Herkese merhabalar,
Boyle bir konunun forumda olmasi gerektigini dusundugum icin toparladigim bilgilerden bir harman yapip buraya kalici bilgi olarak paylasmak istiyorum. Ayrica bu baslik altinda, aracina uygulama yapan arkadaslarimiz, konularinin linkini veya uygulamalarini paylasarak konuyu gelistirebiliriz.
Daha onceki konularda, ozellikle japon araclarinda izolasyonun cok zayif oldugu defalarca paylasildi. Evet bu son derece dogru. Eminimki bircok kisinin Japon araclari yerine Avrupa araclari tercih etmesine sebep oluyordur. Haklilar da. Fakat gunumuz teknolojisi sayesinde bu eksigi gidermek oldukca kolaylasiyor. Soyle ki, piyasada bu tarz urunleri uretip satan bir suru marka mevcut. Eminimki yerli markalarda mevcuttur. Uygulama ise birazcik el isi gerektiriyor ve acikcasi 1 gununuzu ayirdiginizi dusunursek, eglenceli bir aktiviteye donusebiliyor. Bu islemi daha once hic yapmamis birisi olarak, sadece 3 saat gibi bir surede uygulamayi tamamladim. Islemde, parcalarin sokulmesi disinda hicbir zorluk yok. Hersey tamamen olc, kes yapistir mantigiyla yuruyor. Zaten bircok urun kendinden yapiskanli oldugu icin onu direkt olarak yuzeye uygulayabiliyorsunuz. Ince detay takintisi olanlar da birazcik zaman harcayarak cok guzel bir iscilik cikartabilecekler.
Islem mantigi tamamen su sekilde olmali. Ilk basta kesme bicme yapilmayacak yerlere uygulama yapilip, kucuk bolgeleri sona birakin. Boylece cok fazla kesme bicme ile ugrasilmayacagi icin zaman kazanirken, malzemeyi duzgun harcarsiniz. Buyuk yuzeyler bittikten sonra acikta kalan kucuk yerler (yani 1 izolasyon plaginin ebatindan kucuk olan) icin kesme islemi yaparak uygulamayi yapabilirsiniz.
Elinizi kesmemek icin de lastik eldiven veya rahat calisabileceginiz kislik eldiven de kullanabilirsiniz. Cunku ince aluminyum folyo eger denk gelirse jilet gibi kesik yapabilir. Ama dikkatli calisacaginizi dusunuyorsaniz, ciplak elle de uygulama yapabilirsiniz. Bu tamamen sizlerin tercihine kalmistir.
Sikayetiniz muzik kalitesi mi? yol veya disardan gelen sesler mi?
Muzik kalitesini arttirmak icin, iyi bir ses sistemi disinda izolasyon yapmak gerekecektir. Japon araclarda bu olmazsa olmazdir. Bu izolasyon yapilirken mutlaka yapmaniz gereken noktalar ise;
* Arac tabani : Taban dosemesi altina
* Kapi iclerine: Paneller sokulup, kapinin dis saci arkasina denk gelecek yerlere
* Arka cam onunde hoparlor varsa: bagaj icine
* Tavan dosemesi sokulup: Tavan sacina
* Arac camlari: akustik camlarla degistirilmesi, arac icindeki ses kalitesini arttiracaktir ama oldukca maaliyetli bir islem oldugu icin tercih edilmemektedir.
Sikayetiniz, disardan ve arac altindan gelen sesler mi? Eminimki cevabiniz evet.
Yapilacak islemler, muzik kalitesini arttirmak icin yapilanlarla ayni islemler
* Arac tabani
* Kapi icleri : kaporta saci arkasi ve mumkunse kapi panelinin arkasina da uygulanabilir.
* Tavan : bu tamamen tercih meselesidir.
* Bagaj ici : ozellikle SW, suv, hatchback araclarda mutlaka yapilmalidir. Sedanlarda en son birakilip, gerek gorulmesi durumunda yapilabilir.
