@nitro37 benim aracın vitesi konusunda hiç konuşmamışız demekki Manuel silkeleme sorunu, yokuş kalkış falan hepsi Manuel bu aracı satmıyorum çünkü Manuel güç kollu bu tarz araç yok neredeyse piyasada.
@BurakSF5 sabah bakacağım belki de dediğin gibidir.
(29-12-2018, Saat: 22:59)BurakSF5 demiş ki: 1991 model legacy aracımda vardı yokuş destek sistemi. Debriyaja bağlı bir flanş var debriyajla frenle aynı anda basınca freni basılı tutuyor. Siz ayağınızı debriyajdan kaldırınca freni bırakıyor. Hava filtresi kutusunun sol tarafında fren hidrolik kabının alt tarafında kalıyor oradaki bağlantı çıkmış olabilir boğaz kelebeği ile oynarken
Aynen dediğin gibi oluyor hocam. Bu sadece vitesdeyse oluyor fren tutma olayı.
Benim bildiğim yokuş kalkış desteği (hill-holder) frene sonuna kadar basılıp bırakıldığında devreye giriyor. Bu da insanın aklına fren müşirinde bir sorun olabileceğini getiriyor. Ya da fren sisteminde. Yabancı bir forum sitesinde 03-05 model Forester'larda hill holder probleminin çokça yaşandığı yazıyordu. Ama oradaki sorun aracın kaçırmasından çok frenin bırakmamasıydı. Bir usta tarafından fren sıvısının boşaltılıp sistemin tıkanıklık ihtimaline karşı temizlenmesi ve yeni sıvı konması tavsiye ediliyordu.
(02-01-2019, Saat: 10:19)furtherquiterdeeper demiş ki: Benim bildiğim yokuş kalkış desteği (hill-holder) frene sonuna kadar basılıp bırakıldığında devreye giriyor. Bu da insanın aklına fren müşirinde bir sorun olabileceğini getiriyor. Ya da fren sisteminde. Yabancı bir forum sitesinde 03-05 model Forester'larda hill holder probleminin çokça yaşandığı yazıyordu. Ama oradaki sorun aracın kaçırmasından çok frenin bırakmamasıydı. Bir usta tarafından fren sıvısının boşaltılıp sistemin tıkanıklık ihtimaline karşı temizlenmesi ve yeni sıvı konması tavsiye ediliyordu.
Bu ihtimalleri hepsini ustaya gittiğimde belirteceğim. Frene sonuna kadar basmaya gerek kalmadan devreye giriyordu aslında.
@BurakSF5 araca baktım dediğin yerlere ama herhangi bir şey göremedim. bu sırada işe de başladığımdan sadece pazar izinliyim ve bektaşoğlu na gidemedim bir türlü. Araçtaki hill-holder çalışmıyor. başka bir sebebi olabilir mi?
@gunkut07 bey sorununuz ile ilgili bir araştırma yaptım. Hill holder sisteminin çalışma şekli şöyle anlatılmış:
Fren merkez silindirinin hemen altında basınç tutma valfi (PHV) adı verilen bir ünite var. PHV'nin içinde bir silindir var ve silindirde bir uçtan diğerine yuvarlanabilecek serbest bir top var. Debriyaj ve fren pedalları basılı durumdayken 3° ve üzeri eğimli bir yolda durduğunuzda, top silindirin arkasına yuvarlanır ve fren pedalını bıraktığınızda, birincil fren sisteminde hidrolik basıncın serbest kalmasını önleyen bir delik kapatır. Bu, sol ön ve sağ arka frenleri kilitler ve aracın geriye kaymasını önler. Debriyaj pedalı bırakıldığında, debriyaj koluna bağlı bir kablo, PHV üzerine monte edilmiş bir kolu çeker. Kol, bir pimi topa karşı iter ve delikten uzaklaştırarak frenler üzerindeki basıncı serbest bırakır.
[attachment=529]
[attachment=528]
Siz, hill holder'ın aracı tutmadığını belirtmişsiniz. Yokuşta frene tam olarak bastığınızdan, yani sistemin çalışması için gerekli basıncı oluşturduğunuzdan, eminseniz ayar yapmayı deneyebilirsiniz.
Sistemin ayarlanması ise şöyle anlatılmış:
3° veya daha yüksek bir eğimli yokuş yukarı bir yolda harekete geçerek, durdurma ve harekete geçirme performanslarını kontrol edin. 1) Araç durmazsa; PHV kablosunun ayar somununu sıkın. 2) Araç düzgün harekete geçmiyorsa; • Durum A - Hill holder, debriyaj kavrama yaptıktan sonra serbest bırakıyor (motor durma eğilimindedir): Araç rahatça harekete geçene kadar ayar somununu yavaş yavaş gevşetin. • B durumu - Hill holder, debriyaj kavramamışken serbest bırakıyor (araç hafifçe aşağı kayıyor): Ayar somununu, hill holder debriyaj kavradıktan sonra serbest bırakılacak şekilde sıkın (Durum A'daki durum). Ardından, A Durumundakiyle aynı ayarı yapın.
(25-01-2019, Saat: 23:05)UfukXT demiş ki: @gunkut07 bey sorununuz ile ilgili bir araştırma yaptım. Hill holder sisteminin çalışma şekli şöyle anlatılmış:
Fren merkez silindirinin hemen altında basınç tutma valfi (PHV) adı verilen bir ünite var. PHV'nin içinde bir silindir var ve silindirde bir uçtan diğerine yuvarlanabilecek serbest bir top var. Debriyaj ve fren pedalları basılı durumdayken 3° ve üzeri eğimli bir yolda durduğunuzda, top silindirin arkasına yuvarlanır ve fren pedalını bıraktığınızda, birincil fren sisteminde hidrolik basıncın serbest kalmasını önleyen bir delik kapatır. Bu, sol ön ve sağ arka frenleri kilitler ve aracın geriye kaymasını önler. Debriyaj pedalı bırakıldığında, debriyaj koluna bağlı bir kablo, PHV üzerine monte edilmiş bir kolu çeker. Kol, bir pimi topa karşı iter ve delikten uzaklaştırarak frenler üzerindeki basıncı serbest bırakır.
Siz, hill holder'ın aracı tutmadığını belirtmişsiniz. Yokuşta frene tam olarak bastığınızdan, yani sistemin çalışması için gerekli basıncı oluşturduğunuzdan, eminseniz ayar yapmayı deneyebilirsiniz.
Sistemin ayarlanması ise şöyle anlatılmış:
3° veya daha yüksek bir eğimli yokuş yukarı bir yolda harekete geçerek, durdurma ve harekete geçirme performanslarını kontrol edin. 1) Araç durmazsa; PHV kablosunun ayar somununu sıkın. 2) Araç düzgün harekete geçmiyorsa; • Durum A - Debriyaj kavrama yaptıktan sonra hill holder serbest bırakıyor (motor durma eğilimindedir): Araç rahatça harekete geçene kadar ayar somununu yavaş yavaş gevşetin. • B durumu - Hill holder, debriyaj kavramamışken serbest bırakıyor (araç hafifçe aşağı kayıyor): Ayar somununu, hill holder debriyaj kavradıktan sonra serbest bırakılacak şekilde sıkın (Durum A'daki durum). Ardından, A Durumundakiyle aynı ayarı yapın.
(25-01-2019, Saat: 23:05)UfukXT demiş ki: @gunkut07 bey sorununuz ile ilgili bir araştırma yaptım. Hill holder sisteminin çalışma şekli şöyle anlatılmış:
Fren merkez silindirinin hemen altında basınç tutma valfi (PHV) adı verilen bir ünite var. PHV'nin içinde bir silindir var ve silindirde bir uçtan diğerine yuvarlanabilecek serbest bir top var. Debriyaj ve fren pedalları basılı durumdayken 3° ve üzeri eğimli bir yolda durduğunuzda, top silindirin arkasına yuvarlanır ve fren pedalını bıraktığınızda, birincil fren sisteminde hidrolik basıncın serbest kalmasını önleyen bir delik kapatır. Bu, sol ön ve sağ arka frenleri kilitler ve aracın geriye kaymasını önler. Debriyaj pedalı bırakıldığında, debriyaj koluna bağlı bir kablo, PHV üzerine monte edilmiş bir kolu çeker. Kol, bir pimi topa karşı iter ve delikten uzaklaştırarak frenler üzerindeki basıncı serbest bırakır.
Siz, hill holder'ın aracı tutmadığını belirtmişsiniz. Yokuşta frene tam olarak bastığınızdan, yani sistemin çalışması için gerekli basıncı oluşturduğunuzdan, eminseniz ayar yapmayı deneyebilirsiniz.
