Merhaba Arkadaşlar,
İsmim Murat, İstanbulda yaşıyorum ve özel sektörde çalışıyorum.
Aracıma uygun bir multimedia cihazı varmı diye youtube videoları arasında dolaşırken, Mehmet Bey’in youtube içeriklerine denk gelip, videolardaki samimiyet ve kalitenin uyandırdığı merakla foruma ulaştım. Forum sitelerinde hakim olan hava bana hep gerginlik, paylaşımdan çok ayar verme dürtüsü olan kişilerin çokluğu hissi verdiği için genelde uzak durmuşumdur. Birkaç gündür takip ettiğim kadarıyla egosuz, gerçekten başkalarına yardımım olsun düşüncesinde ki kişilerden oluşan bir topluluk olduğunu düşünerek aranıza dahil olmak istedim. Kendi aracımı, aracı almaya nasıl karar verdiğimi ve tecrübelerimi, Subaru marka araç almak isteyen kişilere bir faydası olsun diye aşağıda detaylandırmaya çalıştım. Umarım birileri için faydası olur. Yazı uzun olacak şimdiden uyarayım J
2019’un bahar aylarında mevcut aracımı değiştirmeye karar vererek, yeni bir araç arayışına girdim. Dizel otomatik B segmenti bir araçtan daha büyük ve yüksek bir araca geçme düşüncem hep vardı. Bu noktada ilk olarak gönlümde yatan, bir kaç defada karadeniz yollarında deneyimleyip hayran kaldığım Toyota LC VX100 bakmaya başladım. LPG siz bir araç aradığım için malesef çok az seçenek vardı. Benzinli , düşük km seçeneği çok olmadığı için alternatif araçlar bakmaya başladım.
Tamamen subjektif değerlendirmelerimle Mitsubishi 3.2 DID, Land Rover Discovery 2.7 TDV6 – TD5 , Ford Kuga, Nissan X-Trail, Peugeot 3008 gibi modellee bakmaya başladım. Bu araçlarıda kronik sorunu olan, yüksek alım maliyeti , performansı , yüksek motor hacmi vb. sebeplerle eledim.
İhtiyacım olan araç ; sorunsuz , performansı tatminkar, fiyat performansı kabul edilebilir ve eşiminde kullanabileceği bir araçtı. Bu noktada, yolda izde gördüğüm araç sahiplerinden bilgi alarak Subaru markasına da bir bakayım izlenimi oluştu kafamda. Sağdan soldan aldığım bilgilerle, sürekli 4 çekerin avantajları, motor konumlandırması gibi klasik avantajlarını +test videolarını incelediğimde, Subaru Forester XT modelinin bana uygun olabileceğine kanaat getirerek araç aramaya başladım. Temmuz 2019’da, butik araç al sat işi yapan galerici bir arkadaşla tanışıp “Memnun kalmazsan geri getir” dediği, 58.000 Km de 2014 Model bir Forester XT araç aldım. (Aracı almadan önce bir hasarı olmadığını tespit ettiğim için alım aşamasında aracı, sıradan ekspertiz işi yapan bir yere gösterdik. Yeni araç alacak arkadaşlara bu noktada tavsiyem imkan varsa ekspertizi yetkili bir serviste yaptırmaları olur. Aracı aldıktan sonra servise bakım için götürdüğümde bir kaç şeyi atlamış olduklarını gördüğüm için bunu iletmek istedim.)
Araçla geçen 1,5 senelik deneyimlerim ise şöyle ;
Aracın içine ilk defa oturduğumda verdiği yükseklik hissi, cam tavanın ferahlığı, geniş iç hacmi, boyum uzun olduğu için rahat inip binme durumu çok başarılıydı. Radyo teyp çok eski gelmişti fakat buna birşey yapılabilir diye düşünmüştüm.
