Bugün yoğunluktan, vakit bulamadığım ve servis zamanı geçmeye başladığı için evime en yakin servis olan doğanlara gittim. 90bin bakımı için fiyatlar uçmuş tabi haliyle. Stf den geldiğimi söyleyince saolsunlar biraz indirim yaptilar ama yine de difransiyel yag değişimi motor yağı filtreler falan 5bin lirayi buldu balatalar da bitmis durumda balatalar icin fiyat istedim 3200 lira ön balatalara 2800 arka balatalara disklerin de degismesi lazim dedi asagi yukari bi 5bin de ona yazdı dedim dur. Diskleri torna yapsak kurtarmazmi dedim? Yok ben önermiyorum bu araclarda torna olmaz 4x4 oldugu için ve güçlü araclar olduğu için bin km sonra diskim yamuldu diye gelirsin dedi. Çok inandırıcı gelmese de içime kurt düştü. Böyle birsey varmi gerçekten her balatam bittiğinde diskleri de degistirmek zorundamiyim? Bilen varsa konu hakkinda yardimci olursa sevinirim cunku hadi rutin bakim servis te olsun ona göz yumduk ama balatalara cok yuksek fiyat isteyince balatalara dokunma hocam dedim. Girdim megaparcaya ön fredo arka blueprint balata sipariş verdim toplam bin lira bildiğim iyi bir mekaniker var oraya taktiricam ama diskleri degistirip degistirmemek konusunda size bir danışayım dedim? birde eger torna olur derseniz istanbulda bildiğiniz bir yer varsa oda makbule gecer. Saygilar...
Yüksek hızda (80+) frene bastığınızda titreme yapmıyorsa disk değiştirmeye gerek yok. Tornalatma konusunda usta bir bakıma haklı ama çok yüksek fiyatlar söylemiş. İçinize sinmiyorsa Yender veya Jaspa'ya da bir bakın derim. Belki daha ucuza disk bulursunuz.
Evet orijinal balata ve disklerin fiyatları el yakıyor. Outback araca Doğanlar da taktırdım ben de 3 ay önce. 41.000 km de önler 2.degişim arkalar 1.degişim oldu. O da şuna geliyor. Önler balata takımı orijinal olarak 20.000 km civarında gidiyor diskler 2 balata takımı dayanıyor üçüncü balatada disk istiyor. Arkalar ise balata 40.000 km gidiyor diskte sanıyorum 2 balata gitse 80.000 de disk+balata isteyecek. Kullanıma göre km değişir ama oranlar pek değişmez.
Kendim yedek parça piyasasında olduğum halde (subaru üzerine degil) bu araçta orijinalden şaşmamamaya çalışıyorum imkanlar el verdikçe.
Tornalatma tavsiye edilmiyor sağlıklı bir şey olduğunu düşünmüyorum ama hafif set yapmışsa yamulma yoksa ve üreticinin izin verdiği minimum disk kalınlığına cok yaklaşılmamışsa bütçe durumlarından dolayı yapilabilir geçici bir çözüm olarak sadece kenardaki seti alacak şekilde. Disklerin aşınma tolerans aralığı zaten 2-3 mm lerde. Örneğin levorg ön disk yeniyken 30 mm dir izin verilen asgari kalınlık 28 mm dir. 2 mm aralığında ne kadar talaş kaldirilabilir? Arkalar ise 17 ye 15 olması lazım.
Orijinale imkanlar el vermiyorsa yada gerek görülmüyorsa tornalatmaktansa güvenilir fren üreticilerinin disklerini kullanmak daha güvenli. Onda da tavsiyem disk ve balatanin aynı üreticiden olması. Örneğin trw balata trw disk yada ferodo balata ferodo disk. Çünkü üretici balatayi kendi diskine göre geliştiriyor diski de kendi balatasına göre. Bazen x marka balata ötüyor denir başka biri de ben de ötmedi der. Bu balata ve disk uyumundan kaynaklanır genelde.
