(22-05-2019, Saat: 00:42)Sabrican61 demiş ki:(04-11-2018, Saat: 21:13)bahcekapiliyavuz demiş ki: En yakın yetkili servis Erzurum. 230 km. 3 saat sürer. Muhakkak aracın orjinal cihaza bağlanıp bakılmasında fayda var. Dpf doluluk oranını başka türlü göremezsiniz. Muhakkak bakılacak bence 3 husus var. 1.si turbo basınç hortumları. Turbodan çıkıp intercoolera giren ve özellikle intercooler çıkıp boğaz kelebeğine bağlanan. İkinci olarak volant debriyaj çok önemli çünkü çooook pahalı. Beraber değişmek zorunda. Rampada dur kalk yapın. Silkeleme var mı özellikle kontrol edin, ettirin. 3. Olarak dpf ve katalitiğin durumu. Tabi ki diğer tüm mekanik kontrol boya kaporta bakılmalı. Aracı sakın ama sakın standart iki çeker testi yapan yerlerde motor gücü ölçtürmeyin.Yavuz abi.tespit ve bilgilerin için teşekkürler. Birkaç şey soracağım, bu turbo hortumundaki kaçak yada yırtılma dizellerin hepsinde mi oluyor?sitedeki 2012dizel foresterda bu yaşanmış ve dpf lambasını yakmış. Serviste bir işlemle söndürmüşBu durum katalizör ve dpf için olumsuz referans olur mu?Bir şekilde bu aracı alsam ve dpf den arıza yasasam Trabzon içinde ortalama maliyetle çözebilir miyim? Servise gitmeksizin alım aşamasında benim yapabileceğim kontroller nedir? Satıcıyla gorusmemde vitesin biraz sert gectiginden bahsetti. Aracın baskısı değişmiş ancak volan değişmemiş, volanin zimparalandigi ve iyilestirildiginden bahsetti satıcı. Vitesin kemikli geçmesinin sebebi volan olabilir mi? Biraz fazla oldu sorularAnlayisina sığınıyorum.
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bildiğim kadar cevaplamaya çalışayım kardeşim.
1.si debriyaj değişmiş ancak volant değişmemiş direkt sıkıntı zaten. Çift kütleli (dual mass) volantlar taşlanmaz ya da zımparalanmaz. Çift kütleli volantın bozulan parçası o kütle içinde çalışan yay mekanizmasıdır. Dolayısıyla bu hata kısa süre içinde yeni takılan debriyaj baskı balatayı da yıpratacaktır. Viteslerin sert geçmesi direkt buna bağlanamaz. Montaj yapılan yerde vites halatları düzgün takılmış mı, hidrolik seviyesi ne durumda bunlarda önemli. Eğer bunlarda sıkıntı yoksa vitesin sert geçmesi baskı balatanın iyi ayırmıyor olmasından kaynaklanabilir.
2. Maalesef bu hortum kronik arıza ancak benim yabancı kaynaklardan edindiğim bilgi şu yönde. Sürekli DPF.in tıkalı kullanılması aslında bu iki boruyu aşırı zorluyor (basınç ve sıcaklık olarak). Hem intercoolera giren uzun ve büyük boru hem de intercoolerdan çıkan ve emme manifoldu girişine bağlanan kısa hortum. Turbodan çıkıp intercoolara giren boru genelde hemen turbo çıkışından kırılır ve anında araç çekişten düşer düz yolda bile 2.viteste gidemez duruma gelir. Bu boru sinsi değildir kendisi basınca son derece dayanıklıdır ancak işte handikap noktası turboya bağlandığı nokta esnek olması gerektiğinden elastik malzemeden imal edilmiştir gövdesinin aksine. Bu yüzden hep turbo bağlantı yerinden kırılır. Asıl sinsi olan hortum intercoolerdan çıkıp manifolda giren hortumdur. Tamamen elastik malzemeden imal edilmiştir. Yavaş yavaş gövdesinde açılma meydana gelir aksi gibi hepte iç tarafında yani baktığınızda görmediğiniz taraftan olur. Motor arıza lambası yakmaz sadece basınç kaybı olduğundan bunu dengelemek için araç zengin karışım yapar ancak başlarda DPF bu zengin karışımı tolere eder ve siz siyah duman dahi görmeden sürüşe devam edersiniz. Bu arada DPF ışığı sürekli yanar siz söndürmek için yüksek devir çevirirsiniz sönsün diye ve sonunda bu basınca dayanamayan hortum iyice yırtılır/yarılır. DPF artık kendini temizleyemeyecek duruma gelir. Eğer şanslıysanız düzgün bir servise (yetkili dahil) gidersiniz. Tecrübeli elemanlar ilk bu hortumun sağlam olup olmadığına bakar. Değilse değiştirdikten sonra bilgisayar aracılığıyla zorunlu rejenerasyon yapar. Eğer hortuma bakmadan direkt rejenerasyon yaparlarsa 1 hafta sonra tekrar servisin yolunu tutarsınız. Çünkü turbo hortumu yarık olduğu sürece araç sürekli zengin karışım yaparak DPF.i doldurur. DPF o kadar hızlı dolar ki sizin rejenerasyon yapmanıza imkan vermeyecek sürede dolar ve kendini temizleyemez. Şu yazdıklarım tamamen benim aracımın benden önceki sahibi zamanında başına gelenler ama bir farkla. O arkadaş Antalyada meşhur bir özel servise giderek yapılabilecek tüm hatalı işlemleri yaptırmış sonra yetkili servise de gitmiş ama bir tane usta turbo hortumuna bakmamış bu araç niye kısa süre içinde lamba yakıp duruyor. Üstte bahsettiğin araçta böyle bir durumun yaşanması illa olumsuz referans oluşturmaz. Ben yaşadığım bunca tecrübeden sonra DPF.in olup olmamasının çok sorun olmayacağını düşünüyorum. Başa bela bir konu değil kesinlikle.
