(12-03-2020, Saat: 15:32)ficasso demiş ki: Sizin yazdığınız STI modellerini okuyunca ne kadar az bildiğimi farkettim...
Aslında bunun sebebi, ana dağıtımcı firmanın, birkaç ana model hariç çoğu özel veya yaygın modeli türkiye'ye getirmemesi..
Mesela XV, ABD'deki adı ile Crosstrek'in 2.0ı var (galiba bize nasıl geldiyse bir tane var).
Hiç getirilmeyen EXİGA, R2, Sambar, BAJA, BRAT, PLEO, REX, Sumo, R1 ve elektrikli R1e, STELLA, şimdi amerikada üretilen ASCENT gibi modeller var, onun dışında da temel olarak bildiğimiz forester legacy ve imprezanın da onlarca özel modeli var hiç ülkemiz topraklarına ayak basmayan...
Özellikle EXIGA'nın getirilmesi için çok konuştuk, STi versiyonuna Tokyoda fuarda binip mest oldum, ama o da getirilmedi ülkemize...
Hele o R2leri , 4çeker vivioları R1leri zamanında getirselerdi, az yakmaları ve 4 çekerleri ile inanılmaz çok satardı, ama citroenden sonra hep üvey evlat oldu subaru ana dağıtıcı firma için...
Hocam hoşgeldiniz. Bu yurt dışında olup bizde olmayan modeller için yorumunuz nedir acaba? Donanım, alt yapı olarak, ülkemizde dünyanın parası verilip alınan bir çok aracı ezecek kapasitede ki bahsettiğiniz araçların tüketiciyle buluşamaması tuhaf bir durum. Özellikle de farklı markalardan dolayı japon araçlarıyla ilgili insanların kafasında çok olumlu düşünceler varken bizde çok sınırlı kalması ilginç geliyor bana. Özellikle de yerine gidip o modelleri görünce mutlaka bir kıyaslama , muhakeme yapmışsınızdır sanırım.
Şimdi dağıtıcı firmaya hepsinin gelmemesi olayının suçunu tam yükleyemeyiz, çünkü bu modellerin bazıları Subarunun JDM yani Japon iç pazarına yönelik, sadece sağdan direksiyon ürettiği ve Avrupaya satış için gereken sertifikasyonları almadığı ürünler. Haliyle resmi düstribütör bu modelleri getirmiyor ama yanı başımızda kıbrısta sağdan direksiyon olarak bu modelleri bulmak mümkün.
Bazı modeller de, firmanın yeterince talep olmayacağını düşünerek, veya direk üşenerek getirmediği modeller ve seriler. Almanyada ve hatta dibimizde Yunanistanda bile bu modeller satılırken, burda firma getirdiği modelleri ile birlikte gelen yedek parça, servis eğitimi, garanti parçaları vs yük olarak görüor ve uğraşmak istemiyor açıkçası. Şimdi citroenin en dandik bir modeli bile binlerce satarken, reklam yapmadığı, anca kullanıcı kitlesi ile kendi kendini sattıran modellere para gömüp, sonra kar etmeyi beklemiyor. Ülkemizde bir VW veya Opel markasının neredeyse her modeli ithal edilir ve kapışılırken (hatırlayın bir ara klimasız Golfleri iskandinav kontenjanından çekip, özel seri diye sattılar) Subaru'nun modellerinin varlığını bile bu forumu okuyan bir avuç insan duyuyor...
Bu araçların kendilerini görseniz, Japonyada ne kadar satıldığını bilseniz, hadi japonyayı geçtim Amerika'da Colorado eyaletinde nerdeyse trafikteki her iki aracın birinin SUBARU olduğunu bilseniz, firmanın bu kararlarına hayret edersiniz... Bizde adam gibi reklam yok, şimdi araç ta yok, bu sıfır fiyatları ile yanına yaklaşan da yok. Bunca yıllık subaru aşkıma rağmen 450.000 liraya atmosferik forester ben de almam açıkçası...
Neyse, bu konu çok su kaldırır da, ben vakit bulunca bu gelmeyen modelleri ile ilgili bir not hazırlayayım, liste çok uzun biraz vakit alabilir...