* Arac camlari: akustik camlarla degistirilebilir. fakat masrafli bir islem olacagi icin sadece on cam kirildiginda yenisiyle degistirilirken ekstra odenerek akustik takilabilir. Boylece on camdan gelecek olan ruzgar sesleri veya onunuzde giden bir kmayon gibi gurultulu aracin sesini engelleyebilirsiniz.
* Camurluk icleri: davlumbaz plastiginin arkasi ve musaitse davlumbazin arkasina denk gelen sase kisimlara
* Firewall a: firewall denilen kisim, motor ile kabin arasindaki kisim. yani torpidonun arkasi. bu islemde torpido sokulmesi lazim ki cok kolay bir islem degil. Ama bu islem yapilmasi durumunda aracin motor sesi iceriye gelmeyecektir. Alternatif olarak, torpido sokulmeden, aracin motor kismindan calisma imkaniniz varsa, mevcut izolasyonun uzerine kendinden yapiskanli izolasyon uygulanabilir.
Bu islemler sonunda aracinizda oldukca sessiz yolculuk yapacaksinizdir. Hatta, kisin arac icini isitmak ve yazin aracin icini serin tutmaniz daha kolay olacaktir. Cunku ses izolasyonu, isi izolasyonu da saglayacaktir. Evlerde isi izolasyonu yapilirken, ozellikle mustakil evlerde; izolasyon malzemesi ile, evin icine denk gelecek kisma aluminyum folyo koyuluyor. Ahsap ve prefabrik tarzi yapilan evlerde. betonarmeler de maalesef bu islemi yapmak mumkun degil. Bu aluminyum folyo, isiyi yansittigi icin evin icindeki sicakligi kontrol etmek icin kullanilan bir metoddur ki, araciniza uygulayacaginiz izolasyon malzemesinde de aluminyum folyo varsa bu sayede aracin icine isi izolasyonu da yapmis olacaksiniz.
Eski metodlari es gecmeyin: 90 li yillarda populer olan arac altina saseye uygulanan izolasyon metodunu da yaparak ekstra izolasyon ve bazi baslanma durumlarinin onune gecebilirsiniz. eskiden zift surulurdu. Simdilerde eminimki daha gelismis bir malzeme mevcuttur.
Uzun vadeli aracini kullanmak isteyenler yani surekli degisim yapmayanlar icin uzun vadede uygun fiyatli bir islem olacaktir. Fakat surekli arac degisenler icin bu islem belki maaliyetli olabilir.
Unutmadan; simdi burada bir durum daha soz konusu olacaktir. Uyanik saticilar, arac uzerinde degisen sase parcalarinin kaynaklarini gizlemek icin izolasyon malzemesi kullanabilirler. Eger alacaginiz aracta izolasyon malzemesi varsa mutlaka isin piri bir ekspertizciye, kaporta/boyaciya gostermeden almayin.
Nereye en az ne kadar kalinlik uygulanmali.
1 mil = 1inch / 100 yani 1 inch = 2.54cm / 100 = 0.0254mm
50 mil = 1.27mm
80 mil = 2.03mm
100 mil = 2.54mm
160 mil = 4.06mm
Onerilen kalinliklar
Arac taban : 50 - 80 mil arasi kalinlik. ( 80mil en uygun secenek )
Davlumbaz / davlumbaz arkasindaki bosluklara : min 80 mil kalinlik ( 80 mil x 2kat = 160 mil en uygun secenek)
Kapi ici veya bagaj kapagi icine: 50 -80 mil arasi kalinlik ( 80 mil en uygun secenek )
Tavan :50 - 80 mil arasi kalinlik
Bagaj : 50 - 80 mil arasi kalinlik (80 mil en uygun secenek)
Firewall (motor-kabin arasi) : min 80 olmak uzere daha kalin secenekler secilmelidir.
Bildiginiz yerli uretici veya markalarin isimlerini paylasirsaniz, bu tarz uygulamayi dusunen arkadaslarimiz icin yol gosterici olacaktir.
