herkese merhabalar,
Bugun basima gelince dedim bilgi amacli paylasayim. Sabah 7 gibi yola koyulurum 8 gibi yaklasik 50km uzaktaki isyerine ulasirim. Gunlerden pazartesi ve aksiliklerle basladi. Arabayi R ye takim katur kutur ses geldi. Haftasonu yanina bile yaklasmadigim icin farkinda bile olmadim. Lastik patlamis. Garajda hava kompresoruyle lastigi sisirdim ve arabayi hafif kaydirinca 5cmlik ahsap vidasi girmis. Her zaman arabada bulundurdugum lastik yamasini bu sefer bulamadim. Garajda etrafa bakimca sadece fitilleri buldum alet edavat kayip. Yol uzerinde benzinci var bakim hava kavirmazsa ise gider cikista hallederim dedim. Benzin istasyonunda kalmamis. oto parcacisi da kapali olunca ise gittim. Cikista baktim lastik inmis. Bagajda acil durum icin kucuk kompresor bulundururum. Inat ettim lastigi sokmeyip fitul yama yapacam. Yol uzerindeki oto parcacidan set olarak aldim. Ve otoparkinda lastige fitil yamayi yaptim. Uzun sure kurumadan dayandigi icin araclarinizda bulundurmaniz yarariniza. Ama hava kompressoru sart.
Nasil yapiliyor?
Oncelikle lastige kompressor baglaniyor ve lastik basinci dusmemesi icin surekli hava basiliyor. Vida/civi kargaburun /yan keski (benim tercihim yan keski) tarzi pense ile cikartiliyor. Delikten hava kacisi oldugu icin yerine pakette gelen torpuyu sokup bekleyebilirsiniz. Bu sirada fitili esit olacak sekilde tam ortalayarak T seklindeki kocaman toplu igne gorunumlu alete takiyoruz. Bu sirada torpuyu sok cikar yapip ve birazda saga sola esneterek deligin capini fitile uygun hale geliyor. Uygun derken kocaman delik yapmiyoruz. Hafiften torpuluyoruz. Sonra kompressor calisir haldeyken fitili var gucunuzle delige sokuyorsunuz. 1 tirnak kadar disarda kalacak halde sokuyoruz. Sonra aleti surekli ceviriyoruz ve sonra cevirerek cekiyoruz. Fitin delikte kalacak alet disari gelecek. Eger fitilde disari gelirse o zaman tekrar fitil hazirlayip deneyecegiz. Eger kalin civi girmisse 2 li veya 3 lu ayni anda sokabilirsiniz. Ama kalin insaat demiri kalinliginda girmisse o zaman yapacak birsey yok icten yama sart.fitilin arta kalan kismini yan keski ile kesebilirsiniz. Lastik havasini normal degere sabitleyip yola koyulabilirsiniz. Cekis lastiginde islem yapilmissa ani kalkis(patinajli kalkmayin) arabanin agirligiyla birlikte ve asfaltin sicakligiyla disardaki kisim ezil lastige kaynayacak ve gozle gorulmeyecek. Eger araciniz cok alcak ise o zaman lastigi sokup de yapmaniz gerekecektir.urun Turkiye de satildigini duydum. Arastirabilirsiniz.
Bugun basima gelince dedim bilgi amacli paylasayim. Sabah 7 gibi yola koyulurum 8 gibi yaklasik 50km uzaktaki isyerine ulasirim. Gunlerden pazartesi ve aksiliklerle basladi. Arabayi R ye takim katur kutur ses geldi. Haftasonu yanina bile yaklasmadigim icin farkinda bile olmadim. Lastik patlamis. Garajda hava kompresoruyle lastigi sisirdim ve arabayi hafif kaydirinca 5cmlik ahsap vidasi girmis. Her zaman arabada bulundurdugum lastik yamasini bu sefer bulamadim. Garajda etrafa bakimca sadece fitilleri buldum alet edavat kayip. Yol uzerinde benzinci var bakim hava kavirmazsa ise gider cikista hallederim dedim. Benzin istasyonunda kalmamis. oto parcacisi da kapali olunca ise gittim. Cikista baktim lastik inmis. Bagajda acil durum icin kucuk kompresor bulundururum. Inat ettim lastigi sokmeyip fitul yama yapacam. Yol uzerindeki oto parcacidan set olarak aldim. Ve otoparkinda lastige fitil yamayi yaptim. Uzun sure kurumadan dayandigi icin araclarinizda bulundurmaniz yarariniza. Ama hava kompressoru sart.
Nasil yapiliyor?
Oncelikle lastige kompressor baglaniyor ve lastik basinci dusmemesi icin surekli hava basiliyor. Vida/civi kargaburun /yan keski (benim tercihim yan keski) tarzi pense ile cikartiliyor. Delikten hava kacisi oldugu icin yerine pakette gelen torpuyu sokup bekleyebilirsiniz. Bu sirada fitili esit olacak sekilde tam ortalayarak T seklindeki kocaman toplu igne gorunumlu alete takiyoruz. Bu sirada torpuyu sok cikar yapip ve birazda saga sola esneterek deligin capini fitile uygun hale geliyor. Uygun derken kocaman delik yapmiyoruz. Hafiften torpuluyoruz. Sonra kompressor calisir haldeyken fitili var gucunuzle delige sokuyorsunuz. 1 tirnak kadar disarda kalacak halde sokuyoruz. Sonra aleti surekli ceviriyoruz ve sonra cevirerek cekiyoruz. Fitin delikte kalacak alet disari gelecek. Eger fitilde disari gelirse o zaman tekrar fitil hazirlayip deneyecegiz. Eger kalin civi girmisse 2 li veya 3 lu ayni anda sokabilirsiniz. Ama kalin insaat demiri kalinliginda girmisse o zaman yapacak birsey yok icten yama sart.fitilin arta kalan kismini yan keski ile kesebilirsiniz. Lastik havasini normal degere sabitleyip yola koyulabilirsiniz. Cekis lastiginde islem yapilmissa ani kalkis(patinajli kalkmayin) arabanin agirligiyla birlikte ve asfaltin sicakligiyla disardaki kisim ezil lastige kaynayacak ve gozle gorulmeyecek. Eger araciniz cok alcak ise o zaman lastigi sokup de yapmaniz gerekecektir.urun Turkiye de satildigini duydum. Arastirabilirsiniz.