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ben sahsen hicbir aracimda balata degisiminde disk degistirmiyorum. en cok dikkat ettigim noktalar ise; aractaki disk ile ayni ureticinin balatalarini kullanmak, balatalari dibine kadar kullanmamak(25% omru kaldiginda degistiriyorum). kisacasi diskler yamulmadikca degistirmiyorum.
(12-04-2022, Saat: 15:53)sarpworks demiş ki: ben sahsen hicbir aracimda balata degisiminde disk degistirmiyorum. en cok dikkat ettigim noktalar ise; aractaki disk ile ayni ureticinin balatalarini kullanmak, balatalari dibine kadar kullanmamak(25% omru kaldiginda degistiriyorum). kisacasi diskler yamulmadikca degistirmiyorum.
Balata ile disk ikisi birbirine sürtünen ve aşınan sarf malzemeleridir. Disk bitmez aslinda minimum izin verilen kalınlığa iner. Mesela kaç balata gidiyor değişmeden diskleriniz?
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Son durum şu şekilde difransiyel yag değişimi dahil 90bin bakimi 5075TL tuttu fiyat listesini de ekliycem merak eden olursa diye. He bide bujiler değişse iyi olur dedi onun içinde 3bin TL istedi doğanlar.
Subaru parcacasi ararken disk için bizim mahallede bir tane olduğunu gördum ve çok şaşırdım hergün geçtiğim yolda bi okadar da sevindim. Velhasil Subaru Adem den eşref beyle tanıştık güzel adam yardımcı oldu ön diskleri degistirecem sadece 1700TL fiyat aldim, bujiler içinde 950 lira fiyat verdi. Bide bunlari yaptirmak için bi yer önerdi yine cevizlibag da Berat oto varmis mustafa usta varmi taniyan bilmiyorum ama doganlar servisten çıkmaymış şansımı öyle deniycem bakalim
Bu hafta uçuşlar yogun haftaya nasipse servis deneyimlerimi de sizinle paylasirim
(12-04-2022, Saat: 15:53)sarpworks demiş ki: ben sahsen hicbir aracimda balata degisiminde disk degistirmiyorum. en cok dikkat ettigim noktalar ise; aractaki disk ile ayni ureticinin balatalarini kullanmak, balatalari dibine kadar kullanmamak(25% omru kaldiginda degistiriyorum). kisacasi diskler yamulmadikca degistirmiyorum.
Balata ile disk ikisi birbirine sürtünen ve aşınan sarf malzemeleridir. Disk bitmez aslinda minimum izin verilen kalınlığa iner. Mesela kaç balata gidiyor değişmeden diskleriniz?
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Son durum şu şekilde difransiyel yag değişimi dahil 90bin bakimi 5075TL tuttu fiyat listesini de ekliycem merak eden olursa diye. He bide bujiler değişse iyi olur dedi onun içinde 3bin TL istedi doğanlar.
Subaru parcacasi ararken disk için bizim mahallede bir tane olduğunu gördum ve çok şaşırdım hergün geçtiğim yolda bi okadar da sevindim. Velhasil Subaru Adem den eşref beyle tanıştık güzel adam yardımcı oldu ön diskleri degistirecem sadece 1700TL fiyat aldim, bujiler içinde 950 lira fiyat verdi. Bide bunlari yaptirmak için bi yer önerdi yine cevizlibag da Berat oto varmis mustafa usta varmi taniyan bilmiyorum ama doganlar servisten çıkmaymış şansımı öyle deniycem bakalim
Bu hafta uçuşlar yogun haftaya nasipse servis deneyimlerimi de sizinle paylasirim
Subaru camiyasında bilinen en uygun parçacı ve ustayı bulmuşsunuz. Kesinlikle doğru adrestesiniz. Mustafa ustaya yakın olduğunuz için çok şanslısınız. Bakımınız şimdiden hayırlı olsun.
Kendim kullanmadım ama yurtdışı yorumlarında brembo fren balatası için övülen bir marka değil. Yorumlar genelde “bir daha asla!” Şeklinde. Kaliper seti için aynı yorum yapılmıyor. Kaliperi iyi ama balata yetersiz diyorlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi