Arkadaşlar Merhaba,
Araci yikattim, fotoları yükledim.
Satış için hazırladığım ilan metnini aşağıya kopyalıyorum. Yorumlarınıza sunuyorum.
Hayırlısı olsun diyelim.
SIFIR ŞANZIMAN, MOTORU YENİ YAPILMIŞ, PRINS LPG'li, 2005 OUTBACK
Fiyat: 63.000 TL
Uzun yazacağım ama H6'ların meraklılarının veya iyi bakılmış bir araç almak isteyenlerin okumalarını rica ediyorum. 2 senedir bende olan aracımın yaş, km’ye bağlı veya keyfi olarak değişmesi veya yenilenmesi gereken tüm parçaları maddi hiçbir kaygı taşımadan büyük oranda orijinal parçalar kullanılarak değiştirilmiştir. Ayrıntılar aşağıdadır.
Aracımın motor işlemleri: 235 binde subap, segman, conta ve yatakları değiştirilen aracıma yağ pompası değişmediğinden dolayı 260 binde tekrar motor yaptırmak zorunda kaldım. Yeniden segman, conta ve yatakların değişimine ilave olarak yağ pompası da değiştirildi. Subap ve blok rektefiye işlemleri dahil tüm işlemler Ankara Olabi Garaj’da Muhammed ve ekibi tarafından titizlikle yapılmıştır. Pistonlar, silindirler ve krank standart ölçülerdedir, krankta taşlama vs herhangi bir işlem yapılmamıştır. Erbabı ne demek istediğimi anlamıştır. 1000 km rodaj kurallarına uygun olarak kullanıldıktan sonra yağ ve filtresi değişmiştir. Şu an 2000 km daha kullanıldı, 263 bim km’dedir ve günlük kullanılmaktadır, hiçbir problemi bulunmamaktadır. Olabi Garaj Muhammed Usta’dan ayrıntılı bilgi alınabilir.
Aracımın LPG işlemleri: Öncesinde Atiker gold enjektör takılı olan sistem Ankara Quatro Garaj’da Prins Keihin enjektörlü sistem ile bizzat Bekir Usta tarafından değiştirilmiştir, daha önceki montajda yapılan tüm hatalar (uygun olmayan yerlerden uygun olmayan ve farklı çapta nozul delikleri açılması vs) düzeltilerek sistem kusursuz hale getirilmiştir. Motor yapımı sonrasında da aracın LPG’deki değerleri, AFR ayarı tekrar kontrol edilmiştir. Hiçbir işlem yapılmadan, arıza ışığı yakmadan, subap sorununa yol açmadan sadece filtre bakımları ile LPG’de uzun süre kullanılabilecek kondisyondadır.
Aracımın şanzıman işlemleri: Şanzımanda küçük ama beni rahatsız eden vuruntular sebebiyle defalarca yağ değişimi yaptırdım. Sıfır beyin değişimi, sıfır şanzıman tesisatı değişimi vs işlemler yaptırıp sonuç alamamam neticesinde şanzıman tamir takımı ile şanzıman revizyon işlemi yaptırdım. Maalesef sonuç daha kötü oldu ve vuruntular arttı. Çıkma, revizyon görmüş şanzıman taktırma, Gürcistan’a gidip şanzıman değiştirme vs seçeneklerini, sonucun ne olacağını kestiremediğimden ötürü doğrudan eledim ve sıfır şanzıman arayışına girdim. Yetkili servisin verdiği ve aracın satış bedelini geçen şanzıman satış rakamı beni yıldıramadı. Arayışlarım neticesinde İstanbul Mekateknik Doğan Usta’da 5EAT sıfır şanzımanı buldum ve 25 bin TL bedel ile sıfır şanzıman Doğan Usta ve ekibi tarafından aracıma takıldı. Doğan Usta ve tedarik sorumlusu Osman sayesinde sorunsuz, sarsıntısız, vuruntusuz vites geçişleri olan sıfır şanzımanımıza da kavuşmuş olduk ve şanzımandan yana da kafamızı rahatlattık.
