Geçen haftalarda ailevi sebeplerden şehirler arası yolculuk yaptım. Dönüş sırasında yoğun yağış vardı. Eve varmağa 400-500 metre vardı ki, arabanın önünden tak tak tak diye gaza bastıkça artan bir gürültü gelmeğe başladı. Aracı durdurdum. Olduğu yerde gaza ayağımı basıp çektim, gürültü yok. Demek ki motordan değil. Ancak hareket halinde ve gaza bastığımda gelen bir ses.
Çok yorgunum, eve vardım. Kontağı kapatıp sorunu geride bıraktım. Sabah işim var, tekrardan sorunun yanına vardım
. Sürerken ara ara ses duyulmakta ama sadece tekere yük bindiğinde. Şanzıman seçeneğini de sildim attım, şanzıman olsa bu seste dağılırdı zaten. Aktarma organlarında o belli ama neresi? Vakit bulduğumda [mention]bahcekapiliyavuz [/mention] beyi arayıp akıl danıştım. Belirtilerden, hocam aks dış kafa sesine benziyor bu dedi. Aklıma geldi, bir kaç ay önce sol dış aks körüğü çıkmıştı. İçine yağ basıp körüğü kelepçeletmiştim. Baktım körük gene çıkık. Suçlu belli oldu, hafta sonu yapacak bir şey yok. Sürmeğe engel mi diye sorunca Yavuz bey rahatlatan bir tonla “subaru hocam bir şey olmaz “ dedi. Pazartesi mesaiye giderken aracı Kocaeli Ototekniğe bıraktım. Arayıp aks kafası hocam dediler. Ben daha onlar aramadan www.megaparca.com sitesinden aks dış kafa siparişi vermiştim bile. Neyse, teyid edildi. Parça geldi, yeniden servis , aa ! kafa aks demirine oturmadı, yuva dar kaldı. Canım sıkkın, Sezer bey rulmanların yönü değişsin diye aks kafalarını sağı sola değiştirdi.
Araba düz yolda ses yapmıyor ama rampa tırmanırken dizel enjektör şaklaması gibi tak tak tak ötüyor.
Neyse, Megaparça’da başka aks kafası yok, yeniden sadece aks kafası almağa çekiniyorum, çünkü uyumsuz parçayı da şase numarası vererek almıştım. Meğer ise işin raconuna göre aks kafası arızasında ya yarım kol ya da tam aks iç dış kafa beraber değişirmiş. Yender otodan da fiyat almıştım. Onlara komple aks var mı diye sordum. Şase numarasına göre şu aks olur dendi. Aks xv parçaları arasında listelendiği halde 2010 forester ile uyumluymuş.
![[Resim: caeec138a32af600ed8d6752731227a7.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230214/caeec138a32af600ed8d6752731227a7.jpg)
Bizim araçlarda sağ sol ayırımı olmadığını da bu vesile ile öğrenmiş oldum. Hayatımda ilk kez aks arızası yaşıyorum, söylemeği unuttum, bozulan parça benim şüphelendiğim değil diğeriymiş. Onun aks körüğü tamamen yırtılmış ve sanırım yağmurlu yolda içine su alıp kafayı bozmuş.
Çıkan aks orijinal subaru idi. Bu fiyatlarla, 10 bin liraya ulaşan bir rakam, orijinalini almak zor, MAG yan sanayi markası. Ototeknik sağ olsun, böylesi durumlarda kullanıcıya sadece işçilik hizmeti vererek yardımcı oluyor. Gelen parça yerine oturdu. Tuhaftır eski orijinal parçaya oranla aks kolu daha kalındı.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Çok yorgunum, eve vardım. Kontağı kapatıp sorunu geride bıraktım. Sabah işim var, tekrardan sorunun yanına vardım

Araba düz yolda ses yapmıyor ama rampa tırmanırken dizel enjektör şaklaması gibi tak tak tak ötüyor.
Neyse, Megaparça’da başka aks kafası yok, yeniden sadece aks kafası almağa çekiniyorum, çünkü uyumsuz parçayı da şase numarası vererek almıştım. Meğer ise işin raconuna göre aks kafası arızasında ya yarım kol ya da tam aks iç dış kafa beraber değişirmiş. Yender otodan da fiyat almıştım. Onlara komple aks var mı diye sordum. Şase numarasına göre şu aks olur dendi. Aks xv parçaları arasında listelendiği halde 2010 forester ile uyumluymuş.
![[Resim: caeec138a32af600ed8d6752731227a7.jpg]](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230214/caeec138a32af600ed8d6752731227a7.jpg)
Bizim araçlarda sağ sol ayırımı olmadığını da bu vesile ile öğrenmiş oldum. Hayatımda ilk kez aks arızası yaşıyorum, söylemeği unuttum, bozulan parça benim şüphelendiğim değil diğeriymiş. Onun aks körüğü tamamen yırtılmış ve sanırım yağmurlu yolda içine su alıp kafayı bozmuş.
Çıkan aks orijinal subaru idi. Bu fiyatlarla, 10 bin liraya ulaşan bir rakam, orijinalini almak zor, MAG yan sanayi markası. Ototeknik sağ olsun, böylesi durumlarda kullanıcıya sadece işçilik hizmeti vererek yardımcı oluyor. Gelen parça yerine oturdu. Tuhaftır eski orijinal parçaya oranla aks kolu daha kalındı.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi