Merhaba Saygıdeğer Forum Sakinleri, Toyota Rav4 almayı düşünürken eskiden beri ayrıcalıklı bir araba imajı çizen ama servis vb. sıkıntılardan dolayı biraz şüpheli gözle bakılan Subaru almaya karar vererek 2019 yılında 57.000 km de 2013 Forester Premium aracımı satın aldım. Yaşadığım şehir olan Kahramanmaraş’ta bir otomobil bayiinin Servisinin açılacağını söylemesi aracı almam da etkili oldu. Malum aldığınız aracın servisinin olması çok önemli. Aracı aldıktan sonra Kahramanmaraş’ta maalesef servis açılmadı. Aracın bakım, onarım vb. durumlarını en yakın servisler olan Kayseri (Kayseri Servisi Bosch Özle servisi olarak devam ediyor) ve Gaziantep’e yaptırıyorken her iki Yetkili Serviste 2022 yılında kapandı. Aracımın işlerinin bir kısmını (balata vs değişimi gibi işlemler) Toyota servisinden ayrılma hem dostum hem de akrabam olan Serkan Usta’ya yaptırmaya başladım. Maalesef 6 Şubat depreminde Serkan Usta enkaz altında kalarak yaşamını yitirdi (Allah rahmet etsin). Yaşadığım çevre de sayıları bir elin parmağını geçmeyen Subaru markasını kullanmak gerçekten çok zor. Buna rağmen aracımı çok beğenerek ve severek kullanıyorum. Nadir bulunan bir araç olduğu için oldukça dikkat çekiyor.
Aracım şu an 135.000 km’de, 100.000 km civarı hafif bir uğultu sesi gelmeye başladı. 106.000 km aracın ağır bakımını Kayseri Yetkili servisinde yaptırdım. Şanzıman ve Diferansiyel yağ değişimi yapıldı. Kayseri Yetkili servisi arka poryalardan olduğunu söyledi. Yaptığım fiyat araştırması sonucu daha uygun fiyat veren Gaziantep yetkili servisinde poryaları değiştirdim. Poryalardan kaynaklı ses kesildi ama çok çok hafif bir uğultu gelmeye devam ediyordu. 120.000 km civarı ses belirginleşmeye başladı ancak Kayseri servisi tam olarak sesin nerden kaynaklandığını tespit edemedi biraz daha binin ses biraz daha artsın o zaman tespit yapalım dediler, 130.000 km civarı ses aşırı derecede arttı bu seferde ön poryalardan kaynaklandığını düşünerek İstanbul’dan NTN marka porya alarak Kahramanmaraş sanayisinde rica minnet bir ustaya değiştirdim. Ancak ses yine kesilmedi özellikle 80-90 km hızda aşırı bir uğultu sesi 110-120 km civarı ise ses ile birlikte bir sarsılma yapıyor. 2023 Haziran ayının ortalarında Kayseri servisine aracımı tekrar götürdüğümde sesin ön diferansiyeldeki bilyelerden geldiği söylendi sebebini sorduğumda zorlamışın denildi. Halbuki ben aracıma çok özen gösteririm birkaç defa stabilize yollara çıktım birkaç defa karda sürüş yaptım ama aracımı zorlamadım ki eğer bu araç asfalt dışına çıkmayacaksa niye alınsın normal servisi olan bir otomobil alır binerim. Subaruyu sağlam ve ayrıcalıklı bir araç olduğu tercih ettim. Ön diferansiyelin şanzımana bağlı olduğu tamirinin zor yapılacağı ortalama masrafın tahmini 50.000 tl civarında çıkacağı ve Yetkili serviste yaptırmam gerektiği söylendi. Sosyal medya da rastladığım Ankara da bulunan bir özel servisi telefonla arayarak durumu anlattığımda ön diferansiyelin değişeceğini ve 40.000 tl fiyatının olduğu söylendi.
Bu konuda araştırma yaparken Forumunuzda birkaç konuda ismi geçen Ankara’daki başka bir Usta ya aracı götürdüm. Araca bindi, lifte kaldırdı ve kontrol etti ve sesin ön diferansiyelden geldiğini ve çıkma şanzıman ile sorunumun çözüleceğini söyledi. Sebebini sorduğumda ise Üretim hatası olduğunu Ayna ya da Mahrutideki bilyelerden kaynaklandığını daha önce bu tarz sorunlardan dolayı şanzıman değişikliği yaptığını anlattı. Diferansiyelin tamirinin zor olduğunu yapılsa bile belli bir süre sonra yine uğultu yapacağını söyledi. Şanzıman değişiminin 2-3 ay önce 100.000 tl civarı masrafının olduğunu söyledi.
İzmir’e gideceğim için İzmir’deki Yetkili servisi aradım. Yetkili servis 1 haftadan önce randevu vermeyeceğini belirtti. Şanzımanın sökülmesi gerektiği ve tam arızanın o zaman belli olacağını söyledi. Arızanın durumuna göre şanzımanın geri toplanamayacağı bunun sonucunda ise sıfır şanzıman takılması gerektiği söylendi. Sıfır şanzıman fiyatı zaten aracın yarı fiyatı civarı ve altından kalkamayacağım bir miktar.
