Öncelikle herkese merhabalar yaklaşık 11 yıldır Subaru kullanıcısıyım
2009 Subaru İmpreza hatchback 2.0r manuel araç sahibiyim
2022 Ekim ayında satın aldığım 50.000 kilometredeki aracım 2024'te maslak'ta götürdüğüm servisdeki ustanın yaptığı ne olduğunu bilmediğim işlemden sonra eski kuvvetini kaybetti. Yakıt değerlerim anormal durumda geziyor çekişim düştü ve aracımda silkelemeler mevcut
2023 yılında yetkili serviste debriyaj setim değişti. Oksijen sensörü problemleri ortaya çıktı onlar da değişti. Daha sonrasında katalizörden ses geliyordu yetkili servis katalizör için 300 bine yakın bir fiyat istedi ben de tabii ki haliyle yaptırmadım Haziran 2024 te maslak'ta bir usta ile tanıştım ses gitti fakat Eylül ayında el freni lambası yanmaya başladı. Bunun üzerine yine aynı ustaya götürdüm fren kaliperi balatası ve rot eksantrik ayarı aynı zamanda genel bakım yapıldı fakat arabamda teslim aldığımda çekiş düşüklüğü yakıt yüksekliği ve yolda sert sürüş tepkileri almaya başladım araba silkeleyip yanık kokusu vermeye başladı ben de bunun üzerine Usta ile tekrar iletişime geçtim herhangi bir sorun olmadığını söyledi benim abarttığımı düşündüğümü söyledi daha sonra yetkili servise tekrar götütdüğümde taktığı parçaların orijinal olmadığını öğrendim. Bunun üzerine kendisine durumu söylediğimde hiddetli bir şekilde tepki gösterdi benden bu işlemler için 40 bin TL para almıştı ardından Anadolu yakası'ndaki başka bir yetkili serviste var olan yan sanayi parçaları değiştirip tekrar orijinal parçalarla arabamı topladım yine 40.000 TL param gitti toplam 80.000 TL mi mal oldu
Fakat aracımda güç düşüklüğü ve yüksek yakıt değerleri devam etti bunun üzerine sert tepkilerin direksiyondan almam sebebiyle maslak'ta başka bir usta ile görüşerek bu durumun kamber kaster toe ayarıyla bu dolandıran ustanın oynadığını anladım aracım 80.000 kilometredeydi bu durumlar yaşanırken. Maslak'taki o Diğer ustayla tekrar arabamın bu alt takım ayarlarını olabildiğince düzeltmeye çalıştık bu zaman zarfında yetkili serviste işin içindeydi ve hava filtresinin aşağısında plastik bir deponun olmadığını ve bu deponun olması gerektiğini ve katalizör sesini keseceğini söyledi ve dediği gibi de oldu ama aracımın çekişi düşük yakıtı yüksek olduğunu bildiğim için Tekirdağ yolunda biraz ivmelenmesini belki durumun düzeleceğini düşünerek 200 kilometre hıza çıktığında araba hararet lambası yaktı. Sonunda aracın contasının yandığını maslak'taki alt takımı düzelten Usta söyledi bunun üzerine silindir kapağım tekrardan revizyona girdi bu zaman zarfında debriyaj setinde benim aracımın ayarını bozan dolandırıcı olan usta da bir ayar yaptığını söylemişti aynı yerden koku da geldiğinden dolayı yeniden debriyaj seti değişimine gittim tabii bu değişimlerde volant dişlisi de değişti hararetten ötürü silindir kapakları yapılıp debriyaj seti değiştikten sonra aracımı aldığımda aracımda silkeleme sorunları da oluştu ertesi günü ise 3 vites cartladı bunun üzerine şanzımanın bozuk parçalarının siparişlerini vererek Bir ay sonra silindir kapağından sibop sesi gelmesi şanzıman revizyonu usta yapmaya çalıştı fakat sübaptanan ses gelmeye devam etti yetkili servisler ise tamamen bu sesi sübap tam kaynaklandığını söylüyor fakat alt takımı düzelten ustamın rektefiyecisinin söylediğine göre piston etek vuruyormuş şanzıman yapıldıktan sonra aracımın ivmelenmesi eski haline geri gelmişti ama bir süre sonra tekrardan kasmaya tekrardan çok yakmaya ve silkelemeye devam etti
Bunun üzerine Anadolu yakasındaki verim alamadığım farklı bir yetkili servise durumunun anormal olduğunu arabanın söyledim motor çok gürültülü şanzıman sallanarak ve silkeleme çok yakıt yakma ivmelenmeme sorunlarımı anlattım kendilerini arada kısa bir süre kaldı ve arabada hiçbir şey olmadığını çok iyi durumda olduğunu söyledi bugün ise yakın yerde yaşadığım başka bir Subaru sahibiyle aynı kasa olan bir araç karşılaştırma yaptık o araç 200 bin kilometredeydi ve araç çok daha düzgün sessiz verimli çalışmaktaydı benim sorunum şu anda devam etmekte İstanbul'daki hiçbir yetkili servis sorunumu bulamadı veya ilgilenmek istemedi özel servislerin bir bölümüne gittiğinde istediğin verimi alamadım
Yakıt değerlerim normalde şehir içi 9 12 arası şehir dışı 6-7 arası idi
Şimdi yaşadığım sorunlarla 16 18 litre de şehir içinde
Şehir dışı 100 kilometre hızla 10 litre
Çekişi ise eski bi 1.5 İmpreza kullanıcısı olarak 2.0 aracım ondan daha yavaş durumda kalıyor lütfen yardım 7 aydır bu sorunla boğuşuyorum 250 bin tl param gitti sorun dahada artarak büyüdü
