Arkadaşlar aracınızda hangi bujinin kullanıldığı farklı markalarda muadili olup olmadığı kaç km de bir değiştiği her zaman kafa kurcalayan bir durum.
En basitinden bujiyi söküp üstünde yazan bujiyi alıp taktırmak gibi bir çözüm var ama bildiğiniz üzere bizim bujilerin sökülmesi oldukça zor ve işçiliği bazı yerlerde bujiden daha pahalıya mal oluyor.
Genellikle kullanıcılar bujimi alayım gidip taktırayım bir de sanayide buji aramakla uğraşmayayım diye düşünüyor. Bu noktada da acaba aracımda hangi buji var hangi bujiyi alacağım derdine düşülmesi normal.
Ha bir de aracımda bujiyi söktürüp alayım diyenlere sanayide diş ölçüsü tutuyor diye platin buji takılmış da olabilir hiç alakasız ve sadece ölçüsü tutan bir buji de takmış olabilirler. Sonra aracımda çekiş düştü yakıt arttı gibi problemlerle boğuşmaktan bujiyi en sona bırakıp bir sürü parça değiştirmek zorunda kalanları da saymıyorum bile.
Araçlarımızda 2002 yılına kadar bir kısmı hariç genel itibariyle İridyum Bujiler mevcut. Bu bujilerin ömrü 100.000 km dir. LPG li araçlarda 80.000 km de değişmesi de öneriliyor.
Araçlarımızın bazılarında Denso marka buji çıkar ama geneli NGK markadır.
Ayrıca internetteki ULTRASONİC BUJİ diye satılan uyduruk bujilere kanmayın bir ara motor bloğunu oyduğunu okumuştum.
Araca yanlış buji takılırsa ne olur konusu da kafanızı kurcalıyordur bu duruma da ilerleyen günlerde el atacağım inşallah.
Neyse aşağıda bu derdinizin devasını da paylaşıyorum herkese keyifli forumlar diliyorum.
EXTRA BİR BİLGİ DE EKLEYEYİM
Buji arızası nasıl anlaşılır? Buji arızası belirtiler nelerdir?
* Motor hiç çalışmıyor ya da zor çalışıyor olabilir.
* Arabanın çekişi düşer.
* Buji arızasında arabanın yakıtı çok artacaktır.
* Arabanın rölantisi bozulur motor rölanti devri sabit kalmaz, dalgalanır. Bu en belirgin arıza belirtisidir.
* Motora gaz verildiğinde titreşim ve sirkelenme yapar, kesik kesik çalışır. Yüksek devirlere çıkamaz.
Subaru modellerinde kullanılan Bujiler
İMPREZA
1994-2000 1.6 GL – 1.8 GL
NGK : BKR6E-11
CHAMPION ; RC8YC4
NGK : BKR6E
1993-1998 2000CC DOHC TURBO GT&STI-VERSION
NGK : PFR6B
NGK : PFR6G
2002 – 2005 1.6 TS
NGK : BKR6E-11
CHAMPION ; RC8YC4
NGK : BKR6E
2008 – 2011 1500 CC 107 HP (AWD-FWD -1.5R)
NGK : ILFR6B
DENSO : VKH20
DENSO : FK20HR11
NGK : DİLFR6D11
Bulamazsanız Toyota Servisinden 90919-01247 parça kodu ile isteyebilirsiniz.
