Değerli arkadaşlar; malum geçenlerde bende arabamı aldım. Gönül rahatlığı ile bineyim düşüncesiyle Arıcan Subaru Raci Ustaya aracımı bıraktım. Aracımda şu an; -Aracımın Ön-Arka tampon Boyanacak -Subap Ayarı yapılacak. -Triger seti değişecek. -Bütün sıvı bakımları yapılacak. -Değişmesi gereken hortumlar var onlar değişecek. -Raci ustanın tavsiyesine göre değişmesi gerekenler değişecek. -LPG Sistemi tekrar yenilenecek.
Sizlere birkaç soru sormak ve tavsiye almak isterim; -Radyatör şu an hiçbir sıkıntı çıkartmıyor. Büyük Radyatöre geçmelimiyim? -Biraz Performans artırmak istiyorum ne yapmalıyım. -Yeri geldiğinde sessiz olan bir egzoz var mı? -Blow off'un sesinin dışında araca bir faydası var mı? Tavsiyeleriniz neler? -Jant için tavsiyeleriniz? -Ve en önemlisi bu benim aklımdakilerin dışında sizin tavsiyeleriniz?
Yeri geldiginde sessiz olan egzoz = varex denilen halk dilinde. Ancak bu aralar iyi cezalar dönüyor, forester olması sebebiyle belki "aile aracı" olarak bakilacağı icin, potansiyel önyargi ile yaklasilmayacaktir araciniza, ordan 'yırtabilirsiniz' ama yine de ceza yeme ihtimali yüksektir. (Varex bi markadir ama halk arasinda her ac kapası olan egzoza varex denir. Selpak gibi orjinalleri yüksek meblalardır, yan sanayisi doludur ucuza piyasada..)
Blow offun faydası vardır. Ancak bu tatz araçlarda sadece sestir. Yapacagi fayda attigin taş ürküttüğün kurbağaya değmez gibi olur. (Oo çuff çuff sesi, yukarıda bahsettiğim potansiyel önyargı oluşmasina da sebep olacaktir emniyet mensuplarimizda )
Jant: bir miktar ET azaltarak ve/veya taban genisligi artirilarak, jantlarin camurluk icini doldurmasi, hafif dışarıya daha yaklasmasi saglanabilir. Ancak alinacak jant kesinlikle çin malı replika olmamalıdır. Kiloca ağir bir araç kullaniyorsunuz, malum ülkemiz çukurlu yollarinda, yada bir arazi denemenizde sizi kirilarak/eğilerek mağdur edip üzebilir.
(30-06-2020, Saat: 19:06)berque demiş ki: Yeri geldiginde sessiz olan egzoz = varex denilen halk dilinde. Ancak bu aralar iyi cezalar dönüyor, forester olması sebebiyle belki "aile aracı" olarak bakilacağı icin, potansiyel önyargi ile yaklasilmayacaktir araciniza, ordan 'yırtabilirsiniz' ama yine de ceza yeme ihtimali yüksektir. (Varex bi markadir ama halk arasinda her ac kapası olan egzoza varex denir. Selpak gibi orjinalleri yüksek meblalardır, yan sanayisi doludur ucuza piyasada..)
Blow offun faydası vardır. Ancak bu tatz araçlarda sadece sestir. Yapacagi fayda attigin taş ürküttüğün kurbağaya değmez gibi olur. (Oo çuff çuff sesi, yukarıda bahsettiğim potansiyel önyargı oluşmasina da sebep olacaktir emniyet mensuplarimizda )
Jant: bir miktar ET azaltarak ve/veya taban genisligi artirilarak, jantlarin camurluk icini doldurmasi, hafif dışarıya daha yaklasmasi saglanabilir. Ancak alinacak jant kesinlikle çin malı replika olmamalıdır. Kiloca ağir bir araç kullaniyorsunuz, malum ülkemiz çukurlu yollarinda, yada bir arazi denemenizde sizi kirilarak/eğilerek mağdur edip üzebilir.
Hayırlı olsun aracınız. Yapılacakları Raci usta zaten yapacaktır ona bıraktıysanız. Bakımlardan sonra güle güle binersiniz.
-LPG olduğundan radyatör hacminin artırılması olası hararet sorununun önüne geçecektir. -spor hava filtre. yazılım, uppipe downpipe komple egsoz ile güzel performans alınır. -vanalı egsozlar var. ancak kaliteli bir marka almazsanız kapalı iken aracı sıkabilir. -blowoff ayak gazda iken turbodan giden basıncın gazı bırakınca oluşan basıncın azda olsa geri tepkime yapıp turbo pallerini yavaşlatmasının önüne geçmesiyle alakalı. Otomatik bir subaruda buna gerek olmasada ses için kullanılabilir. Ayrıca Kayra otogaz Dursun abi LPGli araçların blowoff kullanmaması gerektiğini regülatör basıncını dışarı atacağını söylemişti. - jant göreceli. ucuz jantlar kırılma riski taşır ağırlığı fazladır. görsel olarak ön tampon eki arka tampon yan ekleri ve ön teker arkasına flap montajlanırsa görüntü baya bi değişir. arkaya spoiler kesinlikle tavsiye ediyorum. Kapi içlerine ve bagaj havuzuna izolasyon güzel olur.
(30-06-2020, Saat: 19:43)Adem61 demiş ki: Hayırlı olsun aracınız. Yapılacakları Raci usta zaten yapacaktır ona bıraktıysanız. Bakımlardan sonra güle güle binersiniz.
-LPG olduğundan radyatör hacminin artırılması olası hararet sorununun önüne geçecektir. -spor hava filtre. yazılım, uppipe downpipe komple egsoz ile güzel performans alınır. -vanalı egsozlar var. ancak kaliteli bir marka almazsanız kapalı iken aracı sıkabilir. -blowoff ayak gazda iken turbodan giden basıncın gazı bırakınca oluşan basıncın azda olsa geri tepkime yapıp turbo pallerini yavaşlatmasının önüne geçmesiyle alakalı. Otomatik bir subaruda buna gerek olmasada ses için kullanılabilir. Ayrıca Kayra otogaz Dursun abi LPGli araçların blowoff kullanmaması gerektiğini regülatör basıncını dışarı atacağını söylemişti. - jant göreceli. ucuz jantlar kırılma riski taşır ağırlığı fazladır. görsel olarak ön tampon eki arka tampon yan ekleri ve ön teker arkasına flap montajlanırsa görüntü baya bi değişir. arkaya spoiler kesinlikle tavsiye ediyorum. Kapi içlerine ve bagaj havuzuna izolasyon güzel olur.
Adem Bey değerli yorumunuzu dört gözle bekliyordum açıkcası. Tavsiyeniz üzerine; -Radyatörün takipçisi olacağım ilk falsosunda değiştireceğim. -Hava filtresi markası nedir? ve yazılımı sizce nerede yaptırmalıyım? -uppipe ve downpipe nedir? nereden temin edilir? -egsoz için yavsiyeniz marka olarak nedir? -Blowoff usta tavsiyesine uyacağım. -ön arka tampon ekleri ve spoiler nereden temin edilir? -ve tabiki izalasyonunu kendim yapacağım inşaallah.
(30-06-2020, Saat: 19:43)Adem61 demiş ki: Hayırlı olsun aracınız. Yapılacakları Raci usta zaten yapacaktır ona bıraktıysanız. Bakımlardan sonra güle güle binersiniz.
-LPG olduğundan radyatör hacminin artırılması olası hararet sorununun önüne geçecektir. -spor hava filtre. yazılım, uppipe downpipe komple egsoz ile güzel performans alınır. -vanalı egsozlar var. ancak kaliteli bir marka almazsanız kapalı iken aracı sıkabilir. -blowoff ayak gazda iken turbodan giden basıncın gazı bırakınca oluşan basıncın azda olsa geri tepkime yapıp turbo pallerini yavaşlatmasının önüne geçmesiyle alakalı. Otomatik bir subaruda buna gerek olmasada ses için kullanılabilir. Ayrıca Kayra otogaz Dursun abi LPGli araçların blowoff kullanmaması gerektiğini regülatör basıncını dışarı atacağını söylemişti. - jant göreceli. ucuz jantlar kırılma riski taşır ağırlığı fazladır. görsel olarak ön tampon eki arka tampon yan ekleri ve ön teker arkasına flap montajlanırsa görüntü baya bi değişir. arkaya spoiler kesinlikle tavsiye ediyorum. Kapi içlerine ve bagaj havuzuna izolasyon güzel olur.
Adem Bey değerli yorumunuzu dört gözle bekliyordum açıkcası. Tavsiyeniz üzerine; -Radyatörün takipçisi olacağım ilk falsosunda değiştireceğim. -Hava filtresi markası nedir? ve yazılımı sizce nerede yaptırmalıyım? -uppipe ve downpipe nedir? nereden temin edilir? -egsoz için yavsiyeniz marka olarak nedir? -Blowoff usta tavsiyesine uyacağım. -ön arka tampon ekleri ve spoiler nereden temin edilir? -ve tabiki izalasyonunu kendim yapacağım inşaallah.
Yazılım için Raci usta yönlendirir sizi. Up pipe downpipe egsozla alakalı terimler. Yine bunlar için Raci usta bilgi verir. Egsoz için Trabzonda olsanız yardımcı olurdum ancak Ankarada kimde ne marka var bakmak lazım. Son susturucu kumandası dahil 1200 tl fiyat aldım ben Trabzonda. Ucuz markalar dediğim gibi aracı vana kapalıyklen sıkabilir. Tampon ekleri için 0546 942 33 32 numaralı telefondan Ömer bey yada abisi olması lazım görüşebilirsiniz. Ben onlardan arka tampon eki aldım ön tampon ekide var ellerinde. Spoiler için internette bakınmak lazım. ben zamanında facebooktan denk gelip almıştım.
(30-06-2020, Saat: 20:09)ETC demiş ki: Adem Bey değerli yorumunuzu dört gözle bekliyordum açıkcası. Tavsiyeniz üzerine; -Radyatörün takipçisi olacağım ilk falsosunda değiştireceğim. -Hava filtresi markası nedir? ve yazılımı sizce nerede yaptırmalıyım? -uppipe ve downpipe nedir? nereden temin edilir? -egsoz için yavsiyeniz marka olarak nedir? -Blowoff usta tavsiyesine uyacağım. -ön arka tampon ekleri ve spoiler nereden temin edilir? -ve tabiki izalasyonunu kendim yapacağım inşaallah.
Yazılım için Raci usta yönlendirir sizi. Up pipe downpipe egsozla alakalı terimler. Yine bunlar için Raci usta bilgi verir. Egsoz için Trabzonda olsanız yardımcı olurdum ancak Ankarada kimde ne marka var bakmak lazım. Son susturucu kumandası dahil 1200 tl fiyat aldım ben Trabzonda. Ucuz markalar dediğim gibi aracı vana kapalıyklen sıkabilir. Tampon ekleri için 0546 942 33 32 numaralı telefondan Ömer bey yada abisi olması lazım görüşebilirsiniz. Ben onlardan arka tampon eki aldım ön tampon ekide var ellerinde. Spoiler için internette bakınmak lazım. ben zamanında facebooktan denk gelip almıştım.
Aracin kozmetik isine hemen girmeyin. 1- Ilk once agir bakimlari Raci ustaya yaptirin. arac sorunsuz yurusun. 2- boya vs. isi icin acele etmeyip, isciligi cok iyi olan bir usta bulun. 3- araciniza spoiler temini sonrasi, bulacaginiz isciligi iyi bir usta ile bunlarin montajini yaptirip boyatirsiniz. 4- Jant konusunda, bulabiliyorsaniz ayni agirlikta jant bulun. replikalardan mutlaka uzak durun. mumkunse subarunun jantlarini arastirabilirsiniz. 5- Egzos konusunda; eger amaciniz sessiz olmasi ise, orta susturucuyu daha buyuk taktirarak aracin sesini azaltabilirsiniz. ara sira sesli calissin derseniz, kumanda vs ile ugrasmayin. DC motorlu vanalardan alip, orta susturucu oncesine montajini yaptirip, duz goru cekip tekrar son susturucu oncesine baglamaniz yeterli. orta susturucuyu by-pass yapmis olursunuz. bu vanayi da aracin icersine takacaginiz bir dugme ile kontrol edersiniz. vitesin kenarina uzerinde egzos sekli olan bir dugme gibi. hem daha orjinal durur hemde sinyal kesikligi, kumanda pilinin bitmesi ..vs. seylerin onune gecersiniz. 6- performans, bunun icin bircok seceneginiz var ama benzin fiyatlarinin pahali oldugu bir ulkede, cezalari da goz onunde bulundursaniz, nerede ne kadar hizli gidebileceksiniz. kirmizi isikta kalkmak?
(30-06-2020, Saat: 20:43)sarpworks demiş ki: Aracin kozmetik isine hemen girmeyin. 1- Ilk once agir bakimlari Raci ustaya yaptirin. arac sorunsuz yurusun. 2- boya vs. isi icin acele etmeyip, isciligi cok iyi olan bir usta bulun. 3- araciniza spoiler temini sonrasi, bulacaginiz isciligi iyi bir usta ile bunlarin montajini yaptirip boyatirsiniz. 4- Jant konusunda, bulabiliyorsaniz ayni agirlikta jant bulun. replikalardan mutlaka uzak durun. mumkunse subarunun jantlarini arastirabilirsiniz. 5- Egzos konusunda; eger amaciniz sessiz olmasi ise, orta susturucuyu daha buyuk taktirarak aracin sesini azaltabilirsiniz. ara sira sesli calissin derseniz, kumanda vs ile ugrasmayin. DC motorlu vanalardan alip, orta susturucu oncesine montajini yaptirip, duz goru cekip tekrar son susturucu oncesine baglamaniz yeterli. orta susturucuyu by-pass yapmis olursunuz. bu vanayi da aracin icersine takacaginiz bir dugme ile kontrol edersiniz. vitesin kenarina uzerinde egzos sekli olan bir dugme gibi. hem daha orjinal durur hemde sinyal kesikligi, kumanda pilinin bitmesi ..vs. seylerin onune gecersiniz. 6- performans, bunun icin bircok seceneginiz var ama benzin fiyatlarinin pahali oldugu bir ulkede, cezalari da goz onunde bulundursaniz, nerede ne kadar hizli gidebileceksiniz. kirmizi isikta kalkmak?
Dğerli tavsiyeniz için çok teşekkür ediyorum; -Raci usta bütün ağır bakımlarını yapıyor şu an. -sadece ön ve arka tampon boyanacak inşaallah. görüntüsü çok rahatsız edici. -Boya ustam tanıdık ve işçiliği çok düzgün tampon ekleri konusunda yardımcı olacaktır. -egzos çok kafa karıştırıcı gerçekten. saçma sapan ses çıkmasın istiyorum aslında. -performans konusunda haklısınız ama çok yüklenmeyeceğim : sadece gerektiğinde...
tavsiyeniz ve değerli vaktinizi ayırdığınız için tekrar teşekkürler.
Aracınıza yapılacak işlemler bellidir. İlk etapta kat iptali ve soft bir yazılım yapılır. Buda size yeterli gelecektir. Ortalama 190/200 HP arası bir güç alabilirsiniz. Blow of gerek yok. Çünkü aracınızda bu işi yapan orjinal bir parça var sadece sessiz çalışıyor. LPG tesisat yenilenmesi ve radyatör sistem yenilenmesi bence ilk olarak yapılması gerekenler grubunda.