Yeni aldığım ve üçüncü Subaru'm olan 2010 Legacy 2.0i için merak edilen noktalara temas etmeye çalışacağım burada ve bizzat 1 aylık kullanıcısı olarak şahsi görüşlerimi sunmaya almaya niyeti olan aracı merak eden herkesi aydınlatmaya çalışacağım.
1. PERFORMANS
Aracın ilk ve en çok merak edilen noktasına değineyim aracın performansı nasıl sorusunu hepiniz soracaksınız doğal olarak.
Aracın performansı konusunda öncelikle ben aracı almadan önce bayağı bir çekincelerim vardı çünkü yok hantal yok gitmiyor diyenleri duydum gördüm okudum (Aynı şeyi 1.5 İmpreza içinde söyledikleri için yabancılık çektiğimiz bir konu değil) özellikle de önceki aracım 2005 XT den sonra kesmez diyorlardı. Sonuç olarak aracın performansı ne ile kıyaslandığına bağlı ben 1.5 İmpreza ve XT den sonra çok başarılı ve gayet tatminkar buldum aracı. Turbo yok dolayısıyla turbo lag denen olayda yok direk tepki veren bu motor daha da hoşuma gitti şahsen. Aracı ilk alınca bol bol basa basa döndüm Konya'dan Sivas'a ve inanın bir an bile aracın turbosuz olmasının eksikliğini yaşatmadı. Bilenler araştıranlar bilir aracın son hızı fabrika verilerinde 203km olarak yazılıdır. Ben bu hızı yokuş yukarı gördüm banamısın demedi XT kadar da bağırmadı çünkü CVT 6 ileri şanzıman gerçekten çok başarılı. 4EAT şanzımandan sonra bu şanzıman daha da hoşuma gitti. Araçtan anlayanların merak ettiği noktalar vardır bunlardan biri araç 2000 devirde en yüksak hangi viteste hangi hızda seyrediyor diye soran oldu test ettim 2000 Rpm de 6. vites ile 120 de gidebiliyorum bu da yakıta çok olumlu olarak yansıyor tabi doğal olarak.
0-100 konusu zaten 10,9 saniye yazıyor teknik özelliklerinde onu test ettim desem yalan olur. Bir iki defa başka araçlarla kapıştım geçtim tabi bence gayet tatminkar.
XT kullanıcıları bilir (Şayet yazılımlı bir XT değilse) alt devirler 40 km ye kadar gayet ölüdür ve araç sanki 1.6 ya da daha düşük hacimli bir motor kullanıyormuş gibi hissettirir. Legacy de öyle değil alt devirler gayet canlı ve istekli 60km hızdayken düz yolda 5. viteste seyredebiliyor.
Araçta 5 yetişkin varken de uzun yolda test ettim yokuşlarda boş haline göre doğal olarak biraz bağırıyor ama öyle 60-70 km lere düşmüyor gayet 130-140 la da yokuş çıkabiliyor ve tabi istekli bir şekilde gidiyor o konuda da üzmedi beni.
Kısacası kıyaslamaları emsal araçlara göre yapıldığında bence gayet yeterli performans sunabilen kullanıcıyı üzmeyecek bir araç. Tüm bunları XT den sonra söyletebiliyor olması da güzel bence. Tabi Kuzguna yavrusu şahin görünürmüş gibi bir algı oluşmasın kimsede isteyen kapım açık test edebilir.
2. YAKIT
Evet bazıları için en merak edilen bazıları için ikinci planda kalan konumuz doğal olarak YAKIT
Araç ne yakıyor ? arabayı aldığımdan bu yana aracı gören herkesin sorduğu ilk soru diyebilirim. Eee devir ekonomi devri 1.0 cc 3 silindirli araç kullanıcıları da var aramızda
Aracın yakıtını ilk olarak alır almaz şehirler arası yolda test ettim. Bir depo ile Konya'dan Sivas'a geldiğimde depo göstergesi yarım deponun bir çentik altını gösteriyordu yaptığım yol 525 kmydi. Bir o kadar daha yapar mı bilmiyorum ama XTde 550km yol yapınca depo ışığı yanıyordu iyi hatırlıyorum. Tahminim çok kasmadan gidersem en az 900 km yol yaptıracağı yönünde.