Aracımın bakım-yenileştirme işlemleri: Benden önce 205 binde aracın triger zinciri ve zincir seti değişmiş, zincir sorunu böylece ortadan kaldırılmıştı, eski zincir ve set parçaları yeni sahibine verilecektir. Araç bana geçtikten sonra öncelikle aracın ön göğüsünde (dashboard) çatlak ve yıpranma vardı, Bayraktar’dan sıfır ön göğüs alınarak yenilendi. (Yeni sahibine depoda duran ve facebook’ta ilanda olan eski göğüsü arzu etmesi halinde vereceğim.) Sokak arasında sol ön çamurluğa çarpılması neticesinde sol far ayağı da kırıldı ve sol far kaskodan yenilendi, ( Tramerdeki 5713 TL'lik tutar çamurluk, tampon ve far değişimini içeren bu olaya aittir), sağ farı da ben orjinali ile yeniledim, ikisi de sıfır oldu. Arka stoplar ve orta reflektör daha güzel göründüğünü düşündüğüm bir üst kasanınki ile değiştirildi. Aracın iç kapı tutamakları yıpranmış ve kötü görünüyordu, bunlar sıfır iç kapı tutamakları/ tutma kolları ile değiştirildi. kapı menteşe gergileri değiştirildi, böylece kronik kapının bıraktığın yerde durmaması sorunu çözüldü. Orta kol dayamanın sürgülü kapağı ve gözü sıfırı ile değiştirildi. Arka bardaklığın bir tarafı kırıktı, yenilendi. Arka bagaj kapağı amortisörleri değişti. Daha sonrasında km’den dolayı yıpranmışlardır diye benzin enjektörlerini temizlettikten sonra araçta geç marş alma sorunu ortaya çıkmıştı. Nereden olduğunu buluncaya kadar sırasıyla araca sıfır depo içi benzin filtresi, sıfır benzin pompası takıldı ve en sonunda Arıcan Raci Usta sağolsun o olmasa sorun tespit bile edilemeyecekti, uygun olmayan temizleme sıvısının verdiği zarar sebebiyle inceden benzin sızdıran ve geç marş almanın asıl suçlusu benzin enjektörleri de ( 6 adet) değiştirildi. Bu süreçte acaba marş dinamosu mu diye düşünülerek marş motorunun kömürleri vesairesi değiştirildi ve marş dinamosu revize edildi. Aracın radyatörü daha iyi soğutma sağlayan daha kalın olan Kale Radyatör ile değişti. Aracın katalitik konvertörleri orijinal değildi, egzoz kesilip araya içi boş mu dolu mu belli olmayan uydurma katalitikler ve arka oksijen sensörlerini kandırmaya yarayan uzatma borusu takılmıştı, katalitik konvertörler orjinalleri ile değiştirildi, araca orjinal katalitikleri takılınca da sensörleri kandırmaya falan gerek kalmadı. Aracın arka aksa giden şaftı işlem görmüştü ama yine de balans sorunu vardı, bu şaft işlem görmemiş iyi durumdaki çıkma bir şaft ile değiştirildi, sorunsuz kullanılıyor. Aracın alt ve orta motor kulakları ile şanzıman takozu sıfır orjinalleri ile değişti. Arka travers sökülerek değiştirilen şaft gergi fişekleri ve ayrıca arka diferansiyel fişekleri daha uzun süre dayanan Whiteline modifiye fişekler ile değişti. Arka denge kolları Febest marka denge kolları ile değişti, sökülmüşken arka travers boya ile koruma altına alındı. Aracın fren disk ve balataları sıfır orjinalleri ile değiştirildi, balatalar daha yarı bile olmadı. Sağ ön ve arka poryalar sıfır orjinalleri ile değişti. Aracın ön iç akisleri daha uzun süre dayanan sıfır modifiye edilmiş ön iç akisler ile 500 km önce değişti. Yürüyendeki ön-arka salıncak fişekleri, z rot, rot başı vesaireleri yazmıyorum onlar zaten değişti. Aracın motor, şanzıman, diferansiyel, fren ve soğutma dahil bütün sıvıları son 5000 km içerisinde değiştirildi. Aracın orijinal sıfır jantları bulunarak Michelin Latitude HP lastikler takıldı, çiziksiz, patlaksız şekilde kullanılıyor.
Aracımın extra aksesuarları: Orijinal yazlık kışlık paspaslar duruyor, orijinal bagaj havuzu var, orijinal yan cam rüzgarlıkları takıldı. Bagaj kapağı sol arka tarafa Subaru/ Symmetrical AWD yazısı eklendi. Orjinalinde katlanır olmayan aynalar, orijinal elektrikli katlanır ayna ile değiştirildi, içeriye orijinal tuş takımı eklendi, aynalar tuştan veya anahtara ikinci basışınızda anahtardan açılıp kapatılabiliyor. Ayrıca aracın önceki sahibinden kalan orta aynaya monte edilmiş görüntülü ön arka kayıt yapan kamera da bulunmaktadır.
Aracımın boya –değişen durumu: Sağ taraftaki 4 parça ve tavan boyasız. Sol ön çamurluk bende iken değişti, soldaki diğer 3 parça, arka bagaj kapağı ve kaput daha önceden boyalı. Kaput alüminyum olduğu için düzeltme işlemi yapılamıyor, boya muhtemelen taş izini kapatmak için yapılmış. 5664'e mesaj atınca 6718 TL trameri çıkıyor. Özetle ağır hasar kaydı, pert, şasede işlem vs gibi bir durum söz konusu değildir.
Aracın bana göre eksikleri: Arka bagaj kapağı üzerindeki spoylerda vernik atması var, arka tamponda 5 cm’lik bir sürtme izi var, aracın yanlarında birkaç yerinde vakumla düzeltilecek dolu veya kapı vuruğuna benzer izler var. Arka bagajdaki cam filmleri değişse iyi olur.
Niye satıyorum? Eşimin kullandığı aracı sattık ve eşim bu aracı kullanamıyor, büyük geldiğini, yolda önünü arkasını kestiremediğini söylüyor, bu sebepten ailece tedirginiz, ayrıca bu araçla yine apartmanın kapalı garajındaki bize düşen park yerine girip çıkamıyor. Dolayısıyla benim gözümde bir proje ve hobi olan büyük oranda her şeyini orijinal veya daha iyi parçalar ile yenilediğim, uzun yıllar sorunsuzca kullanılacak hale getirdiğim aracımı, ÖTV indirimine yetişebilirsek sıfır daha küçük bir araç almak için satıyoruz. Pazarlıkta beni üzmeyene sağ sol çift çıkış performans egzozları hediye edeceğim.
Fiyat niye uygun? ÖTV indirimine yetişebilmek için aciliyeti var. Saygılar.
Subaru sevdalısı bir başka arkadaşa gitmesi temennisiyle.