(13-03-2020, Saat: 11:37)baris demiş ki: Şimdi dağıtıcı firmaya hepsinin gelmemesi olayının suçunu tam yükleyemeyiz, çünkü bu modellerin bazıları Subarunun JDM yani Japon iç pazarına yönelik, sadece sağdan direksiyon ürettiği ve Avrupaya satış için gereken sertifikasyonları almadığı ürünler. Haliyle resmi düstribütör bu modelleri getirmiyor ama yanı başımızda kıbrısta sağdan direksiyon olarak bu modelleri bulmak mümkün.
Bazı modeller de, firmanın yeterince talep olmayacağını düşünerek, veya direk üşenerek getirmediği modeller ve seriler. Almanyada ve hatta dibimizde Yunanistanda bile bu modeller satılırken, burda firma getirdiği modelleri ile birlikte gelen yedek parça, servis eğitimi, garanti parçaları vs yük olarak görüor ve uğraşmak istemiyor açıkçası. Şimdi citroenin en dandik bir modeli bile binlerce satarken, reklam yapmadığı, anca kullanıcı kitlesi ile kendi kendini sattıran modellere para gömüp, sonra kar etmeyi beklemiyor. Ülkemizde bir VW veya Opel markasının neredeyse her modeli ithal edilir ve kapışılırken (hatırlayın bir ara klimasız Golfleri iskandinav kontenjanından çekip, özel seri diye sattılar) Subaru'nun modellerinin varlığını bile bu forumu okuyan bir avuç insan duyuyor...
Bu araçların kendilerini görseniz, Japonyada ne kadar satıldığını bilseniz, hadi japonyayı geçtim Amerika'da Colorado eyaletinde nerdeyse trafikteki her iki aracın birinin SUBARU olduğunu bilseniz, firmanın bu kararlarına hayret edersiniz... Bizde adam gibi reklam yok, şimdi araç ta yok, bu sıfır fiyatları ile yanına yaklaşan da yok. Bunca yıllık subaru aşkıma rağmen 450.000 liraya atmosferik forester ben de almam açıkçası...
Neyse, bu konu çok su kaldırır da, ben vakit bulunca bu gelmeyen modelleri ile ilgili bir not hazırlayayım, liste çok uzun biraz vakit alabilir...
Dediğiniz gibi bu konu kesinlikle çok su kaldırır. Açıkçası evrensel ticaret kurallarına uymayan bir durum var sanki. Sırf forester modeline özel USA kaynaklı bir forumun 130 K lık bir üye sayısına ulaşması araçların potansiyelinin bir göstergesi ama bizde çok butik kalıyor. Bundan rahatsız mısınız derseniz kesinlikle değilim ama yinede daha çok insanın ulaşabilir ve kullanabilir olması gerekir. Gelmeyen modellerle ilgili açacağınız konularda ilgiyle takip edilecektir. Selamlar.
Yeni benzin indirimi ile arabalarımıza biraz daha rahat binebileceğiz, ama aklınızda olsun 3 ay için benzindeki etanol (etil alkol) yüzdesi sıfırlandı, o yüzden oktan sayısı biraz daha düşecek. Çoğu 95+ benzinde %5e kadar etanol vardı, memleketteki kolonya sıkıntısı yüzünden artık geçici bir süre için eklenmeyecek, inşallah kalıcı olmaz çünkü özellikle Turbo subaruların bu oktana ihtiyacı var...
(14-03-2020, Saat: 12:38)baris demiş ki: Yeni benzin indirimi ile arabalarımıza biraz daha rahat binebileceğiz, ama aklınızda olsun 3 ay için benzindeki etanol (etil alkol) yüzdesi sıfırlandı, o yüzden oktan sayısı biraz daha düşecek. Çoğu 95+ benzinde %5e kadar etanol vardı, memleketteki kolonya sıkıntısı yüzünden artık geçici bir süre için eklenmeyecek, inşallah kalıcı olmaz çünkü özellikle Turbo subaruların bu oktana ihtiyacı var...
Barış hocam motul oktan arttırici ürünler var. Bunları tam bu dönemde özellikle turbolu araçlarda kullanmak daha faydalı olmaz mı?
Kesinlikle faydalı olur, hazır stoktaki etanollü yakıt bitince özellikle turbolu araçlarda ve yüksek irtiafada atmosferik kullanan arkadaşlar çekiş eksikliğini hissedecekler...