Şehir içi yakıtı dün ölçtüm litre olarak 11,9 litre kuruş olarak 66 kuruş yakıtı var bu yakıt kışlık lastikleri takmadan önce daha düşüktü 9,6 ile 10,8 arası değişiyordu kışlık lastikle o kadar da fark olsun artık. Tabi aracım LPG siz ve bilenler bilir ben tüm araçlarımı benzinli alıp LPG montajını kendim yaptırırım. Şimdilik LPG konusunda kararsızım. Belki ileride LPG taktırabilirim.
Neden kararsız olduğumu da izah edeyim çünkü 2008 model 1,6 Honda Civic AT araç benim aracım kadar yakıta sahip hatta bazısı benden de fazla yakıyor. Daha örnek verebilirim ama bir çok 1,4 ile 1,6 arası araç bana çok yakın yakıt değerlerine sahip. Hatta 1.2 cc Symbol bile 9-10 litre yakıyor diye tüp taktıran arkadaşım var. Ben aynı yakıtı 2.0 araçla akıyorken çok da ihtiyaç duymuyorum LPG ye. (şimdilik)
3. KONFOR
Evet araç almak isteyenlere tavsiyem alacağınız aracı ilk önce yolcu olarak test edin yani arka koltukta oturun bir başkası kullansın siz rahat edip etmediğinize göre zaten konforunu anlarsınız. Şoför koltuğunda konfor testi yapılmayacağı kanaatindeyim bu kanaate varmamın ilk sebebi daha doğrusu ilk farkettiğim durum şoför koltuğu her zaman çok lüks ve iddialı bir araç olmadıkça diğer koltuklardan daha konforludur japonlar zaten bunu insanın gözüne gözüne sokmuşlar Legacy şoför koltuğunda elektrikli ileri geri yukarı aşağı mekanizması var artı bel desteği şişirme de varç Peki yolcu koltuğunda ne var derseniz sadece ileri ve geri var bu bir çok araç için böyle zaten. Bu tavsiye burada dursun biz asıl konumuz olan Legacy ye geri dönelim.
Aracıma aldığım yolculardan arkaya oturanların ilk tepkisi Maşallah yayla gibiymiş oldu seyir halinde hiç rahatsız olduklarına değinen kimseye rastlamadım aksine çok olumlu yorumlar aldım. Benim izlenimlerim ise yolculardan biraz farklı çünkü ben eleştirel gözle ve ilk 2 Subarum ve bindiğim uzun süre kullandığım diğer araçlarla da kıyas yapmak zorunda hissediyorum kendimi. madde madde açıklamak daha uygun olur zannımca.
a) Süspansiyon; konu Subaru olunca konfor hakkında ilk merak edilen konu tabi ki Süspansiyon oluyor.
Süspansiyonlar sessiz ne çok sert ne çok yumuşak gayet kararında bir doz yakalamışlar çukurlarda rahatsız etmiyor virajlarda yamıyor takır tukur vurmuyor sanayici tabiriyle pıtır pıtır sessiz sedasız geçip gidiyor. Fren yapınca öne çok fazla yığılmıyor.
b) Yalıtım; Ses yalıtımı çok ilginç bu araçta yol sesi impreza ve forestera göre çok az ama ilginç yanı siz aracın içindeyken dışarıdan biri seslenince duymuyorsunuz (otoparkçı, yıkamacı vs park için ileri git geri gel falan dediğinde cam açık değilse kesinlikle çok zor duyuluyor) motor sesi zaten duyulmuyor yani atmosferik ve otomatik olunca çok az motor sesi var yanlışlıkla bir iki defa marşa bastığım oldu aracı çalışmıyor sandım eski modellere göre marş basma olayını da düzeltmişler çünkü impreza ve foresterda marş basınca vıjjj diye bir ses gelirdi bunda araç çalışırken marş motoru devreye girmiyor. Yol sesinde ziyade yan dikiz aynalarından az biraz rüzgar sesi geliyor doğal olarak. Doğal olarak diyorum çünkü maşallah boy aynası gibi ayna koymuşlar Smile
c) Direksiyon; Direksiyon çok rahat çünkü elektrikli tek parmakla dönebilecek kadar pratik bir kullanıma sahip. Ayrıca hıza duyarlı düşk hızlarda yumuşak yüksek hızlarda gerektiği kadar sert doğal olarak güvensizlik yaşatmıyor. Direksiyon simidinin büyüklüğü zaten standart ergonomik bir yapısı var ama direksiyon simidi 2008 imprezamda daha iyiydi ses kontrol ve cruise control tuşlarının olduğu bölüm bunda keskin hatlara sahip direksiyon kollarından tutmak pek mümkün olmuyor daha doğrusu rahatsız ediyor sadece simidi tutunca çok rahat. İmpreza direksiyonu oval hatlarıyla tuş takımı konusunda çok başarılıydı.
