Herkese merhabalar,
nitro37 abim benden 2018 forester hakkındaki düşüncelerimi sordu, bende ona bu yazıyı yazıp gönderince paylaşmamın başkalarınada faydalı olabileceğini söyledi.
Öncelikle şunu belirtmek isterim 4. nesil foresterlardan sadece 2018 modelini kullandım. O yüzden karşılaştırmamı 2010 model 3. nesil forester ile yapıyorum. Bizim şu anda kullandığımız forester modeli 2.0x EyeSight olarak geçiyor. EyeSight bir tür güvenlik ekipmanı. Dikiz aynasının iki ynında bulunan sterio kameraları kullanaraki image process tekniği ile yolu sürekli takip ederek kullanıcıya şerit takip asistanlığıi çarpışma öncesi uyarı hatta fren desteği, adaptif cruise control ve bir sürü daha artı özellik sunuyor. Ayrıca araştırmanızı tavsiye ederim. Onun dışında ek olarak kör nokta uyarıcısı var. Ancak bu kör nokta uyarıcısı diğer araçlardan afrklı olarak geri geri gelmek istediğiniz zaman sizin göremediğiniz ve göremeyeceğiniz açılardan gelen araçları uyarıyor size, gerekirse kendiside frenleme yapıyor. Hatta size şu şekilde anlatıyım otoparkta geri geri gelmeye çalışırken size 90 derece açıda yaklaşmakta olan araçları bile algılayıp uyarabiliyor. Kısacası güvenlik açısından çok tatmin edici ve ekipmanların hiç bir zaman çalışmadığına, uyarmadığına denk gelmedik.
İç konfor ve donanım olarak oldukça geliştirilmiş. Araç zaten anahtarsız giriş, çalıştırma ve kilitleme. Arka bagaj kapağı otomatik. Ek olarak aracı arka tarafta bulunan bir tuş yardımı ile şifre kombinasyonu girerek kilidini açabiliyorsunuz. İnternet sitelerinde detaylı bilgi var. Kadranların arasında bulunan ve ön konsolda bulunan dijital göstergeler envai çeşit parametre seçeneği sunuyor. Ek olarak orta konsolda bulunan ekran, aracın sağ aynasında bulunan bir kameraya bağlı, geri vitese taktınığınızda yada istediğinide açabiliyorsunuz. Kameranın görüntüsü temiz ve oldukça kullanışlı. Multimedya sistemi oldukça başarılı. Apple car play yada android yok, ancak bluetooth bağlantısı oldukça başarılı ve mikronuyla rahatlıkla telefon kullanılabiliyor. Geri görüş kamerası her türlü ışıkta temiz ve rahat bir görüş sağlıyor, oldukça kullanışlı. Ses sisteminin sesi temiz ancak baslar biraz daha güçlü olabilir. Genel olarak oturuş pozisyonu daha yüksekte hissettiriyor. Arka koltuklardaki bacak aralığı oldukça geniş. 1.90 olan arkadaşım arka koltukta 400 km gitti hiç sıkıntı yaşamadı. Ayrıca arka koltuklar iki kademeli olarak yatabiliyor. Bagaj hacmi eskisine göre biraz daha geniş hissettirdi. Hoşuma gitmeyen tek şey bagaj ışığı oldu. Öncekinde tepede yer alıyordu ve rahatlıkla bütün bagajı aydınlatabiliyordu, şimdikini yan tarafa saçma bir yere koymuşlari garanlıkta bagaj içinde eşya bulmak biraz zor oluyor. Bu modelde koltuklar standart olarak deri geliyor. Kullanılan deri malzemesi oldukça kaliteli hissettiriyor, 13.000 km devirdik hiç bir buruşma deformasyon ile karşılaşmadık. Ayrıca sürücü koltuğu elektrikli, yan tarafta bulunan tuşlara iki tane koltuk pozisyonu tanımlayabiliyorsunuz. Ek olarak aracın anahtarına da tanımlayıp aracı o anahtarla kilidini açınca otomatik olarak ayarlıyor koltuğu. Bir önceki seride ses yalıtımı çok zayıftı. 110 120 km hızın üstüne çıktığınızda araç içinde konuşurken sesinizi yükseltmek zorunda kalıyordunuz. Bu araçta ses yalıtımı oldukça başarılı. Tepede port bagaj dahi varken 120 130 km hızlarda araç içinde rahatça konuşulup birbirimizi duyabiliyoruz.