Boyle bir konunun forumda olmasi gerektigini dusundugum icin toparladigim bilgilerden bir harman yapip buraya kalici bilgi olarak paylasmak istiyorum. Ayrica bu baslik altinda, aracina uygulama yapan arkadaslarimiz, konularinin linkini veya uygulamalarini paylasarak konuyu gelistirebiliriz.
Daha onceki konularda, ozellikle japon araclarinda izolasyonun cok zayif oldugu defalarca paylasildi. Evet bu son derece dogru. Eminimki bircok kisinin Japon araclari yerine Avrupa araclari tercih etmesine sebep oluyordur. Haklilar da. Fakat gunumuz teknolojisi sayesinde bu eksigi gidermek oldukca kolaylasiyor. Soyle ki, piyasada bu tarz urunleri uretip satan bir suru marka mevcut. Eminimki yerli markalarda mevcuttur. Uygulama ise birazcik el isi gerektiriyor ve acikcasi 1 gununuzu ayirdiginizi dusunursek, eglenceli bir aktiviteye donusebiliyor. Bu islemi daha once hic yapmamis birisi olarak, sadece 3 saat gibi bir surede uygulamayi tamamladim. Islemde, parcalarin sokulmesi disinda hicbir zorluk yok. Hersey tamamen olc, kes yapistir mantigiyla yuruyor. Zaten bircok urun kendinden yapiskanli oldugu icin onu direkt olarak yuzeye uygulayabiliyorsunuz. Ince detay takintisi olanlar da birazcik zaman harcayarak cok guzel bir iscilik cikartabilecekler.
Islem mantigi tamamen su sekilde olmali. Ilk basta kesme bicme yapilmayacak yerlere uygulama yapilip, kucuk bolgeleri sona birakin. Boylece cok fazla kesme bicme ile ugrasilmayacagi icin zaman kazanirken, malzemeyi duzgun harcarsiniz. Buyuk yuzeyler bittikten sonra acikta kalan kucuk yerler (yani 1 izolasyon plaginin ebatindan kucuk olan) icin kesme islemi yaparak uygulamayi yapabilirsiniz.
Elinizi kesmemek icin de lastik eldiven veya rahat calisabileceginiz kislik eldiven de kullanabilirsiniz. Cunku ince aluminyum folyo eger denk gelirse jilet gibi kesik yapabilir. Ama dikkatli calisacaginizi dusunuyorsaniz, ciplak elle de uygulama yapabilirsiniz. Bu tamamen sizlerin tercihine kalmistir.
Sikayetiniz muzik kalitesi mi? yol veya disardan gelen sesler mi?
Muzik kalitesini arttirmak icin, iyi bir ses sistemi disinda izolasyon yapmak gerekecektir. Japon araclarda bu olmazsa olmazdir. Bu izolasyon yapilirken mutlaka yapmaniz gereken noktalar ise;
* Arac tabani : Taban dosemesi altina
* Kapi iclerine: Paneller sokulup, kapinin dis saci arkasina denk gelecek yerlere
* Arka cam onunde hoparlor varsa: bagaj icine
* Tavan dosemesi sokulup: Tavan sacina
* Arac camlari: akustik camlarla degistirilmesi, arac icindeki ses kalitesini arttiracaktir ama oldukca maaliyetli bir islem oldugu icin tercih edilmemektedir.
Sikayetiniz, disardan ve arac altindan gelen sesler mi? Eminimki cevabiniz evet.
Yapilacak islemler, muzik kalitesini arttirmak icin yapilanlarla ayni islemler
* Arac tabani
* Kapi icleri : kaporta saci arkasi ve mumkunse kapi panelinin arkasina da uygulanabilir.
* Tavan : bu tamamen tercih meselesidir.
* Bagaj ici : ozellikle SW, suv, hatchback araclarda mutlaka yapilmalidir. Sedanlarda en son birakilip, gerek gorulmesi durumunda yapilabilir.