2009 Subaru İmpreza hatchback 2.0r manuel araç sahibiyim
2022 Ekim ayında satın aldığım 50.000 kilometredeki aracım 2024'te maslak'ta götürdüğüm servisdeki ustanın yaptığı ne olduğunu bilmediğim işlemden sonra eski kuvvetini kaybetti. Yakıt değerlerim anormal durumda geziyor çekişim düştü ve aracımda silkelemeler mevcut
2023 yılında yetkili serviste debriyaj setim değişti. Oksijen sensörü problemleri ortaya çıktı onlar da değişti. Daha sonrasında katalizörden ses geliyordu yetkili servis katalizör için 300 bine yakın bir fiyat istedi ben de tabii ki haliyle yaptırmadım Haziran 2024 te maslak'ta bir usta ile tanıştım ses gitti fakat Eylül ayında el freni lambası yanmaya başladı. Bunun üzerine yine aynı ustaya götürdüm fren kaliperi balatası ve rot eksantrik ayarı aynı zamanda genel bakım yapıldı fakat arabamda teslim aldığımda çekiş düşüklüğü yakıt yüksekliği ve yolda sert sürüş tepkileri almaya başladım araba silkeleyip yanık kokusu vermeye başladı ben de bunun üzerine Usta ile tekrar iletişime geçtim herhangi bir sorun olmadığını söyledi benim abarttığımı düşündüğümü söyledi daha sonra yetkili servise tekrar götütdüğümde taktığı parçaların orijinal olmadığını öğrendim. Bunun üzerine kendisine durumu söylediğimde hiddetli bir şekilde tepki gösterdi benden bu işlemler için 40 bin TL para almıştı ardından Anadolu yakası'ndaki başka bir yetkili serviste var olan yan sanayi parçaları değiştirip tekrar orijinal parçalarla arabamı topladım yine 40.000 TL param gitti toplam 80.000 TL mi mal oldu
Fakat aracımda güç düşüklüğü ve yüksek yakıt değerleri devam etti bunun üzerine sert tepkilerin direksiyondan almam sebebiyle maslak'ta başka bir usta ile görüşerek bu durumun kamber kaster toe ayarıyla bu dolandıran ustanın oynadığını anladım aracım 80.000 kilometredeydi bu durumlar yaşanırken. Maslak'taki o Diğer ustayla tekrar arabamın bu alt takım ayarlarını olabildiğince düzeltmeye çalıştık bu zaman zarfında yetkili serviste işin içindeydi ve hava filtresinin aşağısında plastik bir deponun olmadığını ve bu deponun olması gerektiğini ve katalizör sesini keseceğini söyledi ve dediği gibi de oldu ama aracımın çekişi düşük yakıtı yüksek olduğunu bildiğim için Tekirdağ yolunda biraz ivmelenmesini belki durumun düzeleceğini düşünerek 200 kilometre hıza çıktığında araba hararet lambası yaktı. Sonunda aracın contasının yandığını maslak'taki alt takımı düzelten Usta söyledi bunun üzerine silindir kapağım tekrardan revizyona girdi bu zaman zarfında debriyaj setinde benim aracımın ayarını bozan dolandırıcı olan usta da bir ayar yaptığını söylemişti aynı yerden koku da geldiğinden dolayı yeniden debriyaj seti değişimine gittim tabii bu değişimlerde volant dişlisi de değişti hararetten ötürü silindir kapakları yapılıp debriyaj seti değiştikten sonra aracımı aldığımda aracımda silkeleme sorunları da oluştu ertesi günü ise 3 vites cartladı bunun üzerine şanzımanın bozuk parçalarının siparişlerini vererek Bir ay sonra silindir kapağından sibop sesi gelmesi şanzıman revizyonu usta yapmaya çalıştı fakat sübaptanan ses gelmeye devam etti yetkili servisler ise tamamen bu sesi sübap tam kaynaklandığını söylüyor fakat alt takımı düzelten ustamın rektefiyecisinin söylediğine göre piston etek vuruyormuş şanzıman yapıldıktan sonra aracımın ivmelenmesi eski haline geri gelmişti ama bir süre sonra tekrardan kasmaya tekrardan çok yakmaya ve silkelemeye devam etti
Bunun üzerine Anadolu yakasındaki verim alamadığım farklı bir yetkili servise durumunun anormal olduğunu arabanın söyledim motor çok gürültülü şanzıman sallanarak ve silkeleme çok yakıt yakma ivmelenmeme sorunlarımı anlattım kendilerini arada kısa bir süre kaldı ve arabada hiçbir şey olmadığını çok iyi durumda olduğunu söyledi bugün ise yakın yerde yaşadığım başka bir Subaru sahibiyle aynı kasa olan bir araç karşılaştırma yaptık o araç 200 bin kilometredeydi ve araç çok daha düzgün sessiz verimli çalışmaktaydı benim sorunum şu anda devam etmekte İstanbul'daki hiçbir yetkili servis sorunumu bulamadı veya ilgilenmek istemedi özel servislerin bir bölümüne gittiğinde istediğin verimi alamadım
Yakıt değerlerim normalde şehir içi 9 12 arası şehir dışı 6-7 arası idi
Şimdi yaşadığım sorunlarla 16 18 litre de şehir içinde
Şehir dışı 100 kilometre hızla 10 litre
Çekişi ise eski bi 1.5 İmpreza kullanıcısı olarak 2.0 aracım ondan daha yavaş durumda kalıyor lütfen yardım 7 aydır bu sorunla boğuşuyorum 250 bin tl param gitti sorun dahada artarak büyüdü