ç) İç Dizayn; İç dizayn için uzun uzadıya bir şey yazmaya gerek görmüyorum daha şurası da şöyle olsaydı diyebileceğim bir noktası yok dizayn konusunda çok başarılı hiçbir şey kalabalık değil gösterişli değil oldukça sade tipik Japon Mantığı ile Minimalist her şey elinizin altında kullanıcıyı zorlayan bir dizaynı yok. Yani ne gibi zorluk derseniz örneklendireyim de acaba ne demek istiyor diye düşüncelere yer kalmasın. Peugeot 301 ya Citroen C Ellyse e binmiş olanlar bilir cam açma düğmeleri çok saçma bir şekilde kapı kulpunun civarında değil vitesin önündedir arka cam açma düğmesi ise ön iki koltuğun arasındadır. Yani yolcu cam açmak istese öne eğilmek zorunda şoför cam açmak istese kazaya bile neden olabilecek bir konumda vitesin önünde çakmaklığın yanına uzanmak zorundadır. Bu tip şeyleri Japon Mühendisler çok ince düşünüp bazı şeylerin yerine çok güzel karar verebiliyorlar.
d) Donanım ; Evet bu kısımda aracın donanımlarına değineyim öncelikle bir Subaru kullanıcısı olarak 3. aracım oluyor kendisi ve diğer iki Subarumdan çok daha farklı ve üst donanımlara sahip ve kullandığım en donanımlı Subaru. Onun için eksikliğini hissettiğim diğerlerinde olup bunda olmayan bir şey yok tabi. Donanımlarını kullanıcılar aşağı yukarı tahmin edebiliyorsunuz ama araç hakkında bilgisi olmayanlar iin iç donanımda 6lı Cd Changer, Bluetooth (sadece telefon görüşmeleri için yani müzik dinlenemiyor) Aux bağlantısı, Aksesuar güç çıkışı, Çakmaklık, Koltuk ısıtma, ayna katlama, elektrikli el freni, hız sabitleyici, El gazı, Vdc, Hold modu var yokuşta kaydırmayan ve karda 2. viteste kaldırıp patinaja düşürmeyen sistem, Otomatik far sensörü, otomatik yağmur sensörü Arka kol dayama bardaklık, Sunroof vs... Arkalara koltuk ısıtma istiyor bu da ilk fırsatta yapacağım ilk operasyon koltuk ısıtma takmak olacak. Smile
e) Malzeme Kalitesi; Bu kısım tartışmaya açık Konsolda torpidoda sert plastik kullanılmış bir miktar hafif hissettirecekken bir yandan deri koltukların kalitesi tasarımın güzelliği ve donanım bu yargıyı siliyor birbirini dengelemiş ama sert plastik malzeme daha kaliteli olabilirmiş kanımca ya da en azından içten bir yalıtım tabakasıyla kaplansaymış en azından vurunca tok tok diye bir ses gelmezmiş. Sert plastiği beğenmedim.
f) Bagaj; Bu konuda Forester kadar kullanışlı bir bagajı var diyemeyeceğim derin ve basıl bir bagaja sahip ama kesinli gayet büyük bir bagajı var iki çocuklu aile olarak bana yetiyor. Forester bagaj konusunda ihya etmişti hep aklımda kimbilir Outback te ne biçim bagaj vardır sorusu dolanıp duruyor Smile
g) Kabin; İç hacim konusunda gördüğüm en geniş kabine sahip Subaru doğal olarak segment farkından dolayı böyle. Arka koltuk diz mesafesi çok iyi arkada 3 yetişkin varken bile sıkıntı olmadı ön koltukları öne çekmek zorunda kalmadık. Sadece şu ortadaki şaft tüneli olmasa Avensis gibi olurdu çok iyi olurdu. Bej döşemeden dolayı da gayet ferah bir kabine sahip. Araca binen herkes maşallah çok genişmiş diye yorum yapmayı da eksik etmedi Smile
1. PERFORMANS
Aracın ilk ve en çok merak edilen noktasına değineyim aracın performansı nasıl sorusunu hepiniz soracaksınız doğal olarak.