* Arac camlari: akustik camlarla degistirilebilir. fakat masrafli bir islem olacagi icin sadece on cam kirildiginda yenisiyle degistirilirken ekstra odenerek akustik takilabilir. Boylece on camdan gelecek olan ruzgar sesleri veya onunuzde giden bir kmayon gibi gurultulu aracin sesini engelleyebilirsiniz.
* Camurluk icleri: davlumbaz plastiginin arkasi ve musaitse davlumbazin arkasina denk gelen sase kisimlara
* Firewall a: firewall denilen kisim, motor ile kabin arasindaki kisim. yani torpidonun arkasi. bu islemde torpido sokulmesi lazim ki cok kolay bir islem degil. Ama bu islem yapilmasi durumunda aracin motor sesi iceriye gelmeyecektir. Alternatif olarak, torpido sokulmeden, aracin motor kismindan calisma imkaniniz varsa, mevcut izolasyonun uzerine kendinden yapiskanli izolasyon uygulanabilir.
Bu islemler sonunda aracinizda oldukca sessiz yolculuk yapacaksinizdir. Hatta, kisin arac icini isitmak ve yazin aracin icini serin tutmaniz daha kolay olacaktir. Cunku ses izolasyonu, isi izolasyonu da saglayacaktir. Evlerde isi izolasyonu yapilirken, ozellikle mustakil evlerde; izolasyon malzemesi ile, evin icine denk gelecek kisma aluminyum folyo koyuluyor. Ahsap ve prefabrik tarzi yapilan evlerde. betonarmeler de maalesef bu islemi yapmak mumkun degil. Bu aluminyum folyo, isiyi yansittigi icin evin icindeki sicakligi kontrol etmek icin kullanilan bir metoddur ki, araciniza uygulayacaginiz izolasyon malzemesinde de aluminyum folyo varsa bu sayede aracin icine isi izolasyonu da yapmis olacaksiniz.
Eski metodlari es gecmeyin: 90 li yillarda populer olan arac altina saseye uygulanan izolasyon metodunu da yaparak ekstra izolasyon ve bazi baslanma durumlarinin onune gecebilirsiniz. eskiden zift surulurdu. Simdilerde eminimki daha gelismis bir malzeme mevcuttur.
Uzun vadeli aracini kullanmak isteyenler yani surekli degisim yapmayanlar icin uzun vadede uygun fiyatli bir islem olacaktir. Fakat surekli arac degisenler icin bu islem belki maaliyetli olabilir.
Unutmadan; simdi burada bir durum daha soz konusu olacaktir. Uyanik saticilar, arac uzerinde degisen sase parcalarinin kaynaklarini gizlemek icin izolasyon malzemesi kullanabilirler. Eger alacaginiz aracta izolasyon malzemesi varsa mutlaka isin piri bir ekspertizciye, kaporta/boyaciya gostermeden almayin.
Nereye en az ne kadar kalinlik uygulanmali.
1 mil = 1inch / 100 yani 1 inch = 2.54cm / 100 = 0.0254mm
50 mil = 1.27mm
80 mil = 2.03mm
100 mil = 2.54mm
160 mil = 4.06mm
Onerilen kalinliklar
Arac taban : 50 - 80 mil arasi kalinlik. ( 80mil en uygun secenek )
Davlumbaz / davlumbaz arkasindaki bosluklara : min 80 mil kalinlik ( 80 mil x 2kat = 160 mil en uygun secenek)
Kapi ici veya bagaj kapagi icine: 50 -80 mil arasi kalinlik ( 80 mil en uygun secenek )
Tavan :50 - 80 mil arasi kalinlik
Bagaj : 50 - 80 mil arasi kalinlik (80 mil en uygun secenek)
Firewall (motor-kabin arasi) : min 80 olmak uzere daha kalin secenekler secilmelidir.
Bildiginiz yerli uretici veya markalarin isimlerini paylasirsaniz, bu tarz uygulamayi dusunen arkadaslarimiz icin yol gosterici olacaktir.