Motorla oynamam büyük ihtimal stock iyidir sakin kullanım konusu biraz çelişkili kısa mesafelerde kalkışlarda koltuğa yapıstırıp bi cuff sesi yeterli olacaktır diye umuyorum. WRX yerine STİ daha cazip gibi geliyor ama WRX Turbo modellere geçiş için iyi bir başlangıç olabilirmi ? her 2 modelinde temizini bulmak ayrı bi dert
(11-11-2019, Saat: 12:35)muSTİ demiş ki: Motorla oynamam büyük ihtimal stock iyidir sakin kullanım konusu biraz çelişkili kısa mesafelerde kalkışlarda koltuğa yapıstırıp bi cuff sesi yeterli olacaktır diye umuyorum. WRX yerine STİ daha cazip gibi geliyor ama WRX Turbo modellere geçiş için iyi bir başlangıç olabilirmi ? her 2 modelinde temizini bulmak ayrı bi dert
Wrx ile sti birbirine yakın iki model gibi dursada gerek iletim gerek motor gerekse aktarma organları olarak wrx ile sti birbirinden çok ama çok farklı modellerdir. Yumuşak vites geçişi yapacaksınız ani gazlamalar ve vites gecirmeler olmayacaksa wrx alınabilir. Temiz olması icin bu modellerde kaporta ve boya aksamina bakmaya gerek yok saseler saglamsa motor ve mekanik aktarma daha önemlidir.
WRX ve STI farklı kulvarlar. WRXe yapılacak ufak iyileştirmeler ile güzel sakince sürülür.. Manuel oluşu şehir içinde yorabilir. STI agresif bir haftasonu aracı olur Bütçe varsa STI alınır. Yoksa WRX alınır. Turboya geçtikten sonra Ankarada olduğunuzdan alışma gibi derdiniz olmaz. ustalar yanıbaşınızda.
(11-11-2019, Saat: 12:12)muSTİ demiş ki: - İlerleyen dönemlerde 2003-4 WRX almayı düşünüyorum bu model hakkında görüşleriniz neler?
Temiz bulmak zor tabi ama bekleyip iyi takiple bulunabilir. Gunluk kullanimda fazlasiyla tatmin edecektir. Sti (2002-2007 arasi) herseyiyle cok sert bir aractir. Komfor sifirdir. Modife etmen diyen herkes eninde sonunda ufaktan guclendirmeye baslar, kana karisinca kacinilmaz sonuctur.
Wrx/sti farklari icin de yillar oncesinden arsivledigim bilgileri sizlerle paylasayim. Bilgiler suanda yayinda olmayan eskiden uyesi oldugum bir forumdaki gursel isimli arkadastan alintidir.
2005 WRX'lerde STi amortisörleri, forged krank, önceki WRX modellerine göre çok daha sağlam diff. ve viskoz, vb. bilimum parçalar standart olarak geldi. İç aksesuar olarak da 2005 WRX'ler önceki kasalara göre epey farklı.
2 litre motorlu 02-05 arası wrxler ve sti'ları konuşalım.
wrx motoru ej205 dir, forged internalları yoktur. sti bloğu ej207'dir krank ve pistonlar forged'dir.
Sti şanzımanı 6 ileri ve sağlam bir şanzımandır (600 hpye kadar yüklendiği görülmüştür), wrx şanzımanı 5 ileridir (350-400hp arasını kaldırır.)
Motor kapakları farklıdır, STi sübapları WRX'e göre büyüktür ve yay ve şapkaları daha sağlamdır. STi daha yüksek devir dönebilir.
STi da sübap zamanlaması için AVCS vardır, WRX'de yoktur.
Enjektörler farklıdır. WRX'de 440cc enjektör vardır, STi'da 550cc pink'ler vardır.
Volan, baskı ve balata wrx ve sti'da farklıdır. (Sti volanı hafiftir, baskısı daha sağlamdır ve balatasında metal oranı fazladır.) WRX ve GC8'e ufak bir işlemcik ile STi baskı - balata seti takılır (volan da setle alınabilir) - toplamda 1000-1200 ytl parça maliyeti olur.
Emme manifoldu sti ve wrx de farklıdır
WRX'de mhi tdo4 turbo varken, sti'larda ıhı vf35 turbo vardır.
Eksoz sistemleri farklıdır.
Ecuları tamamen farklıdır.