Aracın performansı konusunda öncelikle ben aracı almadan önce bayağı bir çekincelerim vardı çünkü yok hantal yok gitmiyor diyenleri duydum gördüm okudum (Aynı şeyi 1.5 İmpreza içinde söyledikleri için yabancılık çektiğimiz bir konu değil) özellikle de önceki aracım 2005 XT den sonra kesmez diyorlardı. Sonuç olarak aracın performansı ne ile kıyaslandığına bağlı ben 1.5 İmpreza ve XT den sonra çok başarılı ve gayet tatminkar buldum aracı. Turbo yok dolayısıyla turbo lag denen olayda yok direk tepki veren bu motor daha da hoşuma gitti şahsen. Aracı ilk alınca bol bol basa basa döndüm Konya'dan Sivas'a ve inanın bir an bile aracın turbosuz olmasının eksikliğini yaşatmadı. Bilenler araştıranlar bilir aracın son hızı fabrika verilerinde 203km olarak yazılıdır. Ben bu hızı yokuş yukarı gördüm banamısın demedi XT kadar da bağırmadı çünkü CVT 6 ileri şanzıman gerçekten çok başarılı. 4EAT şanzımandan sonra bu şanzıman daha da hoşuma gitti. Araçtan anlayanların merak ettiği noktalar vardır bunlardan biri araç 2000 devirde en yüksak hangi viteste hangi hızda seyrediyor diye soran oldu test ettim 2000 Rpm de 6. vites ile 120 de gidebiliyorum bu da yakıta çok olumlu olarak yansıyor tabi doğal olarak.
0-100 konusu zaten 10,9 saniye yazıyor teknik özelliklerinde onu test ettim desem yalan olur. Bir iki defa başka araçlarla kapıştım geçtim tabi bence gayet tatminkar.
XT kullanıcıları bilir (Şayet yazılımlı bir XT değilse) alt devirler 40 km ye kadar gayet ölüdür ve araç sanki 1.6 ya da daha düşük hacimli bir motor kullanıyormuş gibi hissettirir. Legacy de öyle değil alt devirler gayet canlı ve istekli 60km hızdayken düz yolda 5. viteste seyredebiliyor.
Araçta 5 yetişkin varken de uzun yolda test ettim yokuşlarda boş haline göre doğal olarak biraz bağırıyor ama öyle 60-70 km lere düşmüyor gayet 130-140 la da yokuş çıkabiliyor ve tabi istekli bir şekilde gidiyor o konuda da üzmedi beni.
Kısacası kıyaslamaları emsal araçlara göre yapıldığında bence gayet yeterli performans sunabilen kullanıcıyı üzmeyecek bir araç. Tüm bunları XT den sonra söyletebiliyor olması da güzel bence. Tabi Kuzguna yavrusu şahin görünürmüş gibi bir algı oluşmasın kimsede isteyen kapım açık test edebilir.
2. YAKIT
Evet bazıları için en merak edilen bazıları için ikinci planda kalan konumuz doğal olarak YAKIT
Araç ne yakıyor ? arabayı aldığımdan bu yana aracı gören herkesin sorduğu ilk soru diyebilirim. Eee devir ekonomi devri 1.0 cc 3 silindirli araç kullanıcıları da var aramızda
Aracın yakıtını ilk olarak alır almaz şehirler arası yolda test ettim. Bir depo ile Konya'dan Sivas'a geldiğimde depo göstergesi yarım deponun bir çentik altını gösteriyordu yaptığım yol 525 kmydi. Bir o kadar daha yapar mı bilmiyorum ama XTde 550km yol yapınca depo ışığı yanıyordu iyi hatırlıyorum. Tahminim çok kasmadan gidersem en az 900 km yol yaptıracağı yönünde.