3. DPF arızalarının maliyeti hem çok yüksek hem de oldukça makuldur. Nasıl diyeceksiniz? Eğer DPF değişeyim derseniz sanırım şu anda mevcut kurlarla 25.000 TL+ fiyatı var çünkü DPF tek başına değişmiyor aynı kazan içinde katalitik konvertörde var. Makul çünkü DPF yazılımsal ve fiziksel olarak (boşaltma) iptal edilebilir. 1.000 TL civarı maliyeti olur ve hiçbir şekilde sorun çıkarmaz. Burada kritik konu şu DPF boşaltılırken katalitik konvertör kazan içinde bırakılmalıdır. Bunun için kazan spiralle kesilirken turbo tarafından değil egzoz borusu tarafından kesilip açılmalıdır. Katalitik konvertörle ilgili herhangi bir sensör yok dizellerde sadece DPF.in öncesinde ve sonrasında basınç ve sıcaklık sensörleri var. Eğer katalitikte kırılmışsa o da boşaltılmalı ancak muhakkak bir universal katalitik konvertör kazan içine konulmalıdır.
(18-05-2019, Saat: 10:14)kkuram demiş ki:(18-05-2019, Saat: 00:34)Sabrican61 demiş ki: Bu alışveriş olmadı sanırım araç hala Bingöl'de ve satılık. Daha öncede yazmıştım dizel forester için gözümü karartacagim. Ama Euro 5 lerde de dbf sorun veriyor sanırım ve cozumude baya tuzlu..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selam, evet vazgeçtim. Hatta Foresterdan fiyatından dolayı toptan vazgeçtim. Bunun gibi düz vitesli araçlara 90 bin istiyorlar, tamam vereyim diyordum ama bir öğrencimin uyarmasıyla bunun bana uygun olmadığını gördüm: 90-100 bin liralık bir aracı alıp araziye çıktığınızda duyduğunuz her bir seste içiniz cız eder. Ben biraz dağ bayır gezmeyi düşündüğüm için alacaktım. Onun yerine 73 bin liraya otomatik vites Isuzu D-max aldım. Hem arazide daha iyi iş yapar hem de piyasası ve kullanıcı profili gereği tamiri ve yedek parçası daha ucuz. Bir şey olsa bile içiniz acımaz çünkü bu arabalar bunun için yapılmış. Vergisi, yakıtı, muayenesi çok diyenler oluyor. Onu da hesapladım. 5 yıl sonra 100 bin liralık bir SUV ile kafa kafaya geliyor. O zamana kim öle kim kala!
Euro 5 motorlarda dpf var ama hepsi sorunlu diye bir şey yok. Aracı alırken dpf menüsünden temizliyor mu diye bakarsınız, olmazsa cihaza bağlatın bir sıkıntı varsa orda söyler. Yoksa alınabilir. Temizlenemeyecek kadar kirliyse o zaman sıkıntı ama o aşamaya gelmemişse kendini kurtarır. Dolu görünüyorsa motoru ısıttıktan sonra 3. vites 3000 devirde 7-8 dakika gidin, temizlemesi lazım. Bunu 3 kere deneme şansınız var. Üçünde de temizlemiyorsa değişmesi gerekir. Servisten fiyat alıp ona göre pazarlık edersiniz, yine alırsınız. DPFsi kirlenmiş araç alınmaz diye bir şey yok. Filtre sadece bu, motor parçası değil. Ama iptal olayına hiç girmeyin, denetlemesi geliyor yakında. Çok büyük cezası olacak.