Aracı alıp eve gelirken satıcı arkadaşın, araca alışmadan gaza çok yüklenme deme sebebini anladım. Bu cüssedeki bir aracın bu kadar çabuk ivmelenebiliyor olmasına çok şaşırmıştım. Aracı aldığımın ertesi günü uzun yol yaptım. 3 yetişkin 2 çocuk 2 oto koltuğu ve ağzına kadar dolu bir bagaj ile, Tekirdağ - Çanakkale güzergahından İstanbul –Akçay yolculuğu yaptım. Bu güzergahı kullanan arkadaşlar yolculuğun sonlarına doğru nasıl virajlı yollar olduğunu, dağ tırmanışında öndeki kamyonlar sebebiyle yaşanan sıkıntıları, behramkale tarafında gidersenizde tek yön git gelde ki riskleri bilirler. Uzun yıllardır gittiğim bu yolları Forester ile giderken, en ufak bir tedirginlik yaşamadan, öndeki aracı geçebilir miyim derdine düşmeden verdiği güven hissiyle bitirdiğimde doğru seçim yapmış olduğumu anladım. Aracın asfalt performansını bu uzun yolda anladıktan bir kaç ay sonra, Karadenizin dağ bayır köy yollarında da ne kadar başarılı olduğunu gösterdi. 20.000 km yaptığım aracımla ilgili şu ana kadar bu düşüncemde hiçbir değişiklik olmadı.Aksine aracı tanıyıp sınırlarına yaklaşmadan bile neler yapabileceğini anladığınızda aldığınız hazda artıyor.
Sanırım buraya kadar yazdıklarımla, aracın sahibine neler hissettirdiğini ve kendisine ne kadar alıştırdığını anlatabilmişimdir.
Arada sırada çevreden duyduğum bazı yorumlara verdiğim cevaplarıda sizlerle paylaşmak isterim.
1. İkinci eli yoktur: Burada ne kastediliyor çok anlamış değilim 2. eli olan aracıda olmayan aracıda sadece bir kişiye satıyorsunuz ve her aracın piyasası ne ise o fiyata gidiyor. Ticaretini yapmıyorsanız bu konu sizi çok ilgilendirmemeli. Ayrıca ben tam bir F/P aracı olarak görüyorum. Verdiğiniz her kuruşu helal ediyorsunuz. Özellikle uzun süreli bir kullanım sonrasında, teknik kabiliyetlerine bakarak iyi ki bir hata yapıp iç tasarımı daha güzel, daha bilindik bir araç almamışım diyorum. Bir gün aracımı değiştirmek istersem daha yüksek bir model vs. olabilir ama bu yine bir Forester olur diyorum.
2. Çok yakar : Bu konuya cevap bile vermiyorum çünkü benim için çok yakmıyor. Daha önceki binek araçlarımın daha çok yaktığı olmuştu. 240 hp lik bir araç ne yakarsa az olur, bence onu yakıyor.
Aracın eksik kaldığı kısımlarda yok değil. Bunlar ise bence şöyle ;
1- Frenlemesi ilk başta yetersiz gibi geliyor alışmak lazım. Yurt dışında uygun maliyetlerle daha büyük disklerle değişim yapılıyor bizde servislerde bu alternatif yok .
2- Otomatik bagaj kapağı hemen açılmadığı için avmlere girerken sorun oluyor. Ben bagaj perdesini açık bırakıyorum ya içerden girip bakın ya da camdan bakın diyorum.
3- Multimedia sistemi daha iyi olabilir. Çok yüksek maliyet çıkarmadan değişim yapılıyor fakat bu durumda Harman Kardon kalitesinden ödün vermeniz gerekiyor. En azından benim edindiğim bilgi bu yönde.
4- Depo kapasitesi daha yüksek olabilirmiş. Özellikle performanslı otoban kullanımında bir kaç kere durmak gerekiyor.
5- 18’ jant yerine 16-17 olsa, daha yüksek lastik kombinasyonuyla kasislerde ki bam güm geçişler az hissedilirdi. Yurt dışında araç sahipleri hem offroad kabiliyetlerinin daha fazla kullanılabilmesi hemde konfor amaçlı yükeltme kitleriyle çok güzel işlem yapıyorlar. Sanırım bizde bu şekilde bir piyasa yok.
Aracın yıllık servis bakım maliyetleri vs. :
Yıllık rutin bakım motor yağı filtreler vs. 1.300 TL civarı.
Ön disk , ön balata, arka balata değişimleri için geçen sene 3.000 TL vermişim.
2 hafta önce şanzuman yağ değişimi dahil motor yağı, filtreler, antfriz değişimleri için 1.500 TL
Hankook marka 4 Lastik değişim, rot balans jant düzeltme 3.000 TL
Mesajı okuyup cevap verecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.
