Hoşgeldiniz. Bilgi ve tecrübelerinizden forumca yararlanmak isteriz. Bunca subaruyu tecrübe etmek, yazılımına kadar bilmek nasıl bir his acaba keyifli forumlar
(11-03-2020, Saat: 23:30)baris demiş ki: Merhaba, adım Barış Bilir, forumda eski forumlardan gelenler beni tanırlar, zira 1990 yılında eve aldığımız "0"km Justy'den beri 30yıldır iflah olmaz bir Subaru hastasıyım. 30 yıldır Subarusuz bir günüm bile geçmedi, tüm araçlarımı son vidasına kadar tanırım, söker takarım, beyin yazılımlarına kadar kendim yaparım.
Özellikle modifiye tutkunuyum, ülkedeki ilk megasquirt EFİ beyinden tutun, atmosferik subaru turbolama, ve sonrasında da bize gelmeyen modellere sahip olabilmek için legal yolla swaplar üzerine yıllarca uğraştım.
Subaru konusunda bilgim fena değildir, yıllarca değişik forumlarda üyeler ile bilgilerimi paylaştım, bilgi saklayan ve cebinde tutan bir yapım yoktur, bence bilgi paylaştıkça çoğalır. Fakat biz böyle büyümedik, internet öncesi hayatta, az biraz bilgi sahipleri, bunu ticarete dökmek adına paylaşmadılar, ve hatta bizi rakip görüp kasıtlı olarak yanlış bile yönlendirdiler. Hal böyle iken, birkaç yabancı dili iyi konuştuğum için yurtdışından ısmarladığım kitaplar, fabrika bakım manuelleri ve VHS kasetler ile konunun aslını öğrenerek şu anda piyasada isim yapmış arkadaşlarım ile birlikte bilgili araç sahipliği devrimini başlattık, internet ile bu çığ gibi büyüdü, ve o ruh yeni forumlarla devam ediyor.
Bu merak yüzünden, kendi cebimden sırf Subaru amaçlı Japonya'ya gidip, Tokyoda Subaru yönetim binasına, STİ araştırma merkezine, müzesine ziyarette bulundum ve Subaru yöneticileri ile Türkiye'den gelen bir meraklı müşteri olarak görüşmeler yaptım. Kendilerine Türkiye'de sahip olmak isteyip hiç göremediğimiz bir çok model hakkında sorular sorup istekte bulundum, ve Türkiye'den bu modeller ile ilgili hiç istek gelmediğini duyunca şaşırıp kaldım. Biz yıllarca, mesela GC8 modelleri gelirken STi istedik, ama ilk STi 2001 yılında, versiyon 7'de ülkemize geldi. Halbuki Mitsubishi EVO versiyon 6da ülkemize getirilmişti, bizdeki baz paket GC8 GT'lerin içinden geçiyordu, çünkü karşısında bir STi versiyon yoktu, hiç te olamadı. Sonraki gelen STi lar bile Prodrive paket dışında hep en düşük versiyon geldiler, ne Spec-C geldi, Ne Spec-C Type-R geldi, ne de bunun da üstü Spec-C Type RA geldi ülkemize. -- Ufak bir ayrıntı dışında, bunlar ralli aracı olarak geçici ithalat ile ülkemize soldan direksiyon olarak geldi ama cadde versiyonu şeklinde kalmadı hepsi geri başka ülkelere satıldılar...
Ben de bu Subaru yıllarım boyunca neredeyse her modele bindim, sahip olmadığım bir SVX gibi, eski Leone gibi birkaç model dışında araç kalmadı. Yıllarca da 2005 Subaru İmpreza WRX STi ile uğraştım, bugünün parası ile bir ev meblağı harcadım. Parçaları hep en yüksek beygir vs değil, en yüksek kalite ve sorunsuzluk gözüyle seçtim ve aldım, aracımda da hiçbir problem yaşamadım. Gün geldi piste de girdim, gün geldi bagajı yükleyip ailemle Türkiye'nin en uç bölgelerine de gittim, ama STi modelinin sertliği, sonunda beni yordu ve daha üst segmentte yer alan Legacy modeline geçtim.
Şu anda da yakın zamanda ilanlarda gördüğünüz Legacy Turbo, Forester XT Turbo ve Vivio turbo araçlarına sahibim, bir adet te sıfırdan uğraştığım bir minik yarış canavarı projem yıllardır devam ediyor, ileride onlar ile ilgili de konu açma niyetindeyim...
Şimdilik tanışma için yeter sanırım, başka konularda da devam ederim.
Selamlarımla...
Hosgeldin Baris, seni burda gormek ne guzel, Mersin'den Murat ben, 2001 bugeye gri wrx dersem belki hatirlarsin (aradan rahat bir 15 yil gecmistir..) Halen ara ara impreza.org sitesine girer bakarim hortlamis mi diye keyifli forumlar..
Hoşgeldiniz, bu kadar bilgi birikim sahibi birisinin foruma gelmesi güzel bir şey.
İlandaki Legacy için çok konuştuk burada. Yapım aşamasında çektiğiniz fotoğraf, aldığınız not var ise umarım paylaşırsınız. Çok ciddi emek vermişsiniz.
Hoş geldiniz aramıza. Biz de Forum u bilgi kirliliğinin önüne geçmek ve gizli bilgi kalmasın niyetiyle kendi çapımızda bilgi aktarımı yapmak adına kurduk. Söz uçar yazı kalır forumların asıl amacı da budur.
(12-03-2020, Saat: 09:27)ficasso demiş ki: Hoşgeldiniz, büyük tecrübeniz varmış. Satiliktaki legacy sportwagon sizin aracınız galiba
Hoşbulduk cümleten, izninizle yeri gelmişken düzelteyim o araç sportwagon değil. Sportwagonlar 160hp atmosferik motor ve 4 ileri otomatik veya 5 ileri manuel şanzımanlı araçlar. O araç Legacy GT turbo serisinin Spec-B özel modeli, yurtdışında iki katı fiyatı var sportwagonlarla, ama burada kimseye anlatamıyorum farkını...