Merhaba arkadaşlar, aracım Legacy 2005 model,prins LPG takılı.300 bin km'de. problem şu. motor soğukken her şey yolunda görünüyor. ancak motor sıcakken durduktan sonra gaz pedalına bastığımda devir yükselmiyor,zorlanıyor gibi. birkaç saniyelik bu zorlamadan sonra hızla devir yükseliyor ve araba hızlanıyor. her durup tekrar yola devam ettiğimde aynı sorun oluyor ve bu sırada hararet ibresi de hızla yükseliyor. sözünü ettiğim bu problem başlamadan önce de, geçen yaz uzun rampaları çıktığımda yine hararet ibresi yükseliyordu. geçen kışın, havaların soğuk olmasından dolayı olacaktır ki hararet ibresi yükselmiyordu. rampalarda hararet ibresinin yükselmesi üzerine, her şey kontrol edildi; radyatör,hararet müşürü ve termostat da değişmesine rağmen sözünü ettiğim ibre yükselmesi devam etti. bundan beş ay önce triger koptu. bujiler süboplar ve değişmesi gereken her şey değişti. bu değişimden sonra başta anlattığım problem başladı. katalizor kontrol edildi,normal geldi. Iğdır'da yaşıyorum. rutin bakımlarını yaptırdığım usta bundan bir sonuç çıkaramadı. geçenlerde bir yerde okudum, hararet müşürünü işaret ediyordu biri. olabilir mi acaba. radyatör,hararet müşürü ve termostat geçen kasım ayında değişti. katalizörde de problem yok. tecrübelerinizden yararlanmayı umuyorum. sayglar...
Hoşgeldiniz keyifli forumlar dilerim Sizin birbirinden bağımsız iki ayrı sorununuz olabilir. İki ayrı sorunu birbirinden ayrı araştırmak lazım. Triger değişimi sonrası sente atlaması olmuş olabilir eğer bu olmuşsa geç devirlenme yapması muhtemel. Diğer hararet sorunu ayrıca araştırılmalı. Tavsiyem iyi bir ustaya aracı kontrol ettirin. PC ile tüm değerlere bakılmalı.
(20-06-2021, Saat: 14:15)hazbin demiş ki: Merhaba arkadaşlar, aracım Legacy 2005 model,prins LPG takılı.300 bin km'de. problem şu. motor soğukken her şey yolunda görünüyor. ancak motor sıcakken durduktan sonra gaz pedalına bastığımda devir yükselmiyor,zorlanıyor gibi. birkaç saniyelik bu zorlamadan sonra hızla devir yükseliyor ve araba hızlanıyor. her durup tekrar yola devam ettiğimde aynı sorun oluyor ve bu sırada hararet ibresi de hızla yükseliyor. sözünü ettiğim bu problem başlamadan önce de, geçen yaz uzun rampaları çıktığımda yine hararet ibresi yükseliyordu. geçen kışın, havaların soğuk olmasından dolayı olacaktır ki hararet ibresi yükselmiyordu. rampalarda hararet ibresinin yükselmesi üzerine, her şey kontrol edildi; radyatör,hararet müşürü ve termostat da değişmesine rağmen sözünü ettiğim ibre yükselmesi devam etti. bundan beş ay önce triger koptu. bujiler süboplar ve değişmesi gereken her şey değişti. bu değişimden sonra başta anlattığım problem başladı. katalizor kontrol edildi,normal geldi. Iğdır'da yaşıyorum. rutin bakımlarını yaptırdığım usta bundan bir sonuç çıkaramadı. geçenlerde bir yerde okudum, hararet müşürünü işaret ediyordu biri. olabilir mi acaba. radyatör,hararet müşürü ve termostat geçen kasım ayında değişti. katalizörde de problem yok. tecrübelerinizden yararlanmayı umuyorum. sayglar...
Geçmiş olsun Tahminimce LPG regülatörü gazı olması gerekenden daha fazla ısıtıyor ve buharlaşma oluşuyor yakıt yanmıyor siz gaza basıp buharlaşmayı atınca normale dönüyor hiçbir şey yok gibi davranıyor
Muhtemel 2 probleminiz var. Birinci problem ya senteniz atik yad aeteslemenizde bir sikinti var. 2. Problem ise termostat vs degisen parca y aarizali yada fanlara bagli olan bir roleniz var. O rolenizde ariza var. Muadil bir arac uzerinden o kaputun altindaki roleyi sokup kendinizin kine takip deneyin. Muhtemel sorununuz cozulecektir.
Öncelikle geçmiş olsun umarım büyük sorunlar çıkarmadan sorunu çözersiniz. Hararet yükselmesindeki olası sebepler bozuk radyatör kapağı, sistemde hava olması, lpg bağlantılarındaki yanlışlıklar(soğutma sistemi ile ilgili olanlar), bozuk devirdaim, tıkalı radyatör, arızalı termostat gibi sorunlardan kaynaklanabilir. Ayrıca uzun rampalarda hararet ne kadar yükseliyor yarından yukarıya mı çıkıyor. Eğer yarından yukarıya çıkıyorsa muhtemel arıza sebeplerinden biri olabilir.
LPG regülatör diyafram yırtılmış %90 ve su giriş çıkışında muhtemelen ters bağlantı ve ya Başka bir yanlışlık var. Aynı sorunu yaşadı bir arkadaşım antifrizsiz kullanmış önceki sahibi regülatör gitmişti değişince düzeldi.
(20-06-2021, Saat: 22:14)VALMOND demiş ki: Benzin veya lpg farkediyormu Arıza lambası yanıyor mu Tekleme , egsozda duman vs varmı
Merhaba, benzin ve lpg fark etmiyor. arıza lambası yanıyor. usta bilgisayara bakınca sadece oksijen sensörü arızasını gösteriyor. rampa uzunsa ve hararet ibresi kırmızıdan bir önceki çizgiye gelince tekleme yapıyor. ilginiz için teşekkürler
(21-06-2021, Saat: 01:28)Gürbenç demiş ki:
(20-06-2021, Saat: 14:15)hazbin demiş ki: Merhaba arkadaşlar, aracım Legacy 2005 model,prins LPG takılı.300 bin km'de. problem şu. motor soğukken her şey yolunda görünüyor. ancak motor sıcakken durduktan sonra gaz pedalına bastığımda devir yükselmiyor,zorlanıyor gibi. birkaç saniyelik bu zorlamadan sonra hızla devir yükseliyor ve araba hızlanıyor. her durup tekrar yola devam ettiğimde aynı sorun oluyor ve bu sırada hararet ibresi de hızla yükseliyor. sözünü ettiğim bu problem başlamadan önce de, geçen yaz uzun rampaları çıktığımda yine hararet ibresi yükseliyordu. geçen kışın, havaların soğuk olmasından dolayı olacaktır ki hararet ibresi yükselmiyordu. rampalarda hararet ibresinin yükselmesi üzerine, her şey kontrol edildi; radyatör,hararet müşürü ve termostat da değişmesine rağmen sözünü ettiğim ibre yükselmesi devam etti. bundan beş ay önce triger koptu. bujiler süboplar ve değişmesi gereken her şey değişti. bu değişimden sonra başta anlattığım problem başladı. katalizor kontrol edildi,normal geldi. Iğdır'da yaşıyorum. rutin bakımlarını yaptırdığım usta bundan bir sonuç çıkaramadı. geçenlerde bir yerde okudum, hararet müşürünü işaret ediyordu biri. olabilir mi acaba. radyatör,hararet müşürü ve termostat geçen kasım ayında değişti. katalizörde de problem yok. tecrübelerinizden yararlanmayı umuyorum. sayglar...
