@nitro37 Ben 3 no'lu madde (3: Tork konvertorlu Subaru larda park esnasında yükü
vitesde bırakmak. ) ile ilgili bir açıklama yapmak istiyorum. Bu benim Subaru'yu aldıktan sonra yaptığım bir hataydı (Daha önceki araçlarım manuel vitesti ve Subaru benim ilk otomatik vitesli aracımdı.). Parktan sonra aracı kaldırırken ve özellikle yokuştaysam yük şanzumanda olduğu için vitesi çok zor D'ye getiriyordum.Garç-gurç sesleri eşliğinde ve nerdeyse kırılacakmış gibi. Bu sorunun sebebini araştırırken 3 no'lu madde de belirtilen yanlışı yaptığımı farkettim. Benim gibi otomatik vitesi ilk defa kullanan arkadaşlar için buraya doğrusunu yazmayı faydalı görüyorum. Doğrusu da şu: Aracı park ettikten sonra vitesi N'ye (boşa) alıyoruz.Bu esnada ayağımız hala frende.Sonra el frenini çekiyoruz. Araç hafifçe kayıyor. Bu yükü el frenine verdiğimiz anlamına geliyor.Şimdi ayağımızı frenden çekip aracı P'ye alıp motoru kapatıyoruz. Bu şekide yaptıktan sonra tekrar arabayı hareket ettirmek istediğimizde yokuşta park ettiysek bile vitesi P'den D'ye almak pamuk gibi yumuşacık oluyor. Araca 4 ay neredeyse işkence yapmışız haberimiz yok. Yine de çok şükür bir arızamız yok.
vitesde bırakmak. ) ile ilgili bir açıklama yapmak istiyorum. Bu benim Subaru'yu aldıktan sonra yaptığım bir hataydı (Daha önceki araçlarım manuel vitesti ve Subaru benim ilk otomatik vitesli aracımdı.). Parktan sonra aracı kaldırırken ve özellikle yokuştaysam yük şanzumanda olduğu için vitesi çok zor D'ye getiriyordum.Garç-gurç sesleri eşliğinde ve nerdeyse kırılacakmış gibi. Bu sorunun sebebini araştırırken 3 no'lu madde de belirtilen yanlışı yaptığımı farkettim. Benim gibi otomatik vitesi ilk defa kullanan arkadaşlar için buraya doğrusunu yazmayı faydalı görüyorum. Doğrusu da şu: Aracı park ettikten sonra vitesi N'ye (boşa) alıyoruz.Bu esnada ayağımız hala frende.Sonra el frenini çekiyoruz. Araç hafifçe kayıyor. Bu yükü el frenine verdiğimiz anlamına geliyor.Şimdi ayağımızı frenden çekip aracı P'ye alıp motoru kapatıyoruz. Bu şekide yaptıktan sonra tekrar arabayı hareket ettirmek istediğimizde yokuşta park ettiysek bile vitesi P'den D'ye almak pamuk gibi yumuşacık oluyor. Araca 4 ay neredeyse işkence yapmışız haberimiz yok. Yine de çok şükür bir arızamız yok.