Sistemin ayarlanması ise şöyle anlatılmış:
3° veya daha yüksek bir eğimli yokuş yukarı bir yolda harekete geçerek, durdurma ve harekete geçirme performanslarını kontrol edin. 1) Araç durmazsa; PHV kablosunun ayar somununu sıkın. 2) Araç düzgün harekete geçmiyorsa; • Durum A - Hill holder, debriyaj kavrama yaptıktan sonra serbest bırakıyor (motor durma eğilimindedir): Araç rahatça harekete geçene kadar ayar somununu yavaş yavaş gevşetin. • B durumu - Hill holder, debriyaj kavramamışken serbest bırakıyor (araç hafifçe aşağı kayıyor): Ayar somununu, hill holder debriyaj kavradıktan sonra serbest bırakılacak şekilde sıkın (Durum A'daki durum). Ardından, A Durumundakiyle aynı ayarı yapın.
Çok faydalı bir araştırma olmuş, teşekkür ederim. Burada benim tek yapmam gereken şey PHV kablosunu ve ayar somununu bulup biraz sıkmak.
Geçenlerde aracın debriyaj basılı kaldı hareket edemedim. Yılmaz ustayı arayıp sordum ve dot3 ilave ederek deneyebileceğimi söyledi. aracın sorununu anlamak için gittiğimde debriyaj düzelmiş vaziyetteydi. Bas-çek yaptığımda da basılı kalmıyordu. Her ihtimale karşı dot3 alıp min çizgisinin 1 ml üzerinde olan kutusuna ilave ettim. Şimdilik bir sorun görünmüyor. 1 gece önceden hafif hafif basılı kalır gibi oluyordu. Sabahına da bu sorunu yaşadım. Ama akşam herşey normaldi. Baya bi ilgincime kaçtı ama şu an sorun çözüldüğü için pek kurcalamıyorum
Bu sırada aracın hill holder sorununu söyledim. Sistemin frenleri hafif tutuk bıraktığını ve aracın daha iyi akması için hill holderı iptal ettiklerini söylediler. Yani herhangi bir sorun yokmuş. İlginize ve cevaplarınıza teşekkür ederim.
Güzel kardeşim iptal etmek sizce uygun olabilir ama bi subaru için uygun degil hiç bir fonksiyonu olmasa dahi japon amcalar onu niye koymuşlar ki diye 10 kez düşünmek gerekir ki mutlaka mantıklı bi cevapları vardır bizim türk ustaların en iyi bildigi şey zaten ya yok olmaz yada iptal edelim bi işe yaramıyor zaten demek
(25-01-2019, Saat: 23:05)UfukXT demiş ki: @gunkut07 bey sorununuz ile ilgili bir araştırma yaptım. Hill holder sisteminin çalışma şekli şöyle anlatılmış:
Fren merkez silindirinin hemen altında basınç tutma valfi (PHV) adı verilen bir ünite var. PHV'nin içinde bir silindir var ve silindirde bir uçtan diğerine yuvarlanabilecek serbest bir top var. Debriyaj ve fren pedalları basılı durumdayken 3° ve üzeri eğimli bir yolda durduğunuzda, top silindirin arkasına yuvarlanır ve fren pedalını bıraktığınızda, birincil fren sisteminde hidrolik basıncın serbest kalmasını önleyen bir delik kapatır. Bu, sol ön ve sağ arka frenleri kilitler ve aracın geriye kaymasını önler. Debriyaj pedalı bırakıldığında, debriyaj koluna bağlı bir kablo, PHV üzerine monte edilmiş bir kolu çeker. Kol, bir pimi topa karşı iter ve delikten uzaklaştırarak frenler üzerindeki basıncı serbest bırakır.
Siz, hill holder'ın aracı tutmadığını belirtmişsiniz. Yokuşta frene tam olarak bastığınızdan, yani sistemin çalışması için gerekli basıncı oluşturduğunuzdan, eminseniz ayar yapmayı deneyebilirsiniz.
Sistemin ayarlanması ise şöyle anlatılmış:
3° veya daha yüksek bir eğimli yokuş yukarı bir yolda harekete geçerek, durdurma ve harekete geçirme performanslarını kontrol edin. 1) Araç durmazsa; PHV kablosunun ayar somununu sıkın. 2) Araç düzgün harekete geçmiyorsa; • Durum A - Hill holder, debriyaj kavrama yaptıktan sonra serbest bırakıyor (motor durma eğilimindedir): Araç rahatça harekete geçene kadar ayar somununu yavaş yavaş gevşetin. • B durumu - Hill holder, debriyaj kavramamışken serbest bırakıyor (araç hafifçe aşağı kayıyor): Ayar somununu, hill holder debriyaj kavradıktan sonra serbest bırakılacak şekilde sıkın (Durum A'daki durum). Ardından, A Durumundakiyle aynı ayarı yapın.
Kendi arabamin hillholder'i bozuk olsa bu kadar araştırmam, helal olsun, çok kimsenin duasını alırsınız.