Geçmiş olsun Tahminimce LPG regülatörü gazı olması gerekenden daha fazla ısıtıyor ve buharlaşma oluşuyor yakıt yanmıyor siz gaza basıp buharlaşmayı atınca normale dönüyor hiçbir şey yok gibi davranıyor
teşekür ederim ilginiz için. doğru, gaz pedalına basmaya devam edince araç hareketleniyor,normale dönüyor bir daha ki durana kadar. ama bunın tekrarında hararet ibresi yükseliyor. kırmızı sınıra yaklaşıyor.
(21-06-2021, Saat: 11:28)Ufuk demiş ki: Muhtemel 2 probleminiz var. Birinci problem ya senteniz atik yad aeteslemenizde bir sikinti var. 2. Problem ise termostat vs degisen parca y aarizali yada fanlara bagli olan bir roleniz var. O rolenizde ariza var. Muadil bir arac uzerinden o kaputun altindaki roleyi sokup kendinizin kine takip deneyin. Muhtemel sorununuz cozulecektir.
ilginiz için teşekkür ederim. araştırmaya devam ediyoruz. radyatör sıfır takıldı. hararet müşüründen başlayacağız değişime.
(21-06-2021, Saat: 21:27)Cherkess demiş ki: LPG regülatör diyafram yırtılmış %90 ve su giriş çıkışında muhtemelen ters bağlantı ve ya Başka bir yanlışlık var. Aynı sorunu yaşadı bir arkadaşım antifrizsiz kullanmış önceki sahibi regülatör gitmişti değişince düzeldi.
teşekkürler ilginiz için. benzinde de aynı sorun devam ediyor maalesef. ama yine de lbg sistemini kontrol ettireceğim.
(20-06-2021, Saat: 22:14)VALMOND demiş ki: Benzin veya lpg farkediyormu Arıza lambası yanıyor mu Tekleme , egsozda duman vs varmı
Merhaba, benzin ve lpg fark etmiyor. arıza lambası yanıyor. usta bilgisayara bakınca sadece oksijen sensörü arızasını gösteriyor. rampa uzunsa ve hararet ibresi kırmızıdan bir önceki çizgiye gelince tekleme yapıyor. ilginiz için teşekkürler
(21-06-2021, Saat: 01:28)Gürbenç demiş ki: Geçmiş olsun Tahminimce LPG regülatörü gazı olması gerekenden daha fazla ısıtıyor ve buharlaşma oluşuyor yakıt yanmıyor siz gaza basıp buharlaşmayı atınca normale dönüyor hiçbir şey yok gibi davranıyor
teşekür ederim ilginiz için. doğru, gaz pedalına basmaya devam edince araç hareketleniyor,normale dönüyor bir daha ki durana kadar. ama bunın tekrarında hararet ibresi yükseliyor. kırmızı sınıra yaklaşıyor.
aracın manifoldunda hava kaçagı olup olmadıgına bakabildiniz mi ? birde ilk çalıştırmada fren pedalında şişme var mı ? ilk çalıştırmada motor çalıştıktan sonra 2-3 kez pedalı pompalayıp basılı tutun farklılıkları gözlemleyip kontrol edebilirmisiniz ? hararet konusunda kapaktan başlayarak kontrol edebilirsiniz radyatör orjinal olarak mı degişti ?
Benzindede yaptığına göre lpg ile ilgili değil. Sente kaçık olsa rutin şekilde düzensiz çalışır bence buda değil Oksijen sensörü arızalıysa aracın gaz yemeyip birden hızlanması belirtiler arasındadır. Arıza kodu da verdiğine göre buna yoğunlaşmak lazım bence. Obd programıyla oksijen sensörünün voltajının, hava yakıt oranının, STFT - LTFT değerlerinin izlenmesi lazım. Yanlış hava yakıt oranı yanma odasında ısının yükselmesine dolayısıyla hararete sebep olabilir. Oksijen sensörünün soketini çıkarıp değişiklik olup olmadığına bi bakın.