüz subaru dizel motorlar hakkında yeterince tecrübe birikmiş değil. Hele Euro 4 motordaki krank mili imalat hatası, Euro 5’teki DPF kaynaklı yağ seyrelmesi ve akabinde yatak sarması problemi dizel motorlara karşı subaru usta ve kullanıcılarının ön yargı geliştirmesine müsait bir zemin vermiş durumda. Subaru dizel konusunda yurtdışı kaynaklı tecrübeler bizden daha detaylı belgelenmiş durumda. Gerek Euro 4 motor için gerekse Euro 5 motor için makale hassasiyetinde teknik yorumlar ve delil niteliğinde görseller paylaşılmış durumda. Ustalar belki o kaynaklara erişemese de biz kullanıcılar oralara erişip son derece sağlam bilgiler edinebiliyoruz. Bu forumda subaru dizel motorlar hakkında yazılmış son derece önemli şeyler var. Moral bozmaya hiç gerek yok. Sen bir an önce DPF’yi iptal ettirmeye bak. Kafa rahatlığı iyidir Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(23-11-2020, Saat: 08:48)Nuri_Kongur demiş ki: İnsan elindeki yüzbinlerce liralık makinası için böyle bir değerlendirme duyunca elbette antipatik duygular yükselir. Ama nesnel olarak bakıldığında ustanın kısmen haklı olduğun yer var. Evet iki tip motorda yatak sarıp krank kırma riski var. Burası kısmen haklı olduğu yer. Konuşmanın eksik kısmı ise arıza motorun kendisinden mi kaynaklanmakta, yoksa motordan değil motor dışı sorunlardan mı kaynaklanmakta. Motordan kaynaklanan sorun şu: sen ne yaparsan yap bu motor krank kıracak. Euro 4 motorların hepsi değil ama bir kısmı bu sınıftan motora sahiptir. Sen ne yaparsan yap krank kıracak sınıfındandır. Forumda motorun problemi bol miktarda tartışıldı ve yazıldı. Motor dışı problem ise şöyledir: mesela kötü yakıt koyarsınız, yağını yanlış veya eksik bırakırsınız sadece subaru değil, bütün araçlar motor kırar. Euro 5 motor kötü yağdan dolayı motor kırmakta. Subaru senelerce sadece benzinli motorlar ile çalıştığından , dizel motor konusunda ustalar yeni şeyler ile karşılaşmakta. Bu zorunlu karşılaşmayı herkes hoş karşılamıyor. Neyse, Ustanın eksik olduğu nokta bozuk yağ ve sebebi konusunda açıklama yapmadan direk euro 4 sınıfına sokması. Yani Euro 4’te yapılabilecek bir şey yok, ne yaparsan yap kırılacak. Subaru bu konuda kendince önlem alıp çoğu motoru garanti kapsamında değiştirmiş. Euro 5 ise yağın bozulmasına sebep DPF mekanizmasının tasarımı. Usta size DPF’yi iptal ettirdin mi diye sormadan hepsi motor kırıyor deyince bana biraz ne güzel benzinle devam ediyorduk nereden çıktı bu dizeller diye canı sıkılmış usta imajı verdi. Euro 5 motorlarda DPF’de biriken kurumu motordan aldığı yağ ile yakan bütün araç motorları risk altındadır. ADBLUE denen şeyle yakanların anladığım kadarıyla yağ bozulması riski yok. İşin özü: EURO 5 motorlarda DPF iptali bu yağ bozulması riskine tedbirdir. DPF iptali yaptırmıyorsanız, DPF ışığı yanınca ihmal etmemek gerektiğini bileceksiniz. Sık sık yakıyorsa, tedbiren yağınızı da değişim süresini/km’sini beklemeden değiştirceksiniz. Hatta DPF’si aktif araçlar ne olursa olsun motor ömrünün sıhhati için, her hangi bir sıkıntı olmasa da, yağlarını her 8-10 binde bir değiştirmeliler. Bu yazdıklarım kendi tecrübelerimden değil, dizel subarunun daha çok satıldığı Avustralya ve bazı Avrupa ülkelerindeki kullanıcıların tecrübelerinden elde edilmiş yorumlardır. Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri bey'in yorumuna katılıyorum. Bizim dizellerde 10bini beklemeden yağ değişimi çok önemli. Ben de yurt dışı forumlardan araştırdım; Oil dilution, yani yağ seyrelmesi diye bir mevzu varmış. Bu oran %10'a çıktığında Subaru'larda dpf lambası yanıp sönüyor. Bu yüzdeyi de yağ değişiminden itibaren aracın tamamladığı rejenerasyon sayısına göre hesaplıyor (bu sebeple yağ değiştikten sonra bunun ya cihazla ya da manule olarak restlenmesi çok önemli). Ben yağ değişeli 5bin km. oldu. Şu an seyrelme oranı %4 görünüyor. 7-8 lere çıkarsa beklemeden yağı değişirim.
Onu da sordum değişim yapılınca cihaza bağlayıp sepetleme yapacak mısınız diye. Gerek yok dedi. Cihazdan DPF doluluğunun görünmediğini söyledi
(23-11-2020, Saat: 11:10)Erhan07 demiş ki: Nuri bey'in yorumuna katılıyorum. Bizim dizellerde 10bini beklemeden yağ değişimi çok önemli. Ben de yurt dışı forumlardan araştırdım; Oil dilution, yani yağ seyrelmesi diye bir mevzu varmış. Bu oran %10'a çıktığında Subaru'larda dpf lambası yanıp sönüyor. Bu yüzdeyi de yağ değişiminden itibaren aracın tamamladığı rejenerasyon sayısına göre hesaplıyor (bu sebeple yağ değiştikten sonra bunun ya cihazla ya da manule olarak restlenmesi çok önemli). Ben yağ değişeli 5bin km. oldu. Şu an seyrelme oranı %4 görünüyor. 7-8 lere çıkarsa beklemeden yağı değişirim.
Onu da sordum değişim yapılınca cihaza bağlayıp resetleme yapacak mısınız diye. Gerek yok dedi. Cihazdan DPF doluluğunun görünmediğini söyledi