https://www.youtube.com/watch?v=GvwxoxmDwAk
1. PERFORMANS
2008 1.5 imprezadan uzun yolda rahat etmek ve senede en az 3 kez uzun yolu (Sivas-Denizli) olan birisi için acil durum karşısında soluksuz ilerleyebilmek için 99 S Turboya geçiş yapmıştım. Normal şartlarda sakin kullanıcı diye tabir edilebilirim, Sürat yapmayı seven birisi değilim fakat lazım olduğunda da gidebilmeliydi. İlk uzun yol deneyiminde de 120 sabit hızla gidebilmek ve bunu aracın stabil şeklinde koruyabilmesi rahat bir yolculuk etmemizi sağladı. Aynı yolda 1.5 İmpreza ile daha çok yorulduğumu yolun geçmek bilmediğini hissediyordum. amaç imprezayı kötülemek değil kesinlikle ne beklediğinizle alakalı. Malesef acil durum karşısında aynı yolu hızlı bir şekilde gitmek durumunda kaldığımda da iyi bir seçim yaptığımda anladım.
İşin enteresan kısmı şu ki karşıdan görenlerden kimse bu arabadan performans beklemiyor. siz istemedikten sonra kimse size musallat olmuyor. impreza kullanırken hondacılar minicilerden geçilmiyordu ortalık şimdi bi kere Bmwci geldi başka arayan soran yok
https://www.youtube.com/watch?v=wtpkkhp86Dg
2. YAKIT
Anladığım kadarıyla stock olmak şartıyla normal kullanımda tüm subarular benzer yakıyor sanırım. Aracı aldıktan hemen sonra Ankara Sivas 7.5 lt/ 100 km benzin tüketimiyle Sivasa geldim. Şehiriçi yakıtı ölçmedim : sonra lpg taktırdım ve şuan şehir içi 13.5 14/100 km şehirlerarası 10 11lt/100 km yakıtı. kimi araca göre düşük kimi araca göre tabiki göreceli olarak yüksektir fakat 4x4 170 hp 99 model bir araç için gayet iyi olduğunu düşünüyorum.
3. KONFOR
Japonların zaten rahatsız olduklarını düşünüyorum da araçlarında da konforu bu kadar ihmal etmelerine rağmen bu aracın bu kadar konforlu olmasına şaşırdım. Yan destekleri iyi, rahat ön koltuklar. Arkada öne arkaya yatırabilen sırtlıklı iyi diz mesafesine sahip arka koltuklar, geniş ve komple açılabilen bir sunroof, geniş cam yüzeylerinden dolayı ferah bir araç olumsuz yanları yok mu? Direksiz kapılardan dolayı belirli bir hızdan sonra rüzgar sesi, yalıtım konusunda eksiklik yol sesi ve dış seslerin içeri girmesine neden oluyor.
Cam üçgenleri kronik sıkıntı olup tamir edenler ya da değiştirenler kapı fitillerini silikon sprey kullanarak müdahale edenler rüzgar sesiniin gelmesini daha ileriki km. lere taşıyabilirler.
a) Süspansiyon; konu Subaru olunca konfor hakkında ilk merak edilen konu tabi ki Süspansiyon oluyor. orjinal süspansiyonlar ile araç eşimin ince hassasiyetiyle kıyaslarsak Mercedes CLK dan bi tık geride fakat aradaki fark çok çok az diyor. arkada ne kadar yüklerseniz aracın aynı yükseklikte kalmasını sağlayan arka süspansiyonlar aracın en hassas noktası. Arıza verdiğinde tamiri var fakat bundan memnun olan da var olmayan da yaptırdıktan sonra aracın konforunun negatif yönde değiştiğini söyleyen de. Ben mesela tamire sıcak bakmayanlardan biriyim
b) Yalıtım; yukarıda değinmiştim japonların yalıtım konusunda çok bir amacı yokmuş eski yıllarda fakat şöyle de bir durum var. Böyle değerlendirirken şunu da hesaba katmak gerek benzer yıllardaki araçları düşünürsek kaput altındaki yalıtım malzemesini bile kullanmayan bir yığın otomobilin olduğunu düşünürsek bence yalıtım konusunda Premium denilen araçlara yaklaşamamış fakat kendi ismine de yakışmamış diyebiliriz. Firma derse ki ben o kadar yalıtım yaparsam sen motor sesini duyamazsın o da haklı
c) Direksiyon; 2008 impreza ya da şuan güncel olan direksiyonlara göre bir tık daha büyük direksiyon simininin olması bu tarz suv araçta garip karşıladığım bir durum olsa da zamanla alışıyorsunuz. elektronik direksiyonlara alışmış iseniz yolu hissetmek ilk başta garip gelecektir fakat sonra yolu hissetmenin güzelliği alışkanlık yapıyor hele ki kar üzerindeyseniz.