Sevgiler.
İsmim Murat, İstanbulda yaşıyorum ve özel sektörde çalışıyorum.
Aracıma uygun bir multimedia cihazı varmı diye youtube videoları arasında dolaşırken, Mehmet Bey’in youtube içeriklerine denk gelip, videolardaki samimiyet ve kalitenin uyandırdığı merakla foruma ulaştım. Forum sitelerinde hakim olan hava bana hep gerginlik, paylaşımdan çok ayar verme dürtüsü olan kişilerin çokluğu hissi verdiği için genelde uzak durmuşumdur. Birkaç gündür takip ettiğim kadarıyla egosuz, gerçekten başkalarına yardımım olsun düşüncesinde ki kişilerden oluşan bir topluluk olduğunu düşünerek aranıza dahil olmak istedim. Kendi aracımı, aracı almaya nasıl karar verdiğimi ve tecrübelerimi, Subaru marka araç almak isteyen kişilere bir faydası olsun diye aşağıda detaylandırmaya çalıştım. Umarım birileri için faydası olur. Yazı uzun olacak şimdiden uyarayım J
2019’un bahar aylarında mevcut aracımı değiştirmeye karar vererek, yeni bir araç arayışına girdim. Dizel otomatik B segmenti bir araçtan daha büyük ve yüksek bir araca geçme düşüncem hep vardı. Bu noktada ilk olarak gönlümde yatan, bir kaç defada karadeniz yollarında deneyimleyip hayran kaldığım Toyota LC VX100 bakmaya başladım. LPG siz bir araç aradığım için malesef çok az seçenek vardı. Benzinli , düşük km seçeneği çok olmadığı için alternatif araçlar bakmaya başladım.
Tamamen subjektif değerlendirmelerimle Mitsubishi 3.2 DID, Land Rover Discovery 2.7 TDV6 – TD5 , Ford Kuga, Nissan X-Trail, Peugeot 3008 gibi modellee bakmaya başladım. Bu araçlarıda kronik sorunu olan, yüksek alım maliyeti , performansı , yüksek motor hacmi vb. sebeplerle eledim.
İhtiyacım olan araç ; sorunsuz , performansı tatminkar, fiyat performansı kabul edilebilir ve eşiminde kullanabileceği bir araçtı. Bu noktada, yolda izde gördüğüm araç sahiplerinden bilgi alarak Subaru markasına da bir bakayım izlenimi oluştu kafamda. Sağdan soldan aldığım bilgilerle, sürekli 4 çekerin avantajları, motor konumlandırması gibi klasik avantajlarını +test videolarını incelediğimde, Subaru Forester XT modelinin bana uygun olabileceğine kanaat getirerek araç aramaya başladım. Temmuz 2019’da, butik araç al sat işi yapan galerici bir arkadaşla tanışıp “Memnun kalmazsan geri getir” dediği, 58.000 Km de 2014 Model bir Forester XT araç aldım. (Aracı almadan önce bir hasarı olmadığını tespit ettiğim için alım aşamasında aracı, sıradan ekspertiz işi yapan bir yere gösterdik. Yeni araç alacak arkadaşlara bu noktada tavsiyem imkan varsa ekspertizi yetkili bir serviste yaptırmaları olur. Aracı aldıktan sonra servise bakım için götürdüğümde bir kaç şeyi atlamış olduklarını gördüğüm için bunu iletmek istedim.)
Araçla geçen 1,5 senelik deneyimlerim ise şöyle ;
Aracın içine ilk defa oturduğumda verdiği yükseklik hissi, cam tavanın ferahlığı, geniş iç hacmi, boyum uzun olduğu için rahat inip binme durumu çok başarılıydı. Radyo teyp çok eski gelmişti fakat buna birşey yapılabilir diye düşünmüştüm.