Aracın motoru 2.0 atmosferik. Önceki seriden motor bazında pek bir farkı yok 150 bg 200 nm tork. Esas farkı yaratan CVT şanzuman olmuş. Genel olarak özellikle yurt dışında iyi olarakta kötü olarakta çok yorum okumama rağmen biz oldukça memnunuz. Önceki aracımız aynı mototrlu otomatik 4 ileri şanzumandı. Sağlam ve sıkıntısız bir şanzuman olmasına karşın oldukça hantal ve vites aralıkları yetersiz bir şanzumandı. Özellikle uzun yollarda hızlanmalarda çok zayıf kalıyordu. CVT şanzuman ile bu sorunuz çözmüşler. Artık 2.0 motor bir araç gibi hissettiriyor. Şanzumanında belli başlı şeyleri yapmaktan kaçındığınız sürece ömür boyu kullanılacağına inanıyorum.(Tam durmadan vitesi ileriden geriye yada geriden ileriye düşürmek, boşda iken motoru devirlendirip bir anda vitese atmak vb.) Ayrıca aracın spor modu arcı hissedilir bir şekilde atikleştiriyor. Eğer CVT nin o sabit devir hissinden çıkmakta isterseniz kulakçıklar ile vites değiştirmek oldukça keyifli ve vites geçişleri bir hayli seri.(CVT yapısı yüzünden vites kavramı olmamasına karşın, araç size önceden belirlenmiş 6 tane vites oranı ile sanki norma şanzumanmış hissi veriyor.) Yakıt tüketimine gelirsek, önceki aracımıza göre 100km de 1 ila 2 litre arası bir düşüş hissettik. Şehir içinde sakin kullanımda trafikle beraber 9.5 ile 10 litre arası değerler görüyoruz ancak sert gaza basmalarda 13 litreleri görmek mümümkün. Uzun yolda tepede port bagaj ile beraber ve tahmini 700 kg(4 kişi ve eşyalar) kadar ek ağırlıkla beraber 130 km hızla 12 lıtre kadar yakıyoruz. Ancak port bagaj olmadığında ve arabada iki kişi olduğumuzda aynı hızlarda 10 litrelere kadar düşüyor. Hatta 100 ıle 110 km arasında seyir edildiğinde 7.5 8 litre görmüşlüğüm var. Yakıt tüketimi sizin kullanış karakterinize çok bakıyor ancak bir önceki seriye göre bir hayli iyileşme var. Süspansiyonlar çok daha konforlu ve yumuşak hissettiriyor. Ayrıca yol tutuşu ve viraj performansı bir tık daha yüksek. Son olarak araçta xMode denen bir arazi donanımı bulunuyor. Araziye girdiğinizde yaka ağır kar durumlarında sizin gaz tepkinizi ayarlarken aynı zamanda yol tutuşunu artırmaya yönelik müdahelelerde bulunuyor. Kötü arazi koşullarında arabayı koruyormuş gibi hissettiriyor, fena değil. Bununla ilgili detayıda kendi sitelerinde bulabilirsiniz.
Aracı alırken biz turbo ve EyeSight arasında seçim yaptık. Biraz daha az yakması ve güvenliğinin açık ara fazla olmasından ötürü EyeSight modelini seçtik. Eğer eski model atmosferik subarulardan cvt şanzumana geçiş yapıyorsanız oldukça tatmin ediyor ancak ne yazıkki turbonun yanından bile geçemez
Herkese iyi forumlar dilerim.
nitro37 abim benden 2018 forester hakkındaki düşüncelerimi sordu, bende ona bu yazıyı yazıp gönderince paylaşmamın başkalarınada faydalı olabileceğini söyledi.
Öncelikle şunu belirtmek isterim 4. nesil foresterlardan sadece 2018 modelini kullandım. O yüzden karşılaştırmamı 2010 model 3. nesil forester ile yapıyorum. Bizim şu anda kullandığımız forester modeli 2.0x EyeSight olarak geçiyor. EyeSight bir tür güvenlik ekipmanı. Dikiz aynasının iki ynında bulunan sterio kameraları kullanaraki image process tekniği ile yolu sürekli takip ederek kullanıcıya şerit takip asistanlığıi çarpışma öncesi uyarı hatta fren desteği, adaptif cruise control ve bir sürü daha artı özellik sunuyor. Ayrıca araştırmanızı tavsiye ederim. Onun dışında ek olarak kör nokta uyarıcısı var. Ancak bu kör nokta uyarıcısı diğer araçlardan afrklı olarak geri geri gelmek istediğiniz zaman sizin göremediğiniz ve göremeyeceğiniz açılardan gelen araçları uyarıyor size, gerekirse kendiside frenleme yapıyor. Hatta size şu şekilde anlatıyım otoparkta geri geri gelmeye çalışırken size 90 derece açıda yaklaşmakta olan araçları bile algılayıp uyarabiliyor. Kısacası güvenlik açısından çok tatmin edici ve ekipmanların hiç bir zaman çalışmadığına, uyarmadığına denk gelmedik.
İç konfor ve donanım olarak oldukça geliştirilmiş. Araç zaten anahtarsız giriş, çalıştırma ve kilitleme. Arka bagaj kapağı otomatik. Ek olarak aracı arka tarafta bulunan bir tuş yardımı ile şifre kombinasyonu girerek kilidini açabiliyorsunuz. İnternet sitelerinde detaylı bilgi var. Kadranların arasında bulunan ve ön konsolda bulunan dijital göstergeler envai çeşit parametre seçeneği sunuyor. Ek olarak orta konsolda bulunan ekran, aracın sağ aynasında bulunan bir kameraya bağlı, geri vitese taktınığınızda yada istediğinide açabiliyorsunuz. Kameranın görüntüsü temiz ve oldukça kullanışlı. Multimedya sistemi oldukça başarılı. Apple car play yada android yok, ancak bluetooth bağlantısı oldukça başarılı ve mikronuyla rahatlıkla telefon kullanılabiliyor. Geri görüş kamerası her türlü ışıkta temiz ve rahat bir görüş sağlıyor, oldukça kullanışlı. Ses sisteminin sesi temiz ancak baslar biraz daha güçlü olabilir. Genel olarak oturuş pozisyonu daha yüksekte hissettiriyor. Arka koltuklardaki bacak aralığı oldukça geniş. 1.90 olan arkadaşım arka koltukta 400 km gitti hiç sıkıntı yaşamadı. Ayrıca arka koltuklar iki kademeli olarak yatabiliyor. Bagaj hacmi eskisine göre biraz daha geniş hissettirdi. Hoşuma gitmeyen tek şey bagaj ışığı oldu. Öncekinde tepede yer alıyordu ve rahatlıkla bütün bagajı aydınlatabiliyordu, şimdikini yan tarafa saçma bir yere koymuşlari garanlıkta bagaj içinde eşya bulmak biraz zor oluyor. Bu modelde koltuklar standart olarak deri geliyor. Kullanılan deri malzemesi oldukça kaliteli hissettiriyor, 13.000 km devirdik hiç bir buruşma deformasyon ile karşılaşmadık. Ayrıca sürücü koltuğu elektrikli, yan tarafta bulunan tuşlara iki tane koltuk pozisyonu tanımlayabiliyorsunuz. Ek olarak aracın anahtarına da tanımlayıp aracı o anahtarla kilidini açınca otomatik olarak ayarlıyor koltuğu. Bir önceki seride ses yalıtımı çok zayıftı. 110 120 km hızın üstüne çıktığınızda araç içinde konuşurken sesinizi yükseltmek zorunda kalıyordunuz. Bu araçta ses yalıtımı oldukça başarılı. Tepede port bagaj dahi varken 120 130 km hızlarda araç içinde rahatça konuşulup birbirimizi duyabiliyoruz.