ç) İç Dizayn; en ifade edilebilir şekilde herşey olması gerektiği yerde olması gerektiği şekilde konumlandırılmış. Amaç tasarım değil işlevsellik olarak düşünülmüş. 99 model bir araç için vay be diyeceğiniz bir iç tasarım yokken garip karşılacak bir durumda söz konusu değil. Aracın üretildiği yıllarda dış tasarımı ile dikkat çekmiş bu aracın iç tasarımının biraz daha iyi olabilirmiş izlenimine kapılıyorum.
d) Donanım ; sunroof, gözlüklük, okuma lambaları, önde koltuk ısıtma, önde, arkada bardaklık, arka camlar da elektronik , çakmaklık, kültablası( benim için bozuk para bölümü)
e) Malzeme Kalitesi; koltuk derilerinin gerçek deri olması(hatta özel deriydi sanırım) kapılarda bile bunlardan kullanılması bana bile abartı gelmişti. 99 model bir araç için malzeme kalitesi kullanılan ürünler gerçekten çok çok iyi.
f) Bagaj; arka koltukları yatırın 180 lik yatağınız olsun bagajda sağda solda cepler kullanışlı ayrıca, 12v soketi bulunmakta.
4) MOTOR-VİTES-ÇEKİŞ SİSTEMİ: 98-02 Forester S Turbo 2.0 Forester S Turbo 2.0 Turbolu motordan 170 hp güç üretmektedir. Bu gücü sürekli 4x4 awd sistemiyle tekerlere aktarmaktadır. Tam otomatik Tork konvektörlü 4 ileri şanzıman bulunmaktadır. Şanzıman üzerindeki Power Düğmesi sürekli yüksek devirde vites değişimine olanak vererek performanslı kullanıma olanak sağlamaktadır. Ayrıca Düğme yardımıyla Snow(kar) moduna geçiş imkanı vardır. Şanzıman geçişleri sarsıntısız, yeni teknoloji şanzımanlara göre vites geçişleri bir nebze yavaş olsa da yeni teknoloji çift kavramalara göre daha az problemle karşılaşma olasılığı bulunan bir otomatik vitese sahiptir.
5) SÜRÜŞ-OTURUŞ POZİSYONU
Suv araçlarda genelde önde ve arkada iki farklı oturuş şekli hakimdir. Genellikle Amerikan tarzı jiplerde minibüs koltuğunda oturur gibi yüksek oturma pozisyonu, geniş büyük koltuklar yer alırken, kabin yüksekliği yanında kabin içindeki koltuk yüksekliği de farklıdır. Özellikle son yıllarda daha fazla kullanılan ise araç yerden yüksek iken koltuğun aşağı konumlandırdığı sedan araba kullanımından bir tık yüksek konumlandırılmış koltuk gibi olan araçlar. Subaru S turbo da ise Amerikan Araçlarında kullanılan koltukların sanki bir tık küçük halleri ön koltuklar sedan araba kullanım halleri ile yüksek amerikan jiplerinin koltukları arasında konumlandırılmış. Arka koltukta ise tiyatro kolttuk düzeni şeklinde ön koltuklardan bir tık yükseğe konumlandırılarak arkada oturan ve yolu görmek isteyen ferahlık isteyen arkadaki yolculara göre konumlandırılmış.
Suv araçların genelde şehiriçi kullanıma uygun olmadığı çevik olmadığı yönünde bir görüş hakimdir fakat yaklaşık 1500 kg ağırlığa düşen gücü düşünürek yeterli çevikliğe sahip olduğunu düşünebiliriz. Ayrıca dönüş yarıçapının segmentindeki diğer araçlardan daha iyi olduğunu tahmin etmekteyim. Şoför oturuş pozisyonundan dolayı aracın sağ,sol ve etrafına hakimiyet rahat olduğu gerekçesiyle ve manevra kabiliyeti ile şehiriçi kalabalık trafikte kullanmak bile problem olmadı, olmayacaktır.
Subaru'nun özellikle Turbolu modelleri modifiye seven, proje aracı biçiminde aracı özellikle kendi istediği dilediği biçimde yüklemek, güncellemek, oluşturmak isteyenlerin meraklısı olmuştur. Bilinçli bir şekilde yapılan, düzgün işçilikle düzgün malzemelerle yapılan işlemler sonucunda güçlü motorlar güçlü araçlar elde edilmiş, kişileri tatmin etmiştir, fiyat performans işte budur.!
Subaru S turbo, takım elbise giyen özel şoförü olanın makam aracı, outdoor ayakkabı giyenin dağ bayır gezen yoldaşı , kar botu giyenin kızak çekeni, köy yollarında kahrımı çeken olsun diyenin kahrını çekeni, otobanda hız tutkunluğu yapmak isteyenin hız tutkusunu yerine getirmeyi başarmış, fazla kesime geniş yelpazeye hizmet etmiş bir araçtır.
Edit: Yarım kalmıştı biraz daha yazayım dedim. daha da yazasım geliyor, uykum gibi...