Aracı alıp eve gelirken satıcı arkadaşın, araca alışmadan gaza çok yüklenme deme sebebini anladım. Bu cüssedeki bir aracın bu kadar çabuk ivmelenebiliyor olmasına çok şaşırmıştım. Aracı aldığımın ertesi günü uzun yol yaptım. 3 yetişkin 2 çocuk 2 oto koltuğu ve ağzına kadar dolu bir bagaj ile, Tekirdağ - Çanakkale güzergahından İstanbul –Akçay yolculuğu yaptım. Bu güzergahı kullanan arkadaşlar yolculuğun sonlarına doğru nasıl virajlı yollar olduğunu, dağ tırmanışında öndeki kamyonlar sebebiyle yaşanan sıkıntıları, behramkale tarafında gidersenizde tek yön git gelde ki riskleri bilirler. Uzun yıllardır gittiğim bu yolları Forester ile giderken, en ufak bir tedirginlik yaşamadan, öndeki aracı geçebilir miyim derdine düşmeden verdiği güven hissiyle bitirdiğimde doğru seçim yapmış olduğumu anladım. Aracın asfalt performansını bu uzun yolda anladıktan bir kaç ay sonra, Karadenizin dağ bayır köy yollarında da ne kadar başarılı olduğunu gösterdi. 20.000 km yaptığım aracımla ilgili şu ana kadar bu düşüncemde hiçbir değişiklik olmadı.Aksine aracı tanıyıp sınırlarına yaklaşmadan bile neler yapabileceğini anladığınızda aldığınız hazda artıyor.
Sanırım buraya kadar yazdıklarımla, aracın sahibine neler hissettirdiğini ve kendisine ne kadar alıştırdığını anlatabilmişimdir.
Arada sırada çevreden duyduğum bazı yorumlara verdiğim cevaplarıda sizlerle paylaşmak isterim.
1. İkinci eli yoktur: Burada ne kastediliyor çok anlamış değilim 2. eli olan aracıda olmayan aracıda sadece bir kişiye satıyorsunuz ve her aracın piyasası ne ise o fiyata gidiyor. Ticaretini yapmıyorsanız bu konu sizi çok ilgilendirmemeli. Ayrıca ben tam bir F/P aracı olarak görüyorum. Verdiğiniz her kuruşu helal ediyorsunuz. Özellikle uzun süreli bir kullanım sonrasında, teknik kabiliyetlerine bakarak iyi ki bir hata yapıp iç tasarımı daha güzel, daha bilindik bir araç almamışım diyorum. Bir gün aracımı değiştirmek istersem daha yüksek bir model vs. olabilir ama bu yine bir Forester olur diyorum.
2. Çok yakar : Bu konuya cevap bile vermiyorum çünkü benim için çok yakmıyor. Daha önceki binek araçlarımın daha çok yaktığı olmuştu. 240 hp lik bir araç ne yakarsa az olur, bence onu yakıyor.
Aracın eksik kaldığı kısımlarda yok değil. Bunlar ise bence şöyle ;
1- Frenlemesi ilk başta yetersiz gibi geliyor alışmak lazım. Yurt dışında uygun maliyetlerle daha büyük disklerle değişim yapılıyor bizde servislerde bu alternatif yok .
2- Otomatik bagaj kapağı hemen açılmadığı için avmlere girerken sorun oluyor. Ben bagaj perdesini açık bırakıyorum ya içerden girip bakın ya da camdan bakın diyorum.
3- Multimedia sistemi daha iyi olabilir. Çok yüksek maliyet çıkarmadan değişim yapılıyor fakat bu durumda Harman Kardon kalitesinden ödün vermeniz gerekiyor. En azından benim edindiğim bilgi bu yönde.
4- Depo kapasitesi daha yüksek olabilirmiş. Özellikle performanslı otoban kullanımında bir kaç kere durmak gerekiyor.
5- 18’ jant yerine 16-17 olsa, daha yüksek lastik kombinasyonuyla kasislerde ki bam güm geçişler az hissedilirdi. Yurt dışında araç sahipleri hem offroad kabiliyetlerinin daha fazla kullanılabilmesi hemde konfor amaçlı yükeltme kitleriyle çok güzel işlem yapıyorlar. Sanırım bizde bu şekilde bir piyasa yok.
Aracın yıllık servis bakım maliyetleri vs. :
Yıllık rutin bakım motor yağı filtreler vs. 1.300 TL civarı.
Ön disk , ön balata, arka balata değişimleri için geçen sene 3.000 TL vermişim.
2 hafta önce şanzuman yağ değişimi dahil motor yağı, filtreler, antfriz değişimleri için 1.500 TL
Hankook marka 4 Lastik değişim, rot balans jant düzeltme 3.000 TL
Mesajı okuyup cevap verecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.
Sevgiler.