Şu an aracımı kullanabiliyorum ses harici bir sorun gözükmemekle birlikte beni rahatsız ediyor. İleri de nasıl bir sorun açar bilmiyorum. Ayrıca şu an sol akstan da ses gelmeye başladı. Akslarında değişmesi gerekiyor.
Bazı sorunlar öngörüldüğü gibi olmayabiliyor. Daha kolay ve az maliyetle halledilebiliyor. Böyle bir sorun yaşayan var mı? Bu konuda tecrübeli bu işten anlayan değerli forum üyelerinden yardım bekliyorum.
İlgilenen tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum…
Aracım şu an 135.000 km’de, 100.000 km civarı hafif bir uğultu sesi gelmeye başladı. 106.000 km aracın ağır bakımını Kayseri Yetkili servisinde yaptırdım. Şanzıman ve Diferansiyel yağ değişimi yapıldı. Kayseri Yetkili servisi arka poryalardan olduğunu söyledi. Yaptığım fiyat araştırması sonucu daha uygun fiyat veren Gaziantep yetkili servisinde poryaları değiştirdim. Poryalardan kaynaklı ses kesildi ama çok çok hafif bir uğultu gelmeye devam ediyordu. 120.000 km civarı ses belirginleşmeye başladı ancak Kayseri servisi tam olarak sesin nerden kaynaklandığını tespit edemedi biraz daha binin ses biraz daha artsın o zaman tespit yapalım dediler, 130.000 km civarı ses aşırı derecede arttı bu seferde ön poryalardan kaynaklandığını düşünerek İstanbul’dan NTN marka porya alarak Kahramanmaraş sanayisinde rica minnet bir ustaya değiştirdim. Ancak ses yine kesilmedi özellikle 80-90 km hızda aşırı bir uğultu sesi 110-120 km civarı ise ses ile birlikte bir sarsılma yapıyor. 2023 Haziran ayının ortalarında Kayseri servisine aracımı tekrar götürdüğümde sesin ön diferansiyeldeki bilyelerden geldiği söylendi sebebini sorduğumda zorlamışın denildi. Halbuki ben aracıma çok özen gösteririm birkaç defa stabilize yollara çıktım birkaç defa karda sürüş yaptım ama aracımı zorlamadım ki eğer bu araç asfalt dışına çıkmayacaksa niye alınsın normal servisi olan bir otomobil alır binerim. Subaruyu sağlam ve ayrıcalıklı bir araç olduğu tercih ettim. Ön diferansiyelin şanzımana bağlı olduğu tamirinin zor yapılacağı ortalama masrafın tahmini 50.000 tl civarında çıkacağı ve Yetkili serviste yaptırmam gerektiği söylendi. Sosyal medya da rastladığım Ankara da bulunan bir özel servisi telefonla arayarak durumu anlattığımda ön diferansiyelin değişeceğini ve 40.000 tl fiyatının olduğu söylendi.
Bu konuda araştırma yaparken Forumunuzda birkaç konuda ismi geçen Ankara’daki başka bir Usta ya aracı götürdüm. Araca bindi, lifte kaldırdı ve kontrol etti ve sesin ön diferansiyelden geldiğini ve çıkma şanzıman ile sorunumun çözüleceğini söyledi. Sebebini sorduğumda ise Üretim hatası olduğunu Ayna ya da Mahrutideki bilyelerden kaynaklandığını daha önce bu tarz sorunlardan dolayı şanzıman değişikliği yaptığını anlattı. Diferansiyelin tamirinin zor olduğunu yapılsa bile belli bir süre sonra yine uğultu yapacağını söyledi. Şanzıman değişiminin 2-3 ay önce 100.000 tl civarı masrafının olduğunu söyledi.
İzmir’e gideceğim için İzmir’deki Yetkili servisi aradım. Yetkili servis 1 haftadan önce randevu vermeyeceğini belirtti. Şanzımanın sökülmesi gerektiği ve tam arızanın o zaman belli olacağını söyledi. Arızanın durumuna göre şanzımanın geri toplanamayacağı bunun sonucunda ise sıfır şanzıman takılması gerektiği söylendi. Sıfır şanzıman fiyatı zaten aracın yarı fiyatı civarı ve altından kalkamayacağım bir miktar.
Şu an aracımı kullanabiliyorum ses harici bir sorun gözükmemekle birlikte beni rahatsız ediyor. İleri de nasıl bir sorun açar bilmiyorum. Ayrıca şu an sol akstan da ses gelmeye başladı. Akslarında değişmesi gerekiyor.
Bazı sorunlar öngörüldüğü gibi olmayabiliyor. Daha kolay ve az maliyetle halledilebiliyor. Böyle bir sorun yaşayan var mı? Bu konuda tecrübeli bu işten anlayan değerli forum üyelerinden yardım bekliyorum.
İlgilenen tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum…