Son bakımda Motul yerine çok daha ekonomik olan Lukoil 5w30 Premium SN/CF yağı kullanmıştım. Dizel partikül filtreli araçlar için de tüm teknik özellikleri karşılayan bu yağın eksiltme, yakıt tüketimi, çalışma karakteristiği ve emisyon açısından bir değerlendirmesini sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle eksiltme ile başlayalım. Bu görüntüyü tam 1.000 km'de aldım. Motor stop ettikten 10 dk sonraki ölçümdür bu.
image uploader
Yağ üst çizgiden de biraz taşmış çünkü bakım yapan usta 6 lt yerine 6.25 gibi bir miktar koymuş araca. O seviyesini halen koruyor. Yani eksiltme söz konusu değil.
Motorun ilk çalışma sesinde Motul ya da Mobil1'e göre hiçbir fark göremedim. Bunu anlamak için zaten bariz fark olması gerekir ancak şunu söyleyebilirim ki motor çalışma sıcaklığına biraz daha erken ulaşıyor ama bu da kesinlikle subjektif bir gözlem olur. Bunu hiç dikkate almamak en iyisi. Yani ses anlamında ne soğukken ne de motor ısındıktan sonra bir fark yok.
Yakıt tüketimi (uzun dönemli) ilk 1.000 km için 6.4 lt/100 km. Bu tüketimin 800 km.si tamamen şehir içi. Bence Motul'e göre bir tık daha iyi. Ayrıca her zaman test ettiğim bir 100 km.lik parkurum var. Rize'ye gidiş dönüş istikametinde. Bu da zaten bir defa denk geldi ve 4.0 lt/100 km değerini elde etmiştim. Daha önce Motul ya da Mobil1.le en düşük elde ettiğim değer 4.2 lt idi.
Emisyon açısından bir fark göremedim. Benim partikül filtresi iptal. 2. vites dipgaz yaptığımda her ne kadar kazan içine tel filtre bile koymuş olsam arkadan siyah duman atıyor ama yoğun değil. Her iki yağla da bu dumanın gözlemi açısından bir fark yok. Tamamen kesilmesi gibi bir durum söz konusu değil.
Son olarak fiyat karşılaştırması yaparsak:
6 lt Motul X-Clean FE (5lt + 1 lt şeklinde) = 195 TL iken
6 lt Lukoil 5w30 Premium SN/CF (5 lt+ 1 lt) = 130 TL'ye geliyor.
Aradaki 65 TL'ye değer bir fark kesinlikle yok. Ben elimdeki imkanlarla maalesef OBD'den yağ sıcaklığı ölçümü yapamıyorum. Citroen'de bu yağı kullanan arkadaşlar yağ sıcaklığında özellikle performanslı kullanımlarda Mobil1 ve Total'e göre belirgin bir fark olduğundan bahsediyorlar. Citroen C5 II araçlarda göstergede yağ sıcaklığı bilgisi yer alıyor.
Bu başlık altında her 1.000 km'de bir eksiltme bilgisini ve diğer gözlemlerimi paylaşacağım. Mobil1 ESP 5w30 10.000 km'de 0,5 lt kadar eksiltme yapmıştı. Bu Motul'de daha azdı mesela. Bakalım uzun dönemde Lukoil nasıl bir performans gösterecek.
Olay sadece Lukoil ile de ilgili değil bu arada. Yine Subaru facebook sayfasında yazan arkadaşlardan Japon Eneos yağın da oldukça dayanımlı bir yağ olduğu dönütleri var.
Öncelikle eksiltme ile başlayalım. Bu görüntüyü tam 1.000 km'de aldım. Motor stop ettikten 10 dk sonraki ölçümdür bu.
image uploader
Yağ üst çizgiden de biraz taşmış çünkü bakım yapan usta 6 lt yerine 6.25 gibi bir miktar koymuş araca. O seviyesini halen koruyor. Yani eksiltme söz konusu değil.
Motorun ilk çalışma sesinde Motul ya da Mobil1'e göre hiçbir fark göremedim. Bunu anlamak için zaten bariz fark olması gerekir ancak şunu söyleyebilirim ki motor çalışma sıcaklığına biraz daha erken ulaşıyor ama bu da kesinlikle subjektif bir gözlem olur. Bunu hiç dikkate almamak en iyisi. Yani ses anlamında ne soğukken ne de motor ısındıktan sonra bir fark yok.
Yakıt tüketimi (uzun dönemli) ilk 1.000 km için 6.4 lt/100 km. Bu tüketimin 800 km.si tamamen şehir içi. Bence Motul'e göre bir tık daha iyi. Ayrıca her zaman test ettiğim bir 100 km.lik parkurum var. Rize'ye gidiş dönüş istikametinde. Bu da zaten bir defa denk geldi ve 4.0 lt/100 km değerini elde etmiştim. Daha önce Motul ya da Mobil1.le en düşük elde ettiğim değer 4.2 lt idi.
Emisyon açısından bir fark göremedim. Benim partikül filtresi iptal. 2. vites dipgaz yaptığımda her ne kadar kazan içine tel filtre bile koymuş olsam arkadan siyah duman atıyor ama yoğun değil. Her iki yağla da bu dumanın gözlemi açısından bir fark yok. Tamamen kesilmesi gibi bir durum söz konusu değil.
Son olarak fiyat karşılaştırması yaparsak:
6 lt Motul X-Clean FE (5lt + 1 lt şeklinde) = 195 TL iken
6 lt Lukoil 5w30 Premium SN/CF (5 lt+ 1 lt) = 130 TL'ye geliyor.
Aradaki 65 TL'ye değer bir fark kesinlikle yok. Ben elimdeki imkanlarla maalesef OBD'den yağ sıcaklığı ölçümü yapamıyorum. Citroen'de bu yağı kullanan arkadaşlar yağ sıcaklığında özellikle performanslı kullanımlarda Mobil1 ve Total'e göre belirgin bir fark olduğundan bahsediyorlar. Citroen C5 II araçlarda göstergede yağ sıcaklığı bilgisi yer alıyor.
Bu başlık altında her 1.000 km'de bir eksiltme bilgisini ve diğer gözlemlerimi paylaşacağım. Mobil1 ESP 5w30 10.000 km'de 0,5 lt kadar eksiltme yapmıştı. Bu Motul'de daha azdı mesela. Bakalım uzun dönemde Lukoil nasıl bir performans gösterecek.
Olay sadece Lukoil ile de ilgili değil bu arada. Yine Subaru facebook sayfasında yazan arkadaşlardan Japon Eneos yağın da oldukça dayanımlı bir yağ olduğu dönütleri var.