Aracın motoru 2.0 atmosferik. Önceki seriden motor bazında pek bir farkı yok 150 bg 200 nm tork. Esas farkı yaratan CVT şanzuman olmuş. Genel olarak özellikle yurt dışında iyi olarakta kötü olarakta çok yorum okumama rağmen biz oldukça memnunuz. Önceki aracımız aynı mototrlu otomatik 4 ileri şanzumandı. Sağlam ve sıkıntısız bir şanzuman olmasına karşın oldukça hantal ve vites aralıkları yetersiz bir şanzumandı. Özellikle uzun yollarda hızlanmalarda çok zayıf kalıyordu. CVT şanzuman ile bu sorunuz çözmüşler. Artık 2.0 motor bir araç gibi hissettiriyor. Şanzumanında belli başlı şeyleri yapmaktan kaçındığınız sürece ömür boyu kullanılacağına inanıyorum.(Tam durmadan vitesi ileriden geriye yada geriden ileriye düşürmek, boşda iken motoru devirlendirip bir anda vitese atmak vb.) Ayrıca aracın spor modu arcı hissedilir bir şekilde atikleştiriyor. Eğer CVT nin o sabit devir hissinden çıkmakta isterseniz kulakçıklar ile vites değiştirmek oldukça keyifli ve vites geçişleri bir hayli seri.(CVT yapısı yüzünden vites kavramı olmamasına karşın, araç size önceden belirlenmiş 6 tane vites oranı ile sanki norma şanzumanmış hissi veriyor.) Yakıt tüketimine gelirsek, önceki aracımıza göre 100km de 1 ila 2 litre arası bir düşüş hissettik. Şehir içinde sakin kullanımda trafikle beraber 9.5 ile 10 litre arası değerler görüyoruz ancak sert gaza basmalarda 13 litreleri görmek mümümkün. Uzun yolda tepede port bagaj ile beraber ve tahmini 700 kg(4 kişi ve eşyalar) kadar ek ağırlıkla beraber 130 km hızla 12 lıtre kadar yakıyoruz. Ancak port bagaj olmadığında ve arabada iki kişi olduğumuzda aynı hızlarda 10 litrelere kadar düşüyor. Hatta 100 ıle 110 km arasında seyir edildiğinde 7.5 8 litre görmüşlüğüm var. Yakıt tüketimi sizin kullanış karakterinize çok bakıyor ancak bir önceki seriye göre bir hayli iyileşme var. Süspansiyonlar çok daha konforlu ve yumuşak hissettiriyor. Ayrıca yol tutuşu ve viraj performansı bir tık daha yüksek. Son olarak araçta xMode denen bir arazi donanımı bulunuyor. Araziye girdiğinizde yaka ağır kar durumlarında sizin gaz tepkinizi ayarlarken aynı zamanda yol tutuşunu artırmaya yönelik müdahelelerde bulunuyor. Kötü arazi koşullarında arabayı koruyormuş gibi hissettiriyor, fena değil. Bununla ilgili detayıda kendi sitelerinde bulabilirsiniz.
Aracı alırken biz turbo ve EyeSight arasında seçim yaptık. Biraz daha az yakması ve güvenliğinin açık ara fazla olmasından ötürü EyeSight modelini seçtik. Eğer eski model atmosferik subarulardan cvt şanzumana geçiş yapıyorsanız oldukça tatmin ediyor ancak ne yazıkki turbonun yanından bile geçemez
Herkese iyi forumlar dilerim.