Şehir içi yakıtı dün ölçtüm litre olarak 11,9 litre kuruş olarak 66 kuruş yakıtı var bu yakıt kışlık lastikleri takmadan önce daha düşüktü 9,6 ile 10,8 arası değişiyordu kışlık lastikle o kadar da fark olsun artık. Tabi aracım LPG siz ve bilenler bilir ben tüm araçlarımı benzinli alıp LPG montajını kendim yaptırırım. Şimdilik LPG konusunda kararsızım. Belki ileride LPG taktırabilirim.
Neden kararsız olduğumu da izah edeyim çünkü 2008 model 1,6 Honda Civic AT araç benim aracım kadar yakıta sahip hatta bazısı benden de fazla yakıyor. Daha örnek verebilirim ama bir çok 1,4 ile 1,6 arası araç bana çok yakın yakıt değerlerine sahip. Hatta 1.2 cc Symbol bile 9-10 litre yakıyor diye tüp taktıran arkadaşım var. Ben aynı yakıtı 2.0 araçla akıyorken çok da ihtiyaç duymuyorum LPG ye. (şimdilik)
3. KONFOR
Evet araç almak isteyenlere tavsiyem alacağınız aracı ilk önce yolcu olarak test edin yani arka koltukta oturun bir başkası kullansın siz rahat edip etmediğinize göre zaten konforunu anlarsınız. Şoför koltuğunda konfor testi yapılmayacağı kanaatindeyim bu kanaate varmamın ilk sebebi daha doğrusu ilk farkettiğim durum şoför koltuğu her zaman çok lüks ve iddialı bir araç olmadıkça diğer koltuklardan daha konforludur japonlar zaten bunu insanın gözüne gözüne sokmuşlar Legacy şoför koltuğunda elektrikli ileri geri yukarı aşağı mekanizması var artı bel desteği şişirme de varç Peki yolcu koltuğunda ne var derseniz sadece ileri ve geri var bu bir çok araç için böyle zaten. Bu tavsiye burada dursun biz asıl konumuz olan Legacy ye geri dönelim.
Aracıma aldığım yolculardan arkaya oturanların ilk tepkisi Maşallah yayla gibiymiş oldu seyir halinde hiç rahatsız olduklarına değinen kimseye rastlamadım aksine çok olumlu yorumlar aldım. Benim izlenimlerim ise yolculardan biraz farklı çünkü ben eleştirel gözle ve ilk 2 Subarum ve bindiğim uzun süre kullandığım diğer araçlarla da kıyas yapmak zorunda hissediyorum kendimi. madde madde açıklamak daha uygun olur zannımca.
a) Süspansiyon; konu Subaru olunca konfor hakkında ilk merak edilen konu tabi ki Süspansiyon oluyor.
Süspansiyonlar sessiz ne çok sert ne çok yumuşak gayet kararında bir doz yakalamışlar çukurlarda rahatsız etmiyor virajlarda yamıyor takır tukur vurmuyor sanayici tabiriyle pıtır pıtır sessiz sedasız geçip gidiyor. Fren yapınca öne çok fazla yığılmıyor.
b) Yalıtım; Ses yalıtımı çok ilginç bu araçta yol sesi impreza ve forestera göre çok az ama ilginç yanı siz aracın içindeyken dışarıdan biri seslenince duymuyorsunuz (otoparkçı, yıkamacı vs park için ileri git geri gel falan dediğinde cam açık değilse kesinlikle çok zor duyuluyor) motor sesi zaten duyulmuyor yani atmosferik ve otomatik olunca çok az motor sesi var yanlışlıkla bir iki defa marşa bastığım oldu aracı çalışmıyor sandım eski modellere göre marş basma olayını da düzeltmişler çünkü impreza ve foresterda marş basınca vıjjj diye bir ses gelirdi bunda araç çalışırken marş motoru devreye girmiyor. Yol sesinde ziyade yan dikiz aynalarından az biraz rüzgar sesi geliyor doğal olarak. Doğal olarak diyorum çünkü maşallah boy aynası gibi ayna koymuşlar Smile
c) Direksiyon; Direksiyon çok rahat çünkü elektrikli tek parmakla dönebilecek kadar pratik bir kullanıma sahip. Ayrıca hıza duyarlı düşk hızlarda yumuşak yüksek hızlarda gerektiği kadar sert doğal olarak güvensizlik yaşatmıyor. Direksiyon simidinin büyüklüğü zaten standart ergonomik bir yapısı var ama direksiyon simidi 2008 imprezamda daha iyiydi ses kontrol ve cruise control tuşlarının olduğu bölüm bunda keskin hatlara sahip direksiyon kollarından tutmak pek mümkün olmuyor daha doğrusu rahatsız ediyor sadece simidi tutunca çok rahat. İmpreza direksiyonu oval hatlarıyla tuş takımı konusunda çok başarılıydı.
ç) İç Dizayn; İç dizayn için uzun uzadıya bir şey yazmaya gerek görmüyorum daha şurası da şöyle olsaydı diyebileceğim bir noktası yok dizayn konusunda çok başarılı hiçbir şey kalabalık değil gösterişli değil oldukça sade tipik Japon Mantığı ile Minimalist her şey elinizin altında kullanıcıyı zorlayan bir dizaynı yok. Yani ne gibi zorluk derseniz örneklendireyim de acaba ne demek istiyor diye düşüncelere yer kalmasın. Peugeot 301 ya Citroen C Ellyse e binmiş olanlar bilir cam açma düğmeleri çok saçma bir şekilde kapı kulpunun civarında değil vitesin önündedir arka cam açma düğmesi ise ön iki koltuğun arasındadır. Yani yolcu cam açmak istese öne eğilmek zorunda şoför cam açmak istese kazaya bile neden olabilecek bir konumda vitesin önünde çakmaklığın yanına uzanmak zorundadır. Bu tip şeyleri Japon Mühendisler çok ince düşünüp bazı şeylerin yerine çok güzel karar verebiliyorlar.
d) Donanım ; Evet bu kısımda aracın donanımlarına değineyim öncelikle bir Subaru kullanıcısı olarak 3. aracım oluyor kendisi ve diğer iki Subarumdan çok daha farklı ve üst donanımlara sahip ve kullandığım en donanımlı Subaru. Onun için eksikliğini hissettiğim diğerlerinde olup bunda olmayan bir şey yok tabi. Donanımlarını kullanıcılar aşağı yukarı tahmin edebiliyorsunuz ama araç hakkında bilgisi olmayanlar iin iç donanımda 6lı Cd Changer, Bluetooth (sadece telefon görüşmeleri için yani müzik dinlenemiyor) Aux bağlantısı, Aksesuar güç çıkışı, Çakmaklık, Koltuk ısıtma, ayna katlama, elektrikli el freni, hız sabitleyici, El gazı, Vdc, Hold modu var yokuşta kaydırmayan ve karda 2. viteste kaldırıp patinaja düşürmeyen sistem, Otomatik far sensörü, otomatik yağmur sensörü Arka kol dayama bardaklık, Sunroof vs... Arkalara koltuk ısıtma istiyor bu da ilk fırsatta yapacağım ilk operasyon koltuk ısıtma takmak olacak. Smile
e) Malzeme Kalitesi; Bu kısım tartışmaya açık Konsolda torpidoda sert plastik kullanılmış bir miktar hafif hissettirecekken bir yandan deri koltukların kalitesi tasarımın güzelliği ve donanım bu yargıyı siliyor birbirini dengelemiş ama sert plastik malzeme daha kaliteli olabilirmiş kanımca ya da en azından içten bir yalıtım tabakasıyla kaplansaymış en azından vurunca tok tok diye bir ses gelmezmiş. Sert plastiği beğenmedim.
f) Bagaj; Bu konuda Forester kadar kullanışlı bir bagajı var diyemeyeceğim derin ve basıl bir bagaja sahip ama kesinli gayet büyük bir bagajı var iki çocuklu aile olarak bana yetiyor. Forester bagaj konusunda ihya etmişti hep aklımda kimbilir Outback te ne biçim bagaj vardır sorusu dolanıp duruyor Smile
g) Kabin; İç hacim konusunda gördüğüm en geniş kabine sahip Subaru doğal olarak segment farkından dolayı böyle. Arka koltuk diz mesafesi çok iyi arkada 3 yetişkin varken bile sıkıntı olmadı ön koltukları öne çekmek zorunda kalmadık. Sadece şu ortadaki şaft tüneli olmasa Avensis gibi olurdu çok iyi olurdu. Bej döşemeden dolayı da gayet ferah bir kabine sahip. Araca binen herkes maşallah çok genişmiş diye yorum yapmayı da eksik etmedi Smile