2006-2011 İmpreza 2.0R- 2.0 Elegance
NGK : ILFR6B
2006-2011 WRX – WRX STİ
NGK : ILFR6B
CHAMPION: REC8WYPB3
DENSO : SK20HPRL11
2016 WRX STİ
DENSO : SK20HPRL11
CHAMPİON : REC8WYPB3
FORESTER
1998- 2002 Forester 2.0 (Turbosuz)
CHAMPİON : RC10YC4
NGK : BKR6E
1998 – 2002 Forester S-TURBO
NGK : PFR6G
NGK : PFR6B
NGK : BKR7EİX
2003 - 2005 Forester 2000 CC XT 177 HP
NGK : PFR6G
NGK : BKR7EİX
2003 – 2005 Forester 2000 X (Turbosuz) SOHC
CHAMPİON : RC10YC4
DENSO : K20PR-U11
2005-2008 Forester 2000 X (Turbosuz) DOHC
NGK : ILFR6B
DENSO : VKH20Y
2006-2008 Forester 2.5 XT
NGK : ILFR6B
NGK : LFR6AIX11
DENSO : SK20HPRL11
BOSCH : FR7NI33
CHAMPION : REC8WYPB3
2008 – 2012 Forester 2000 X Limited Premium Comfort vs…
NGK : SILFR6A11
DENSO : VKH20
2008 – 2012 Forester 2500 XT
NGK : SILFR6A
CHAMPION : REC8WYPB3
DENSO : SK20HPRL11
2013 ve sonrası Forester 2000 XT (Turbolu)
NGK (96024) : ILKAR8H6
DENSO (3457) : FXE24HR11
Tribeca 3.0
NGK : ILFR6B
BOSCH : FR7NI33
NGK : LFR6AIX11
DENSO : SK20HPRL11
Tribeca 3.6
NGK : SILFR6A
CHAMPION : REC10WYPB4
Outback 1993-1998 2.5
NGK : PFR6B-11
Outback 2003-2009 3.0
NGK : ILFR6B
DENSO : SK20HPRL11
BOSCH : FR7NI33
CHAMPION : REC10WYPB4
LEGACY
Legacy B11 1800cc 1994-1998 2WD
NGK : BKR6E-11
CHAMPION ; RC8YC4
Legacy B11 2000 cc 4WD 1995-1998
CHAMPİON : RC10YC4 (1996-1998)
NGK : BKR6E-11 (1993-1996)
CHAMPION ; RC8YC4 (1993-1996)
NGK : BKR6E (1993-1997)
Legacy B12 2000cc 1998-2003
NGK : PFR6G
DENSO : K16PR-U11
Legacy B12 SW 2500 GX 1998-2003
CHAMPİON : RC10YC4 (1998 – 2003)
NGK : BKR6E (1998 - 2001)
NGK (6741) : IFR6E11
NGK : BKR6EIX11,
NGK : BKR6EVX11
Legacy B13 2003 – 2008
NGK: ILFR6B
NGK: SILFR6A11
BOSCH : F 002 G40 155
BOSCH : F 000 KE0 P41
DENSO : K20PR-U11
Outback , Forester , Legacy Dizel 2000cc 150hp 2007/2009
OEM BUJİ KODU : 22439AA000
NIPPARTS : N5717000
BLUE PRINT : ADS71801
JAPANPARTS : PR801
Legacy BM5 2010 – 2011
NGK : SILFR6C11
DENSO : VKH20
Outback 2000 Dizel 2010 – 2011
OEM BUJİ KODU : 22439AA000
NIPPARTS : N5717000
Diğer Modeller
Vivio 2WD - 4WD 660 cc GLİ - LXİ
NGK: BKR6E-11
CHAMPION;RC8YC4
SVX 3300 cc AWD
NGK: PFR6B-11
NGK: PFR6G-11
E12 LİBERO 1200cc
NGK: BPR6ES-11
Justy 1000cc
NGK : 1497
BOSCH : 0 242 235 707
CHAMPION : EON2/286
Justy 1200 cc
NGK : 5339
VALEO : 246564
BOSCH : 0 242 235 540
DENSO : W20EPR-U11
DENSO : IW20
Leone 1600cc 1985-1990
DENSO : W20EPR-U11
DENSO : IW20
DENSO : W20TT
XT Alycone Coupe / 1.8 Turbo (Kaynak olarak bulunsun zaten Türkiye’de 1 adet mevcut İzmir Plakalı) J
BOSCH : 0 242 229 557
BOSCH : 0 242 235 540
2013 Sonrası XV
NGK : SILZKAR7B11
En basitinden bujiyi söküp üstünde yazan bujiyi alıp taktırmak gibi bir çözüm var ama bildiğiniz üzere bizim bujilerin sökülmesi oldukça zor ve işçiliği bazı yerlerde bujiden daha pahalıya mal oluyor.