WRX'lerde arka diferansiyel viskoz kavramadır, sti'lar kilitlidir. (Sti'da limited slip ön ve arka difransiyel ve 05 modellerden sonra kullanıcı kontrollü aktif orta diferansiyel geldi. WRX'de ise açık ön diferansiyel ve viskoz orta diferansiyel vardır.)
STi aksları daha güçlüdür, Sti şanzıman çıkış viskozu daha sağlamdır.
STi intercooleri WRX'e göre daha büyük ve verimlidir.
STi'da intercooler water spray vardır, WRX'de sonradan takılır, orjinalde yoktur.
STi süspansiyonu WRX'e göre evrim geçirmiştir.
Göstergeleri farklıdır ve STi'da shift lite göstergeye gömülüdür.
STi'larda Brembo fren sistemi varken WRX'de 2 potlu standart kaliperler vardır.
STi jantları 17" 'dir ve hafiftir, wrx jantları 16" 'dir ve STi'a göre daha ağırdır. (Yalım'ın uyarısı ile WRX'lerin de 17" jantla geldiğini öğrenmiş bulunuyorum)
STi koltukları WRX koltuklarından farklıdır.
STi poryaları WRX'e göre daha sağlamdır.
Subaru GDa ve GDb serilerinde 1.6, 2.0 , wrx ve STi 'ın karoseri aynıdır. Yani 1.6 ile STi'ın kapısı bacası, karoseri aynıdır. Bu Subarunun her motor versiyonu için farklı karoser üretmemesinde gelmektedir. Subieguy abimizin bir deyimi ile 1.6 lar bile over-engineered dir. Hatta 1.6 kasayı alıp bir de kazalı STi alıp swap yapabilirsiniz. Lego gibi yapılacağına emin olun.
Hatta STi lar arasında bile fark vardır. Mesela STi spec c (grup n 'de yarışmak isteyenler için üretilmiş bir araçtır) ile STi farklarını da dilim döndüğünce yazayım:
Spec'c de Twin Scroll VF37 turbo vardır. Eksoz manifoldu, up-pipe , karter ve yağ çubuğu farkldıır.
Spec C'nin direksiyon pompası farklıdır.
Spec C'nin iç döşemesi throw away interior olarak geçer.
Spec C'nin tavanında orjinal roof vent vardır.
Spec C özel olarak hafifletilmiştir.
Spec C'de Plated LSD kullanılmıştır.
Spec C de şanzıman soğutucu vardır.
Spec C nin şanzıman oranları farklıdır. Son dişli oranı 3.9:1 dir.
Spec C nin kapakları en iyi flow a sahip Impreza kapaklarıdır. Yüksek devir çevirir.
Murat tesekkurler. Söylediklerinin biri hariç hepsine katılıyorum. Wrx 5 ileri şanzıman 250 HP Yı zor kaldırıyor. Bu HP lerin üstünde 2. Vites çoğu kişinin elinde kalır yumuşak vites atarım demek malesef ise yaramiyor 5 ileri de
(11-11-2019, Saat: 21:31)nitro37 demiş ki: Murat tesekkurler. Söylediklerinin biri hariç hepsine katılıyorum. Wrx 5 ileri şanzıman 250 HP Yı zor kaldırıyor. Bu HP lerin üstünde 2. Vites çoğu kişinin elinde kalır yumuşak vites atarım demek malesef ise yaramiyor 5 ileri de
Rica ederim Mehmet.. 3 yil boyunca vf34 setup’li wrx kullandim, standart sti’lari rollingde geciyordu. Yaklasik 300 beygir civarinda guc uretiyordu. 2. Vites dedigin gibi cok kirilgan fakat tamamen kullanim ile alakali bir durum..
(11-11-2019, Saat: 21:31)nitro37 demiş ki: Murat tesekkurler. Söylediklerinin biri hariç hepsine katılıyorum. Wrx 5 ileri şanzıman 250 HP Yı zor kaldırıyor. Bu HP lerin üstünde 2. Vites çoğu kişinin elinde kalır yumuşak vites atarım demek malesef ise yaramiyor 5 ileri de
Rica ederim Mehmet.. 3 yil boyunca vf34 setup’li wrx kullandim, standart sti’lari rollingde geciyordu. Yaklasik 300 beygir civarinda guc uretiyordu. 2. Vites dedigin gibi cok kirilgan fakat tamamen kullanim ile alakali bir durum..
yani o araba da sakın vites atmak çok zor. Vites dışında çok iyi benim kanaatim. Yarım debriyaj ile hızlı olayım denildiği anda cart gidiyor. Onun dışında gayet kendine yeterli