(18-05-2019, Saat: 00:34)Sabrican61 demiş ki: Bu alışveriş olmadı sanırım araç hala Bingöl'de ve satılık. Daha öncede yazmıştım dizel forester için gözümü karartacagim. Ama Euro 5 lerde de dbf sorun veriyor sanırım ve cozumude baya tuzlu..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Selam, evet vazgeçtim. Hatta Foresterdan fiyatından dolayı toptan vazgeçtim. Bunun gibi düz vitesli araçlara 90 bin istiyorlar, tamam vereyim diyordum ama bir öğrencimin uyarmasıyla bunun bana uygun olmadığını gördüm: 90-100 bin liralık bir aracı alıp araziye çıktığınızda duyduğunuz her bir seste içiniz cız eder. Ben biraz dağ bayır gezmeyi düşündüğüm için alacaktım. Onun yerine 73 bin liraya otomatik vites Isuzu D-max aldım. Hem arazide daha iyi iş yapar hem de piyasası ve kullanıcı profili gereği tamiri ve yedek parçası daha ucuz. Bir şey olsa bile içiniz acımaz çünkü bu arabalar bunun için yapılmış. Vergisi, yakıtı, muayenesi çok diyenler oluyor. Onu da hesapladım. 5 yıl sonra 100 bin liralık bir SUV ile kafa kafaya geliyor. O zamana kim öle kim kala!
Euro 5 motorlarda dpf var ama hepsi sorunlu diye bir şey yok. Aracı alırken dpf menüsünden temizliyor mu diye bakarsınız, olmazsa cihaza bağlatın bir sıkıntı varsa orda söyler. Yoksa alınabilir. Temizlenemeyecek kadar kirliyse o zaman sıkıntı ama o aşamaya gelmemişse kendini kurtarır. Dolu görünüyorsa motoru ısıttıktan sonra 3. vites 3000 devirde 7-8 dakika gidin, temizlemesi lazım. Bunu 3 kere deneme şansınız var. Üçünde de temizlemiyorsa değişmesi gerekir. Servisten fiyat alıp ona göre pazarlık edersiniz, yine alırsınız. DPFsi kirlenmiş araç alınmaz diye bir şey yok. Filtre sadece bu, motor parçası değil. Ama iptal olayına hiç girmeyin, denetlemesi geliyor yakında. Çok büyük cezası olacak.
Aldığınız araç ve tercihiniz hakkınızda hayırlı olsun ancak karşılaştırdığınız hususlar bakımından zaten sizin pek Forestera ihtiyacınız yok gibi. Sürekli dağ bayır gezen biri için tabi ki bahsettiğiniz araç çok daha verimli olacaktır. Subaru Forester ya da Outback için tek başına arazi asla kriter olamaz. Biz her koşulda güvenli yolculuk yapmak için bu araçları tercih ettik. Lütfen bana Forester ve/veya Outback kategorisinde 90-100 bin TL bandında bu kalitede, bu klasta bir tane araç örneği verin 2011 - 2012 modeller arasında özellikle dizel olarak.
Birde DPF.in denetlenmesi çooook uzun süreçte olabilecek bir konu ülkemiz için. O zamana kadar zaten bu araçlar emin olun hurda olur. Yürürlükteki emisyon standartları bellidir dizeller için. Bu da duman yoğunluğu ile ilgilidir. Aşırı duman atan araçların yol denetimlerinde çevrilip yeniden muayeneye tabi tutulması söz konusu olabilir şu aşamada. DPF.i iptal olan bir araç düşünüldüğü gibi duman atmaz. DPF dumanı kesen bir ara eleman değildir. Eğer araç duman atıyorsa muhakkak enjektör, turbo, motor ile ilgili problemi vardır zaten. Referans olarak mecburen DPF.i iptal olan aracımın emisyon değerlerini örnek gösterebilirim. Ortalama 0,16 g/m çıkıyor. Referans aralığı 1.5'a kadar geçer. Bu değer ile benim vicdanım oldukça rahat ama şu var tabi ki mecbur olmasaydım keyfiyen DPF.i asla iptal etmezdim.
DPF.i sakın iptal etmeyin diyorsunuz? Ne yapsın 25.000 TL verip yeni DPF.mi alsın arabasına?? Ya da sırf DPF.i iptal edilecek diye bu araçlar hurda mı olacak, trafikten mi çekilecek. O zaman ben size söyleyeyim Türkiye en geç 10 yıl içinde hurda dizel çöplüğüne döner.