Genellikle kullanıcılar bujimi alayım gidip taktırayım bir de sanayide buji aramakla uğraşmayayım diye düşünüyor. Bu noktada da acaba aracımda hangi buji var hangi bujiyi alacağım derdine düşülmesi normal.
Ha bir de aracımda bujiyi söktürüp alayım diyenlere sanayide diş ölçüsü tutuyor diye platin buji takılmış da olabilir hiç alakasız ve sadece ölçüsü tutan bir buji de takmış olabilirler. Sonra aracımda çekiş düştü yakıt arttı gibi problemlerle boğuşmaktan bujiyi en sona bırakıp bir sürü parça değiştirmek zorunda kalanları da saymıyorum bile.
Araçlarımızda 2002 yılına kadar bir kısmı hariç genel itibariyle İridyum Bujiler mevcut. Bu bujilerin ömrü 100.000 km dir. LPG li araçlarda 80.000 km de değişmesi de öneriliyor.
Araçlarımızın bazılarında Denso marka buji çıkar ama geneli NGK markadır.
Ayrıca internetteki ULTRASONİC BUJİ diye satılan uyduruk bujilere kanmayın bir ara motor bloğunu oyduğunu okumuştum.
Araca yanlış buji takılırsa ne olur konusu da kafanızı kurcalıyordur bu duruma da ilerleyen günlerde el atacağım inşallah.
Neyse aşağıda bu derdinizin devasını da paylaşıyorum herkese keyifli forumlar diliyorum.
EXTRA BİR BİLGİ DE EKLEYEYİM
Buji arızası nasıl anlaşılır? Buji arızası belirtiler nelerdir?
* Motor hiç çalışmıyor ya da zor çalışıyor olabilir.
* Arabanın çekişi düşer.
* Buji arızasında arabanın yakıtı çok artacaktır.
* Arabanın rölantisi bozulur motor rölanti devri sabit kalmaz, dalgalanır. Bu en belirgin arıza belirtisidir.
* Motora gaz verildiğinde titreşim ve sirkelenme yapar, kesik kesik çalışır. Yüksek devirlere çıkamaz.
Subaru modellerinde kullanılan Bujiler
İMPREZA
1994-2000 1.6 GL – 1.8 GL
NGK : BKR6E-11
CHAMPION ; RC8YC4
NGK : BKR6E
1993-1998 2000CC DOHC TURBO GT&STI-VERSION
NGK : PFR6B
NGK : PFR6G
2002 – 2005 1.6 TS
NGK : BKR6E-11
CHAMPION ; RC8YC4
NGK : BKR6E
2008 – 2011 1500 CC 107 HP (AWD-FWD -1.5R)
NGK : ILFR6B
DENSO : VKH20
DENSO : FK20HR11
NGK : DİLFR6D11
Bulamazsanız Toyota Servisinden 90919-01247 parça kodu ile isteyebilirsiniz.
2006-2011 İmpreza 2.0R- 2.0 Elegance
NGK : ILFR6B
2006-2011 WRX – WRX STİ
NGK : ILFR6B
CHAMPION: REC8WYPB3
DENSO : SK20HPRL11
2016 WRX STİ
DENSO : SK20HPRL11
CHAMPİON : REC8WYPB3
FORESTER
1998- 2002 Forester 2.0 (Turbosuz)
CHAMPİON : RC10YC4
NGK : BKR6E
1998 – 2002 Forester S-TURBO
NGK : PFR6G
NGK : PFR6B
NGK : BKR7EİX
2003 - 2005 Forester 2000 CC XT 177 HP
NGK : PFR6G
NGK : BKR7EİX
2003 – 2005 Forester 2000 X (Turbosuz) SOHC
CHAMPİON : RC10YC4
DENSO : K20PR-U11
2005-2008 Forester 2000 X (Turbosuz) DOHC
NGK : ILFR6B
DENSO : VKH20Y
2006-2008 Forester 2.5 XT
NGK : ILFR6B
NGK : LFR6AIX11
DENSO : SK20HPRL11
BOSCH : FR7NI33
CHAMPION : REC8WYPB3
2008 – 2012 Forester 2000 X Limited Premium Comfort vs…
NGK : SILFR6A11
DENSO : VKH20
2008 – 2012 Forester 2500 XT
NGK : SILFR6A
CHAMPION : REC8WYPB3
DENSO : SK20HPRL11
2013 ve sonrası Forester 2000 XT (Turbolu)
NGK (96024) : ILKAR8H6
DENSO (3457) : FXE24HR11
Tribeca 3.0
NGK : ILFR6B
BOSCH : FR7NI33
NGK : LFR6AIX11
DENSO : SK20HPRL11
Tribeca 3.6
NGK : SILFR6A
CHAMPION : REC10WYPB4
Outback 1993-1998 2.5
NGK : PFR6B-11
Outback 2003-2009 3.0
NGK : ILFR6B
DENSO : SK20HPRL11
BOSCH : FR7NI33
CHAMPION : REC10WYPB4
LEGACY
Legacy B11 1800cc 1994-1998 2WD
NGK : BKR6E-11
CHAMPION ; RC8YC4
Legacy B11 2000 cc 4WD 1995-1998
CHAMPİON : RC10YC4 (1996-1998)
NGK : BKR6E-11 (1993-1996)
CHAMPION ; RC8YC4 (1993-1996)
NGK : BKR6E (1993-1997)
Legacy B12 2000cc 1998-2003
NGK : PFR6G
DENSO : K16PR-U11
Legacy B12 SW 2500 GX 1998-2003
CHAMPİON : RC10YC4 (1998 – 2003)
NGK : BKR6E (1998 - 2001)
NGK (6741) : IFR6E11
NGK : BKR6EIX11,
NGK : BKR6EVX11
Legacy B13 2003 – 2008
NGK: ILFR6B
NGK: SILFR6A11
BOSCH : F 002 G40 155
BOSCH : F 000 KE0 P41
DENSO : K20PR-U11
Outback , Forester , Legacy Dizel 2000cc 150hp 2007/2009
OEM BUJİ KODU : 22439AA000
NIPPARTS : N5717000
BLUE PRINT : ADS71801
JAPANPARTS : PR801
Legacy BM5 2010 – 2011
NGK : SILFR6C11
DENSO : VKH20
Outback 2000 Dizel 2010 – 2011
OEM BUJİ KODU : 22439AA000
NIPPARTS : N5717000
Diğer Modeller
Vivio 2WD - 4WD 660 cc GLİ - LXİ
NGK: BKR6E-11
CHAMPION;RC8YC4
SVX 3300 cc AWD
NGK: PFR6B-11
NGK: PFR6G-11
E12 LİBERO 1200cc
NGK: BPR6ES-11
Justy 1000cc
NGK : 1497
BOSCH : 0 242 235 707
CHAMPION : EON2/286
Justy 1200 cc
NGK : 5339
VALEO : 246564
BOSCH : 0 242 235 540
DENSO : W20EPR-U11
DENSO : IW20
Leone 1600cc 1985-1990
DENSO : W20EPR-U11
DENSO : IW20
DENSO : W20TT
XT Alycone Coupe / 1.8 Turbo (Kaynak olarak bulunsun zaten Türkiye’de 1 adet mevcut İzmir Plakalı) J
BOSCH : 0 242 229 557
BOSCH : 0 242 235 540
2013 Sonrası XV
NGK : SILZKAR7B11