Arkadaşlar selam. Subaru legacy 2008 aracımızda komfor neredeyse hiç yok. Jantlar 17lik, lastikler 215/50/17..yoldakı küçük, gözle görünmeyecek bozuklukları hissettiriyor. Bunun için ne önere bilirsiniz. İlk planım 16lıq jantlar ve 55lik lastiklerdir.
Jant lastik ebat degisikligi ve yanaklarda artis bir fark yaratacaktir o kesin ama ayni zamanda kapi iclerinde yazan lastik hava basinclarina bakip lastik havalarini da degistirirseniz onun da faydasini gorursunuz. Lastikcilerin huyu kurusun, eline gecen lastige 34 hava basmaya bayilirlar, halbuki fabrika verileri yüklü yüksüz olmasi gereken basinci zaten yazar aracin kapisina. Dizel araclarin motor bloklari agirdir ve ön tarafa daha yuksek basinc verir fabrika, arka tarafa ise daha dusuk basinc. (Örnek olarak yazdim, araciniz dizel diye düşünerek yazmadim) Mesela bir tane mazda 2 var bizde, arka tarafta bir agirlik olmadigi icin fabrika verisi arka lastik basinclari cok dusuktur. Lastikciye girip cikinca hep kontrol etmek zorunda kaliyorum. Oradan bir baslamalisiniz bence. Ayrica, yazmayi unuttum ama uzeri deki helezonlar yani amortisör yaylari orjinal mi diye de bir kontrol ettirin.
Jant lastik değişimi bir nebze iyileştirebilir belki, yumuşak hamurlu kaliteli lastikle. Yalnız legacy nin süspansiyonları sert, araba direkt düz asfaltta yola yapışıp gitmesi için yapılmış. Yani çok bir değişim beklemeyin.
(31-07-2021, Saat: 01:19)Samet demiş ki: Jant lastik değişimi bir nebze iyileştirebilir belki, yumuşak hamurlu kaliteli lastikle. Yalnız legacy nin süspansiyonları sert, araba direkt düz asfaltta yola yapışıp gitmesi için yapılmış. Yani çok bir değişim beklemeyin.
Bundan önce alıştığınız araç ne idi? Ne ile kıyaslıyorsunuz? Subarular karakter olarak diğer markalara göre daha sert araçlar, belki beklentilerle alakası vardır...
Merhaba subarunun süspansiyonları serttir genelde bende 2007 legacy var benimkide sert ama öyle herşeyi hissettirmiyor yüksek kasisde yada çukurda hissediyorsun outback amortisörleri ile değişmiş durumda ama benimki belki o fark etmiş olabilir normal legacy hiç kullanmadım ama foresterim yada imprezam vardı onlar da sertti
Subaru'nun agirlik dengesi zaten tamamen esit ve agirlik merkezi de boksör motordan dolayi daha aşağıda, bir de bunlara başarılı bir 4 çeker eklenince yol tutuşu muazzam araçlar ortaya cikiyor ama amortisör sertliği ve lastik ebatlarinin da ince yanak olmasiyla araclar haliyle kütük gibi oluyor. Ben yerinizde olsam virajlarin tadini cikartip cok dert etmemeye calisirdim. (Evet yerinizde sayilirim ama outback sanirim legacy'nin biraz yukseltilip yumusatilmis hali, cok sert degil) Outback ile legacy arasindaki farklara bakip degistirmek ve lastik yanaklarini buyutmek disinda cok kurcalayip aracin dogasini degistirmeseniz iyi olur.