Evet arkadaslar malumunuz araclarımızda artık olmassa olmazı gectım 4 mu 8 mi aırbag var aracta sevıyesıne geldgimiz teknolojide birazcık arastırma yaptım.Eski imprezamda ,şimdi xt de genelde japon araclarında gördügüm SRS airbag konusuna deginecegim.
![[Resim: srs_airbag_arabahaberim.jpg]](http://thumb.ibb.co/dcsxm6/srs_airbag_arabahaberim.jpg)
SRS Airbag: Supplementary Restraint System(bütünleyici güvenlik sistemleri) olarak adlandırılan sistem hava yastığının temel versiyonudur. Şişerek yolcu, sürücüyü koruyan parça, kaporta üzerine yerleştirilen sensörler ve şişirme sistemi olmak üzere üç parçadan oluşur. Sensöre gelen bilgi doğrultusunda ısıtılan gaz reaksiyona uğrar ve bir anda şişerek koruma görevini üstlenir.
Bir hava yastığının sensöre darbe geldiği andan itibaren patlamasına kadar geçen süre yaklaşık 30 milisaniyedir. Yani saniyenin üçte biri bir süre.
![[Resim: airbag_arabahaberim.jpg]](http://thumb.ibb.co/nJ9otm/airbag_arabahaberim.jpg)
Yalnız hava yastıkları tek basına koruma saglamıyor ,emniyet kemeri takılmadında ölümcül dahi olabliyor,bazı aırbaglar emnıyet kemerı ıle koordineli calısyor,yeni nesil araclarda ıptal etmek sürücüye dahi bırakılabiliyor.
Oran verecek olursak:
SRS sistemi %60 oranında koruma saglarken, Emnıyet kemerı % 49 oranında tek basına koruma oranı var,Hava yastıgı ise %18 cıvarında koruma saglıyor ,yani uc teknolojıde bırbırıne manuel entegre etmek zorundasınız yanı hıcbırısı tek basına yeterlı olmuyor.
Kazasız belasız sürüşler...
![[Resim: srs_airbag_arabahaberim.jpg]](http://thumb.ibb.co/dcsxm6/srs_airbag_arabahaberim.jpg)
SRS Airbag: Supplementary Restraint System(bütünleyici güvenlik sistemleri) olarak adlandırılan sistem hava yastığının temel versiyonudur. Şişerek yolcu, sürücüyü koruyan parça, kaporta üzerine yerleştirilen sensörler ve şişirme sistemi olmak üzere üç parçadan oluşur. Sensöre gelen bilgi doğrultusunda ısıtılan gaz reaksiyona uğrar ve bir anda şişerek koruma görevini üstlenir.
Bir hava yastığının sensöre darbe geldiği andan itibaren patlamasına kadar geçen süre yaklaşık 30 milisaniyedir. Yani saniyenin üçte biri bir süre.
![[Resim: airbag_arabahaberim.jpg]](http://thumb.ibb.co/nJ9otm/airbag_arabahaberim.jpg)
Yalnız hava yastıkları tek basına koruma saglamıyor ,emniyet kemeri takılmadında ölümcül dahi olabliyor,bazı aırbaglar emnıyet kemerı ıle koordineli calısyor,yeni nesil araclarda ıptal etmek sürücüye dahi bırakılabiliyor.
Oran verecek olursak:
SRS sistemi %60 oranında koruma saglarken, Emnıyet kemerı % 49 oranında tek basına koruma oranı var,Hava yastıgı ise %18 cıvarında koruma saglıyor ,yani uc teknolojıde bırbırıne manuel entegre etmek zorundasınız yanı hıcbırısı tek basına yeterlı olmuyor.
Kazasız belasız sürüşler...