Herkese Hayırlı Günler
Şanzıman yağının değişim zamanı geldi, bir defa yarım (4-5 litre) bir defa da yağ soğutma hortumunun yerinden çıkması sonrasında yarıdan fazlasını (6-7 litre) değiştirsem de karteri ve solenoidleri sökerek benzinle temizleme fikri sürekli aklımdaydı. Yağları filtreyi alıp bir ay kadar arabada gezdirdikten sonra, en son ustanın ve benim boş olduğumuz vakti ayarlayıp aracı götürdüm. Sağolsun işini titizlikle yaptı.
Aracı lifte alıp şanzıman karteri üzerindeki tapayı açıp en basit yağ değişiminde olan kadar yağı boşalttık.
Sonra karteri de sökerek içindeki yağı boşalttık.
Solenoidleri sökmeden önce kablolarını çıkarıp vidalardan uzaklaştırdık.(Usta birkaç gün önce aynı yaşta başka bir model aracın da yağını değiştirmiş, "Onun kabloları çok gevrekti, çıkarırken kırıldı, kablo setini komple değiştirmek zorunda kaldık." dedi)
Daha sonra solenoidleri çıkararak yerlerinin karıştırmayacak şekilde tepsiye dizdik.
Benzinle karteri, mıknatısı, solenoidleri ve iç filtreyi temizleyerek tekrar yerlerine taktık.
Çıkan yağ gayet temizdi, mıknatısta ve karterde çok fazla tortu yoktu. İç filtrede çok az miktarda aliminyum tortu vardı.
Kartere sürdüğümüz contanın kuruması için beklerken aracın motor yağı ve soğutma suyu da kontrol edildi. (@Nuri_Kongur hocamın soğutma suyu ile ilgili bir konusu vardı. Oraya da göz atılması fena olmaz.
http://subaruturkiyeforum.com/showthread.php?tid=3207 )
Soğutma suyunun artık işlevini yerine getirmediğine kanaat getirilerek iyice berrak su gelene kadar temizlendi ve antifriz eklendi.
Eksik kalan kısmı (Sonradan @Cherkess Özgür abiyle görüşünce hatırlattı) tork konvertörünün içindeki kalan kısmı boşaltmamış olduk. Galiba o kısmı da araç bende kalırsa Raci ustaya kısmet olacak.
Bir de solenoidlerin direncini ölçmeyi düşünüyordum. Avometreyi evde unuttuğum için ölçemedim.
Gelelim sonuca aracın vites geçişleri çok daha sarsıntısız olmaya başladı.Yağın yeni olmasından mıdır solenoidlerin temizlenmesinden midir bilemiyorum. Bu nedenle şanzıman yağını değiştirecek olan arkadaşlara içindeki yağı mümkün olduğunca boşaltarak değiştirilmesini tavsiye ederim.
4EAT şanzımanda 7 tane solenoid var. Sırasının karışması ihtimaline binaen resmi aşağıya bırakayım.
Şanzıman ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için : https://subaruport.ru/for4/for4_trans_4.pdf
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Şanzıman yağının değişim zamanı geldi, bir defa yarım (4-5 litre) bir defa da yağ soğutma hortumunun yerinden çıkması sonrasında yarıdan fazlasını (6-7 litre) değiştirsem de karteri ve solenoidleri sökerek benzinle temizleme fikri sürekli aklımdaydı. Yağları filtreyi alıp bir ay kadar arabada gezdirdikten sonra, en son ustanın ve benim boş olduğumuz vakti ayarlayıp aracı götürdüm. Sağolsun işini titizlikle yaptı.
Aracı lifte alıp şanzıman karteri üzerindeki tapayı açıp en basit yağ değişiminde olan kadar yağı boşalttık.
Sonra karteri de sökerek içindeki yağı boşalttık.
Solenoidleri sökmeden önce kablolarını çıkarıp vidalardan uzaklaştırdık.(Usta birkaç gün önce aynı yaşta başka bir model aracın da yağını değiştirmiş, "Onun kabloları çok gevrekti, çıkarırken kırıldı, kablo setini komple değiştirmek zorunda kaldık." dedi)
Daha sonra solenoidleri çıkararak yerlerinin karıştırmayacak şekilde tepsiye dizdik.
Benzinle karteri, mıknatısı, solenoidleri ve iç filtreyi temizleyerek tekrar yerlerine taktık.
Çıkan yağ gayet temizdi, mıknatısta ve karterde çok fazla tortu yoktu. İç filtrede çok az miktarda aliminyum tortu vardı.
Kartere sürdüğümüz contanın kuruması için beklerken aracın motor yağı ve soğutma suyu da kontrol edildi. (@Nuri_Kongur hocamın soğutma suyu ile ilgili bir konusu vardı. Oraya da göz atılması fena olmaz.
http://subaruturkiyeforum.com/showthread.php?tid=3207 )
Soğutma suyunun artık işlevini yerine getirmediğine kanaat getirilerek iyice berrak su gelene kadar temizlendi ve antifriz eklendi.
Eksik kalan kısmı (Sonradan @Cherkess Özgür abiyle görüşünce hatırlattı) tork konvertörünün içindeki kalan kısmı boşaltmamış olduk. Galiba o kısmı da araç bende kalırsa Raci ustaya kısmet olacak.
Bir de solenoidlerin direncini ölçmeyi düşünüyordum. Avometreyi evde unuttuğum için ölçemedim.
Gelelim sonuca aracın vites geçişleri çok daha sarsıntısız olmaya başladı.Yağın yeni olmasından mıdır solenoidlerin temizlenmesinden midir bilemiyorum. Bu nedenle şanzıman yağını değiştirecek olan arkadaşlara içindeki yağı mümkün olduğunca boşaltarak değiştirilmesini tavsiye ederim.
4EAT şanzımanda 7 tane solenoid var. Sırasının karışması ihtimaline binaen resmi aşağıya bırakayım.
Şanzıman ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için : https://subaruport.ru/for4/for4_trans_4.pdf
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.